{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.776 visninger | Oprettet:

Leje af Grav eller Lift?! Hvem hvad hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg overvejer at undervognsbehandle min aygo selv, med tectyldåser man kan købe i håndkøb..

Er der nogle som har en lift/grav hvor det er muligt først at vaske undervognen og herefter spray undervognsbehandling på? Eventuelt kan vi gøre det sammen, hvis du/i også har en bil som skal have samme tur.

Gerne leje eller lån af enten lift eller grav.. Helst i Odense eller på fyn..

Nogle som kan hjælpe et par timer en aften?:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leje af Grav eller Lift?! Hvem hvad hvor?
  • #1   5. dec 2012 min mor gav 2500 for førstegangsbehandling i køge hos Pava smiley mon ikke man også kan finde noget lign. de færreste til have de på deres værksted også bliver det meget bedre smiley

  • #2   5. dec 2012 De dåser med tekstyl, det bliver ALDRIG det samme som en behandling..de 2-3000 det koster at få sådan en aygo igennem er givet godt ud

  • #3   5. dec 2012 Du skal tænke på at de også sprøjter i vanger, døre og kommer ind overalt i bunden..kommer du aldrig til med en spray dåse

  • #4   5. dec 2012 det sviner ikke, da det sprøjtes direkte på undervognen.. :)..

    Så en gør det selv løsning til undervognen for ca. 500 kr fortrækker jeg nu:)..

    så skal jeg heller ikke helt til køge. -.-


  • #5   5. dec 2012 det er heller ikke meningen jeg skal lave en grundig behandling, det skal blot være undervognen..

  • #6   5. dec 2012 hvis den ikke har fået før så få det lavet her første gang smiley de andre gange kan du så selv smiley

  • #7   5. dec 2012 Jamen det tynde skidt du kan få på spray, kan slet ikke sammenlignes med det snask de bruger ved Pava eller dinitrol

  • #8   5. dec 2012 kan kun anbefale dig at få det gjort ordenligt, især på de små billige biler fordi de ruster virkelig nemt... vi har lige haft en spark inde fra 2011 som skulle have lavet rust... den var også blevet undervognsbehandlet "redneck style"

  • #9   5. dec 2012 Det ligefør det skader mere end det gavner og selv at stå og fedt med det.

  • #10   5. dec 2012 er det ikke også forsent at gøre det nu , medmindre man kan få den helt tør inden man går igang

  • #11   5. dec 2012 Det på dåse regner af efter en måneds tid.

  • #12   5. dec 2012 hvorfor svarer i ikke bare på spørgsmålet?:)


  • #13   5. dec 2012 Hvad med du sætter pris på folk rådgiver dig ordenligt? Jeg har personligt steder man ku stå og gøre det, men synes det ville være hel hul i hovedet en amatør sku stå og fedt med sine dåser når jeg ved det ingen gavn giver

  • #14   5. dec 2012 men det er jo det samme produkt, altså tectyl.. jeg ved godt det aldrig vil have samme effekt end som en proff behandling.. jeg ønsker blot at beskytte min undervogn i år - for herefter at give den proff næste forår eller sommer hvor vejret er til det..


  • #15   5. dec 2012 Det ikke samme produkt nej.. Det på dåser bliver stenhårdt og falder a i flager..du kan ikke sammenligne det med det en prof bruger.. Jeg selv mekaniker og vil hellere betale de penge det koster og få en fagmand til og gøre det rigtigt,,,

  • #16   5. dec 2012 at købe de dersens thansen gejler løsninger på dåse er fandme Dumt...

    når du køre ned til din pava gut, så undervognsvasker han den med damp, så alt lort kommer af, og den er tør 5-10 min efter, hvor han så går i gang med ordenligt grej og sprøjter ordenlig godkendt kvali i bunden af din bil. og for de 2500-3000 det nu koster, herre gud. bedre givet ud, end en gejler dåse med sort snask.


  • #17   5. dec 2012 Det sviner MEGET og du skal nok forberede dig på at købe nogle liter gulvmaling, hvis ham du låner lift af, har bare et lidt pænt gulv, for det blir fedtet fuldstændigt ind.
    Det svarer til at du maler en hel bil i din stue, faktisk er det værre, for maling støvet tørrer ind så det bare altid ser støvet/beskidt ud, men undervognsbehandling forblir fedtet og klistrer når du går og du trækker det ind i de næste biler du har inde på værkstedet.
    Arbejder selv som pladesmed og har lige lavet firmabilen hvor den fik en gang Dinitrol, vi har på dunke fra dinitrol centeret (det guldfarvede) da Sika mfl.´s sorte KUN er pynt og til skærmkanter/inderskærme som lyddæmpning, men IKKE rustbeskytter nærmere tværtimod.
    HVIS du er så opsat på at spare et par kroner, så køb et par opkørselsramper og læg dig ind under bilen ude på en grusplads og gi den noget "cavity" voks/hulrumsbeskyttelse som er noget meget tyndt noget, hvor man som regel får 30cm slange med til dåsen og sprøjt det IND i vanger, paneler osv.
    Bare at sprøjte det du kan se nedefra er sjældent der rusten angriber...

    Dette gjorde jeg på min Touring, for at lyddæmpe og rustbeskytte efter jeg havde givet den i alle hulrummene, men det krævede også at hele gulvet var dækket af plastik for at opfange alt det der drypper af og "støvet".


    profilbillede
Kommentér på:
Leje af Grav eller Lift?! Hvem hvad hvor?

Annonce