{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.516 visninger | Oprettet:

hvor langt på literen {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil bare skabe en diskussion eller samtale.

Hvor langt kører jeres bil på literen?
Vil du hellere køre i en stor fed Mercedes 5,0 med verdens største oplevelse af køreglæde.
eller vil du hellere køre i en lille øko-racer og spare pengene? smiley

Jeg kører personligt selv i en bmw E34 530i, den synes jeg selv er rigtig dyr at køre i. og klarer ca. 8-9 på literen ved meget fint kørsel. Men jeg gør det fordi jeg har biler som hobby, og jeg gerne vil ha' noget som jeg føler mig stolt af.

Men lad mig høre jeres historie smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor langt på literen
  • #1   25. okt 2012 Køre i en e36 320, skulle gerne køre helt op til 12 pr liter alt efter kørsel

  • #2   25. okt 2012 Kunne da være for fedt at kører stor fed amerikaner vogn, men penge pungen vil sku hellere have min colt smiley Ufatteligt nok er den opgivet til 16,7 på literen, men efter jeg har skiftet udstødning, bagpot, luftfilter og manifold så kan jeg sagtens få den til at gå 22 på literen .. smiley

  • #3   25. okt 2012 vi klare 14-14,5 i vores lille 206'er 1,6 benz... og har ik brug for noget større... ville da gerne ligge og cruise rundt i en gammel chevy chevelle... men med de SYGE benzpriser der er kan det være ret ligemeget smiley

  • #4   25. okt 2012 køre i min bmw e39 med 2.8 liters motor, går maks! 9 km litteren, men køre glæde og komfort er vigtigere for mig en KM pr liter.


  • #5   25. okt 2012 så lyder jeg til at være ung, dum og uansvarlig .....

  • #6   25. okt 2012 Nu er det jo tit kørselsbehovet der bestemmer hvad man vælger af bil....

    For sjov har jeg 2 stks celica supra , den ene med 3.0 motor....
    Og til daglig har jeg 130 km frem og tilbage til arbejde ,, så det foregår i en lille peugeot 106 diesel opgivet til 18,6 men jeg kører 22- 23,5 km pr liter.

    HH


  • #7   25. okt 2012 Køre cirka 19 på literen.. Og nu arbejder jeg primært med mercedes. Og jeg ville SÅ meget hellere køre i sådan en "ældre" mercedes af de store modeler Så fuck om den skal tankes ofte - der bare er komfort så det basker.. Ikke fordi motoren er hurtig men fordi den simpelhen køre så godt smiley

  • #8   25. okt 2012 Det kan godt være det ikke er det sjoveste når man står på tanken og skal betale, men så snart du sidder bag rettet igen i en "ordentlig" bil så har du allerede lagt det bag dig, så nyder du bare din lækre bil og griner af alle de øko-biler, som alligevel er totalt uøkonomiske hvis du kører mere end 90 km/t

  • Christian H
    Christian H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #9   25. okt 2012 Du er helt vild. Den her side er for at vise picantoen frem:-)

  • #11   25. okt 2012 jeg har indgået et kompromis ,hvor jeg har taget en 306 hdi og tunet til 220hk , den er jævn hurtig ,men kan stadig gå 15-16kml ved pæn kørsel.
    og når jeg er ligeglad fyre jeg op i granadaen og cruiser derud af med den fedeste lyd og komfort til 7kml


  • Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
    #12   25. okt 2012 Napper 22 km/l i min Citigo, med masser af komfort! smiley
    Og så gør det jo heller ikke noget at den koster 560 kr. årligt i grønejerafgift smiley


  • #13   25. okt 2012 Kører ca 70 km hver vej til og fra job - afhænig af vind, vejr og lysreguleringer ved by kørsel ca (12 km kørsel) ligger jeg på 18 - 20 km literen - ren morfar, grønt lys og medvind går den op til og lidt over 24 km/l på længere ture.

    A3 2.0 Tdi smiley masser af diesel power når der er behov.


  • #14   25. okt 2012 Det jo et spørgsmål om hvor langt man køre til dagligt..:) Vi har to biler, en c-max fra 2008, 1,6 benz, køre 15-16 på literen, også har vi en fiat punto fra 2000 som køre 19-21.. min kone køre 95 km dagligt i c-max´en og jeg omkring 50 i fiaten.
    havde jeg 10 km til job havde jeg haft noget en del kraftigere..:)


  • #15   25. okt 2012 har en ide om at der er mere plads i min 206'er en den bette skoda.. dog går den kortere, er ældre... men det er sgu betalt kontant så har råd til at skifte igen om 2 år hvis det lyster uden at man skal tænke om der er råd til det... smiley

  • #16   25. okt 2012 Hmm. Med fare for at blive "lynchet" af alle jer andre, så må jeg jo nok tilstå, at jeg er en af de sataner der futter rundt i en øko-snegl, men den er til gengæld ikke til at rive under 20 km/ltr uanset hvordan jeg kører, når jeg pendler mine 200 km/dagligt.

