{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.861 visninger | Oprettet:

Vw Polo 6n 1.4 1998 {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg har kigget meget på denne bil som min første bil da den er billig både i indkøb og i forsikring, og grim er den jo heller ikke smiley

Hvad skal man holde øje med når man er på udkig efter polo 6n?

Hvor meget vil luftfilter give på sådan en og hvad med noget banan manifold eller potte og hvad kan man ellers for at gøre den lidt hurtigere eller kvikkere i optræk?

Hvad har i af erfaringer med dem?

På forhånd tak ;D

Chrylle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vw Polo 6n 1.4 1998
  • #1   16. nov 2012 købt en 1,4 16v de kvikke i sig selv. de har 101 heste

• #2   16. nov 2012 men så koster den jo også lidt mere i forsikring smiley

• #3   16. nov 2012 Du skal i hvert fald kigge efter rust.. Alle 4 skærme paneler bagklap de kan godt være slemme til at ruste... Men som Daniel siger 1.4 16v 101hk

• #4   16. nov 2012 Nu har jeg både haft en 1.6 75, Med banan, knaster og chip og en 1.4 16V :).

og jeg er mest tilfreds med 1.4 16V indtil videre.
    De ting du skal holde øje med, er som sagt Rust i Skærme, Panelerne og bagklap omkring bagrude.
    Så jeg vil råde dig til 1.416V. Nu smider jeg dog min motor ud af bilen her snart, for at ligge en 1.6 16V 125HK i :D..

Du kan evt. melde dig ind i FDM, og være medlem 6måneder, så er der billig forsikring ;). hvert fald for mig (: ..

• #5   16. nov 2012 I modsætning til de andre, vil jeg anbefale en 1.6 8v med 75 HK, det er en meget stabil og efterprøvet motor, og den virker.
    Der er tendens til at være flere fejl på 1.4 16v, og personligt vil jeg hellere have bundtrækket fra den ældre 8v konstruktion. Og 8v bilerne er ofte nemmere at få råd til, både i forsikring, indkøb og vedligehold.

Jeg ville ikke tage en 1.4 8v, det er ikke pga kræfterne, men fordi de er meget sjældne med servostyring (det var ekstraudstyr på 1.4 8v), og med store hjul mv, så vil man gerne have servostyring.

Men lad nu være med at tune bilen, prøv om ikke du kan "nøjes" med de 75 HK, det er ganske fint i første bil, jeg havde kun 55 HK i første bil, og den kunne såmænd køre hurtigt nok ...

• #6   16. nov 2012 Og ja, kig efter rust, i alle hjørner og kanter.

Hvis forruden har været skiftet, så kig op langs a-stolperne, ellers i bunden af forskærmene, i bunden af bagklappen og i skærmkanterne, samt ved bundpropperne.

• #7   16. nov 2012 husk kigge efter rust ved tornene og ja som de andre siger kig dig for. har selv en 1,6 8v og har været heldig. men er ikke køn men det eneste rust der er i den er bagklap resten er som ny og gav 7500 for den. så man kan være heldig.

• #8   16. nov 2012 prøve kør den. og prøve en masse forskellige biler. syntes Polo 6n og 6n2 har en helt specielt ringe måde at køre på efter jeg har haft corolla

• #9   16. nov 2012 Brian D - Efter du så har haft 1.6 75Hk, har du været en af de heldige, der har haft problemer med deres gearkasser?:(..
    Der er jo tendens til at 1,6 gearkasserne, har det med at gå, når man kører en lille smule til den? smiley

• #10   16. nov 2012 Jeg havde overhovedet ingen problemer med gearkassen, bilen havde kørt omkring 200.000 km da jeg købte den, og 250.000 kr ved salg, og den havde ikke fået lavet noget ved gearkassen hverken før jeg fik den, eller mens jeg havde den.

Min morfar har stadig en 1.6 8v, den har dog kun kørt 75.000 km, men den kører stadig fantastisk, selvom den er 16 år gammel.

Faktisk kender jeg ikke nogen der har skraldet en gearkasse på en 1.6 8v, selvom der har været en del af dem i min omgangskreds.

• #11   16. nov 2012 Så har du været heldig.
    nu har jeg dog haft en 1.6 og en 1.4
    på min 1.6 lavet jeg gearkassen. flere af mine kammerater der har haft en, mistet deres gearkasser. de er jo kendt for svage gearkasser jo smiley ..

Men det kan jo være held i uheld smiley

• #12   16. nov 2012 Det ved jeg nu ikke, syntes ikke jeg var mere heldig med den end med andre biler. Og ja, der er mange der siger de har svage gearkasser, og det fik vi også at vide da min morfars skulle synes, men det har vi så fået at vide de sidste tre gange den skulle laves klar til syn, at nu gik gearkassen nok snart. Men den kører fint, og jeg har ingen problemer haft med dem vi har haft i min omgangskreds.

Men skulle gearkassen i 1.4 16v så være bedre? smiley

• #13   28. aug 2013 Det med at "tune" eller chippe osv er dyrere end at købe en hel ny motor. Fik tilbud fra en som lavede vr6 motore og fik en pris der lød på 10.000.- for en vr6 motor der kun havde gået 116.000 km og gearkasse. Men ved ikke lige om jeg gider for der skal også laves styrebox, bur, ledningsnet osv osv... Men har en ide om at gøre festen skønne dag når jeg engang har tid og penge. Og med 185 hk i en polo der vejer lige omkring 1000 kg så kan den godt komme til at sparke røv! smiley
    Men det er helt klart den billigste løsning hvis man altså ikke satser på at få den godkendt og synet osv så den er lovlig at kører i. Men det jo også ligemeget... Indtil man bliver snuppet...
    Men jeg har købt k&n filter og udstødning fra kat. Og med potte fra mekonomen for 2300.- og det giver alligevel omkring de 8-12 heste mere i min polo 6n fra '96 1.4 8v
    Men tilsammen i "tun" har jeg lagt omkring 3500.- for ca 10 heste mere... Det ikke meget men det er nemmere end at skifte hele motoren ud. Og det tog mig omkring 2 timer sammenlagt på at sætte de to ting på bilen.

• #14   18. maj 2014 Jeg har en 1.6 8v jeg har åbent filter med powerrør, bananmanifold og potte og jeg synes det har givet lidt. Men ville meget gerne have lidt mere men kan forstå på folk det bliver dyrt og svært.
    Jeg troede man kunne få stillet på ens motorstyring så den fik lidt mere

Kommentér på:
Vw Polo 6n 1.4 1998

Annonce