{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.370 visninger | Oprettet:

BMW 4.4l v8 og drivlinie {{forumTopicSubject}}

Hey Boyz:-D

Jeg har en dejlig e30´er Touring som jeg bruger til drift, men synes den er lidt for tung at danse og synes den mangler kræfter. Nu har jeg brugt en del tid og penge på undervogn, så nu når vinteren står for døren og der skal hygges og skrues på værkstedet, overvejer jeg at få en anden kværn i.
Jeg er lidt fjollet med den voldbrølende 4.4L v8´er (M62B44) som jo er en fantastisk motor, med 282 hypheste og hele 420 nm i moment standard -Umme num! Den har jo klart bevist sit værd i driftkredse men så er det at jeg er nød til at tage stilling til drivlinien også.
Min Touring er født som en 320´er (årgang 90) men der ligger en 325´er (M20B25) i den. Jeg har hørt en svag "tisken" om at min nuværende gearkasse som går på 325´eren, skulle kunne passe lige på en 4.4l v8´er, men når jeg fx går ind på bmwfans.info og holder tegninger af manuel gearkasse fra en 1990 325´er op mod en manuel gearkasse fra fx en e34/e36 med en 4.4l v8 (M62B44), ser det bestemt ikke ud til at gearkassen vil kunne komme til at passe på koblingshuset? Er det mig der er helt blond? smiley
(henvisning til nogle gode hp´er som kan "støvsuges" om emnet modtages med kyshånd:-P)
Andet jeg evt. især skal være opmærksom på (udover at der også skal flyttes på bremseforstærkeren)?

Derudover har jeg et andet problem -nemlig at min "Bimse" (ski da!) har tromler bagpå, hvilket jo ikke ligefrem er dét den er født med eller er særlig tilfredsstillende når der driftes:-/
Vil jo gerne have skiftet de skide tromlebremser ud med skiver, men what to do?

Håber at der er nogle kloge hoveder derude, der kan guide mig lidt og "vise mig lyset":-D

Hilsner fra Futte

LOVE DRIFT - LIVE LIFE !!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW 4.4l v8 og drivlinie
  • #1   1. nov 2012 tag bagbroen fra en 323i eller 325i... de er som regel født med skiver bag.. hvis det er har jeg sådan en bagbro på lager...

• #2   1. nov 2012 Budget Costom´s: Er det bare "plug & play-blondine-kan-bare-skrue-af-og-på" eller kræver det en større ombygning at skifte bagbroen til det fra en 323/325? Skal egentlig alligevel have fat i dén ende, da jeg skal have den monteret den nye krængningsstabilisator samt Powerflexbøsningerne bagi -så det ville være fedt hvis det bare passede og jeg kan skifte bagbro i samme ombæring når jeg alligevel har fået splittet en del ad:-D
    Ang. splittet ad, kan jeg se at du har et svejst bagtøj til salg også, hvilket jeg muligvis også er intresseret i, da mit bagtøj røg til DHB. Kan det fungere med den bagbro du nævner?

• #3   1. nov 2012 jah det er bare af med den gamle og på med den "nye" og ja har selv kørt med det bagtøj og bagbro...

• #4   2. nov 2012 Budget Costom´s: Jamen det lyder da dejligt nemt og kæresten min får snart lift, så det burde jeg nok kunne finde ud af:-D Hva ska du ha´for bagbroen?

• #5   2. nov 2012 På min gamle E36 med V8'er sad der en 6 trins gearkasse på fra E39 - så tror ikke din 325 gearkasse passer på..men man kan måske ændre koblingshuset/lave en adaptor plade.

• #6   2. nov 2012 Anders H: Okey, ja dén kombination har jeg netop også læst om på en engelsk side. Og så stemmer det også overens med hvad jeg har kunnet finde frem til ved at kigge på og sammenligne de tekniske tegninger for gearkasserne på bmw.info.
    Hvordan var gearingen i den (hvis du kan huske det)? Jeg kunne godt tænke mig at få en gearkasse der er lavere gearet, hvis jeg skal skifte gearkasse. Det er nemlig irriterende at den mister meget moment mellem 2. og 3. og havde svært ved at finde ud af hvilket gear gav det bedste resultat -den "føltes" som om den skulle i 3. men bare ikke havde momentet/kræfterne til at slæbe sutterne rundt og kørte jeg i 2. ville den bedre skride ud, men da var jeg jo ved at rive tarmene ud af den og så "staller" den (men nu er jeg jo også bare meget rookie-agtig endnu:-P).
    Så det ender med at jeg alligevel må forære migselv en ny gearkasse til jul! Hi hi!:-D Jeg prøver lige at undersøge nærmere mht en 6-trins fra en e39:-)

Kommentér på:
BMW 4.4l v8 og drivlinie

Annonce