{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seat Altea 2,0 TDI hakker.
  • #1   18. nov 2012 Hakker? hvordan hakker? sætter den en smule ud eller?

• #2   18. nov 2012 Da jeg havde min altea 2,0 tdi, begyndte den os at hakke når den f.eks. skulle sejtrække, og ikke ret lang tid efter, gik der en dyse. Men den blev så skiftet på garanti fra seat.

• #3   18. nov 2012 Prøv at slå ESP fra og se om der forskel,

• #4   18. nov 2012 Dysse kan jo som sagt også være en mulighed, og der er seat de eneste VAGér der skifter gratis op til 400000km MEN ikke hvis der er andre der har haft finger i eks.VW

• #5   18. nov 2012 Det er nok en dysse der er ved at stå af. Har lige fået skiftet en på min..

• #6   18. nov 2012 prøv starte stille og roligt i 1 gear, få den op på omkring 20 km/t også sæt den 3 og klampen i bund..kommer der udsættere og turbo'en tilsidst slår fra ( bilen går i nød program og stopper med at trække )

Så tag lige låget af dit brændstof filter, tag filteret op og kørt en finger ind imellem lammelerne - For du en snasket olie masse på fingerne, så er din tandem pumpe defekt og den blander olie i diesel olien = Udsættere og hakkeri

• #7   18. nov 2012 ESP´en har intet med det at gøre....

og det er ikke kun Seat der skifter dyser på garantien... De enste biler der kan få skiftet dyser på garantien er er på 2,0 TDI med motorkode BKP, BMN, BMR, BMA, BUZ, BVE og BWV og det er motor koder for 170 HK TDI´er

Men det er ren gætteri for os når man ikkelige har en fejl udlæsning på bilen, eller nogle scoop målinger på motoren...

men start i den billige ende
    - Rens LMM med bremse rens
    - Tjek forutætte turbo rør
    - Tjek hvornår der er skiftet luftfilter
    - Bell Add diesel addtiv til tanken, held en hel bøt i når der er ca 5 liter tilbage
    - Bell add til indsugning.

Hvis bilen forsætter derefter enten i samme omfang eller mindre, kunnde det tyde på olie i diesel filteren. og dermed er det tanddem pumpem der er utæt....

hvis den så stadig gør det derefter vil jeg g¨å tilbage og tjekke dyserne via VCDS

• #8   18. nov 2012 Casper M, var også det første jeg tænkte.

• #9   18. nov 2012 Jeg vil prøve at gøre som Casper M foreslår...

De første ting jeg breskrev er noget jeg gør når jeg skifter olie på min bil. eller hver anden gang. og der første jeg gør når jeg har købt bilen...

• #10   18. nov 2012 Det er den nemmeste måde og lave den dianogse på..første gang jeg oplevede det problem ledte jeg i 100 år efter det indtil jeg fik tippet om at tvinge den til nødprogram

Patrick N - Hvis du gør som jeg beskriver, så skal du lige slukke bilen, nøglen ud også starte bilen igen, så går den ud af nødprogrammet og turbo'en kører med igen smiley

• #11   18. nov 2012 Leo K, nu siger du har Seat går ind og skifter dyserne indtil 40000 km. Gælder det også en Seat Leon Cupra 08 (1P)??
    Min har samme problem, og det er det eneste jeg mangler er at skifte dysen i cylinder 3, da den melder fejl og ikke samme tryk når jeg kører scoop på den...

• #12   18. nov 2012 Hvis den hakker under sejtræk er dit svinghjul skæv..

Sæt den i 6 ved 75 ca og klampen i bund, hakker den og det stille ebber ud omkring 2000RPM er dit svinghjul skæv smiley

• #13   18. nov 2012 CAZZ
    Er sikker på at TDI har givet det rigtige svar, men min kollega mistede kulancen pga. det ikke var på seat værksted men anden VAG, så bom 6700 at betale

• #14   18. nov 2012 Som jeg skrev er det kun 170 HK tdi der kan få skiftet dem det skal være motorkodeBKP, BMN, BMR, BMA, BUZ, BVE og BWV.... og det gælder alle VAG (SEAT, SKODA, AUDI og VW=VAG)

• #15   18. nov 2012 Godt man har 140 BKD, NOT da det er det eneste jeg ikke har haft problemer med smiley

• #16   18. nov 2012 Cazz - Leon Cupra er en benziner..det er nok en FR du har dig når vi andre snakker diesel..

• #17   18. nov 2012 Leo K
    Min havde fået lavet service på uautoriseret værksted flere gange før jeg fik den. Og der skiftede seat dysen på kulance uden nogen som helst problemer.

• #18   18. nov 2012 Sune : Det er det han fandt ud af bagefter, og sagde også til ham der skulle stå Seat på værkstedets facade smiley
    Men som TDI skriver skulle det gælde allle 170hk i alle VAG

• #19   14. jul 2019 Fandt du fejlen

Kommentér på:
Seat Altea 2,0 TDI hakker.

Annonce