{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

Valg af sjov coupe til 350-400k {{forumTopicSubject}}

Hej BG-brugere.

Jeg er begyndt at researche lidt for at finde min næste bil. De sidste 3 år har jeg haft fornøjelse af en Mercedes SLK230 kompressor. Efter 3 år med cab. behøver min næste bil ikke nødvendigvis være åben - har også MC.

Jeg har sat følgende krav op:

Årgang 2004 -->
Coupe el. roadster
Benzinmotor 6 el. 8 cyl. mindst 250 hk - ingen tryk, kun sugemotor!
Skal trække på baghjul eller alle 4 - absolut ingen forhjulstræk!
Skal have automatgear
Læder, navi og så meget andet luksusudstyr som muligt
Pris 350-400k

Kravene snævrer efterhånden feltet en del ind. Her er de biler, jeg selv har fundet frem til:

BMW Z4 coupe 06-07
BMW 330 coupe (E92) 07 - hvorfor kan man ikke få den i DK?
BMW 645ci 04-05
Audi TT 3,2 S-tronic 07

Jeg har allerede være ude og prøve en SLK350, men den giver mig ikke den rigtige følelse - gearkassen er ikke god nok. Det er også blevet til en tur i en 645ci, som virkelig er en flot og velkørende vogn med en yderst dynamisk motorgang. Men mit kørselsbehov er 75% bykørsel, så den er måske ikke det oplagte valg, selvom prioriteten jo ikke er økonomi men derimod køreglæde. 330'eren og TT'eren har jeg til gode endnu.

Har jeg overset noget, jeg bør overveje? Er der nogen der har nogle saglige argumenter for nogle af de biler, jeg har fundet frem til?

Udelad venligst kommentarer og hvilke biler du synes er tøse- eller herrebiler - det er kun små drenge, der bekymrer sig om den slags.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af sjov coupe til 350-400k
  • #1   17. nov 2012 Forstår ikke hvorfor den ikke må have tryk??
    Så havde jeg klart valgt en 335i E92, kører fantastisk, og lyden er ikke dårlig!


  • #2   17. nov 2012 Har intet kendskab til de biler, men hvad med noget Porche ?

  • #3   17. nov 2012 http://www.astrupauto.dk/biler/Chevrolet-Camaro-6-2-V8-aut.-SS-RS/?bil=4d1b65f8-e7f9-42b8-884c-4da0a5685366
    Havde jeg helt klart kigget på, hvis jeg havde den slags penge smiley


  • #4   17. nov 2012 BMW e46 m3
    Nissan 350z
    Porsche 911 (måske?)


  • Benjamin E
    Benjamin E Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 35
    #5   17. nov 2012 Benz c350 coupe. Find en be model , så har den 306hk ..

  • #6   17. nov 2012 BMW e46 m3 Coupé eller e92 - Og sæt brede hjul. Har aldrig kørt nogen af den biler, men super flotte biler

  • #7   17. nov 2012 René - frygt for dyr rep. pga. turbosvigt... har desværre flere venner der har brændt nallerne på turbomotorer selv på nyere biler...

    Gode bud men:

    E46 er for gammel
    350z fås kun med manuel?
    911 og Boxter er for gammel i mit prisleje
    Camaro er for dyr til mit prisleje


  • #8   17. nov 2012 Det er meget begrænset hvad vi har af rep på bmw's benzin turbomotore. Utrolig slidstærke... Går du derimod over i 645i'en - har vi haft en del dyre rep på den V8'er. Så det var i hvert fald ikke det jeg ville sætte til grund for ikke at købe en.
    Tag ud og prøv sådan en 335i, du bliver ikke skuffet! 330i'en føles meget sløvere, da den slet ikke har det samme træk fra bunden.


  • #9   17. nov 2012 Hvis man har råd til at køre rundt i sådan nogle biler, så burde man ik bekymre sig om at turbo svigter.

  • #10   17. nov 2012 E46 fåes nu også efter 2004 hvis det endelig er smiley

  • #11   17. nov 2012 Dalle... Så meget enig:)


  • #12   17. nov 2012 Havde ikke set camaroen uden afgift, my bad smiley
    Hvorfor burde man ikke bekymre sig om det? Bare fordi bilen koster lidt, var det lækkert nk, at vide den ikke brækker sig, midt i det hele.


  • #13   17. nov 2012 Dalle - hvad er det for en ligegyldig kommentar? Bare fordi man har råd til en bil til 350-400k er det ligegyldigt med driftsomkostninger og reparationer? Underlig logik. Når man køber bil er det selvfølgelig en helhedsvurdering - ting som gensalgsværdi, sikkerhed, kendte fejl, grøn afgift, forsikring osv. bliver også taget med i mine overvejelser. I min verden er det da ganske normalt - og i øvrigt er man da ikke "rig", når man køber bil i den prisklasse - det er der rigtig mange dankere, der gør.

