11.824 visninger
|
Oprettet:
bmw e60 DTC? {{forumTopicSubject}}
hvad er det helt præcist DtC gør?
hvilken forskel er der når man aktivere det eller bare lade det stå?
hvis jeg ik har slået det til er der så ikke esp i bilen?
og hvis jeg vil køre hurtigt i motorvejen og ikke ønsker at bilen glider, skal jeg så have det til eller fra?
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 11 Emner: 44 Svar: 195
jul 2012
Følger: 22 Følgere: 518 Biler: 4 Emner: 264 Svar: 967
men ellers er det bedst den står Til da jeg tror den styrer med udskridning vil jeg tro
aug 2006
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 1 Svar: 100
aug 2006
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 1 Svar: 100
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
Husk lige på at DTC stadig ikke kan vinde over Mr. Gravity.. de fysiske love gælder stadig, så hvis du kører 200 og det så går det galt, så har DTC en meget begrænset effekt
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 102 Svar: 383
men jeg vil vide hvad DTC gør, er det sikkert at køre med eller ikke?
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
Det svarer til ESP.. når DTC registrere at bilen begynder at forlade sin "linje" når baghjulene ikke kører tilnærmelsesvist parallelt med forhjulene, og bilen enten over- eller understyrer, så vil den bremse sig selv uafhængigt på et eller flere af hjulene, og bringe bilen tilbage i "sikkerhed"
om det er sikkert at køre med? du mener nok om det er usikkert at køre uden..
og siden du spørger som du gør, så vil jeg påstå at det er usikkert for dig at køre uden men prøv det på en tom parkeringsplads, det er sgu sjovt
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
okt 2005
Følger: 75 Følgere: 75 Biler: 27 Emner: 39 Svar: 275
Kommer da helt an på hvilken model der er tale om. Min 530d smed begge hjulene hvis man gav lidt for villigt gas i et sving.. indtil dtc'en tog over..
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
Jeg kan godt drifte i min, men det er en kamp, da den bare finder på plads og laver røg fra inderste hjul (med mindre du koger den helt over og havner i grøften..)
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
øøhh nej.. velkommen til den virkelig verden.. den kan IKKE redde din røv ret meget med de hastigheder, desværre.. mister du først grebet med 180, så er forskellen med og uden ESP ikke ret stor
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
og hvis man er Liiiige på grænsen til at miste den, så kan jeg ikke se hvorfor den ikke skulle kunne redde ens røv..
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
Selvfølgelig er du i de fleste situationer meget bedre stille med ESP uanset hvad, min pointe er bare at man ikke skal tro at man kan tillade sig alt, bare fordi man har ESP.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
Jeg kan love dig for at man bliver MEGET hurtigt klar over hvilke kræfter der er på spil og hvor lidt man lige pludselig skulle have sagt.
Jeg er helt enig 170km/t i f.eks min 335d føles ikke ret hurtigt, men når tingene går galt, så er det en MEGET høj hastighed og især i vådt føre har du ikke en chance.
Du skal prøve at tage på et high speed crash kursus, man crasher ikke, men man skal lave nogle undvigmanøvre med relativ høj hastighed (130/140km/t) og det der skulle være en undvig manøvre, bliver til at hamre direkte ind i den ting man ville undvige og lykkedes det at undvige bare lidt, så står bilen så skævt på vejen at den fortsætter ud i den dybe grøft med 120km/t (= dødeligt!) Heldigvis er grøften kun nogle strejer der er markeret på kurset, men det giver lidt en fornemmelse af hvor lidt "kontrol" man egentlig har med de hastigheder..
Prøv at se i motorsporten, det er imponerende hvad mennesker og materiel kan håndtere, lige indtil det går galt, så ryger de også direkte af vejen og ind i banden.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
ja rent faktisk så har jeg racerlicens og min største passion at køre race, så de der highspeed kurser har jeg ikke brug for pt
http://www.youtube.com/watch?v=7Mtk1SlvNWI
http://www.youtube.com/watch?v=OpivVbfDcPw
redder en udskridning på nurburgring med 140km/t ved 0:30 og igen ved 2:00
http://www.youtube.com/watch?v=Lv9u8Box0pQ
Og det er jo ikke alt sammen jeg har til at ligge på youtube
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
Det er bare ikke det samme når man kører forberedt på bane, jeg har selv driftet en del med 180km/t og kørt en del amatør bane, som regel sker der ikke så meget, da man er forberedt på banen.. og så er bilen lavet til det og dækkene er varme, det betyder meget
Tro mig, når først det går galt i en alm. personbil med høj fart, så ser tingene HELT anderledes ud.. du skøjter afsted i rabatten og kontrastyrere panisk imens ESP systemet febrilsk prøver at redde dig ud af den situation du nu har sat dig selv i, men så snart du rammer grøften med 120km/t og skal gå fra 120-0 på 10 cm, så flipper bilen over og så kan du kun krølle dig sammen og håber på at bilens airbag og standard sele hjælper dig bare lidt og at den ikke lander på taget.. for det holder ikke til en skid.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
men når jeg en sjælden gang kører +180Km/t så er mine reflekser og opmærksomhed 100% den samme som hvis jeg kører på bane..
men jeg er til dels enig med dig jeg er dog vant til at køre i biler uden hjælpemidler, og når jeg sætter mig i konens civic, så slår jeg sgu også esp fra..
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 102 Svar: 383
det er derfor jeg tænker så meget over det nu
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
ESP ER en hjælp uanset hvad, det min pointe er bare at mange tror at de er udødelige og uovervindelige bare fordi bilen har ESP.
Med andre ord, så kan ESP ikke redde dig ud af enhver situation.
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.620
svarer til at bremse mens man svinger til højre og bilen er i frigear, eller bilen er i gear..
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.562
bmw e60 DTC?