{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.824 visninger | Oprettet:

bmw e60 DTC? {{forumTopicSubject}}

hvad er det helt præcist DtC gør?

hvilken forskel er der når man aktivere det eller bare lade det stå?

hvis jeg ik har slået det til er der så ikke esp i bilen?

og hvis jeg vil køre hurtigt i motorvejen og ikke ønsker at bilen glider, skal jeg så have det til eller fra?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw e60 DTC?
  • #2   27. nov 2012 du skal kun ha den fra til til lakrids kørsel smiley eller andet.
    men ellers er det bedst den står Til da jeg tror den styrer med udskridning vil jeg tro


  • #3   27. nov 2012 et tryk slår du antispin fra og holder du knappen ned i 10 sek. slår du anti udskridning fra

  • #4   27. nov 2012 dynamic traction control

  • #5   27. nov 2012 "og hvis jeg vil køre hurtigt i motorvejen og ikke ønsker at bilen glider, skal jeg så have det til eller fra? "

    Husk lige på at DTC stadig ikke kan vinde over Mr. Gravity.. de fysiske love gælder stadig, så hvis du kører 200 og det så går det galt, så har DTC en meget begrænset effekt


  • #6   27. nov 2012 Hold knappen bund 10 sekunder, og ud og leg på en P-plads, så skal du se hvad det gør godt for..

  • #7   27. nov 2012 hvis jeg holder den inde slukker den for dsc
    men jeg vil vide hvad DTC gør, er det sikkert at køre med eller ikke?


  • #8   28. nov 2012 Det er: Dynamic Traction Control

    Det svarer til ESP.. når DTC registrere at bilen begynder at forlade sin "linje" når baghjulene ikke kører tilnærmelsesvist parallelt med forhjulene, og bilen enten over- eller understyrer, så vil den bremse sig selv uafhængigt på et eller flere af hjulene, og bringe bilen tilbage i "sikkerhed"

    om det er sikkert at køre med? du mener nok om det er usikkert at køre uden..

    og siden du spørger som du gør, så vil jeg påstå at det er usikkert for dig at køre uden smiley men prøv det på en tom parkeringsplads, det er sgu sjovt smiley


  • #9   28. nov 2012 Faktisk er den bil ikke så sjov, den mangler lidt spær på baghjulene, den smider bare det ene hjul rundt, du skal virkelig presse den ud i et sving, før den vil smide lidt med bagenden og så skal du holde gryden godt i kog, ellers falder den bare på plads og fortsætter med at spinne det inderste hjul (hvis du har power nok..)

  • #10   28. nov 2012 Jesper s

    Kommer da helt an på hvilken model der er tale om. Min 530d smed begge hjulene hvis man gav lidt for villigt gas i et sving.. indtil dtc'en tog over..


  • #11   28. nov 2012 Jokke, så er der åbenbart mere forskel på de biler end jeg havde forventet, min 335d brænder det ene dæk af inden du når at opdage at det andet ik kører med smiley

    Jeg kan godt drifte i min, men det er en kamp, da den bare finder på plads og laver røg fra inderste hjul smiley (med mindre du koger den helt over og havner i grøften..)


  • #12   28. nov 2012 Der er selvf grænser for hvor sjov en tung E60 diesel (som de fleste er) kan være.. men en top parkeringsplads er altid sjovt smiley

  • #13   28. nov 2012 "Det sørger for at holde bilen på vejen, når chaufføren ikke evner at gøre det selv med 180km/t... "

    øøhh nej.. velkommen til den virkelig verden.. den kan IKKE redde din røv ret meget med de hastigheder, desværre.. mister du først grebet med 180, så er forskellen med og uden ESP ikke ret stor smiley


  • #14   28. nov 2012 ESP ville da bestemt slå til også ved 180km/t..

    og hvis man er Liiiige på grænsen til at miste den, så kan jeg ikke se hvorfor den ikke skulle kunne redde ens røv..


  • #15   28. nov 2012 ESP vil uden tvivl forsøge sit bedste ved 180km/t, men de kræfter der er på spil ved 180km/t er meget svære at ændre retning på.. (jeg har også selv prøvet det..)
    Selvfølgelig er du i de fleste situationer meget bedre stille med ESP uanset hvad, min pointe er bare at man ikke skal tro at man kan tillade sig alt, bare fordi man har ESP.


  • #16   28. nov 2012 Nej helt enig.. meeeen store og store kræfter, hvis man kører 180km/t på speedo, så kører man måske 165km/t og i vådt føre drejer det sig faktisk om relativ små kræfter synes jeg..