    Alexander - ja, det er rigtigt, men den er jo stadig baseret op en ældre platform. Desuden er jeg ikke meget for SMG gearkassen. Jeg synes efterhånden E46'eren er for langt bagud på design både ude og i kabinen.


  • #14   17. nov 2012 syntes 6serien har en meget grim røv. men det er en smagssag...
    CLK evt.
    Hyundai Genisis


  • #15   17. nov 2012 Rene - går ud fra du er BMW mekaniker?
    Mit indtryk var ellers at den store V8'er var meget driftsikker og slidstærk? Jeg må hellere prøve en 335'er, men umiddelbart er der jo kun godt 30 HK i forskel fra 330 til 335. Begge biler er væsentlig hurtigere end min nuværende bil....
    Jeg tør bare slet ikke tænke på hvad sådan et turboskift kunne koster på 335'er. De skal godt nok kunne holde til noget....


  • #16   17. nov 2012 Har lige købt to næsten nye 335i turboer til 3000,- danske kroner inkl forsendelse fra UK...

    Så tænk mere på hvor meget den kører på literen end at turboen skulle svigte, når du er så bekymret for driftsomkostninger


  • #17   17. nov 2012 Har du ret i smiley E92 er nu også meget federe!

  • #18   17. nov 2012 Har kørt en BMW 335i dog sedan. Har aldrig kørt så fantastisk en bil før, den bliver ved og ved med at trække og mangler aldrig kræfter, prøvede en e90 330i bagefter og der er STOR forskel i hvordan de trækker smiley der var masser af træk i 335'eren til 260, der skulle 330'eren bruge lidt længere tid

  • #19   17. nov 2012 Ok, det overrasker mig, det kan gøres til den pris. Det sætter 335'eren i bedre lys...

  • #20   17. nov 2012 hvis det var mig der skulle have sådan en bil, så ville jeg kikke på biler fra USA, eks. Ford mustang mm.


  • #21   17. nov 2012 Ja, hvis alene det er prisen for skift af en turbo der bekymrer dig, må det ikke være et argument. Det er da som regel en ret overkommelig opgave. Derudover er turbomotorer nu generelt ikke mere skrøbelige end NA'ere, dog risikerer du at de har den fordel, at de er mere økonomiske. Jeg havde også overvejet en 335i. Er du gal sådan en går godt:)

  • #22   17. nov 2012 Ja det er jeg, V8'eren er også en fin motor. Den er bare dyrere generelt at holde kørende end 335i'en. Både på rep, og så sandelig også brændstoføkonomien!

    Det kommer an på hvilken årgang du køber, den første har 258hk og den anden har 272hk. Stadigvæk trækker 335i'en på en helt anderledes måde, på trods den "kun" har 306hk. Jeg synes du skal tage ud at prøve dem, i øvrigt virker E92'en meget mere overskuelig at parkere rundt med i byen osv, hvor 6'ern virker mere klodset efter min mening. Jeg ville ikke være bekymret for at turboskift, de holder godt. Og det er ikke fordi vores kunder altid behandler dem pænt.


  • #23   17. nov 2012 Hvad med en Peugeot RCZ?

  • #24   17. nov 2012 Rene - tak for kompetent svar. Jeg vil nok heller ikke behandle min "pænt" - de 300 heste kommer på arbejde. Du har ret i det med parkering - 645'eren er altså stor. Den 330'er jeg tænker på er med 272hk motoren, men jeg har ikke mulighed for at prøve den som coupe, for der er ikke nogen til salg herhjemme.

    Nicklas - den er forhjulstrukket, fås ikke med V6... og ja, så er den jo fransk smiley

    Hvad med TT 8J med 3,2'eren. Nogen der har sådan en eller har prøvet at køre den?


  • #25   17. nov 2012 en honda s2000 ville da ikk være så ringe

  • #26   17. nov 2012 S2000 fås ikke med automatgear....

    Det er ellers en ret underholdende bil, men den egner sig ikke som helårskøretøj. Det er i mine øjne mere en "for-sjov-bil" til sommeren...


  • #27   17. nov 2012 lexus coupe, meget speciel bil, og ikke mange af dem, og den rykker bare af med sin v8ér, ellers sådan en cls500 coupe (mener jeg den hedder,) super lækker bil, og lækkert/frækt design

  • #28   19. nov 2012 Jeg har heller ikke sagt du er rig? Kender mange der har biler i den klasse. Jeg synes bare ikke man skal være bange for at det koster at have turbo. Held og lykke.

  • #29   20. jan 2013 *280hk Galant VR4 til salg * - 3000,- for 2x nye turbo'er til 335i?? så du da blevet taget godt i røvhullet da det umuligt kan være originale og ihvertfald ikke andet end en billig kina udgave der max klare 5000km med hård fod.


Kommentér på:
Valg af sjov coupe til 350-400k

Annonce