BMW 4.4l v8 og drivlinie {{forumTopicSubject}}
Hey Boyz:-D
Jeg har en dejlig e30´er Touring som jeg bruger til drift, men synes den er lidt for tung at danse og synes den mangler kræfter. Nu har jeg brugt en del tid og penge på undervogn, så nu når vinteren står for døren og der skal hygges og skrues på værkstedet, overvejer jeg at få en anden kværn i.
Jeg er lidt fjollet med den voldbrølende 4.4L v8´er (M62B44) som jo er en fantastisk motor, med 282 hypheste og hele 420 nm i moment standard -Umme num! Den har jo klart bevist sit værd i driftkredse men så er det at jeg er nød til at tage stilling til drivlinien også.
Min Touring er født som en 320´er (årgang 90) men der ligger en 325´er (M20B25) i den. Jeg har hørt en svag "tisken" om at min nuværende gearkasse som går på 325´eren, skulle kunne passe lige på en 4.4l v8´er, men når jeg fx går ind på bmwfans.info og holder tegninger af manuel gearkasse fra en 1990 325´er op mod en manuel gearkasse fra fx en e34/e36 med en 4.4l v8 (M62B44), ser det bestemt ikke ud til at gearkassen vil kunne komme til at passe på koblingshuset? Er det mig der er helt blond?
(henvisning til nogle gode hp´er som kan "støvsuges" om emnet modtages med kyshånd:-P)
Andet jeg evt. især skal være opmærksom på (udover at der også skal flyttes på bremseforstærkeren)?
Derudover har jeg et andet problem -nemlig at min "Bimse" (ski da!) har tromler bagpå, hvilket jo ikke ligefrem er dét den er født med eller er særlig tilfredsstillende når der driftes:-/
Vil jo gerne have skiftet de skide tromlebremser ud med skiver, men what to do?
Håber at der er nogle kloge hoveder derude, der kan guide mig lidt og "vise mig lyset":-D
Hilsner fra Futte
LOVE DRIFT - LIVE LIFE !!!
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 231
mar 2010
Følger: 17 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 28 Svar: 247
Ang. splittet ad, kan jeg se at du har et svejst bagtøj til salg også, hvilket jeg muligvis også er intresseret i, da mit bagtøj røg til DHB. Kan det fungere med den bagbro du nævner?
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 26 Biler: 4 Emner: 15 Svar: 231
mar 2010
jul 2002
Følger: 33 Følgere: 45 Biler: 9 Emner: 54 Svar: 1.295
mar 2010
Hvordan var gearingen i den (hvis du kan huske det)? Jeg kunne godt tænke mig at få en gearkasse der er lavere gearet, hvis jeg skal skifte gearkasse. Det er nemlig irriterende at den mister meget moment mellem 2. og 3. og havde svært ved at finde ud af hvilket gear gav det bedste resultat -den "føltes" som om den skulle i 3. men bare ikke havde momentet/kræfterne til at slæbe sutterne rundt og kørte jeg i 2. ville den bedre skride ud, men da var jeg jo ved at rive tarmene ud af den og så "staller" den (men nu er jeg jo også bare meget rookie-agtig endnu:-P).
Så det ender med at jeg alligevel må forære migselv en ny gearkasse til jul! Hi hi!:-D Jeg prøver lige at undersøge nærmere mht en 6-trins fra en e39:-)
BMW 4.4l v8 og drivlinie