{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.711 visninger | Oprettet:

rust VW {{forumTopicSubject}}

for ikke at ødelægge det andet forumemne om vw med spørgsmål om rust. da det ikke er det manden spørger om. laver jeg den her.

kan se der er nogen der mener de ikke ruster mere en andre. men set fra mit synspunkt som autolaker er de blevet overhalet af selv koreanske modeller.

golf 4-5. og passat ruster gennerel over det meste af karoseriet. den nye jetta ruster bagklap. touran ruster bagklap og bunden. og det er inden for garanti perioden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rust VW
  • #1   3. nov 2012 hvad vil du frem til ?

  • #2   3. nov 2012 Hvis man nu lægger lidt mærke til VW der kører rundt, ser man jævnt tit en med bobler og "røde" hjørner.
    Passaterne døjer meget med skærmkanterne.


  • #3   3. nov 2012 Kører selv Passat fra 2005.. Den har en bobbel i det ene hjørne af bagklappen, men det skyldes at hjørnet har gnavet en smule imod kofangeren.. Listerne lodret ved sideruderne har også nogle bobler og det er et kendt problem, men ellers er der intet rust i den.. Den har kørt 340.000 km og har kørt i DK fra ny smiley

    Karsten


  • #4   3. nov 2012 vil ikke frem til noget. vil bare høre hvad folk mener om såkaldt tysk kvalitet.

  • #5   3. nov 2012 ja og leon og altea ruster i døre og klapper smiley

  • #6   3. nov 2012 Tror ikke der er nogen der siger dig imod smiley
    men alle biler ruster.

    jeg har set lige så mange peugeot'er ramt af rust som jeg har set vw smiley

    tager det ikke så tungt omkring rust..
    ordner det i tide inden det bliver alt for voldsomt smiley


  • #7   3. nov 2012 hvad skal vi bruge det til

    vis man er vw mand så ved man hvor man tjekker når man køber bil og behandler du den godt så holder de i mange år

    opel og mazda og ford vis man holder årgangene op imod hinanden er de da langt værre



  • #8   3. nov 2012 Det er også et spørgsmål om hvor tit de bliver vasket og vedligeholdt. Jeg har haft flere Golf 2, 3 osv, og ingen af dem har rustet.

  • #9   3. nov 2012 VW har jo altid haft rustproblemer. Det er ikke nogen hemmelighed. Men jeg synes at det er tankevækkende at der så stadig findes SÅ mange ældre VW'ere på vejene.

    Tag f.eks Golf 3. Ingen tvivl om at det er den værste Golf der nogensinde er blevet produceret, både hvad angår rust og mekanik. Sammenlignet med mange andre mærker, så er der utroligt mange der stadig lever.

    Mikk l:
    Jeg tror at den tyske kvalitet bedst ses når man arbejder på bilerne. Stort set alle mekanikere jeg kender, siger at tyske biler er bedst at skrue på. De skulle være nemmere og mere "logiske" at arbejde med end f.eks franske. Og det har jeg endda hørt flere Peugeot-mekanikere sige.
    Husker især et afsnit af 5th Gear hvor en vært skulle skifte en forlygtepære på en Renault, mener jeg? Det var noget med at tage forhjulet af og det tog en ½ time. En anden vært skiftede på en Golf med en kop the i en anden hånd.


  • #10   3. nov 2012 ja alle biler ruster. syntes bare det er voldsom at en passat stc. fra 2007 skal have 3 nye døre 2 skærme og bagklap. og der var snak om nyt tag pågrund af rust ved tagrælling

  • #11   3. nov 2012 Samme problem var der jo med Ford for nogle år siden.. Kan huske jeg var på et værksted for at få lavet en skade, og i værksted stod en Mondeo kun ca 2-3 år gammel.. Den fik samme tur som du beskriver.. 4 Nye døre, motorhjelm og bagklap..

  • #12   3. nov 2012 Har selv haft 4 Golf 2ér og jeg har en 1.6 Diesel fra 1988 nu.. Den er ikke ny og den har da også et par pletter rundt omkring.. Men helt sikkert er det at den holder mange år endnu.. Men hvor mange andre biler fra 1983-1989 ser man på vejene idag.. Det er ikke ret mange i forhold til da..

