{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.193 visninger | Oprettet:

Mercedes E320 2004-2006 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg overvejer i nærmere fremtid at købe Mercedes E320 fra enten 2004, 05 eller 06 og blir nok en der har kørt omkring de 400000km.. Nogen der har kendskab til sådan en? Evt vedligeholdelse er den meget dyrere eller er det ca det samme som en Passat 3c eller A6 ??
Og hva koster den ca i vægtafgift?
Er det for farligt?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercedes E320 2004-2006
  • #1   29. nov 2012 Generelt er Mercedes billigere at vedligeholde end andre biler, specielt VAG gruppen, det er blandt andet grunden til politiet jo nu skifter til Mercedes. Reservedels index er feks. 83. Det løber først op hvis du køber timer på værkstedet. W211 er en lækker vogn og er den der bliver familie container her. Specielt 320 vil jeg have frem for 270. 320 bygger på mere gennemtestet motor, 34 hk mere og næsten 100 mere i moment. Findes også i en V8 udgave jeg dog ikke kender. Grønafgift på 320 og 270 er næsten ens og det samme er brændstof økonomien. Håber det hjalp lidt? smiley

  • #2   29. nov 2012 Den koster 6620 kr. om året i grønafgift.. +partikel filter men det har de fleste af dem..


  • #3   29. nov 2012 Og en sidste ting - Husk at give lidt extra for en Avantgarde.. Det havde jeg gjort smiley

  • #4   29. nov 2012 Ja okay.. Så er ikke helt dumt selvom den er lidt dyr i vægtafgift men gir 5000kr for min Passat og er nu noget mere køreglæde i mercedesen.. Men du mener ikke det er alt for farligt med de km de har kørt?

  • #5   29. nov 2012 Vores gamle W211 havde kørt omkring 370.000, da vi solgte den til fordel for en nyere W212. Den var der aldrig problemer med, og den stod da også til at kunne køre et par hundrede tusinde kilometer mere. Min fars onkels W124 ligger også stadig og kører med omkring 600-700.000 på klokken.

  • #6   29. nov 2012 Det er den der har luftundervogn osv ?

  • #7   29. nov 2012 Okay så ingen grund til at være km forskrækket...

  • #8   29. nov 2012 køb den smiley E320 CDI Avantgarde

  • #10   29. nov 2012 Stationcar har standard luftundervogn bag - Vælg en 07 faceliftet model, klart pænere smiley

    Et service et ikke specielt dyrt, jeg blev dog skuffet ved Ejner Hessel som satte f.eks sorte fingre på mine lyse beklædninger da de skulle skifte lidt elektronik.



  • #11   29. nov 2012 Mikkel k er enig men økonomien ska også kunne følge med når der er hus 2 biler og mc;)

  • #12   29. nov 2012 Hvilke skal man "holde sig fra" så?

    Både ang. rust og motor (og andet?)


  • #13   29. nov 2012 Har hørt alt fra før 2004 skal man holde sig fra pga rust?

  • #14   29. nov 2012 Tja 07 er jo ikke meget dyrere så er da værd at se om der kunne lade sig gøre..

  • #15   29. nov 2012 Alt før 2004... Det var da et skidt bilmærke må jeg indrømme smiley

  • #16   29. nov 2012 Mercedes mellem 1998-2003 kan være rådne ja.. På grund af dårligt metal og rust ja.. smiley

  • #17   29. nov 2012 Ja de årgange var ikke optimale..
    så var de ældre fine..


    har lige solgt min S klasse w140 4,2 fra 1992... stort set rust fri...


    mvh


  • #18   29. nov 2012 Skal godt nok kun tuller 60 km hver vej, men har jo hørt omkomforten i så'en fætter der smiley

    Men synes bare tit, at km/l ikke er nok + vægtafgift er for høj


  • #19   29. nov 2012 ja enig.....
    7km-literen og 7200kr i vægtafgift... for ikke at tale om kasko forsikring..

    men en dejlig bil det var det ... jeg savner den meget.... men savner ikke at tanke den..

    mvh


  • #20   29. nov 2012 Det er aaaalt for lidt og aaaalt for meget smiley

    Vi snakker helst mindst 18 km/l og max 5000 i vægt.

    Nok også derfor, at jeg slet ikke har søgt på det mærke smiley


  • #21   29. nov 2012 Hehe nej tankning gør altid ondt med de priser vi har idag.. Gjorde også ondt på min gamle Audi Hehe...
    Men min Passat går kun ca 15 km/l og Mercedes sku gå omkring 13 km/l så de sidste 2 km/l kan jeg godt undværer for de ekstra 100hk.. Men ja ska nok ha undersøgt hva forsikringen vil være bekendt at tage for at forsikre en E320


  • #22   29. nov 2012 Skal ski længere op end de km der smiley

  • #23   29. nov 2012 Vores gamle w211, ja det var så kun en E220, var opgivet til de 15, og med en chiptuning kørte den på de længere stræk omkring de 17.

