{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af VW Up! Erfaringer?
  • #1   7. nov 2012 Prøv at kigge i højre side af skærmen der står der populære emner og så læs dem igennem eller også søg i forum det har været oppe flere gange her de sidste par måneder

  • #2   7. nov 2012 Har kørt en Up som lånebil i et par dage nu og jeg synes den er god, har af gode grunde ikke oplevet nogle fejl eller skavanker.

    Eneste jeg savner er moment, da jeg normalt har en diesel bil. men den er rap nok, og kan godt lide den har gearskift indikator.

    Synes man får en del for pengene, der er masser af udstyr og den ligger fint på vejen, undtaget når det blæser, den er lidt vindfølsom som mange andre lette biler, det kunne nok afhjælpes med en sænkning.. smiley


  • #3   7. nov 2012 Gnur - fordi jeg bruger godt 40 klik om året på diesel i min Patrol.
    Og den kører godt 3 gange så langt på literen end Trolden.


  • #4   7. nov 2012 Kim - Tak for input!
    Moment har jeg rigeligt af i Trolden, så det behøves der ikke mere af smiley
    Det var lige netop sådan noget jeg gerne ville vide noget om - tak!


  • #5   7. nov 2012 Gnur - Pris = kvalitet smiley
    Hvis jeg ville spare penge på det punkt, havde jeg overvejet en Seat Mii, men jeg kan ikke fordrage interiøret i den.


  • #6   7. nov 2012 eneste billigere alternativ er en ny men gammel model fiat panda

  • #8   7. nov 2012 Gnur 315.

    De andre biler billige biler er måske 15000kr billiger max!! Plus den vw vil holde prisen bedre, og nemmer og komme af med. Og meget feder som de andre mini biler. Så de penge er godt givet ud.


  • #9   7. nov 2012 Gnur - så ryger ideen med brændstof økonomien jo.. Som er hele pointen i at anskaffe sig den.

  • #10   7. nov 2012 Jeg vil ikke røre Toyota med en ildtang!
    Den er jo en tro kopi af de franske mikrobilet, og jeg skal så absolut ikke have noget franskmændene har rørt ved igen!


  • Kasper F
    Kasper F Tilmeldt:
    dec 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 143
    #11   7. nov 2012 Jeg kan godt anbefale den. Har en Citigo.
    Den ligger godt på vejen, er lækker indvendig og så er den jo super økonomisk.
    Man får meget bil for pengene!


  • #12   7. nov 2012 Thomas p
    Tror du selv de kommer til at holde prisen bedre, jo flere biler der bliver solgt, jo sværre bliver det at få en god pris for dem, for der er altid nogle der sætter den til salg billigere end de andre, og så falder prisen.
    Der sælges rigtig mange up pt


  • #13   7. nov 2012 Masser af bil for pengene, specielt med citigoen. køb køb køb!

  • #14   7. nov 2012 min kami har n high up! med lidt xtra udstyr og han er glad for den... personligt syntes jeg at den manger motorkraft. isolering og komfort.
    nå jeg er md som passager kan jeg mærke vejstriberne nå man krydser dem. og de føles som en stort kunk. jeg få ondt i ryggen af sæderne. og så kan jeg ikke lide den der blanke plade på indstrument bordet. (min kami var klog og vælge denne i sølv så ridser ikke ses)
    han har kørt lige omkring 20.000km nu og har fået 1 service. syntes dog motoren skramler. men det gør en aygo og andre 3bennede jo også.

    men forstå godt Aygo´en ikke er velkommen. blæserkonsolen ligner lort. men vilel ikke være nervøs for motoren de holder.

    picanto. har jeg ikke kigget så meget på.

    ville ikke være bange for en fransk bil mere. de er blevet bedre...
    men generelt skal man vælge en økoracer er udstyr spild af penge.

    eks up starter på 89.900kr min kami har smidt 143.000 for sin så det er 53.100kr mere for en bil med 75hk frem for 60 (ja det er 25% mere men ikke nok)
    elruder. læder look sæder. fartpilot. og en sænkning som er værd at overse (alle BMT´er er sænket 10mm orginalt)
    tanken om økobil har stræffet mig men sku det være sku den være skrabbet så den var betalt af på MAX. 2 år. og helst hurtiger. og så stoler jeg ikke på VAG kan lave en bil uden gearkasse og motorproblemer (har de jo bevist i mange år de ikke kan)

    om det er bilen for dig ved kun du. så prøv den og se om det er dig eller om du skal gå en klasse op.