  • #13   3. nov 2012 du har ret. men golf 2 er nok også den bedste golf hvad angår rust

  • #14   3. nov 2012 olf 1 og Golf 2 frem til 88 var nærmest dyppet i voks, derfor findes der stadig mange af de gamle golfer der er hele.
    Min Golf 1 har aldrig været svejset i.. den trænger nu, men er så også 29år gammel :o)

    De sidste G2 var bestemt værre, for ikke at tale om hele 90'er generationen.


  • #15   3. nov 2012 og ja ford mondeo rustede også meget. og det samme gjorde mazda 6. men de var jo også lavet sammen

  • #17   3. nov 2012 X:
    Præcis


  • #18   3. nov 2012 Hahaha havde selv Passaten på værksted igår for at få skiftet en forlygte pærer.. Jeg kan bare ikke få mine hænder og fingre derind !!!.. Total griner video smiley

  • #19   3. nov 2012 Jeg har en G4 fra 98 med 276.000 på klokken. Og det eneste rust der er i den, ved skærmkanterne foran, men nok pga fordækkende går på ved højfart og ujævnheder.
    Samt den har noget på str med en gammel 25øre ved en gummi prop i bunden. Og det er det.
    Og jo så har den haft overforruden pga sten slag, og ved en tagræling. Men intet slemt og det har ihvertfald været der i 3 år iden jeg fik det lavet smiley


  • #21   3. nov 2012 Ja ved det er griner, men jeg kan skutte få mine fingre derind..

    FIk skiftet nærlys pære og et blinklys ibag nu han var igang, og det kostede 100 kr incl alt.. Så gider jeg skutte stå og rode med det selv smiley

    Karsten


  • #22   3. nov 2012 men det med pærer er jo ikke et problem. min søn har en ny peugeot 107. og det koster gratis at få skiftet pærer ved peugeot. så hvorfor selv få beskidte fingre ved det

  • #23   3. nov 2012 Vw er ikke verdens bedste bil? Men det får ikke mig til at vælge andre mærker, vw er det bedste at skrue i, nem at fejlsøge på, og køre bare pisse godt. Kan godt være de ruster, men det gør alle biler. Vw dækker det og laver det u/b hvis bilen er under 12 år , er det service? Og til alle dem som har fået lavet rust for længe siden , ved også at det holder da det er møg tydeligt at se på en passat om den har fået ny bagklap. Tysk kvalitet mener jeg er måden de har opbygget bilen for at gøre det let for os mekanikere, tysk kvalitet er køreenskaberne, syntes helt ærligt ikke at der er nogle biler som køre bedre end de tyske, taler ikke "kun" på vegne af vag grubben men også bmw og Mercedes.. Det er det som jeg mener er tysk kvali

  • #25   3. nov 2012 laver også rust på vw til hverdag ... og det er da bare op af bakke med vw i tiden ..



  • #26   3. nov 2012 hvor bliver ketil af?

    han har så stort had til det tyske at han ikke ville drikke en dansk dåse øl der var hentet over grænsen

    humor kan forkomme


  • #27   3. nov 2012 Har kørt lexus is200 ? Nydelig vogn. Men ikke noget jeg kunne finde på at købe. Har du prøvet en Mercedes s500 w221? En bmw 740i fra 04? Eller en passat tsi med dsg.. De køre jo 100gange bedre end en japser i samme prisklasse..

  • #28   3. nov 2012 Andreas:
    Haha... Han var faktisk også den første jeg tænkte på da jeg så det her indlæg. smiley Det kan være han allerede har set det, men er ved at tage en dyyyyyb indånding til den gevaldige sviner han skal fyre af. smiley


  • #29   3. nov 2012 NH ~ Randers ~ nu kan en is200 vel heller ikke sammenlignes med en mercedes 500 og bmw 7serie. is200 er jo i samme klasse som bmw 3serie. og der er den da fuldud konkurence dygtig. jeg ville ihvertfald vælge lexusen

  • #30   3. nov 2012 Uhhh, der er igen igen nogle Vw folk der føler sig trådt på, det er åbenbart svært at acceptere at Vw blot ikke er garant for den kvalitet de stod for engang. Nyskabende, mjaaa, dvs. Mercedes er, Vw kopierer blot, som andre mærker gør - Komfort, ja det har de, finish, helt sikkert blandt de bedste, men det var så også det - Ville hver en dag hellere have en Japaner!

