{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.098 visninger | Oprettet:

Køb af ny bil fx ny seat mio {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står og MEGET gerne vil have en ny bil kørere ca 10.000 - 15.000 km om året og vi har set på en ny seat mio til 80.000 kr men så skal der aircondition og alt muligt i og så er vi oppe i en 125.000 kr

Hvad skal jeg vælge har haft en bil før der ligner den her Avensis på en prik
http://www.bilgalleri.dk/galleri/223673-toyota_avensis
Kan meget godt lide sorte biler
Og syntes det er surt at smide 100.000 kr efter en. Bil som er 10 år gammel.
Helst en 4 døres eller en 5 døres smiley

Pt kører jeg rundt i en Peugeot 205 fra 89 gammel lort hehe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af ny bil fx ny seat mio
  • #2   7. nov 2012 Hvorfor vælge en Seat Mii når man kan få en VW Up til samme pris??
    Det er nok mest økonomisk at vælge den VW på lang sigt!

• #4   7. nov 2012 Hvis du ønsker "luksus" i form af aircondition og andet gejl, er det ikke rentabelt eller for den sags skyld attraktivt for nogen, at købe en lille spand som Mii osv. med henblik på kørekomfort og køreglæde.

Mit råd ville være at rykke en klasse op, hvis altså du ønsker en ny bil. Det fx være Swift, Clio, Rio mm. som ikke er væsentligt dyrere end en fuldt-udstyret Mii.

• #5   7. nov 2012 Tommy A >> Det er ikke helt korrekt, der er flere ting der er sparet væk i Seat Mii, fx er fjernbetjent centrallås ikke standard i indgangsmodellen (Reference), mens det er i både Skoda CitiGo og VW Up!, dernæst er Seat efter min erfaring dyrere i dele og på værkstedet, og ja, det er selvom meget er det samme.

Jeg ville klart købe en CitiGo eller Up! også fremfor en gammel bil.
    Hvis du vil have mere plads, så find ud af hvor meget du skal bruge, og så find en bil i samme prisleje. Jeg er glad for min Polo TDI, men en mindre bil kunne også sagtens bruges hvis mit behov havde ligget på det du beskriver.

CitiGo og Up! kører efter min mening, meget bedre end de andre mikrobiler. Picanto er også rigtig god, men de VAG-trioen er bedre.

• #7   7. nov 2012 At konkludere på baggrund af én dårlig Swift, er jo håbløst. Det siger mere om dit kendskab til bilen - eller mangel på samme, end det gør om bilen.

• #9   7. nov 2012 Jeg har samme erfaring som Tommy A, naboen har købt en helt ny Swift, den fik ret hurtigt første stenslag, og der var med det samme rust i, det har jeg ikke oplevet på mine VAG biler, hvor de er galvaniseret under lakken.

Lakken virker rigtig tynd og kvaliteten er noget ringere på en Swift, og hvis de så bare var så meget billigere, så ville man måske kunne se igennem fingre med det, men det ser ikke sådan ud... (Swift fra 123.000, Polo fra 139.000 kr)

• #10   7. nov 2012 brian D
    123 for en swift med intet overskud i motoren og med en lille smugle
    VS
    139 for en polo med slet intet overskud og slet intet udstyr.
    ja valget er nemt hvis ikke man tænker gensalg 16.000kr er en del at spare

• #11   7. nov 2012 I drift og vedligehold ville jeg helst have Polo'en, og jeg må indrømme jeg har meget svært ved at finde mere overskud i Swift end i Polo, og umiddelbart var det bare startpriserne vi snakkede.

Men nu havde jeg nok også hellere taget en koreaner hvis vi taler direkte konkurrent til Swift, så ville en Rio have en del mere udstyr, og længere garanti.
    Suzuki biler er de ringeste japanere jeg kender til, og jeg vil hellere sidestille dem med de koreanske, fremfor de andre japanere, både på pris og kvalitet.

