{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.063 visninger | Oprettet:

Toyota Aygo T3 {{forumTopicSubject}}

Godaften BG smiley

Efter længere betænksomhed, har jeg besluttet mig for, at den gamle MazdMazda 626 1,8 årg. 94 skal sælges og så skal jeg have en spritny Toyota Aygo T3.

Har prøvet at køre i en Aygo for 1 år siden ca. en Red-line udgave.

Men dem som har prøvet T3'eren..

Hvad synes du/i om den nye Aygo?
Er der kommet nogle forbedringer?
Er den som standard undervogsnbehandlet mod rust?
Hvordan er den på motorvejen?

Der vil både blive modtaget negativt og positivt kritik! (:

Havde tænkt på en UP! eller lign.. Men valget bliver dog en Aygo.

Men kom med jeres kritik!
På forhånd tak!

Fortsat god aften derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Aygo T3
  • #1   1. nov 2012 Nej den er ikke undervogns behandlet fra fabrikken, men det er en god idé, og det samme med inder skærme

  • #2   1. nov 2012 Okay. Hvad koster en undervognsbehandling ca?

    - Altså få inderskærme sat på?


  • #3   1. nov 2012 Må man hører hvorfor du har fravalgt UP'en ?

    Aygo er da en cola dåse på firkantet hjul smiley


  • #4   1. nov 2012 Aygo'en er gennemtestet.. Har hørt dårligt om UP!'en i forhold til Aygoen.. Min mor har haft en Aygo..
    Skal have en billig bil.
    Citigo og UP!'en er mere eller mindre ens, men UP!'en er lige det dyrere.. Men Aygoen kan jeg få til en rimmelig pris for en T3'er.


  • #5   1. nov 2012 Hvad har du hørt dårlig om UP'en ?

    Er selv ved VW og vi oplever ingen problemer med dem..kunderne er tilfredse og vi spytter dem ud smiley


  • #6   1. nov 2012 Gearkasseproblem og lign.
    - Synes bare også den er ved at blive for main-stream.. over 7500 stk. solgt i år.


  • #7   1. nov 2012 er ved toyota mig selv, og jeg synes aygo kører udemærket og fejler meget sjældent noget... bremseskiver skifter vi ved ca 60000 km og renser for hver 30000. men lad vær med at købe en skrabet udgave..det kan meget bedre betale sig at bruge lidt mere på ekstraudstyr, pga gensalgs værdi, og få den undervognsbehandlet fra starten af.. det koster vist ca 3200. og det er pengene værd. spørg hvis der er noget du vil vide...

  • #8   1. nov 2012 Jeg takker og bukker.

    Det bliver Aygo T3, havde tænkt på at få den undervognsbehandlet.. og så få inderskærme.. (hvad koster de`?)
    Er der noget, som jeg skal tage højde for, ved en spritny Aygo?
    (udover, at den først skal køres til og derfor ikke tåler lidt hurtig acceleratione eller?)


  • #9   1. nov 2012 som du siger.. tag det lidt roligt første nogle km, men ellers overhold service, så skulle de ik fejle noget. de første modeller havde problemer med bagpotter der raslede som vtec, men det blev skiftet på garanti, og nu er fejlen rettet.

    kender ikke prisen på inderskærme desværre.
    jeg ved ikk hvad jeg skulle skrive om fejl på dem... kan ikke komme i tanke om noget smiley hehe


  • #10   1. nov 2012 Tak (:
    - Ja, den Aygo min mor havde, der raslede bagpotten.. Men vil gerne lige have en prøvetur hos forhandleren på T3'eren.. skal bare lige have de 20.000,- til udbetaling.

    Kan man få andet en omdrejningstæller (altså til den anden side af speed'o'meteret)

    EDIT: Hvor langt vil du mene, at den skal køre, før den er kørt til og kan køres i som normalt?


  • #11   1. nov 2012 ja, det kan man. den kommer ved siden af speedometer. den stikker ligesom ud af instrumentbræt smiley

    og første 1000-1500 km vil jeg mene


  • #12   1. nov 2012 Omdrejningstæller er nemlig med.. Men kan der komme andet ved siden af?
    - Okay (:


  • #13   1. nov 2012 tag en snak med salgsafd. de har styr på det. er mekker selv, så jeg er ikke helt sikker på det med køb af ny bil smiley

  • #14   1. nov 2012 Jeg havde ikke andet end problemer med min Aygo fra 2007. Jeg vil faktisk gå så vidt som til at sige at det var den værste bil jeg har haft. den tog vand i af bagsmækken og den org. TTE spoiler, abs kransen gik i stykker, og værst af alt, var den skide motor gik i stykker efter 106000km. en defekt pejlstang som røg ud gennem siden på blokken. Solgte bilen og har kun tabt penge på at eje den..
    Jeg ville vitterligt ALDRIG råde nogle til at købe en Aygo.. Men havde ikke været bange for at købe en UP.
    Håber virkelig at den nye Aygo er bedre og du bliver glad for den..