  • #17   28. nov 2012 Mirza.. er du nogensinde kørt galt med det hastigheder?
    Jeg kan love dig for at man bliver MEGET hurtigt klar over hvilke kræfter der er på spil og hvor lidt man lige pludselig skulle have sagt.
    Jeg er helt enig 170km/t i f.eks min 335d føles ikke ret hurtigt, men når tingene går galt, så er det en MEGET høj hastighed og især i vådt føre har du ikke en chance.

    Du skal prøve at tage på et high speed crash kursus, man crasher ikke, men man skal lave nogle undvigmanøvre med relativ høj hastighed (130/140km/t) og det der skulle være en undvig manøvre, bliver til at hamre direkte ind i den ting man ville undvige og lykkedes det at undvige bare lidt, så står bilen så skævt på vejen at den fortsætter ud i den dybe grøft med 120km/t (= dødeligt!) Heldigvis er grøften kun nogle strejer der er markeret på kurset, men det giver lidt en fornemmelse af hvor lidt "kontrol" man egentlig har med de hastigheder..

    Prøv at se i motorsporten, det er imponerende hvad mennesker og materiel kan håndtere, lige indtil det går galt, så ryger de også direkte af vejen og ind i banden.


  • #18   28. nov 2012 PS. jeg har prøvet at køre galt med 185km/t og jeg slap nådigt, takket være held og intet andet.. jeg kunne kontrastyre, bremse og gøre lige hvad det passede mig, bilen fortsatte i den retning den kom fra.

  • #19   28. nov 2012 Jeg har haft MANGE udskridninger ved over 150km/t..

    ja rent faktisk så har jeg racerlicens og min største passion at køre race, så de der highspeed kurser har jeg ikke brug for pt smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=7Mtk1SlvNWI

    http://www.youtube.com/watch?v=OpivVbfDcPw

    redder en udskridning på nurburgring med 140km/t ved 0:30 og igen ved 2:00

    http://www.youtube.com/watch?v=Lv9u8Box0pQ

    Og det er jo ikke alt sammen jeg har til at ligge på youtube smiley


  • #20   28. nov 2012 Rigtig fedt og godt kørt smiley så forestil dig at du luller afsted i din stille bil med 170km/t og der kører en ud foran dig (eller løber et dyr ud foran dig) og du laver en panisk undvigmanøvre...
    Det er bare ikke det samme når man kører forberedt på bane, jeg har selv driftet en del med 180km/t og kørt en del amatør bane, som regel sker der ikke så meget, da man er forberedt på banen.. og så er bilen lavet til det og dækkene er varme, det betyder meget

    Tro mig, når først det går galt i en alm. personbil med høj fart, så ser tingene HELT anderledes ud.. du skøjter afsted i rabatten og kontrastyrere panisk imens ESP systemet febrilsk prøver at redde dig ud af den situation du nu har sat dig selv i, men så snart du rammer grøften med 120km/t og skal gå fra 120-0 på 10 cm, så flipper bilen over og så kan du kun krølle dig sammen og håber på at bilens airbag og standard sele hjælper dig bare lidt og at den ikke lander på taget.. for det holder ikke til en skid.



  • #21   28. nov 2012 Er helt enig i at der er forskel på at køre på bane og offentlig vej..

    men når jeg en sjælden gang kører +180Km/t så er mine reflekser og opmærksomhed 100% den samme som hvis jeg kører på bane..

    men jeg er til dels enig med dig smiley jeg er dog vant til at køre i biler uden hjælpemidler, og når jeg sætter mig i konens civic, så slår jeg sgu også esp fra..


  • #22   29. nov 2012 jeg blev ellers reddet i en chevrolet cruize's ESP med 170+ km/t her forleden da bagenden pludseligt røg til højre da jeg ville rette den op fik jeg hjælp af ESP'en
    det er derfor jeg tænker så meget over det nu


  • #23   29. nov 2012 Jeg tror måske at jeg er blevet misforstået eller også har jeg ikke udtrykt mig klart nok smiley

    ESP ER en hjælp uanset hvad, det min pointe er bare at mange tror at de er udødelige og uovervindelige bare fordi bilen har ESP.
    Med andre ord, så kan ESP ikke redde dig ud af enhver situation.


  • #24   29. nov 2012 ..lidt ligesom alle dem med Audi Quadro kører som gale når sneen falder, det er jo fint nok at de kan komme hurtigere ud af starthullerne end min baghjulstrukne bimmer, men derfor bremser de jo ikke bedre...

  • #25   29. nov 2012 Ja og nej, hvis man KUN kigger på bremseevnen så gør de ikke, men da alle 4 hjultrækker, så motorbremser alle 4 hjul også, og der er en slags modstand i dem som gør at den er mere stabil..

    svarer til at bremse mens man svinger til højre og bilen er i frigear, eller bilen er i gear..


  • #26   29. nov 2012 helt enig

Kommentér på:
bmw e60 DTC?

Annonce