{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Bil-styling {{forumTopicSubject}}

Hej guttere og gutinder.

Er i gang med et projekt da jeg har fået en ny bil, jeg skal nok sørge for at sætte nogle nye billeder op snart - har jeg brug for en lille hånd.

Jeg skal have monteret min 26" fladskærm og en x-box i bagagerummet på min nye Ford Mondeo Trend Stc.

Skærmen og x-boxen kører vel på 24V og bilens batter er jo på de 12V, hvordan får jeg det til at hænge sammen, og er det muligt at få lyden til at køre over bilens højttallere?

Kom så, giv mig nogle gode råd så jeg kan få det fixet og sat nogle billeder op!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil-styling
  • #1   24. mar 2006 ja det kan sagtens lade sig gøre... så vidt jeg ved køre skærmen og x-box på 230v, så skal du have en transformer som laver 12v til 230v (kan købes alle steder) og hvis din radio har indgange i så sætter du bare et phonotik i og vupti så køre det....

• #2   24. mar 2006 Som "Wing Zero" skriver skal du bare have en radio med AUX fono indgang. Men undersøg lige om du har strøm nok, for hvis du skal bruge en del strøm til 230v så kan det godt være du skal have reservebatteri på, da sådan en omformer sluger en del energi bare ved at lave strømmen om.

• #3   24. mar 2006 En DC-AC converter bruger skam ikke nogen nævneværdi strøm, for at invertere spændingen op! De er opbygget som en switchmode power supply og har en virkningsgrad på noget der nærmer sig 90%! Og det er spændingen, og ikke strømmen man inverterer op!

• #4   24. mar 2006 @ Lasse - du mener simpelthen at have en lidenskab man gerne vil dele med andre er gyldig grund til at lade sig tyrannisere af fjolser der ikke fatter en brik?

Dvs på DHB vil du ikke åbne dit bagagerum af frygt for nogle finder ud af hvor du bor og tager dine ting?

@ VB lyder som et virkelig spændende projekt, glæder mig til at se det hvis du kommer på DHB med den...

• #5   24. mar 2006 Aiii Essal H

Den mener du ikk alvorligt..

hvis du skal bruge 1 Amper på 220 volt siden skal der altså bruge over 18 Amper på 12 volt siden og det er regnet lige over .. så det er nok nærmere 20 A

• #6   24. mar 2006 Erik: -ja, det siger sig selv! Effekten vil jo altid være den samme, om man har en spænding på 12 VDC, eller 230 VAC. Mit indlæg var henvendt til Thomas' "en omformer bruger meget energi for at lave strømmen om"! Og det er det jeg påpeger ikke er tilfældet!

• #7   24. mar 2006 Og der stod jeg så af.. :-]

• #8   24. mar 2006 Essal

Skal du bruge 220 Watt på 220 volt siden = 1 A
    Så skal du også forvente at bruge 220Watt på 12 volt siden = 18.5 Amper. En omformer laver altså ikk 220w på 220 volt siden med kun 1 A på 12 volt siden.. ellers har du opfundet en omformer jeg ikk kender til.
    Og de 18.5 A er uden tab i omformeren.

Hvis din påstand skulle holde så ville det ikk være nødvendigt med højspændings master i landet. Men de er netop brugt pga man kan lave en højspænding og derved en lavere A for samme mængde watt. Elles skulle der trækkes kabler der er meter tykke for at bære den strøm du ville trække.

Hilsen

Erik = 41 år gammel elektronik mand smiley

Kommentér på:
Bil-styling

Annonce