{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.314 visninger | Oprettet:

Ny bil, på SU {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg står i den dejlige situation at jeg skal have en ny bil smiley

Jeg har 30.000 til udbetaling + en velkørende polo 6n). Har haft forsikring i eget navn i 6 år og bliver 25 til marts.

Da jeg er på SU, skal bilen være rimelig økonomisk og billig at holde kørende.

Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe, om jeg skal købe en ny citigo/mii? eller jeg skal købe en lettere brugt bil og få lidt mere "rigitg" bil? Den skal køre 80 km dagligt, plus diverse.

Hvad ville i gøre hvis i stod i min situation?

Og hvilke biler kunne være interessante hvis vi snakker lettere brugte biler?

Håber nogen vil komme med lidt input, selvom emnet tit er fremme smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil, på SU
  • #1   26. okt 2012 har lige selv købt en vw up til 125.000 med 35.000 i udbetaling, også skal jeg gå og betale 1400 kr af hver måned. og det passer med SU. Vægtafgift er kun 560 pr år. samt billig forsikring

  • #2   26. okt 2012 Hvor en af disse? Hvis du skal køre så langt dagligt så find en der støjer mindre.

    Eks en Ford Ka, den syntes jeg personligt er 10gange bedre end mii osv.


  • #3   26. okt 2012 Toyota har gode tilbud, hvor du kan få en Toyota Aygo.. (samme bil som Mii, C1, 107, Up osv..)

    Der ka du få en rigtig god finansiering, hvor der både er forsikring, fuld service inkl..


  • #4   26. okt 2012 Aygoen er forresten forbløffende lydsvag - når bare du vælger T3'eren..

  • #5   26. okt 2012 Twingo er lige blevet sat ned i pris

  • #6   26. okt 2012 Er du så tilfreds med den?

    Har været ude og prøve både seat og skodaen. Hos skoda kunne jeg få forsikring for 3295,-. Hvor jeg giver lidt mere for min polo i dag, som kun er ansvar smiley Så forsikring og vægtafgift er jo ren win/ein med de biler.


  • #7   26. okt 2012 Ford Ka ? er den ikke til damer smiley ej, jeg må indrømme den ser smart nok ud, men samtidig utrolig lille. Ved ikke om det snyder.

  • Martin
    Martin Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.064
    #8   26. okt 2012 Aygo lamer af helvedes til smiley Og så er bilen ved at ryste fra hinanden når man trykker til..

    Vw´s 3-cyl lamer og ryster meget mindre..


  • #9   26. okt 2012 Sanne * Fotograf *<
    Hvordan kan du sige at Up/Mii/Citigo er samme bil som Aygo, C1 og 107?? Kan da godt være de har samme størelse, men så stopper ligheden vist også der. Iøvrigt er Up og de andre langt bedre mini'er end alle konkurenterne, og i øvrigt også de eneste der er nogenlunde rustbeskyttet. Danmarks sællert Chervolet Spark skulle være elendigt rustbeskyttet fra fabrikkens side.

    Jeg kunne godt finde på at tage sådan en UP! hvis jeg stod og skulle have en bil til mit SU budget.


  • #10   26. okt 2012 Jeg havde kigget på Toyota Corolla E12 smiley

  • #11   26. okt 2012 De små biler ruster og det går hurtigt, så smid en gang undervognsklister på - når du bestemmer dig for hvilken det skal være. Et lille off-topic råd (;

  • #12   26. okt 2012 Enig har prøvekørt både up og aygo og hold kæft hvor var jeg bange for at toyotaen ville falde fra hinanden ude på motorvejen. VW up gav dejlig komfort så go for it =)

  • #13   26. okt 2012 http://ekstrabladet.dk/biler/bil_anmeldelser/article1852186.ece

    En polo 6n er jo ikke ret dyr at køre i så hvorfor købe ny ?


  • #15   26. okt 2012 Altså kabinepladsen i en Ford Ka er ganske fin, og så er det en 4cyl. den larmer noget mindre..
    Syntes du skal prøve at køre en tur i sådan en, og prøv når du test kører at slukke for radion og lyt hvor lydsvag den er i forhold til de andre i nævner. og prøv også at kør motorvej i dem, syntes virkelig Ka'en er værd at overveje, og lige nu kører ford tilbud på dem. du kan få en Ka Titanium til 101.000 hvilket svarer til en Highline.


  • #16   26. okt 2012 X : Det går nok, jeg vil også være rigtig trist over at skulle smide 100000+ i kontant.

    Tim : Der er for meget bøvl med min polo, og der er begyndende rust over alt.