  • #24   29. nov 2012 Så begynder det at være deroppe af... Behøver ikke en Mercer der rykker skindet af en kakao smiley

  • #25   29. nov 2012 400.000 ville heller ikke forskrække mig, min W210'er har lige rundet 550.000 og kører stadig perfekt. Men ja, smid den smule mere og få en avantgarde:)

  • #26   29. nov 2012 Jo skal også være en avantgarde.. Og Anders hva er din erfaring med vedligeholdelse er det ikke være som en feks en Passat 3c eller a6?

  • #27   30. nov 2012 Torben N

    Man kan ikke sammenligne en W210 og W211 på den måde.

    Og for at få det på det klare, så er Mercedes fra 93 og specielt fra 95 - 2002 der ruster. Med andre ord er det specielt W210 og W202.

    Alt efeter hvilken kørestil du har så er en E320 CDI utrolig økonomisk. Selvfølgelig er bykørsel ikke dens stærke side, men de kan nemt rende 16 + ved motorvej.

    Den blev mere lækker med faceliftet i 07', men så får du også den nye 3.0 V6 CDI som godt nok går mere lækkert end den gamle 3.2 Række 6, men af en eller anden grund har de tyske tosser ikke lavet den særlig økonomisk. Den går kun 13-13.5 ved motorvejskørsel.. Det er ikke imponerende i forhold til den gamle, og set i lyset af at den er nyere.. Den larmer dog mindre, og har 7-trins gearkasse. MEN det er faktisk ikke nok til at jeg selv ville gå efter den.

    Til slut så vil den da være LANGT billigere at holde kørende end en Passat 3C eller Audi A6. Nu kender jeg ikke nogle med en 3C, så der er kun alt det du kan læse om VW på nettet, og så min fars egen voldsomt dårligere erfaring med sin Touran. Men min ene bekendte ofrede 135.000 på 21 måneder på en A6 2.0 TDI UDEN DSG. Og en anden har i de sidste 3 måneder smidt 37.500 efter hans.. Den første er væk.. Den sidste kan ikke få noget der minder om penge for hans..

    Køb dig en W211. Den kører fantastisk!



  • #28   30. nov 2012 Har jeg sammenlignet w210 og w211?
    Men efter lidt nærmere undersøgelse blir det nok en 2005 eller 2006 model jeg ender ud med..
    Er der nogen bestemte ting man skal holde øje med når man skal ud og se på sådan en model?


  • #29   30. nov 2012 en W211 er tohundredemillionergange bedre på alle punkter end en sørgelig defekt passat 3C

    320 cdi er fin men en 280cdi er også ret kraftfuld. en chippet 220CD´er er fin men ikke noget wow over den. men meget økonomisk.

    har selv haft æren af at køre mange forskellige W211´er og syntes selv en 420CDI V8´er er ypperlig... og håber på at få en tur til i en E55AMG´er igen til sommer nå vejene ikke er våde
    men avangarde udstyr ellers er den lidt kedelig inden i..


  • #30   30. nov 2012 Selvom ikke man kan sammenligne W210 og 211, vil jeg stadig indskyde at jeg aldrig har været så billigt kørende i dele, har kørt de første 15.000 uden at ofre så meget som en krone, andet end at den står til skift af olie og filter nu, samt et par nye gløderør:) Og det på trods af at vi har rundet 500.000

  • #31   30. nov 2012 Okay.. Nogen der vil ud med hvor de ca ligger i forsikring? Ska selvfølgelig selv ha ringet.. Men er elite ved GF så var bare for have lidt en ide om hva der er en rimelig pris.. Gir ca 4000kr med kasko på passaten..

  • #32   30. nov 2012 Min erfaring er at Mercedes generelt er rimeligt billige i forsikring. Giver det samme med kasko på min 210hk W210'er som på ansvar på min 79'er Golf 1 Cabriolet med 98hk

  • #33   5. dec 2012 Regn med mellem 6000 - 7000 for en 320 CDI. Du skal huske at de jo har mellem 204/224 alt efter version. Det er noget mere end din Passat.

  • Erik P
    Erik P Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #34   27. maj 2018 SJovt at folk ikke kan lide E270. Den 5 cylindrede går fantastisk med god power og ikke imponerende økonomi. Ved 170 på motorvejen kan Man ikke høre motoren.
    Min E290 købt med 600tkm, skrottet ved 880tkm pga rust. Har ikke rørt motor og gear i den tid- ikke engang gløderør er skiftet.
    Nu E270 2004, har kørt 200tkm (bil550/motor 300) uden at røre motor/gear. Der har nu været noget nødprogram halloj, men det løste Sig uden store omkostninger.
    E270 er en 320-er den mangler en cylinder, ellers identisk.


Kommentér på:
Mercedes E320 2004-2006

Annonce