4.861 visninger
|
Oprettet:
Vw Polo 6n 1.4 1998 {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
Jeg har kigget meget på denne bil som min første bil da den er billig både i indkøb og i forsikring, og grim er den jo heller ikke
Hvad skal man holde øje med når man er på udkig efter polo 6n?
Hvor meget vil luftfilter give på sådan en og hvad med noget banan manifold eller potte og hvad kan man ellers for at gøre den lidt hurtigere eller kvikkere i optræk?
Hvad har i af erfaringer med dem?
På forhånd tak ;D
Chrylle
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 58 Biler: 4 Emner: 95 Svar: 248
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 83
apr 2007
Følger: 33 Følgere: 32 Biler: 2 Emner: 9 Svar: 31
maj 2008
Følger: 110 Følgere: 110 Biler: 4 Emner: 61 Svar: 219
og jeg er mest tilfreds med 1.4 16V indtil videre.
De ting du skal holde øje med, er som sagt Rust i Skærme, Panelerne og bagklap omkring bagrude.
Så jeg vil råde dig til 1.416V. Nu smider jeg dog min motor ud af bilen her snart, for at ligge en 1.6 16V 125HK i :D..
Du kan evt. melde dig ind i FDM, og være medlem 6måneder, så er der billig forsikring ;). hvert fald for mig (: ..
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Der er tendens til at være flere fejl på 1.4 16v, og personligt vil jeg hellere have bundtrækket fra den ældre 8v konstruktion. Og 8v bilerne er ofte nemmere at få råd til, både i forsikring, indkøb og vedligehold.
Jeg ville ikke tage en 1.4 8v, det er ikke pga kræfterne, men fordi de er meget sjældne med servostyring (det var ekstraudstyr på 1.4 8v), og med store hjul mv, så vil man gerne have servostyring.
Men lad nu være med at tune bilen, prøv om ikke du kan "nøjes" med de 75 HK, det er ganske fint i første bil, jeg havde kun 55 HK i første bil, og den kunne såmænd køre hurtigt nok ...
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Hvis forruden har været skiftet, så kig op langs a-stolperne, ellers i bunden af forskærmene, i bunden af bagklappen og i skærmkanterne, samt ved bundpropperne.
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 58 Biler: 4 Emner: 95 Svar: 248
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
maj 2008
Følger: 110 Følgere: 110 Biler: 4 Emner: 61 Svar: 219
Der er jo tendens til at 1,6 gearkasserne, har det med at gå, når man kører en lille smule til den?
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Min morfar har stadig en 1.6 8v, den har dog kun kørt 75.000 km, men den kører stadig fantastisk, selvom den er 16 år gammel.
Faktisk kender jeg ikke nogen der har skraldet en gearkasse på en 1.6 8v, selvom der har været en del af dem i min omgangskreds.
maj 2008
Følger: 110 Følgere: 110 Biler: 4 Emner: 61 Svar: 219
nu har jeg dog haft en 1.6 og en 1.4
på min 1.6 lavet jeg gearkassen. flere af mine kammerater der har haft en, mistet deres gearkasser. de er jo kendt for svage gearkasser jo
Men det kan jo være held i uheld
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men skulle gearkassen i 1.4 16v så være bedre?
maj 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 23 Svar: 54
Men det er helt klart den billigste løsning hvis man altså ikke satser på at få den godkendt og synet osv så den er lovlig at kører i. Men det jo også ligemeget... Indtil man bliver snuppet...
Men jeg har købt k&n filter og udstødning fra kat. Og med potte fra mekonomen for 2300.- og det giver alligevel omkring de 8-12 heste mere i min polo 6n fra '96 1.4 8v
Men tilsammen i "tun" har jeg lagt omkring 3500.- for ca 10 heste mere... Det ikke meget men det er nemmere end at skifte hele motoren ud. Og det tog mig omkring 2 timer sammenlagt på at sætte de to ting på bilen.
mar 2008
Følger: 51 Følgere: 109 Biler: 10 Emner: 42 Svar: 170
Jeg troede man kunne få stillet på ens motorstyring så den fik lidt mere
Vw Polo 6n 1.4 1998