{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.442 visninger | Oprettet:

Truck diesel {{forumTopicSubject}}

Godaften BG

Sagen er at jeg har i morgen skal på traktor til DM i pløjning i Odder og pløje. Det er dieseltanken ikke stor nok til at rumme den mængde brændstof som der kræves for at komme frem og så tilbage igen. Derfor må jeg nok ind på en tankstation.

Men der har jeg tit set nogle hvor der er truck diesel og alm diesel. Nogle gange er det en knap man vælger med, og andre gange er standerene separate.

Men hvad vil det sige at det er truck diesel? At der ikke er afgift på? For så bør jeg da vælge det da det selvfølgelig er billigst. Eller er den bare hurtigere til at pumpe? Eller noget helt andet?

Mvh. Morten.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Truck diesel
  • #2   24. okt 2012 Ja hurtige, har i min bagstivhed engang kommet til at trykke på den forkerte.. Lad os bare sige at Golfen blev fyldt..

• #3   24. okt 2012 ja den er bare hurtigere til og pumpe - primært til lastbilerne. De tanker jo måske 900L så er det lidt røv med de små bøsse pumper vi andre bruger smiley

• #4   24. okt 2012 Øv øv. håbede lige det var sådan noget afgiftsfri noget.. smiley Men tak for det. Så skal den i hvert fald fyldes op til renden her hjemme fra.
    Men så må jeg se om jeg ikke kan lokke benzinkortet ud af den gamle. Det er trods alt hans grej jeg kører med og han er dermed min hovedsponsor. smiley

• #5   24. okt 2012 Forskellen er ganske enkelt, som du selv nævner det, pumpehastigheden.. når du tanker ved en truckstander giver pumpen typisk omkring 80 liter i minuttet hvor det er en hel del mindre ved personbilsstanderen, selve produktet er der ikke forskel på, blot skal du huske at der på tankstationerne er bio-diesel iblandet den almindelige diesel. Jeg kører med olie til hverdag, og den diesel vi leverer til landbruget er ikke tilsat biodiesel ( men farvet selfølgelig ) hvor som sagt på tankstationerne er der tilsat biodiesel, har ladet mig fortælle at bla landbrugsmaskiner ikke er begejstret for biodieselen

• #6   24. okt 2012 Mht. biodiesel mener jeg det har noget at gøre med at det bliver ringere med tiden eller sådan noget. Det skal i hvert fald bruges inden alt for længe. Men det bliver ikke noget problem. Traktoren får nok 10-15 timers markarbejde efter DM, så den bliver tømt igen. Vil heller ikke bruge mine egne penge på at fylde traktoren helt op. Far har trods alt en stor lagertank at tanke fra. smiley Så tanker kun det der skal bruges for at komme hjem. smiley

• #7   24. okt 2012 Hehe.. ok.. tænkte jeg lige ville nævne det hvis i ikke var klar over det.. smiley

• #8   24. okt 2012 Jo tak. Kan godt huske at der for lang tid siden stod lidt om problematikken i en landbrugsrelateret avis.

• #9   25. okt 2012 Fyringsolie er svaret .. aka diesel med farve ... du køre jo sikkert på farvet diesel i forvejen smiley

Det må David W kunne give nøjagtig svar på

• #10   25. okt 2012 Peter R

Se her:
    http://www.landboungdom.dk/ploejning/dmplov/forside/

• #11   25. okt 2012 Selve peden der skal i påfyldningshullet er også væsentligt større. Mange nye dieselbiler er for snæver i påfyldningshullet. Heldigvis er min gamle ustra godt ud-bollet i påfyldningshullet - så - hun kan tage den største trucker-pede uden at kry.

Og ja - som andre siger - den pumper som ind i H. Så vær sikker på den kan sluge så hurtigt.

• #12   25. okt 2012 jeg tanker altid med truck dieslen, det skønt 60 liter på kbap et minut.. så man hurtigt videre..

• #13   25. okt 2012 Erik A, nu er der en ret væsentlig forskel på landbrugsdiesel og fyringsolie, jo begge produkter er farvet, men der er væsentligt mere svovl i alm fyringsolie end i landbrugsdiesel, hvor der også er dieseladditiv i, modsat fyrolie.
    Før i tiden kom det sig knapt så nøje da maskinerne ikke var så sarte, men især nyere landbrugsmaskiner er ikke så vilde med alt for meget svovl i olien. For at give lidt facts, så er der mellem 50 og 500 ppm svovl i fyrolie, og kun 10 ppm i alm diesel som både bliver solgt på tanken men også til landbruget ( der er forskellen jo bare at olien er farvet og uden tilsat biodiesel når det bliver solgt til landmanden )

• #14   25. okt 2012 david
    du har ret mht. svovl osv.
    men der er tilsat biodiesel i landbrugs diesel smiley

• #15   25. okt 2012 David W Det er så nok noget af forklaringen på hvorfor skov patrolen ryger så meget.. Køre på fyringsolie

• #16   25. okt 2012 farven i diesel, giver også lidt røg...
    ikke at jeg nogensinde har prøvet på en godt pumpet golf 2.....
    men på alm. diesel = røgslør gennem byen..
    På farvet diesel = røgslør så selv milli blir i tvivl om hvorde er

• #17   26. okt 2012 Alex s, der er noget du har fået helt galt fat i der, der er ikke biodiesel i landbrugsdiesel, uddyber lige...
    Den diesel der bliver solgt på tankstationer og truckdiesel anlæg hedder i fagsprog diesel B7, 7 tallet indikerer at der er tilsat 7 procent biodiesel, det som bliver leveret hos landmænd hedder diesel B0 (B-nul), nullet indikerer sjovt nok at der er tilsat nul procent bio, B0 fåes i to varianter, farvet og ufarvet alt efter hvad det skal bruges til, dette ved jeg fordi jeg kører med det til dagligt smiley

• #18   26. okt 2012 dawid
    okay det var jeg ikke klar over, vi får noget de kalder miljø diesel, troede engentlig det var derfor..

• #19   26. okt 2012 Alex, hehe, gætter på i får fra Statoil, de kalder det nemlig farvet miljødiesel så vidt jeg husker smiley

• #20   26. okt 2012 Det lyder til at du skal halv langt væk, også med en plov..
    Var det ikke hurtigere og nemmere, at få den på en lastbil, også afsted? smiley

• #21   26. okt 2012 Theis P Da hyggeligt at køre traktor .. Har selv prøvet at køre fra Vilsund til Vissenbjerg i en gammel zetor (1215 hed den vist) med en 4 hjulet vogn og campingvogn bagefter ... 16 timer med klampen ibund

• #22   26. okt 2012 Erik A
    Kører også selv en del traktor/Maskiner, og nu ved jeg ikke hvor langt han bor fra Odder..
    Men jeg ville da syntes det andet, var nemmere for mig.. smiley

• #23   28. okt 2012 Så er jeg hjemme igen. Resultatet endte med en samlet 4. plads hvilket er fint. Dem i top 3 vidste jeg godt at jeg ikke kunne slå. De er super gode og har være med flere år hvor imod det er mit første år. smiley

Har 170km til odder så det tog 4,5 timer hver vej med 40km/t.
    At køre lastbil koster en del. 20kr. pr km. Så det er nogle penge hver vej.
    At køre på traktor kostede godt og vel tusinde kr. i diesel + lidt slid på dæk, så det var ikke så slemt.
    Min far kom også med 40 l, så der var ikke behov for at holde ind og tanke. smiley

Kommentér på:
Truck diesel

Annonce