{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.722 visninger | Oprettet:

L A
L A
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 102

BMW E46 2.0 ujævn tomgang IGEN {{forumTopicSubject}}

Min BMW e46 1998 kørt 150000 km... Går op og ned i tomgang når den er kold, og kan også finde på at gå helt istå... Har haft den hos BMW to gange til fejlfinding, men de har intet kunne finde på fejludlæsningen, de har renset et "tomgangshus" og rep. en vacumlange uden det har hjulpet. Fik den oplysning at det kunne være en periodevis fejl på en føler. 2000 kr. fattiger og problemet er stadig ikke løst. Har hørt at det evt. kan være luftmængdemåler eller krumtabføler.
Bør det ikke kunne ses på en fejludlæsning hvis der er en periodevis fejl ?????
Hvad gør jeg nu ???? Skifter jeg rask væk div føler på bilen ind til jeg finder den rigtige ???? Gode råd modtages...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW E46 2.0 ujævn tomgang IGEN
  • #1   4. nov 2012 Min a4 havde samme problem, og det var også kun periodisk.

Der var det den krumtapssensor der var problemet...

• #2   4. nov 2012 Det er næsten helt sikkert din lmm, den kommer ikke med på fejllisten.
    Det kan være den eller krumtapudluftning der er utæt, men mit bud er lmm.

Carsten

• #3   4. nov 2012 I øvrigt har jeg på BMW ikke hørt om periodevise fejl på krumtapføler, hvis den er defekt starter bilen ikke

• #4   4. nov 2012 prøv evt at tag stikket af til LMM,og se/hør om der er nogen forskel

• L A
    L A Tilmeldt:
    sep 2007

#5   4. nov 2012 Tak for svar.... hvad koster en llm ca. ??? hvad har det ellers af negativ efekt på bilen at køe med en defekt llm ja for den sags skyld også en defekt kumtabsføler ????

• L A
    L A Tilmeldt:
    sep 2007

#6   4. nov 2012 Burde et aut. BMW værksted ikke undersøge den slags når det er en kendt fejl???? eller det er måske ikke nogen garanti smiley hvor sider den hvis jeg selv skal se efter..

• #7   4. nov 2012 Slangen skal af for at rense tomgang motor, så den burde være ok.
    Men ja. Tjek den smiley

Lmm defekt gør at bilen ikke ved hvor meget luft motoren får, derfor dårlig effekt, motorgang og dårligere økonomi.

• #8   27. nov 2012 Jeg har samme problem med min 323i E46.

Når den er kold går den lidt ujævt, går enlig fint nok, men falder ud ind i mellem og er lige ved at gå i stå, så snart den begynder at blive varm er der ikke noget problem.

Alle slanger til krumtapsudluftningen er tjekket og nogle udskiftet
    Begge indsugningsslanger er udskiftet
    Tomgangstilleren er renset
    Skriver ingen fejl med tester
    LMM skriver en gennemstrømning på 30 KG/M
    Tomgangstilleren ser også ud til at regulere
    Jeg har sprøjet bremserens på indsugningen for at se om den stiger i omd.

Problemet er der stadig og er ved at løbe tør for ideer, har i nogle bud?

• L A
    L A Tilmeldt:
    sep 2007

#9   28. nov 2012 Har lade mig fortælle det er vanos pakningerne der skal skiftes....

• #10   29. nov 2012 Okay tak, det hjalp på din eller hvad?

• L A
    L A Tilmeldt:
    sep 2007

#11   30. nov 2012 Skal til nyt værksted på onsdag for at se om de kan finde fejlen...

• #12   30. nov 2012 Har du prøvet anden lmm, eller bare målt?

• #13   1. dec 2012 Den er målt
    Og med tester kan jeg se hvor meget flow den måler, men ja du har ret, det med at måle kan man ikke bruge til en skid man kan ikke måle om den regulere som den skal. Men der er masser af trakkraft, og det er kun lige når den er kold (ikke når man lige starten den, men 1 min senere) Så begynder den med at nærmest sætte ud, den dykker fuldstænding i omdr. og er lige ved at gå ud..

Men ja du har ret, det rigtige var at prøve med en anden..

• #14   1. dec 2012 Som sagt før havde jeg samme problem på min 330i.
    Den pendlede i tomgang, især når man tog gassen af op mod et lyskryds.

Jeg skiftede krumtap udluftning, div vakuum slanger men det hjalp først da jeg fik ny lmm.
    Købte en uoriginal ved koed, mener det var en Siemens.

Derefter kørte den perfekt.

Du kunne prøve at låne en fra en anden bil herinde måske?

• #15   1. dec 2012 Jeg tror ikke vi har samme symtomer, så snar du kører i bilen mærker du ingen ting og du kan tage gassen af op mod et lyskryds uden at den gør noget forkert, det er kun når den er kold, og i 5 min så går det over, jeg har kun haft problemet når bilen står og varmer op..

• ole w
    ole w Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 22
    #16   1. dec 2012 Hvis alle slanger er ok og ingen fejl kan det måske løse problemet og give motorstyreenheden en op date

• #17   1. dec 2012 Jeg kan ikke lige se hvorfor fejlen skal ligge i motorstyreenhden..

• ole w
    ole w Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 22
    #18   1. dec 2012 Det har bare vist sig at det har hjulpet i nogle tilfælde .kan kort varigt hjælpe at slette adaptions lager

• #19   1. dec 2012 Det kunne også bare være en temperatur føler?

• #20   1. dec 2012 Fejllager er udlæst og der var ingen fejl
    Temperaturføleren viser den korekt temperatur..

• #21   1. dec 2012 Ja på dit termometer i kabinen, men hvad med føleren til motorstyring?
    Den kommer mig bekendt ikke med på fejllisten.

• #22   2. dec 2012 Med tester kan du gå ind og se
    Indsugnings temp.
    Kølevands temp.
    og de ser begge ud til ligge hvor de skal.

• #23   2. dec 2012 Ok.
    Har du prøvet at tjekke for utætheder med diesel/benzin start?

• #24   3. dec 2012 Ja det er prøvet uden held smiley

• #25   20. feb 2013 hej mester, har selv haft problemet, hvor jeg renste tomgangs regulatoren, men det hjalp ikke så købte jeg en brugt også virkede den

• Søren A
    Søren A Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #26   3. nov 2013 Hej, Jeg fik krumtapsføleren udskiftet, efter 2 forsøg med div. andet hos BMW og siden har den kørt perfekt!! pris. 2200,-

• #27   3. nov 2013 det er 100% din luftmængdemåler

• Stefan B
    Stefan B Tilmeldt:
    okt 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #28   9. jan 2015
    Kristian S : Hejsa. har du fundet fejlen ? ? ? -for min 328´er gør fuldstændig det samme som din. Start kold og så efter et par minutter dykker den i omdrejninger for ca hver 10sek indtil den lige er forbi det blå felt, så er der ikke noget mere og trækker også perfekt.
    Mvh Stefan

• Stefan L
    Stefan L Tilmeldt:
    apr 2015

Biler: 1 Svar: 1
    #29   21. jul 2015 Positionsføler for indsugningsknasten, har selv lige været ude for samme problem med min 328i E46 Touring! smiley

• #31   20. jun 2016 Har nogen er jer fundet fejlen.. ? Min 328i gøre det også indtil den blot varm og nærmer sig til blå felt i temperatur.. Nogle gange reagere temperatur måleren sent på min 328i Selvom bilen er godt varm ?

Kommentér på:
BMW E46 2.0 ujævn tomgang IGEN

Annonce