  • #15   7. nov 2012 Gnur315, prøv at læs lidt på lektien før du gør dig klog på noget du intet ved om.
    Man betaler sgu ikke overpris for en Up. Sælgerne får ca 1500,- pr bil i avance.
    OG så siger du Aygo er et godt køb. Mein gott.
    Den er RINGE rustbeskyttet, har RINGE udstyr, og er langt fra så sikker som Up.
    Og kvaliteten er helt ude og skide i forhold til.
    http://www.carsvw.com/wp-content/uploads/2012/01/Toyota-Aygo-interior.jpg

    http://www.autotribute.com/wp-content/uploads/2011/08/New-Volkswagen-Up-inside.jpg

    Hvilken mener du virker mest ringe, bare indvendigt??


  • #16   7. nov 2012 michael P
    rør man ved up´s kabine er det plastik og lak. det samme i aygo (dog uden lak)
    intet kvalitet. i det kun design... som folk åbent bart forveksler med kvaltitet for VAG laver nemlig skide FLOT DESIGN men kvalitet´en er ikke der efter


  • #17   7. nov 2012 Jeg ville ikke have nogen problemer med at købe en Up!, vi har lige bestilt en CitiGo Active Greentec 60 HK til min morfar, og det er en ganske fin bil, jeg kender flere der har købt disse nye mikrobiler, og jeg kan kun sige god for dem.

    Jeg har altid været imponeret over hvad man fik af bil i en Picanto, og den nyeste model er rigtig god, men Up! og CitiGo er bare bedre.
    Min erfaring siger desværre at dele og service er dyrere hos Seat, set i forhold til VW og Skoda, guderne må vide hvorfor.

    Service på en CitiGo/Up! koster 1400 kr for 15.000 km/1 år, og ellers er der ingen udgifter.

    Aygo/107/C1 er ved at være gamle biler, og jeg forstår personligt ikke hvorfor man køber dem, når der er kommet så mange bedre biler til samme pris.
    Fiat Panda Classic til 70.000 kr er det billigste bud lige nu, men modellen er lige blevet afløst, og jeg ville personligt hellere have en Up!/CitiGo, både for køreegenskaber og hvad den koster at have.

    Men hvis ideen er en billig bil, så lad være med at fylde den med alt for meget udstyr.


  • #18   7. nov 2012 Gnur315 >> Hvor mange Aygo bliver der solgt til 79.000 kr? Og hvad koster den når den er leveret?
    CitiGo koster 84.900 kr + metallak til 4.495 + levering til 3.680 kr. Den har alt hvad du skal bruge, også fjernbetjent centrallås som er sparet væk i den billigste Mii.

    Aygo koster 79.990 + metallak til 4.749 + levering til 3.680 kr, og det er stadig en ældre bil, som for mig at se ikke har nogen fordele fremfor CitiGo/Up/Mii

    Billigste Mii 79.900 + metallak til 4.500 + levering til 3.680 kr, den bliver marginalt billigere end Toyotaen.

    Så det eneste alternativ hvor man kan spare lidt, det er i en Fiat Panda Classic uden udstyr.


  • #19   7. nov 2012 Gnur315 >> Det kommer an på behovet, hvis man bor i byen og skal bruge en bil, og det ikke er for at spare, og man ikke har børn, så ville jeg godt kunne finde på at fylde en mikrobil med udstyr, men så er det ikke for at spare, så er det fordi man vil have en praktisk bybil med masser af komfortudstyr.



  • #20   7. nov 2012 Ketil l S Endelig kommer du med noget konstruktiv kritik, for ellers synes jeg bare du plejer at lukke **** ud når diskutioner om VAG er emnet. Dejligt at du kan finde ud af at uddybe hvorfor du ikke bryder dig om VAG.