    Grin i bare når i suser forbi mig, men så husk lige på, hvem der griner igen, når i er inde og tanke og jeg så tøffer forbi med et stort smil og smilet er endnu større på vej til banken smiley


  • #17   25. okt 2012 Jeg kører i en alfa romeo 156 2'0 ts og jeg kan kører 600 km på 60 l det er jeg meget glad for smiley

  • #18   25. okt 2012 Har prøvet nogle af de store biler, men med min lille Skoda finder jeg en større køreoplevelse end jeg har prøvet før. Så min lykke ligger helt klart i tegnepungen, at der er så langt mellem hver tankning gør mig sq bare glad i låget, så tænker jeg ikke over udstyr og kæmpe motor. Tror det har noget at gøre med at du nyder at tage det roligt, for du kan ikke andet, så al focus ligger på at chille mens folk racer forbi mens de bygger en blodåre op som er klar til at poppe any minut now.

    BTW køre herligheden 21 km/L. Griner af årsafgiften og servicepriserne. Lykken er nået. smiley


  • #19   25. okt 2012 tja jeg er godt tilfreds med min økoracer. det er det mest fornuftige valg når man er under uddannelse. så må der komme en drengerøvs bil senere i livet smiley

  • #20   25. okt 2012 skal ud og kigge på en 306 hdi imorgen, ser frem til at køre lidt længere literen. samt jeg elsker momentet en dieselmotor har!
    så jeg fortrækker at tanke knap så meget, frem for en stor prustende benzin sluger


  • #21   25. okt 2012 krog M den blir du glad for lækker bil ,og dejlig motor der kan tåle noget power.

  • #22   25. okt 2012 Ville til hver en tid vælge noget med større motor og mere plads i stedet for min 106. Altså det en fix lille bil men ikke meget plads og kræfter. Men Ja hellere plads og kræfter end at tænke på hvad prisen lige står på i Benz.

  • #23   25. okt 2012 Kører 18,2 i snit med Nissan Micra(2*14 km. om dagen).
    A Omega 2.6i ligger på en ren 10-er...


  • #24   25. okt 2012 Ningo, det er min første franske bil, så håber ikke fordommene taler sandt! :). men nu skal det prøves, syntes det er en pæn bil, og man får meget mere for pengene en hvis man skal ud og købe diesel vw'er

  • #25   25. okt 2012 Mike K.... sådan en 206'er som min går da fornuftigt på literen, der er lidt mere plads end i 106 og kan findes til en overkommerlig pris... bare en ide self... smiley

  • #26   25. okt 2012 Min 106 GTI står jo til at køre knap 12.3-12.5 men har nu ikke fået lavet en test på hvad JEG kører på literen..
    Men, den er ski'e hurtig, og sjov smiley


  • #27   25. okt 2012 E30 turbo, med 500 hk, kan gå 6 kml bed pæn kørsel, men hvem gider det,

  • #28   25. okt 2012 Krog m..... du skal nok ku li den... plus at tager man motoren i benz kan jeg personligt godt li den lidt dybe motorgang de har i forhold til en fesen tysker smiley har aldrig selv bemærket det før vi fik 206'eren... har ledt og ledt.. kan ikk finde nogle utætheder men der er en god dyb brummen... smiley

  • #29   25. okt 2012 Hmm... Jeg har en e39 Bmw M5 = 6.8 km/l
    Derudover har jeg en Pontiac Firebird = 2.6 km/l
    Og sidste bil på plader i øjeblikket er en VW Lupo = 26.8 km/l

    Jeg kører til og fra arbejde i Lupoen - tager M5´eren når jeg kommer hjem fra arbejde og skal nyde køreoplevelsen (eller hvis jeg har travlt) - når jeg har lyst til "unødig støj og røg" tager jeg Firebirden og bumler en tur i den....

    Ynglingen er KLART M5`eren !! Super køremaskine og godt med udstyr, lyd og kræfter smiley
    Bliver dog nød til at have Lupoen for at sparre lidt på årets samlede brændstof forbrug.

    / Jesper


  • #30   25. okt 2012 Man kunne også bare købe en lotus og køre 18 på literen og og have en acceleration på 5 sek..

    Jeg nøjes med 7 sek og 16km/l som rekord


  • #31   25. okt 2012 Land Rover 90" 3,5 V8 Benzin - Mellem 6 og 8 km.pr.l.

    Altså små 2 kroner pr. km... Men røv billig i reservedele smiley

    Den ka' (næsten) køre over alt. Er overraskende stabil og har klart mere stil end "konens" Nissan Micra...


  • #32   26. okt 2012 Jeg køre 13-15 km/l i min BMW X3 2.0d, min gamle Mazda 5 sport 2.0 b gik 12-13 km/l og min gamle Opel Zafira 1.9 cdti gik 15-17 km/l

  • #33   26. okt 2012 Kører mellem 15 og 18 i 2,0 TDI smiley

  • #34   26. okt 2012 Carsten... Nu er en Nissan micra vel heller ikk den mest stilfulde "alm. lille" bil man kan finde smiley men den kommer vel der hen hvor hun skal hen...

  • #35   25. nov 2012 26 i polo diesel:P

  • #36   27. nov 2012 Seat Mii: ca. 19,5Km/l med 70% motorvejskørsel

    Suzuki Grand Vitara: ca. 9-10Km/l


Kommentér på:
hvor langt på literen

Annonce