BMW E46 2.0 ujævn tomgang IGEN {{forumTopicSubject}}
Min BMW e46 1998 kørt 150000 km... Går op og ned i tomgang når den er kold, og kan også finde på at gå helt istå... Har haft den hos BMW to gange til fejlfinding, men de har intet kunne finde på fejludlæsningen, de har renset et "tomgangshus" og rep. en vacumlange uden det har hjulpet. Fik den oplysning at det kunne være en periodevis fejl på en føler. 2000 kr. fattiger og problemet er stadig ikke løst. Har hørt at det evt. kan være luftmængdemåler eller krumtabføler.
Bør det ikke kunne ses på en fejludlæsning hvis der er en periodevis fejl ?????
Hvad gør jeg nu ???? Skifter jeg rask væk div føler på bilen ind til jeg finder den rigtige ???? Gode råd modtages...
dec 2006
Følger: 61 Følgere: 57 Biler: 8 Emner: 20 Svar: 72
Der var det den krumtapssensor der var problemet...
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
Det kan være den eller krumtapudluftning der er utæt, men mit bud er lmm.
Carsten
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
sep 2007
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 102
sep 2007
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 102
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
Men ja. Tjek den
Lmm defekt gør at bilen ikke ved hvor meget luft motoren får, derfor dårlig effekt, motorgang og dårligere økonomi.
nov 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Svar: 34
Når den er kold går den lidt ujævt, går enlig fint nok, men falder ud ind i mellem og er lige ved at gå i stå, så snart den begynder at blive varm er der ikke noget problem.
Alle slanger til krumtapsudluftningen er tjekket og nogle udskiftet
Begge indsugningsslanger er udskiftet
Tomgangstilleren er renset
Skriver ingen fejl med tester
LMM skriver en gennemstrømning på 30 KG/M
Tomgangstilleren ser også ud til at regulere
Jeg har sprøjet bremserens på indsugningen for at se om den stiger i omd.
Problemet er der stadig og er ved at løbe tør for ideer, har i nogle bud?
sep 2007
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 102
nov 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Svar: 34
sep 2007
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 102
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
nov 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Svar: 34
Og med tester kan jeg se hvor meget flow den måler, men ja du har ret, det med at måle kan man ikke bruge til en skid man kan ikke måle om den regulere som den skal. Men der er masser af trakkraft, og det er kun lige når den er kold (ikke når man lige starten den, men 1 min senere) Så begynder den med at nærmest sætte ud, den dykker fuldstænding i omdr. og er lige ved at gå ud..
Men ja du har ret, det rigtige var at prøve med en anden..
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
Den pendlede i tomgang, især når man tog gassen af op mod et lyskryds.
Jeg skiftede krumtap udluftning, div vakuum slanger men det hjalp først da jeg fik ny lmm.
Købte en uoriginal ved koed, mener det var en Siemens.
Derefter kørte den perfekt.
Du kunne prøve at låne en fra en anden bil herinde måske?
nov 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Svar: 34
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 22
nov 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Svar: 34
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 22
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
nov 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Svar: 34
Temperaturføleren viser den korekt temperatur..
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
Den kommer mig bekendt ikke med på fejllisten.
nov 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Svar: 34
Indsugnings temp.
Kølevands temp.
og de ser begge ud til ligge hvor de skal.
jan 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 119 Svar: 1.913
Har du prøvet at tjekke for utætheder med diesel/benzin start?
nov 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 2 Svar: 34
okt 2007
Følger: 77 Følgere: 76 Biler: 11 Emner: 6 Svar: 5
nov 2013
Følger: 1 Svar: 1
okt 2007
Følger: 77 Følgere: 76 Biler: 11 Emner: 6 Svar: 5
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
Kristian S : Hejsa. har du fundet fejlen ? ? ? -for min 328´er gør fuldstændig det samme som din. Start kold og så efter et par minutter dykker den i omdrejninger for ca hver 10sek indtil den lige er forbi det blå felt, så er der ikke noget mere og trækker også perfekt.
Mvh Stefan
apr 2015
Biler: 1 Svar: 1
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Svar: 1
BMW E46 2.0 ujævn tomgang IGEN