• #12   7. nov 2012 motormæssigt er suzuki faktis gode. dog ikke så gode gearkasser hvis man køre friskt.
    syntes swift køre i mine øjne mærkeligt. sædeposition og køreenskaber er en blanding mellem VAG biler og en kasse vogn og det føles helt forkert. føler ingen kontakt med vejen og ingenfølign med styringen. (dog er den nyeste blevet lidt meget lidt mere civiliceret. )
    Rio. fin bil men designet er meget gumbetungt både inde og ude.
    yaris ja den er så faktisk en af de værste i klasse rent kabine mæssigt... smiley

• #14   7. nov 2012 tommy du mener Xovember til Yarts

• #15   7. nov 2012 Så havde jeg klart taget Polo eller Fabia (Skoda Fabia er for øvrigt er billigere i startpris end både Swift og Polo :-))

• #17   7. nov 2012 yep tommy syntes kravet om vinterdæk er helt på sin plads. mente bare i stedet X og Y kunne du havde skrevet november til marts og eller efter vejre i uderne optil og lige efter.

• #19   7. nov 2012 Hej din grund til jeg faldt for mio i stedet for de andre biler er at den er MEGET flottere prøv at se dens lygter og front og prøv at se det på up og Skodaes den er monster grim
    Men er det virkelig så dårligt et køb man har en helt ny bil med fart pilot, gps, varme i sæderne og 5 dørs samt aircondition for 125.000 Kr

• #20   7. nov 2012 Det er slet ikke noget dårligt køb, men jeg havde helt klart hellere købt Skoda eller VW til de penge, Seat taber mere i værdi, samt værkstederne er dyrere (efter min personlige erfaring).

• #21   8. nov 2012 Som Brian også siger. Er du glad for dine penge, så køb en VW.. Hvis du har råd til at smide om dig med penge - så køb en Seat, og tag det ekstra værditab der nu engang er.

Om 3-4 år når man kigger på brugtpriserne, så tør jeg vædde med at VW er 10-15.000 kr dyrere end en Seat.

• #22   8. nov 2012 Som jeg også nævnte tidligere er Seat mere skrabede fra starten af, prisforskellen som ny er afgjort af udstyr, eller mangel på samme.

Jeg var i AutoStadt i sommers og så selvfølgelig alle tre mikrobiler indenfor kort tid, og jeg var overhovedet ikke i tvivl om at jeg ville tage VW, og hvis jeg ville spare penge, så kunne jeg tage Skoda, men der mangler bare et eller andet ved Seat.

• #23   8. nov 2012 Men syntes i ikke at den er meget flottere seaten end de 2 andre
    De 2 andre har så mega grimme lygter og front
    Eller hvad med en Fiat 500 den er på tilbud til 110000 kr

• #24   8. nov 2012 Jeg syntes personligt bedst om VW og Skoda, jeg bryder mig slet ikke om designet på Seat Mii, faktisk overhovedet ikke. Og jeg må indrømme at jeg bedre kan lide bagklappen på VW efter jeg har set dem alle flere gange.

Fiat 500 ser jeg som en upraktisk tøsebil, og i forhold til de andre, så mister du flere penge på den.

• #25   8. nov 2012 kenneth V
    hvordan ser en seat mio ud?... mener du alfa romeo mito eller hvad?
    syntes elv seaten er modbydelig grim... liger en bil fra start 90´erne produceret af lada til at være deres sportye model... men heldig vis en smagssag.

fiat 500 er bygget på samem platform som panda og så er den nye panda flotter og mere rummelig... ville selv kigge den gamle panda. udelukkende pga den ikke koster mere end 69.990kr havde jeg ca 40.000kr liggende ville jeg nok købe den og køre ultra billigt i flere år.

• #26   8. nov 2012 Jeg synes faktisk også den Seat Mii er rigtig grim - men det er jo dig der skal vælge hvis du synes designet er pænere på Seat, så er det den du skal vælge. Jeg havde sat mine penge på en VW.

Fiat 500 er en helt anden klasse, og en helt anderledes bil - så der kan man slet ikke sammenligne med de billige 100.000 kr biler. Men ja, den 500 er meget billig for tiden, du kan få en 1,2 Cool til 119.990 fabriksny inkl A/C. De normale priser for Fiat 500 ligger jo på 145.000 UDEN A/C. Så det er et spørgsmål om man kan leve med de 3 døre i stedet smiley

Kommentér på:
Køb af ny bil fx ny seat mio

Annonce