    Min nye bil får som det første helt sikkert noget undervognsbehandling.

    Kan fornemme i fremhøver Vw up frem for de 2 andre, hvorfor det?


  • #17   26. okt 2012 Bay.

    Jeg har også overvejet og tage ud til ford for at prøve en, og samtidig prøve en fiesta.


  • #18   26. okt 2012 Køb brugt, du får meget mere for pengene! Og den spritnye bil du køber er ikk ny særlig længe, og om et par år er de intet værd

  • #19   26. okt 2012 Fiesta'en kører nu også godt;)

  • #20   26. okt 2012 jeg tænker på det på en anden måde. I DK er 2/3 dele af prisen afgift. køber du en bil til 90.000, koster bilen kun 30 og hvad får du for 30 kilo ? Dem jeg har prøvet indtil videre synes jeg kører elendigt, støjer, ligger dårligt på vejen og man sidder dårligt i dem. Tror de bliver dyre i reparationer efter meget få år

  • #21   26. okt 2012 hvis jeg var dig ville jeg bare køre i den polo indtil den er kørt helt ned :b

  • #22   26. okt 2012 Flemming:

    Så skal han jo allerede have ny bil imorgen...


  • #23   26. okt 2012 ^^
    Det håber jeg ikk, for der skulle den gerne køre fra Horsens til Blokhus (uden problemer)



  • #24   26. okt 2012 Jeg ville personligt kun overveje VW Up! og Skoda Citigo, det kommer lidt an på hvad man vægter højest mht. udstyr, hvilken af de to man skal vælge.
    Skoda Citigo er billigere hvis man bare skal have en basis-bil, mens udstyret kan afgøre at jeg nok ville vælge VW Up!

    Seat Mii er efter min mening alt for skrabet i grund-versionen, og vil derfor være udenfor kategori når man fylder udstyr i. Samtidig med at min erfaring siger at service er dyrere hos Seat værkstederne. At jeg så ikke har mødt et ærligt værksted mens jeg havde min Seat er også ærgerligt.


    Tim R >> Der er ikke 180% afgift på de små biler til 90.000 kr, der er "kun" 105% afgift af de første cirka 80.000 kr (dermed alt hvad mikrobilerne koster, de kommer ikke op i 180%).

    105% af (2011, 2010: 79.000 kr.) og 180% af resten3)

    Der gives et fradrag i registreringsafgiften på 4.000 kr. pr. km/liter, bilen kører mere end 16 km/liter og 18 km/liter for dieselbiler.4)

    Registreringsafgiften forhøjes med 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører mindre end 16 km/liter og 18 km/liter for dieselbiler.5)
    kilde: http://www.tax.dk/pjecer/registreringsafgift.htm



  • #25   26. okt 2012 Lars H
    Hvad for dig til at sige det? Up! vinder alle tests og er for nylig kåret til årets bil i Danmark. Jeg er ikke vw-mand, men det er så vidt jeg ved, kompetente mennesker der afgør at netop up! er bedre end de andre.


  • #26   26. okt 2012 Hvad er det der gør up'en bedre?

  • #27   26. okt 2012 E30 S Ø R E N
    Er du på speed?
    Det det eneste der gør UP'en så "god" er fordi det er en VW..

    Se det i øjnene, det er en smagssag, hvilken mikro bil der er bedst.. Eller generelt, hvilken en bil man syntes er bedst!
    Jeg syntes personligt at Kia Picantoen, er den bedste i sin klasse..

    Og hvad pokker har rustbeskyttelsen at gøre med kvaliteten af bilen?
    Uanset om den har fået lidt fra fabrikken, så burde ALLE da vide at de skal have en omgang, lige så snart de kommer til kære Danmark!


  • #28   26. okt 2012 Theis P
    Nej, er du?

    Men ja, det vil altid været et svært emne at vælge bil, fordi alle har forskellig smag. Men nogle af de ting man kan måle på, som komfort, kvalitet osv. kan ikke diskuteres.
    Jeg skal starte med at sige, at jeg ikke har kørt nogle af bilerne, men jeg holder mig jævnligt opdateret og som jeg læser det i de fleste blade, på de fleste forums osv. så vinder Up! på mange af de punkter.

    Derimod er designet en smagssag og der synes jeg faktisk Up! tager et stik (mere) hjem.

    I øvrigt vil jeg da mene at rustbeskyttelsen har noget med helheds oplevelsen af kvaliteten af en bil at gøre. Det ændre dog ikke på at jeg som dig også ved at alle biler har bedst af en ekstra rustbeskyttelse.