  • #21   7. nov 2012 Andreas R
    det er meget hurtiger at skrive det er lort end at uddybe det med

    jeg aldrig har haft en fejlfri VAG´er og kun kender en som pt ikke har haft problemer med sin (ud over start stop ikke fungerede forleden og ved ikke om det fungere nu)
    kender mange med VAG biler og alle har smidt over 15.000kr efter dem mere end gang på et år og at jeg så gar har set en smide 2XX.000kr i reps på sin skoda fra 2006 vel og mærket en skoda til knap 700.000kr. så fordi jeg ikke kun har opblevet en enkelt men faktisk rigtig mange fejlbehæftede VAG´er er mit tiltro til ikke tilstede mere.
    og så passer undervogn og kørenskaber slet ikek til mig kørestil og min personlighed. gearskift er stift og kluntet i manuel udgaverne og DSG er som at køre scooter men desvære nok fremtiden for bmw og mercedes også.
    det er ellers skide surt da VAG nok laver nogle af de flotteste biler
    på markedet pr. lidt kedelige men flotter end eks avensis
    (hvis man ikke kigger nissan Z370 og GT-R. Toyota GT86. BMW og Mercedes)

    det er noget nemmer at skrive lort


  • #22   7. nov 2012 Ja og til sommer kommer der en UP GT 3cylle 110 hk og den kommer nok som minimum til at koste 180k så hvor ender debatten så

    Man kan da godt købe og køre en øko bil med lækkert udstyr det er jo ikke alt man vil spare væk bar for at gør andre tilfreds


  • #23   7. nov 2012 Gnur315 >> Det er helt sikkert spild at hælde udstyr i en bil, men det er vist lige meget hvilken bil det er ?
    Men ja, i forhold til prisen, så bliver det "mere spild" i en mikrobil


  • #24   7. nov 2012 ketil l s >> Det er heldigvis din personlige mening, jeg selv har aldrig haft en bil fra VAG med problemer, og de har altid været billige i drift. smiley

    Det dyreste der har været nødvendigt at lave i en af mine VAG biler, det har været det sidste service min Seat fik inden jeg solgte den, men der blev jeg også godt og grundig snydt af værkstedet, priserne var langt højere end de samme dele hos VW, aldrig mere Seat. smiley


  • #25   7. nov 2012 Hvad er det der gør det forkert at have lækkert udstyr i en lille bil vis du gerne vil have elruder aircondition læder i din UP ja så er den jo bare federe og mere værd en de andre

    Stor eller lille bil samme princip


  • #26   7. nov 2012 Det er også i orden du har den opfattelse, men det er bare i alle andre indlæg jeg har læst fra dig af, får man bare den oplevelse at du kun har kørt i toyota(taget ud fra dit profilbillede) og aldrig sat benene i en VAG bil og ikke dannet dig din egen personlige mening. For mig vil jeg meget hellere have en VAG end f.eks en Corolla(som jeg udemærket er klar over er en rigtig driftsikker bil) Fordi jeg hverken bryder mig om designet, eller dens måde at køre på. For mig er det sku vigtigere at jeg kan lide at køre i bilen end at jeg skal smide lidt til rep af bilen i den tid jeg har den. Jeg har f.eks smidt 10000 i min Octavia fra 2000, men det er kun sliddele som, bremser, katalysator, lambdasonde mv.

    Men ja selvom jeg er VAG mand er jeg ikke blind over for at diverse af VAGs biler har sine fejl. At passat 2.0 tdi har pumpedysen, rust i bagklap, Golf 5 har rust i døre, imellem forskærm og panel. MV


  • #27   7. nov 2012 profilbilledet har jeg ikke selv oploadet. og min gamle profil er desvære lukket ned. ellers lå billederne af mine G1 1.5lx 5dørs. G2 gti 16V med læder. G2 GTD, Vento TD. VW1200 jeans. Fiesta 1.8i sport. pug 106 1.4xs. mien 3 corolla AE92´er også her inde. men pt er det kun min carine E der er oprettet og min gamle AE92GTI i fotoalbums der er her og har ikke oprette min VB´er endnu... syntes dog jeg mangler en.

    for mig ødelægger stor udgifter til reprationer og midtilliden til bilen en stor del af køreopblevelsen. har aldrig haft det vildem ed mine andre biler. men mine VW´er har aldrig kørt problem frit og ser jeg på folk jeg kender og deres nyere VAG´ere ja så har de ofret en kri på ting der ikke sku gå i stykker og slet ikke så tideligt i bilens liv... så med mine erfaringer og opservationer så er der ikke noget godt at sige om den koncern. og mener selv jeg er i min gode ret til at advare andre imod en bil jeg selv ikke mener er noget at råbe hurra for. .


