{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Veteran status
  • #1   3. nov 2012 De har været ved at snakke om at afgiften skulle være højere på veteranbiler, da de kan være penge værd...

• #2   3. nov 2012 Den er allerede Veteran.. Det er ved 35år de bliver det...

40 år begynder der bare at være 8år imellem periodisk syn

• #3   3. nov 2012 Nå okay troede kun det var hos forsikringsselskaberne de krævede 35 år for veteran status... Og skat krævede de 40 år for billigere afgift. Og ja selvfølgelig skal afgiften da være højere. Kan de snart finde flere steder de kan berøve den smule frihed vi har tilbage. Afgiften på min Ford Lincoln fra 74 vil ligge mellem 40 og 60 kg... Er det ikke afgift nok for sådan en gammel bil...

• #4   3. nov 2012 jeg gav 14500 kr i afgift for en nova fra 65, er du sikker på den afgift vil være så høj?

• #5   3. nov 2012 De beregner jo afgiften af nyprisen af bilen som i mit tilfælde er fra år 74. Og da en Lincoln var meget dyr dengang så er afgiften det også. Har hørt om en person fra smallblock der skulle af med med 58 kg i afgift for en Lincoln fra 69...

• #6   3. nov 2012 Normalt bliver afgiften vurderet ud fra værdien af bilen, så hvis salgsprisen er høj, så vil afgiften også være det.
    Som regel kan en tommelfingerregel med 60% af salgsprisen bruges, men det kan være det er anderledes med veteraner.
    Dog plejer der at være et generelt fald på afgiften, når bilen bliver et år ældre, og det sker jo som bekendt ved nytår.
    Men det koster jo ikke noget at søge afgiften, hvis bilen er synet og toldsynet, men det tager tid, så hvis du vil køre i den til sommer, så er det her i vinter du skal søge afgift på den.

Men hvornår var de 58.000 kr i afgift for en Lincoln fra 1969 ? er det i år? Og er den i samme stand som din, og er de ligeværdige i værdi?

• #7   3. nov 2012 Okay om ikke andet må jeg prøve mig frem med de skatte bumser. Med hensyn til ham der skulle betale de 58.000 kr for sin Lincoln har jeg ingen anelse om hva år det var eller stand den var i. Han skulle hvert fald bare af med 44.000 kr og et halvt år efter fik han da lige en efterregning på 14.000 kr oveni... Men de går vel efter det synsmanden har beskrevet, God, mellem eller dårlig stand... Min blev stemplet mellem stand... Men har for omkring et halvt år siden bedt om en værdifastsættelse. Men skat har åbenbart for travlt til og besvare både mails og telefonopkald. Ingen hjælp og hente til trods for at de ellers nok plejer og være hurtige nok når der skal inkasseres penge...

• #8   3. nov 2012 Det tager tid med bilvurdering i dag, men jeg tror det går hurtigere for erhvervskunder, ellers sætter de da verden i stå... smiley

Kommentér på:
Veteran status

Annonce