  • #29   26. okt 2012 Man kunne fristes til at tro, at du føler dig ramt fordi du selv kører Spark, som åbenbart er elendigt beskyttet mod rust. Nogle mennesker lukker ørene for det mindste kritik. Jeg håber du er glad for din bil smiley


  • #30   26. okt 2012 E30 S Ø R E N
    Nej, jeg er ikke VW fanatiker.. smiley

    Ja, og jeg har så kørt begge biler og jeg kan bedst lide Picanto'en.. Og jeg "tror" at de fleste der laver disse test, for en stor julekurv sendt direkte fra Wolfsburg.. smiley

    Og igen, designet.. Jeg syntes Up'en er møg grim.. Den er for firkantet, jeg kan godt lide former og linjer, som på en Picanto..

    Yes, men det er intet med kvaliteten af bilen også gøre, for mig. Det er da rart, men når den alligevel skal sprøjtes til, når jeg har købt den.. Så vil jeg da hellere at producenten, havde brugt lidt flere penge på noget andet i bilen.. smiley

    Og ja, jeg er glad for min bil.. smiley Og er slet ikke ramt, og du har vel læst svaret på hvorfor?


  • #31   26. okt 2012 Theis P
    Hold nu op. Gamet er ens for alle - julekurv eller ej. Det handler om at lave gode biler, og det har Vw altså formået med Up! Hermed ikke sagt at de kun producerer gode ting. (læs DSG! red.)

    Jeg vil ikke nævne noget om designet, da jeg er meget uenig. Men som sagt er det jo en smagssag, og heldigvis for det.

    Denne video beskriver meget godt hvad jeg mener: http://bilmagasinet.dk/article/83555-video-vw-up-er-ny-standard-i-mikroklassen


  • #32   26. okt 2012 E30 S Ø R E N
    Du siger du ikke har prøvet, nogen af bilerne?
    Hvordan pokker kan du så overhovedet, have en mening? Udfra artikler, og hvad du har læst? 0.o

    Og Bilmagasinet elsker alt VW har lavet... smiley

    Det er også lige meget, det eneste jeg prøvede på at sige var.. Man kan ikke sige at UP'en er den bedste, når det er forskelligt hvad folk syntes.. smiley


  • #33   26. okt 2012 Nå, men nu hvor jeg kan se nogle har købt en up her i forummet.

    Giver man fuld pris for sådan en bil, eller kan man snakke om prisen?

    Eller evt. få noget ekstra med?

    Har aldrig købt helt ny bil før.


  • #34   26. okt 2012 Siden hvornår er det blevet ulovligt at have en mening om noget man ikke har prøvet? Jeg tror de fleste af dem der skriver om biler er mere kompetente på det område end du nogen sinde bliver.

    Kan jeg ikke synes en Lamborghini er pisse fed, fordi jeg ikke har kørt en?

    Arg, hold nu op! Det er sgu uintelligent sagt. Jeg kan sagtens finde en artikel på bilmagasinet.dk hvor en VW hvor ris på ris. I øvrigt er der så vidt jeg ved ingen af journalisterne der selv kører Vw. De har Volvo og Saab og faktisk også koreanske/japanske biler.

    Efter et kig på din profil er det ikke kun her du virker pissemistisk.. 52% lave stemmer.. Du må have et fattigt liv.

    Ha' en god aften


  • #35   26. okt 2012 henrik b
    Tag ud og se på bilerne og bestem dig for hvilken en DU kan lide. Falder dit valg på en up! så tag ud til forskellige forhandlere og indhent den bedste pris. Man kan ALTID få mere udstyr eller en bedre pris forholdsvis nemt.


  • #36   26. okt 2012 henrik b
    Ved køb af mikrobiler, får man sjældent noget ekstra oveni, og tror heller ikke prisen er til forhandling, der er leverings tid på de fleste biler i den klasse, og forhandleren skal nok få dem solgt til den rigtige pris..

    Men spørg efter nogle bundmåtter, evt. prøv at hør om et nedslag på vinterdæk eller noget lignende.. smiley


  • #37   26. okt 2012 E30 S Ø R E N
    Der er stor forskel på at have en mening, om nogle ting.. Også prøve at overbevise folk om at kvaliteten på to biler man IKKE har prøvet.. smiley

    Og jeg er på ingen måde pissemistisk, mht. stemmerne er det til to bestemte personer, der selv startede et hate.. smiley Man kunne også bare deaktivere det? smiley


  • #38   26. okt 2012 Det lyder super Søren..
    Pæn E30'er du har forresten..