  • #28   7. nov 2012 At spare er flere ting du tænker indkøbs pris af bil
    Jeg tænker brændstof i forhold til hans Nissan patrol når han nu nævner at han bruger 40.000kr på brændstof om året

    Han nævner jo ikke hvilken størrelse mønt han vil kaste efter en bil der er billigere end hans patrold

    Han skriver jo brændstof økonomi og at han ikke kan lide en Aygo


  • #29   7. nov 2012 andreas
    man spare først nå man er gældfri i bilen.
    eks vill jeg ikke spare noget før efter 2-3år indtild da ville det være ca 500kr dyre om måneden. + efter 2-3år vilel min bil havde gået 80-120.000kr og så den ved at være slidt. så besparelsen vilel ikke være stor for mig hvis ikke jeg kunne betale den kontant.


  • #30   7. nov 2012 Hvor har han skrevet at det er total økonomi

    Og udstyr er ikke noget man blære sig med det er noget man vælger for at glæde sig selv

    Han vil gerne have en der er billigere i brændstof end han patrol

    Men undskyld jeg har nok misforstået hvad det er han søger


  • #31   7. nov 2012 Nu er det også 2 timer siden tråd starter sidst har svaret så mon ikke at et fjer er blevet til 5 høns og at emnet er kørt af sporet for nogle

  • #32   7. nov 2012 Jeg er vist enig med Gnur og Brian. Det er da totalt knald i låget at fylde en masse dyrt bras i en billig-bil.

    Heldigvis er der både elruder, servo og en masse guf i en Citigo Standard - en 5-dørs MII har Aircon med i basis-prisen.

    Men igen -aircon koster penge at bruge både i benzin og vedligehold - giver sgu ingen mening så. smiley

    Skal det være billigt - så lad det være billigt. Jeg ville da hellere have en skrabet Polo BMT end en UP med hele udstyrspakken smiley

    Selvom man giver en gris kjole på er den stadig en gris..


  • leif g
    leif g Tilmeldt:
    okt 2011

    Biler: 2 Svar: 29
    #33   6. dec 2012 joo men en mere lækker gris smiley

  • Tjomas Z
    Tjomas Z Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 28
    #34   14. dec 2013 Har lige læst hele tråden og siger da tak for de finde informationer.

  • #35   18. maj 2014 I kan se hvad forskellige forhandlere tager for hhv. 15.000 km og 30.000 km service på en liste her: http://titanen.dk/pris-serviceeftersyn-vw-up-seat-mii-skoda-citigo/

  • #36   18. maj 2014 Taunus >> Hvem opdaterer den liste?
    Den tager så heller ikke højde for hvor man får god service smiley


  • #37   19. maj 2014 Brian D - Det er mig, der har lavet listen. Priserne er opgivet på Facebook, i en gruppe for trillingerne. Det er klart at jeg ikke kan holde den ajour, men uanset hvad, så giver den jo et billede af, hvilke forhandlere der er billige, osv.

    En andet problem er ganske rigtigt, at den ikke tager højde for service og kvalitet smiley Der må man selv lave fodarbejdet.


  • #38   19. maj 2014 Taunus >> Ok, det kunne være en ide at skrive det på din liste, så folk er klar over hvornår priserne er indhentet, og at den ikke tager højde for noget andet.

  • #39   19. maj 2014 Det står skam nederst i indlægget, at man skal være opmærksom på at det kun er vejledende, at der kan være sket ændringer i mellemtiden, mfl. smiley

Kommentér på:
Køb af VW Up! Erfaringer?

Annonce