{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin Økonomi
  • #1   26. nov 2012 Jeg tror det er meget normalt .

• #2   26. nov 2012 Min falder i hvert fald fra 9 stykker til omkring 6 i koldt vejr.

• #3   26. nov 2012 Lyder ikke af meget da. Jeg syntes nu umiddelbart ikke at mit forbrug plejer at stige bare fordi det bliver koldt, og da slet ikke så vol/ldsomt. Jeg ligger stadig og kører +12km/l i Mercedes'en

• #4   26. nov 2012 Såvidt jeg ved så er kold luft mere komprimeret og skulle derfor gi bedre brændstof økonomi. Jeg kører i hvert fald længere på literen efter vinterdæk og koldere luft. Lå også være fælgenes skyld

• #5   26. nov 2012 Det skal måske siges det er mest bykørsel og når den er kold den falder så meget. Når den kommer op på rette temperatur, så er der ikke stor forskel.

• #6   26. nov 2012 Martin - det er lidt omvendt, der er mere ilt i luften, derfor tilsætter motorstyringen mere benzin, for at blandingen ikke skal blive for mager.

Der er flere faktorer der gør sig gældende ifb. med benzinøkonomi og kold vejr -de to største er nok at du kører på andre dæk, der ofte er blødere og har lameller - det giver større rulle-modstand. Nr. 2 er at tiden motor og gearkasse tager om at blive driftvarm (og olierne tynde, samt tolerancerne optimale) forlænges, hvorved at den dels kører på choker længere og dels at motor + gears indre modstand er højere.

Dog synes jeg det virker lidt voldsomt, at det allerede er så målbart bare ved 6-8grader som vi har nu - forudsat du stadig har sommerdæk på, ville jeg få bilen fejl-udlæst. Måske er det en vandtemperaturføler eller noget lignende, der er stået af.

• #7   26. nov 2012 Du må ha en af ungerne ud med en hårtørrer en halv time om morgen og varme motoren smiley

• #8   26. nov 2012 Lars L: Samtidig er det almindeligt at skifte til smallere dæk og lettere fælge, så effekten i sidste ende, er vist ret ens. I øvrigt må højere brændstof og luftmængde bare betyde flere hk, og at bilen så bare kan køre med det mindre gas. Personligt syntes jeg det lyder vildt, og da specielt når ikke engang det fryser.

• #9   26. nov 2012 Okay.... Så der er faktisk ikke noget og vinde ved koldere luft. Bare en ændring i blandingsforhold

• #11   26. nov 2012 Må lige se det an om det fortsætter og så evt, få den tjekket.. smiley

• #12   26. nov 2012 Skal også siges at det tit er ture på 3-6 max. 10 km.

Men syntes bare heller ikke det er SÅ koldt endnu at det burde have den store effekt..

• #14   26. nov 2012 Har haft 7 biler, og alle er faldet en smule om vinteren i forbrug, trods meget mindre og lettere fælge med vinterdæk.

Men det er primært tiden motoren er om at varme op!
    Det er jeg ret sikker på.

• #15   26. nov 2012 Det lyder meget sansynligt :-))

Så giver det også meget god mening for tit når motoren er godt varm så er man fremme smiley

Bruger også Klimaanlæg hele tiden, og det siges jo også at have en effekt på forbruget..

• #17   26. nov 2012 Ja det er da klart.. smiley

Kunne være man skulle prøve at vente med at slå klima til
    til bilen er varm..

Så bare køre kold luft ud så det ikke dugger, og se om det hjælper..

Kommentér på:
Benzin Økonomi

Annonce