    Hvis der er nogen der vil ud med hvad de har fået i afslag og ekstraudstyr osv. Må i meget gerne skrive det her, eller i en privat besked.

    Eller hvis nogen har nogle gode råd til det..


  • #39   26. okt 2012 Theis P >> Jeg har kørt i flere af de nuværende og tidligere mikrobiler, og der er en kæmpe forskel på hvordan de kører og hvad de leverer.
    Jeg kan godt lide Picanto, men når man kører i den, så er den meget mere vindfølsom og knap så stabil som Up!/CitiGo, du får en masse sjove ting i en Picanto, du kan få varme i rattet, og andre ting, som i bund og grund ikke er nødvendige.
    Efter Up! er kommet på markedet, vil jeg ikke længere overveje Picanto, selvom det stadig er en fin bil, så er Up!/CitiGo bare bedre.
    Udseendet er en smags sag, jeg selv syntes noget bedre om Up!/CitiGo, set i forhold til mange af de andre mikrobiler, indrømmet man skulle lige se bagenden på dem to gange, men det flere gange man ser dem, det bedre.

    henrik b >> Afslag kan der ikke være meget af når du køber mikrobiler, medmindre du køber meget udstyr. Hvis du tager en standardbil, uden noget ekstraudstyr, så kan man måske snakke om 1000-3000 kr, alt efter hvor "stor" en model du tager, og det vil ofte blive givet på baggrund af at du får nogle måtter, rabat på vinterhjul eller lignende ting med i handelen. Og hvis du har en byttebil, så vil du måske kunne se en kæmpe rabat, men det bliver bare modregnet i den bil du selv kommer med, så lad dig ikke snyde af diverse tilbud med at du kan få mindst 30.000 kr for din nuværende bil, det er helt sikkert modregnet i de tilbud du får, ved at du giver for meget for bilen du køber, eller skal købe en bestemt udstyrsmodel, hvor de tjener mere, eller du er bundet til forsikring og finansiering hos forhandleren.
    Der er ikke ret meget at hente på de biler der er mest populære, og nyest på markedet, der er simpelthen for meget tryk på, og de kan sagtens sælge dem til prisen.

    Så alt andet lige, se hvor du får den bedste pris for din nuværende bil, og min anbefaling er at gå efter den du bedst selv kan lide, men bide mærke i at Up! og CitiGo vinder de fleste test lige nu, og de har den bedste rating indenfor sikkerhed, i forhold til andre mikrobiler.

    Hvis man vil have den billigste bil, eller have den leveret hurtigst muligt, så gå efter Skoda CitiGo, hvis du vil have lidt bedre finish, og den helt færdige bil, så tag en Up!
    Køremæssigt vil du ikke mærke forskel, men fornemmelsen i kabinen, og udstyret kan du differentiere. Du kan fx vælge flere ting til i den mindste udgave i Skoda, hvor du er tvunget op i en udstyrsmodel hos VW, men hvor du så ofte får lidt mere med.

    Du kan måske hente noget afslag på de koreanske modeller, du vil kunne hente mere på C1/Aygo/107 (men husk det er ved at være de ældste modeller på markedet, og de er efterhånden ikke helt tidssvarende trods facelift).
    Men de nyeste modeller på markedet, og dermed især VW Up! og CitiGo, der er ikke meget at hente, så regn ikke med at få afslag. Medmindre du køber meget ekstraudstyr, og især eftermonteret udstyr.


  • #40   12. dec 2012 Selv stået i din situation hvor jeg overvejede en af det små økocruisere. Citroen C1 da der var kampagne. Havde 206 HDI.

    Men valgt en polo 6n i stedet ene og alene af den grund, udgifter blev for store med en C1.

    Polo, 4000 i forsikring, 2120kr vægt afgift.
    C1, 6500kr forsikring (grundet krav for kasko pga lån til bil) 560kr vægt afgift.

    udovre det kunne poloen betales kontant, c1 ville der et lån på 1000kr mdr. ekstra.

    6210kr til polo (dette er lidt under halvdelen af hvad min 206 kostede mig)
    8000kr til C1 (1800kr mere om mdr, dvs 1800kr benzin, (12kr/l = 150 liter? af 14-15km/l)
    + du stadig har 30000 på kontoen til evt rep :).
    service kommer også ekstra på ny bil.

    Det var den overvejelse jeg gjorde mig. Og da jeg kun er på su i 2 år.


Kommentér på:
Ny bil, på SU

Annonce