  • #31   3. nov 2012 *Hamsteren* - Et pelsdyr med attitude! ................ helt enig foretrækker også en japaner.

  • #32   3. nov 2012 Hamsteren:

    Hehe... Der er da ingen der føler sig trådt på? Alle os VW-folk som har kommenteret i denne tråd har da givet tråd-starteren ret. smiley


  • #33   3. nov 2012 nemlig lilledan

    selv om man er vw mand så er man da ikke stolt af alle modeller og mekanisk/el/rust/tumpede løsninger men for nogle er en bil et transportmiddel og andre en passion for det enkelte mærke trods sine særheder

    skulle dagen komme hvor jeg skulle forlade vw biler /vag gruppen så var det nok til en toyota men det er ikke noget jeg overvejer lige PT

    men det er jo en relogions krig som alt andet


  • #34   3. nov 2012 Sammenligner dem skam heller ikke?, jeg blev stillet et spørgsmål, og jeg havde prøvet en lexus, og jeg svare. Jeg føler mig ikke trådt på som der tidligere er blevet sagt, jeg syntes bare personligt at vag er kvalitet, har selv sagt at det ikke er verdens bedste bil. Vi laver en golf ude på mit arbejde, 1998 1,9tdi alh 90hk. Kørt 580.000 fået kobling en gang. Bliver serviceret for hver 15.000. Køre som om den har kørt 50.000. Aldrig fået turbo, top stykke, svinghjul.. Overflade rust på h forskærm og bagklap. Syntes det er sådan fint nok. Vil hellere have en vw med rust, end en rustfri toyota som bruger ligeså meget olie som brændstof.

  • #35   10. nov 2012 NH -randers- ......... nu ved jeg ikke hvor du har fra at en toyota bruger meget olie. min har gået over 290.000 km. og den bruger ikke end gang en halv liter pr. 10000 km. i modsætning til en VW. læs denne tråd
    http://www.bilgalleri.dk/forum/generel-diskussion/944813-til_golf_4_20_ejere


  • #36   10. nov 2012 vw ganske fine biler jeg har i hvertfald været glad for mine og jeg ville til en hvertid hellere vælge en vw frem for feks toyota hvor der ikke har været lavet en eneste ændringer på fra midt 80'erne til sidst i 90'erne... men jo nogle vw'er bruger olie og i sær deres 2,0 115 hk motor er slem til det men en gang nye ringe og en honing så køre den igen kontra toyota's d4d motor hvor olie sien stopper på så der ingen olie tryk er ja det ender med en motor renovering been there... men hver sin smag og hver sin passion men jeg syntes nu ikke golf 4'eren er så slem til og ruste som feks golf 3 eller 5'eren for den sags skyld men sådan er det som gammelt ordsprog siger rigtige mænd er ikke bange for rust smiley

  • #37   10. nov 2012 Enhver kloning ved jo at der skal 10-60 olie på en 2,0 115 hk vw.. smiley men det er rigtigt .. Japanske biler ruster jo heller ikke.. Bare fordi vw ikke kalder hele lortet tilbage, efter et halvt år, og skifter motorblok, rudekontakter mm. Som i øvrigt ligner de samme rudekontakter som i en 94er corolla den dag i dag, men dengang var der jo ikke noget med dem?. De vælger ikke at lave et nyrer look, men de vælger at ændre det inde i kontakten (som i øvrigt virkede perfekt i 94) så det kan kortslutte og påbegynde brand .. De japsere har jo for skæve øjn til at se hvad de laver ..

  • #38   11. nov 2012 Christian m der er dæleme da også mange japaner motorer der har ædt olie gennem tiden.
    Honda ESI og toyota 1.3 16v er nogle af dem jeg personligt har rodet med.