  • #15   1. nov 2012 du skal ikke spare på højre foden på nogen måde! kør med måde spark til den når den er varm, den er jo ikke lige rullet ud af fabrikken med under 20 km på tælleren!

    gammel skrøne amatører holder fast i! korrekt med benzinforbruget, men det er jo grundet din adaptive motorstyring skal "lære" din kørestil..


  • #16   1. nov 2012 har du overvejet en kia picanto ? jeg er selv stor tilhænger af toyota men skulle jeg købe spritny bil og skulle vælge mini bil ville jeg tage en picanto

  • #17   1. nov 2012 ja, det er rigtigt at nogle er utætte ved stoplygten men det bliver ordnet på garanti.

  • #18   1. nov 2012 jeg ved ikke om den nye model os er utæt?

    men den gamle model kan sgu næsten utæt over alt smiley
    men den gamle har os vandpumper og hjulejer som kunne være et par små problemer smiley


  • #19   1. nov 2012 det med vandpumpe er KUN på de første modeller.. det er ordnet. mener også at stoplygten er ordnet, men kan ikke sige det med sikkerhed

  • #20   1. nov 2012 det samme med hjullejer.. kun de gamle modeller


  • #21   1. nov 2012 der var problemer med bagpotten der raslede, men det er ordnet og de modeller som havde fejlen blev ordnet på garanti. og nogle få havde byggefejl på manifold, men det er også garanti smiley


  • #22   2. nov 2012 Jeg har haft flere kolleger, der kørte 107/C1/Aygo. Bilerne bærer tydeligt præg af at være billige. Udstødningerne holder absolut ikke længe. Bagklappen arbejder sig løs, gummilisterne er utætte, så vand trænger ind, fugt i lygter og diverse mislyde også. Dertil kommer, at bilerne er dårligt rustbeskyttet. Jeg tror ikke, at det er bedste køb i klassen.

  • #23   6. nov 2012 Hej igen, ville lige høre, om nogen mener, det er hul i hovedet at købe en T3'er Aygo.. Eller skal man kigge efter andre minibiler?

    Tænker på pris ifht. hvad man får..


  • #24   6. nov 2012 Ingen, som har noget at tilføje? (:

  • #25   6. nov 2012 Til de penge ville jeg helt klart vælge aygo'en. Man skal jo ikke forvente at få komfort som i en Avensis. Og alle de børnesygdomme med vandpumpe, bagpotte osv er ordnet. Man skal forvente at Man får hvad man betaler for, og de fejler aldrig noget. Det var kun de første modeller der havde lidt problemer, men det hele blev lavet på garanti.

  • #26   6. nov 2012 Det er jo også skønt du får 35.000 for din gamle bil, ikk!

  • #27   6. nov 2012 Martin: Præcis. Takker for dit gode svar.

    Christian Z: Ja.. Den har kostet mig lige knap 30.000 efterhånden...
    - Ved godt det er en måde, at få solgt deres biler på, men som jeg ser det, så kan det kun blive dobbelt så økonomisk for mig og bedre. Da den nuværende bil ikke kører ret langt på literen, ifht. Aygo'en.
    Plus: Jeg sparer godt og vel 3.000,- årligt i vægtafgift.


  • #28   6. nov 2012 Helt sikkert er det meget mere økonomisk for dig. med mindre du optager kvik-lå¨n til at financiere den..

  • #29   6. nov 2012 Hvordan forstår du de såkaldte "Kvik-lån"
    Er det finansering fra forhandleren eller i banken eller f.eks. expressbank?


  • #30   6. nov 2012 Banken er bedst. Forhandleren næstbest, som regel - Ja. Kviklån er f.eks expressbank - og andre steder man kan få hurtige lån -med kæmpe ÅOP. smiley

  • #31   6. nov 2012 Har hørt forhandleren og banken ad... Banken mener ikke de kan gøre det billigere end forhandleren.. Forhandleren har en rente på 3,95%
    Det kunne banken ikke tilbyde.

    Har engang haft et mindre lån ved Xpressbank.. (4000,-) Det var første og sidste gang.. (havde dog afdrags- og rentefrit i de 3 måneder det varede)


  • #32   7. nov 2012 oftest er financieringen billiger hos forhandleren.

Kommentér på:
Toyota Aygo T3

Annonce