{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.996 visninger | Oprettet:

Efterspænde hjul {{forumTopicSubject}}

Hey, har lige sat vinterhjul på øsen for et par dage siden, og har fået fortalt at jeg ska huske og efterspænde dem for 2. gang når jeg havde kørt et par dage ? Når de er blevet spændt med momentnøgle de kg de skal, er det så nødvendigt at gøre det samme igen efter et par dage ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterspænde hjul
  • #1   8. nov 2012 nej, så er det bare at køre.


  • #2   8. nov 2012 nej bare efterspænd en gang men skader self ikke 2. gang men er unødvendigt

    bare kør efter 1. gang


  • #3   8. nov 2012 Spænder altid mine efter hellere være sikker end at tabe et hjul. Det skal så dog siges at stål fælge ikke behøves at efter spændes. Men spænd altid alu fælge efter et par dage efter montering om de er spændt med moment eller ej. Alu er et meget blødere materiale og arbejder sig derfor lettere løst end stål. smiley

  • #4   8. nov 2012 Jeg har aldrig været ude for at et hjul har været dårligt spændt.
    Men 1936 da jeg kørte med min far, kom der lige pludselige et hjul kørende forbi os, og efter som der ikke var andre biler, så var det jo vores.
    Min søn har i sin Audi været ude for at et hjul lavede så meget spektakel, det var det autoriserede værksted der havde glemt at efterspænde.


Kommentér på:
Efterspænde hjul

Annonce