{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.948 visninger | Oprettet:

Mest slidstærke bil i har haft ? {{forumTopicSubject}}

Hvad er den mest slidstærke bil i har haft ? min er nok den første bil jeg havde lige da jeg havde fået kørekort. det var en carina 2 1,6er og den fik bare sindsygt mange tæsk.. den fik tit på begrænseren på helt kold motor.. jeg havde den i lidt over 2 år og nåede at køre 114.000km i den så det var ikke meget den stod stille smiley og der gik aldrig en bærekugle eller styrekugle.. det eneste jeg skiftede på den var skiver og klodser og olie smiley den havde kørt 470.000km da jeg solgte den for 4 år siden og den bliver brugt som udlejningsbil idag den vil bare ikke dø sådan en smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mest slidstærke bil i har haft ?
  • #1   25. okt 2012 nårh ja skiftede os dæk en enkelt gang på smiley

  • #2   25. okt 2012 Golf 2 Gtd årg 87.

  • #3   25. okt 2012 Toyota fra 80-2000 er bare biler som ikke går i stykker

  • #4   25. okt 2012 min mest holdbare bil var en primera 1,6. den kørte lige meget hvad den blev budt


  • #5   25. okt 2012 Min gamle Ford Granada 2,3 V6 fra 1985,kørte i den i 7-8 år og ofrede intet på den udover bremser og olie,bevares den brugte en del benzin,men gik aldrig i stykker smiley

  • #6   25. okt 2012 nu har jeg ingen bil erfaring overhovedet har kun haft 3 makrracere og min egen astra smiley men har selv haft en carina 2 til race jeg kan godt sige dig den holdte det var også en 1600 16v og den fik bare tæsk holdte ja ca 5 måneder hvor vi kørte ind i ting gav den mega tæsk og vi kørte tit den gik først i stykker da vi fik 2 på samme tid så kørte vi lidt for meget ind i hinanden smiley

  • #7   25. okt 2012 Min gamle carina e 1.6, ville sku heller ikke dø, den blev også udsat for lidt af hvert, dejlig bil:)

  • #8   25. okt 2012 hmm...svinger lidt mellem sierra og bmw e34....

    men tror jeg var ondest ved sierraen...:-D


  • #9   25. okt 2012 ford escort mk4 1,3 fra 88... havde sådan en som vinterbil... fik tæsk altid også på helt kold motor. var frossen to gange så voldsomt at vandpumpen stod stille de første 10km... og var så varm 4 gange at nålen på måleren var 5mm OVER det røde feldt... men den blev bare ved og ved... det lykkedes mig ikke at slå den ihjel selvom jeg gjorde alt for det over en hel vinter...

  • #10   25. okt 2012 Carina e fra 96 den havde kørt 230000. Og fik den i 05 og solgte den for 2 år siden med 489000 på bagen og det kunne slet ikke mærkes på den . Har kun skifted de mest normale slid dele smiley super stærk bil

  • #11   25. okt 2012 ja de holder sku bare de gamle Japanere især Toyota og honda motorer kan køre rigtigt mange km smiley så længe der er olie og vand så dør de jo nærmest aldrig smiley jeg kører selv i en corolla e10 nu men den har kun kørt 315.000 km så den er jo kun lige kørt til smiley den kører os som ny smiley de kører altid som de skal de motorer smiley

  • Carsten P
    Carsten P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 85
    #12   25. okt 2012 1. bil Corolla KE36 fra 1977 rullede 180k km i den total omkostning i reservedele, motor renovering samt maling ect. ca 20K Kr. Den var så rådden at man ikke kunne svejse i den til sidst.

    VW T3 1.6D panel fra 1981 20k km på 1½år total omkostning ca 8K kr

    Og så blev det bare dyrere smiley

    Men min Picasso van 2.0HDI fra 04 har nu ikke været dyr at eje.


  • #13   25. okt 2012 Golf2 gti 16v den fik fandme tæst dagligt på varm motor men stadig havde en 2år

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #14   25. okt 2012 Min første bil en Ford Sierra fra 1982.
    Den fik tæsk 5-6 timer hver dag fra kold start og bare afsted derud af hver dag.

    Og den blev bare ved. Godt nok brokker den sig lidt med lyde men så skruede man jo bare op for anlægget haha smiley


  • #16   25. okt 2012 Min nuværende bil min Fabia har kørt 100.000 km på 2 år har skiftet service dele 2 hjulcylindre og batteri ellers intet.

    Ps batteriet var fra 03 og skiftede det først fo 14 dage siden..


  • #17   25. okt 2012 volvo amazon det var min første bil, lækker vogn, motoren er ikke til at slide op, har hørt om en der havde gået 600000km uden at blive lukke op.