  • #39   11. nov 2012 rasmus: ja det skulle ikke undre mig de er ikke så hellige når det endelig kommer til stykket alle biler har deres svagheder så er det bare hvad man kan li og køre i

  • #40   11. nov 2012 NH ~ Randers ~: haha, ja det er så det man kalder et farvet og totalt unuanceret indlæg, du taler om én specifik motor hos Toyota, én eneste gennem hvad, 25 år. der er blevet skiftet i et fåtal(set i forhold til antal producerede - ja der er det så godt som ingenting!) Iøvrigt betalte Toyota også ALLE omkostninger for ejerne, selvom bilen havde rent 100K - HVis bare Vw kunne bryste sig af at have behandlet deres kunder bare halvt så godt! Så vidt jeg ved, så er der stadig ongoing sager netop nu, hvor de mindre Vw/skode/seat motorer skal have lavet reperationer for op imod 30K pr. bil og Vw, de lades bare som om det regner!

    Nej, bottomline er, hvor mange der end sidder herinde og føler Vw err hjertensblod og de hellere vil cykle end køre et andet mærke, for ellers ville de jo bryde en familietradition - Ja så er der INGEN andre bilmærker fra noget sted i verden, der komme bare tæt på Japanernes holdbarhed og driftsikkerhed!

    Er der nogen der påstår andet, ja så skal jeg gladeligt smide al den oversigt og statistik op i ønsker! F.eks. er det ikke ret langt tid siden jeg stod og snakkede med en Vw mekker ude fra Ballerup/skovlunde området, han var så led og ked af alle de gearkasse problemer som Golf, transportere, Touareq etc. har og hvor absurd besværligt det var at skifte - Manden selv kørte sjovt nok Avensis, til stor fortrydelse for sin arbejdsgiver! Men hvad, han går nok mere op i at få en ordentligt bil end et mekanisk mareridt, der ruster og hvor producent og importør ikke overholder deres egne garantibetingelser men gerne forsøger at håne toyota for at tage deres forpligtigelser seriøst..........Det mere end klinger hult!

    Og nå ja, hvor var det lige den første tysker lå på listen over de 100 mest driftsikre biler....det er rigtigt ja, når sølle 25 og top 11 er RENT japanere!

    Nej, der er intet i kære Vw folk kan sige, som gør jeres "lidelse" for det skrammel mindre sørgeligt! Overbetalt og upålideligt er den rette beskrivelse og som jeg har sagt før, når i står i indkørslen kl. lort om morgenen, ungerne skriger og du er for sent på den med både mødetid og børneaflevering og din "flotte" passat(flot hvis man er til bedstefar biler) ikke vil starte og den nu skal have nye dyser til 6.000 sættet, ja så drømmer du om en gammel rolla fra 96,,,, :0)


  • #41   11. nov 2012 andreas.
    drikker skam danskvand (med og udne citrus) og køre gerne til tyskland og henter øl og vand. slik og andre ting nå der skal holdes familiefester...
    desuden nyder jeg at køre mercedes og bmw så de ikke mig der har misforstået ordet tyskkvalitet... det VAG fanboy´s... ud over det forsøger jeg at trappe ned og forholde mig mere åbent over for VAG gruppen (virkelig svært nå man igen i denne weekend har talt 6.VAG biler holde med nødblink efterlandt på en landevej og ellers var intakt så tydeligt vis løbet tør eller motorhavari)

    tilbage til topic.
    ja VW ruster. hørte fra min kami som er plade smed VW sku være stoppet med at lave touran´erne da de følte det blev misbrugt. værtfald det hans skolekami sagde under deres svende prøve...
    men nu er andre biler ikke meget bedre og kan godt forså de ruster. Hyundai I10. rust diverse steder inden 10.000km og under 6månedr gammel. misholdelse er også en stor det af det.


