12.645 visninger
|
Oprettet:
Seat Altea 2,0 TDI hakker. {{forumTopicSubject}}
Min Seat altea hakker når jeg accelerer når speederen er i bund, er det normalt?
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 87 Svar: 165
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
apr 2004
Følger: 237 Følgere: 226 Biler: 16 Emner: 138 Svar: 1.380
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
Så tag lige låget af dit brændstof filter, tag filteret op og kørt en finger ind imellem lammelerne - For du en snasket olie masse på fingerne, så er din tandem pumpe defekt og den blander olie i diesel olien = Udsættere og hakkeri
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
og det er ikke kun Seat der skifter dyser på garantien... De enste biler der kan få skiftet dyser på garantien er er på 2,0 TDI med motorkode BKP, BMN, BMR, BMA, BUZ, BVE og BWV og det er motor koder for 170 HK TDI´er
Men det er ren gætteri for os når man ikkelige har en fejl udlæsning på bilen, eller nogle scoop målinger på motoren...
men start i den billige ende
- Rens LMM med bremse rens
- Tjek forutætte turbo rør
- Tjek hvornår der er skiftet luftfilter
- Bell Add diesel addtiv til tanken, held en hel bøt i når der er ca 5 liter tilbage
- Bell add til indsugning.
Hvis bilen forsætter derefter enten i samme omfang eller mindre, kunnde det tyde på olie i diesel filteren. og dermed er det tanddem pumpem der er utæt....
hvis den så stadig gør det derefter vil jeg g¨å tilbage og tjekke dyserne via VCDS
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
De første ting jeg breskrev er noget jeg gør når jeg skifter olie på min bil. eller hver anden gang. og der første jeg gør når jeg har købt bilen...
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
Patrick N - Hvis du gør som jeg beskriver, så skal du lige slukke bilen, nøglen ud også starte bilen igen, så går den ud af nødprogrammet og turbo'en kører med igen
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 41 Biler: 1 Emner: 47 Svar: 131
Min har samme problem, og det er det eneste jeg mangler er at skifte dysen i cylinder 3, da den melder fejl og ikke samme tryk når jeg kører scoop på den...
maj 2005
Følger: 91 Følgere: 89 Biler: 8 Emner: 78 Svar: 1.318
Sæt den i 6 ved 75 ca og klampen i bund, hakker den og det stille ebber ud omkring 2000RPM er dit svinghjul skæv
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
Er sikker på at TDI har givet det rigtige svar, men min kollega mistede kulancen pga. det ikke var på seat værksted men anden VAG, så bom 6700 at betale
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 38 Biler: 5 Emner: 87 Svar: 165
Min havde fået lavet service på uautoriseret værksted flere gange før jeg fik den. Og der skiftede seat dysen på kulance uden nogen som helst problemer.
jun 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 279
Men som TDI skriver skulle det gælde allle 170hk i alle VAG
maj 2007
Følger: 121 Følgere: 114 Emner: 42 Svar: 224
Seat Altea 2,0 TDI hakker.