{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

ind reg afgift vurdering ? {{forumTopicSubject}}

hvis nu jeg henter en bil i tyskland og der skal betals ind reg afgift hvordan vurdere de det ?
Jeg læste for noget tid siden at hvis man ville spare nogle penge så kunne man bare tage bilen hjem skille den delvist ad tage kofangere af noget af kabinen nogle grimme stål fælge og sådan noget på så bille prisen blive lavere eller er det ligemeget om bilen er komplet eller ikke ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ind reg afgift vurdering ?
  • #1   3. nov 2012 Bilen skal kunne gå igennem et almindeligt syn, så nej, man kan ikke bare skille bilen ad i atomer . Den bliver bedømt som undermiddel, middel eller over middel,

• #2   3. nov 2012 Bilen skal toldsynes og vurderes, og den skal kunne klare et almindeligt periode syn.
    Men ja ridser, skrammer, buler, smadret kabine og lign. er med til at få afgiften længere ned.

• #3   3. nov 2012 Men hvem er det der vurdere om hvilken stand den er. Er det synshallen i forbindelse med toldsyn eller?

• #4   3. nov 2012 ja

• #5   3. nov 2012 okay på den måde så var det bare en løgn historie jeg fik ang det
    Men hvis jeg har en total renoveret opel manta og en gammel slidt en så ville afgiften ikke være det samme selv om begge kan gå gennem syn ?

• #6   3. nov 2012 Det gør synsmanden. Hvis bilen er i Middel stand eller over middel gøres der ikke mere ved det, er den under middel sendes der billeder ind til videre vurdering for at se hvad afgiften skal sættes til. Det er i hvert fald hvad jeg har erfaret uden selv at ha' været møllen igennem.

• #7   3. nov 2012 det er en forskeld på 3% om det er middel over eller under

så stand på bilen rykker ikke meget og på min gamle polo G40 sage hun også at havde den gået 100.000 mere så havde den kostet 3000 mindre i afgift

så det er småpenge vis vi snakker om en gammel bil dog kan man aldrig være sikker på afgiften selv med 2 ens biler så forvirrende er det system jeg har importeret 2 biler og tvivler på jeg gør det igen

• #8   3. nov 2012 Michael - Så er afgiften højere på den renoverede, frem for den der ikke er.

• #9   3. nov 2012 okay super så fik jeg det afklaret smiley
    Det kunne ellers være rart man bare kunne skralde den og betale nada og så tage hjem at samle den igen og køre

• #10   3. nov 2012 Det kunne man før i tiden til en vis grad men der er ikke meget foskel længere især ikke på ældre biler

• #11   3. nov 2012 nu vi er i gang med det afgifts sjov.
    Skats rengemaskine til at finde prisen
    De spørger efter Oprindelig nypris inkl. moms og afgifter hvor kan jeg finde de oplysninger henne af ?
    og handels pris i danmark er det hvad de står til af priser rund omkring ?

• #12   3. nov 2012 Vil bare sige husk at de ikke dumme de mennesker der vurdere den, hvis bilen står rigtig fin og rust fri, er det nok lidt mærkeligt hvis der mangler en kofanger eller der er sat en bulet rusten dør / forskærm på. Det nok heller ikke mange penge du spare

Du kan finde tidligere vurderinger af køretøjer på skat.dk, men du kan også regne afgiften selv. Du skal finde biler som svare til den se hvad de er til salg for, regne gennemsnittet af det, (ikke regn den dyreste og billigste med) så ganger du gennemsnittet med 0,6 så har du en ca. afgift.

• #13   3. nov 2012 det der tidligere vurderet biler kan ikke finde nogle af dem jeg har søgt under og det er følgende

Opel
    Manta b
    manta a
    omega b
    GT
    Kadett c
    og den siger bare der ikke er nogle resultater

• #14   3. nov 2012 Ah så det en bil fra omkring 80'erne?
    Kan ikke forestille mig afgiften ville være høj på sådan en. Det jo ikke en samler bil endnu som koster det hvide ud af øjnene. Ville gætte på MAX 20.000,- kr i afgift.
    Måske GT'eren ligger lidt højere da den er lidt mere speciel.

• #15   3. nov 2012 okay det jeg var mest intra i var omegaen men prøvede de andre for at se om der skete noget men intet men ved der er tidligere vurderinger på både manta b kadett c da jeg kendere flere der har importeret og fået plader på sådanne så måske jeg gør et eller andet forkert ?

• #16   3. nov 2012 Nypriser kan du muligvis se på www.bilmodel.dk Den plejer jeg at bruge smiley

• #17   4. nov 2012 du kan evt prøve at tage en snak med automentor.dk han er godkendt til at ordne reg.afgifter så han kan osse give en god pris på det. Jeg kunne ihvertfald nemt spare de 1800 kr han skulle have for at ordne sagen istedet for skat i Odense og så gjorde han det på en dag istedet for 8 uger eller mere som Skat bruger.

• #18   4. nov 2012 super mange tak brian det vil jeg prøve smiley

Kommentér på:
ind reg afgift vurdering ?

Annonce