  • #42   11. nov 2012 Ketil: Det er sgu også en fair sag mht. rust, der er Audi alligevel i en gruppe for sig, der er ingen der rustbeskytter deres biler direkte fra produktionslinien, så godt som dem. Men det kan man i det mindste selv gøre noget ved fra start- Det skriver de jo også¨om de div. minibiler, up, aygo, citigo osv. osv. at rustbeskytter man dem ikke hurtigt efter modtagelse, ja så vil der komme rust i vanger mv. inden for få år. Men det må man jo blot indregne i prisen og er bilen ellers billig og af ok kvalitet, ja så må man blot regne med at man skal bruge 2-3k til en proff. rustbeskyttelse og en efterbehandling en gang hvert 2. år - Så er man formentlig også bedre stillet i forhold til rustbeskyttelse end 90% af alle de der ikke gør noget mht. rustbeskyttelse, men blot regner med at hvad der er fra fabrikken. det er rint og det er det jo sjældent til vores klima!

  • #43   14. nov 2012 jeg kan godt li folk sabler vw ned med dit og dat og toyota det er bare drift sikkert og bla bla bla hvorfor er det så lige toyota hjem kalder 13 forskellige bil modeller pga. fejl i styrerøjet og jeg mindes osse det ikke er så længe siden at de hjem kaldte yaris'en pga den pludselig ikke kunne bremse det er da det man kalder drift sikkerhed eller mangel på samme

  • #44   14. nov 2012 Ja, en gang rustbehandling fra start og derefter hvert andet år så holder alle mærker vel længere. Hvis min bare kan holde 6-8 år så er det fint. Den har så alligevel være billigere end de gamle biler jeg plejede at køre i. Så kan den bare skrottes.... Hvis den holder 10 år er det da osse ok. Jeg vil i hvert fald fremover aldrig købe en brugt mikrobil der ikke er blevet behandlet fra start af, og det er ligemeget om det er en VW eller hvad mærke det er....

  • #45   14. nov 2012 Man kan jo også købe 2yota , den bliver jo automatisk kaldt på værksted som ny...
    Over 20 milioner 2yotaer kaldt tilbage på ca 2 år. God kvalitet.
    Husk at købe originaldele der er godkendt at 2yota !!!


  • #46   14. nov 2012 2yota - nyt mærke?

  • #47   15. nov 2012 Yaris'er kaldt tilbage, grundet bremse svigt :p. Det kraftedme da sikkerhed i høj klasse smiley

  • #48   15. nov 2012 Jurc: mine sviger forældre købte i 98 en sprit ny Audi A3 da bilen var 2 år gammel opdagede svigerfar at der var noget væske der dryppede ved v. Baghjul.
    Bremserøret var knækket, og vw/audi sagde at det var en svaghed på den model og at de havde skiftet en del rør på garanti.

    Så spørger jeg bare.. Mon ikke det havde været federe at kalde bilen ind og skifte røret inden et 100% bremsesvigt.

    Utroligt at Toyota skal kritiseres for kvaliteten på deres biler fordi de tager ansvar for deres produkt.


  • #49   15. nov 2012 Du får aldrig 100 procent bremsesvigt.
    Biler har 2 kreds bremsesystem.
    Det lærer man når man tager kørekort. smiley

    Men dårligt af dem, er det!!


  • #50   15. nov 2012 Toyota hjem kalder da i det mindste ... Vag gruppen lader sku da bare folk køre med ders bil der ruster op. Olie pumper og dyser der går knastkæder der skraller og gearkasser der dør ... Så kan du være heldig hvis det ikke går i stykket inden næster service

  • #51   15. nov 2012 Rasmus F.
    Jo det er jeg helt enig i.


  • #52   15. nov 2012 Cato v : fint nok du hørte efter i teoriundervisningen smiley men uden bremsevæske har du hverken tryk på 1. eller 2. kreds

  • #53   15. nov 2012 Uden bremsevæske viser bilen lav niveau smiley
    Og man burde kunne mærke i bilen hvis den kun bremsede på 3 hjul.


  • #54   15. nov 2012 Hehe.. Ok du vinder smiley
    vi er off topic


  • #55   15. nov 2012 Folkens... I er alle sammen i en kritisk tilstand som stadig kan reddes. Køb nu bare den OPEL!

    smiley


  • #56   15. nov 2012 Så hellere vælte på cykel smiley

Kommentér på:
rust VW

Annonce