  • #18   25. okt 2012 Toyota Land Cruiser LJ70. Havde den vel i et år, og skiftede intet på den, men var så tilgengæld gammel og rådden og kørte som en kasse ævler:)

  • #19   25. okt 2012 escort mk4 1.3 88 også smiley

  • #21   25. okt 2012 Ford Sierra 1.6 fra 1985.. 2 år knapt 100.000km .. ET olieskift (den gang jeg fik den) og derefter bare en hulens masse klø bla Padborg - Heidepark for fuld æde hele vejen et par gange hver sommer.. Den slugte så også lige 1L olie pr 1000km

    I dens leve tid blev der indkøbt 2 x ny bremser i for .1 batteri .2 x generator kul og 4 nye tændrør + lidt dæk og såen


  • #22   25. okt 2012 Dichael Toyota efter kan nu også godt holde ..

    2009 Landcruiser 150Kkm på klokken og de km har den kørt som fjeldtaxi og de lever hårdt
    ET forhjuls leje udover normal service og bremser.. Skisme ikke mange mercedes/vw taxier der klare det.. På ca samme km og år har en caravelle fjeldtaxi været på værksted ihvertfald 7 gange med div fejl


  • #23   25. okt 2012 er det bare mig eller er der ikke en STOR overvægt af "gamle baljer og bøtter" ?

    Må indrømme - biler af nyere dato er bare ikke så stærke som før i tiden. De er bare ikke bygget til det! og så koster det tit og ofte en bondegård at holde lortet kørende i dele


  • #24   25. okt 2012 Ja og sjovt nok er det mest Japanere og der er ikke blevet nævnt EN ENESTE fransk eller Italiensk bil....hvorfor mon?? smiley

  • #25   25. okt 2012 Er nok atypisk, men lupo 3l kørte over 100k km uden nogen problemer...

    og det dårligst var helt klart en toyota corolla 1,3 fra 88, den holdte kun til hannover og tilbage, skod vogn...


  • #26   25. okt 2012 Købte i 1996 en 4 år gammel Opel Vectra 1.8 gl og kørte 90.000 km i den på 3 år, fra 260.000 km til 348.000 km og ud over olie dæk og bremser fik den 1 ny vandpumpe og kørte som en drøm da jeg solgte den.

  • #27   25. okt 2012 Min første Corolla E10 Sedan.. Den havde kørt 140.000 da jeg købte den.. Den fik fuld pedal til jeg solgte den.. Der havde den kørt 230.000.. Min kammerat købte den, og den har idag kørt 350.000 og ligner sig selv... smiley

  • #28   25. okt 2012 min peugoet 406 v6 sedan fra 97 den havde gået 170000km da jeg købte den og 310000 da jeg solgte den og den fik stort set kun dæk,bremser,tandrem og olie smiley
    min nuværende v6 coupé har jeg haft i 1,5 år kørt 40000km uden andet en olieskift smiley
    så der er franske i mellem ;o)


  • #29   26. okt 2012 Min nuværende bil, Ford mondeo mk2 smiley 1800, zetec silvertop smiley den ka satme ik køres i sænk smiley

  • #30   26. okt 2012 sjovt så mange ford'er der blir nævnt i denne tråd selvom folk herinde ALTID mener ford er lort.... smiley

  • #31   26. okt 2012 Mercedes W124 E300 - 1995 - 750.000 km. aut. gear ingen problemer med motor/gearkasse..

    styrekugler og bærearme skiftet en gang ved 430.000 km. i 2003.
    udstødning skiftet 2008..
    Pava behandlet 2008.
    Gearkasse renoveret i 2009 ved omkring 620.000 km...


  • #32   26. okt 2012 min gamle æskeford.. den holdte til alt..
    escort smiley


  • #33   26. okt 2012 corolla E10 årg 97...

  • #34   26. okt 2012 Daihatsu Charade 1.3 efi. 45.000km med tæsk altid på begrænseren og kold motor (men er blevet klogere siden jeg var 18-20 mht den til kørsel).

    Over 2 år skiftede jeg en generator.

    Vil så lige nævne min mindst holbare. Rover 220 coupe turbo. 1x toppakning, 2x gearkasse, 1x kobling 1x død startspærre (indbygget i motorstyring), 1x utæt turbo system. 9 mdr og under 5000km... I kørte "pænt" smiley 45.000kr fattigere også var det tid til ny bil smiley


  • #35   26. okt 2012 jane c
    det betyder bare at din audi havde en solid kobling..

    min meste holdbare bil var min corrolla 1.6gsi fra 1990 havde fået tæsk minimum 100.000km før jeg fik den hvor jeg så forsatte 50.000+km. solgte den og der kørte den stadig genialt godt.

    og så min mercedes W201 2.0D km var ukendt men et godt stykke over 689.000km. og skiftede genereator og bremser.


Kommentér på:
Mest slidstærke bil i har haft ?

Annonce