{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.352 visninger | Oprettet:

Vw Passat 3C PD vs CR {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har besluttet mig for at jeg vil prøve at have en passat.

Men har et par spørgsmål ang. Valg af motor.

Jeg har kig på en 2,0 TDI PD, 140 hk fra 11mdr. 2007 den har kørt ca. 100.000 km..
Jeg har også kigget lidt på en 2,0 TDI CR, 140 hk med DSG gear, den er fra 10mdr. 2008, den har kørt ca. 185.000 km.

Hvilken en af dem ville i vælge?? De koster ca. det samme, og har ca det samme udstyr.

På forhånd tak.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vw Passat 3C PD vs CR
  • #1   31. okt 2012 har ladt mig fortælle at den gamle pumpe dysse motor skulle være den
    stærkeste / bedste.
    Men såden er det jo med alt, nogen vil have moderen, andre datteren


  • #2   31. okt 2012 nu ved jeg ikke din pris klasse. Men du får mere bil for pengene i pd. da cr er i noget højere kurs

  • #3   31. okt 2012 Har hørt man skal holde sig fra 16v motorne så sikre dig det er en 8v hvis de overhovedet blir lavet på passaterne.

  • #4   31. okt 2012 Jeg har hørt at man skal vælge Commonrail udgaven når det er 3C modellen.

    Den skulle være noget mere stabil.

    <b>AJay


  • #6   31. okt 2012 har hørt der findes andre mærker end VAG
    2.0 PD sku værer noget lort. 2.0 CR sku være mindre lort men stadig ikke godt.

    og til de priser ville jeg heller finde en BMW eller mercedes der er nogle år ældre men køre bedre...


  • #7   31. okt 2012 Sikke mange fordomme, er der nogen der har noget konkret andet end hvad de har hørt ? smiley

    Jeg har også hørt en masse forskelligt, men jeg ville stadig vælge 1.9 TDI PD, den har jeg aldrig oplevet problemer med smiley
    Hvis det skal være nyere, så ville jeg gå efter CR smiley


  • #8   31. okt 2012 PD har detr med at smaske dyserne simpelt hend bare skyde dem op. har jeg set på en G4 tdi. efter ny orginalt turbo og intercoller nye dysser kørte de af røv. har mere bundtræk i min VB 1,6´er end den havde fra 800-2500omdrejninger. der efter trak den spind i 1000omdrejinger så skifter man gear og så skal den lige knokle 500omdrejninger op igen før trykket kommer igen... ved den er blevet 0stillet og køre på org trim og de har prøvet at chippe den den trak stædig meget mærkeligt... og så har den motor generelt kun ordenlig træk i mellem 2500-3500omdr./min. skuffede af den turbo diesel...

  • #10   31. okt 2012 ketil l s >> det lyder som om der er lavet noget forkert på den bil, og det er ikke en 2.0 TDI PD der ligger i en Golf 4.

    Jeg har som sagt ikke oplevet større problemer med 1.9 TDI og vi har da efterhånden haft nogle stykker i familien, jeg selv har så en 1.6 TDI CR nu, og den er nu også ganske fornuftig.


  • #11   31. okt 2012 Endnu en gang må jeg støtte ketil l s smiley
    Køb nu noget andet end det skrammel.


  • #12   31. okt 2012 Sjovt som folk kan hakke VW ned for det er noget skrammel. Men sjovt man ikke sammenligner med hvor mange der kører på vejene. Så kan I stikke jeres udtalelser skråt op! Bare fordi én kender én der ved at der er én som har haft én, så er det det værste lort. Kæft en gang mundlort at komme med... ALLE og mener ALLE bil har fejl!!!!!!

  • #13   31. okt 2012 nej golfen var en 1.9´er
    og selv SMC kunne ikke finde fejlen...

    Nicolej N
    jeg kender RIGTIG mange der har haft VAG tdi´ere som enten firmabil eller privat og 99% af dem VAr stærkt utilfredse med dem. de kørte meget godt syntes de men de har været på værksted konstant og de har snakket med autotransport firma´er på månedlig basis...
    så jeg ser ikke på alle de biler der køre men på alle de erfaringer og opservationer jeg har gjort mig hvor folk jeg kender har haft problemmer...





  • #14   31. okt 2012 Jamen ALLE dem du kender er jo bare en brøkdel... Så det kan jeg ikke bruge til noget. Arbejder selv ved VW, og selvfølgelig kommer der nogen, men vi laver jo også kun dem der er i stykker og det er en lille procentdel af dem der kører på vejene.

  • #15   31. okt 2012 ketil l s >> Så kan jeg jo så sige at jeg kender ikke nogen der har haft de omtalte problemer, jeg kender en enkelt der har fået skiftet en turbo på en ældre 1.9 TDI, men det gik på garantien, ellers kender jeg ikke til nogen fejl i min omgangskreds.

    Jeg er bekendt med at de findes, men som Nicolaj skriver, så er der ikke en bilmodel der er fejlfri.

    Faktisk har jeg heller ikke nogen i min omgangskreds der har fået skiftet noget større på deres 2.0 TDI PD, men jeg er stadig bekendt med at 1.9 TDI PD er mere stabil i forhold til smiley


  • #16   31. okt 2012 Jeg har haft Passat årg. 2000 -en 2001 en A4 2004 alle 130 TDI PD i en periode af 10 år aldrig haft problemer, selvom de var tippet til 160 hk. kun olieskift - tandren- bremse det har jeg været godt tilfreds med, mu har jeg en Passat årg.2011 140 som har kørt 40000 ingen problemer så jeg har været godt tilfreds

Kommentér på:
Vw Passat 3C PD vs CR

Annonce