{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hva koster lakering af bil?
  • #1   7. dec 2012 1000 for første del og ca 800 for eftefølgende dele alt inc ind regning. Det er et godt benchmark.

• #2   7. dec 2012 og du har naturligvis ringet rundt til de foreskellige autolakerer i området og samlignet priser før du lavede denne tråd ?

• #3   7. dec 2012 ja det ik rigtig jeg tror en kofanger koster 2000 -2500 og hel lakering koster 18 stykker men kommer jo an på om det er sort og om det er med specielle farver

• #4   7. dec 2012 Der er jo meget arbejde i at lakere en bil, også selv om det bare er din kofanger.
    Lakken er ikke så dyr, det er arbejdstimerne og forarbejdet der tager laaang tid for at få et flot resultat. Og et flot resultat hænger sammen med lang tid..
    Hvis det er en gammel bil skulle du måske overveje selv gøre det hvis du har adgang til et rum med varme og udsugning

• #5   7. dec 2012 og med del er det et panel eller en skærm eller en kofanger mv.

• #6   7. dec 2012 nu er det jo stor forskel på bilers størrelse

• #7   7. dec 2012 11000 er nok meget passende hvis den skal males i en unifarve...

Hvis den skal lakeres i metallak skal du nok regne med noget mere, da maler skal over bilen flere gange...

Hvis du søger en pris så ring til gekkos autolak i langeskov

• #8   7. dec 2012 stig s <- Der tager du så fejl, Det er maling der er dyrt, Det er jo det hele der løber op, arbrjdestid, strøm, varme og hvad nu eller der skal bruges

• #9   7. dec 2012 Jeg tager normalt ca 10K for en hellakering udvendig det er incl opretning af mindre buler samt rustbehandling.

Om det er metalfarve eller ej er ligegyldigt i min pris.

Ønsker udover det nævnte er ekstra betaling

• #10   7. dec 2012 Der er jo mange ting som spiller ind, skiller og samler du selv bilen ? sliber du den selv ? med eller uden regning ? bilens størrelse ? osv osv

• #11   7. dec 2012
    11000,- er stadig billigt, men så må man også regne med fejl

• #12   7. dec 2012 11K incl fejl...............wtf

Lortemaler hvis det skal være fejl i en lakering til 11K, ville jo mene til 11K burde der også være penge nok til at lave et enkelt emne om hvis det gik galt første gang.

• #13   7. dec 2012 Jeg fik et tilbud på min ae86'er på 25k, og der ville ikke være fejl og lakringen ville være bedre end fra fabrikken

• #14   7. dec 2012 til 25K ville jeg kunne få 4x klarlak på med mellemslibning.

De priser i taler om er udstillingspriser, priser mellem 25k og 40k er normalt det der skal betales for et customjob.

desuden er alle lakeringer der bliver lavet i hånden mindst 2x gange stærkere/bedre end nogen af fabrikkerne kan levere.

• #15   7. dec 2012 du ka ikke lave en komplet lakering uden fejl til 11 kilo.. bare materialer er omkring de 6 kilo.. så med mindre du sætter din egen timeløn til 40 kr i timen kan det vidst ikk lade sig gøre..

• #16   7. dec 2012 Hvordan kan man idet hele taget "regne" med at der kan være fejl i en lakering?

Det er edermame en sølle maler der vil være sig selv bekendt at aflevere et stykke arbejde som ikke er iorden. Det gør man bare ikke! Medmindre kunden specifikt har sagt at det ikke gøre noget med fejl, så skal der bare ikke fucking være en finger at sætte nogen steder! Og det er uanset om det er med eller uden regning.

Forstil jer hvis det var sådan i andre fag. Hvis en tømrer sagde at "Ja, til den pris må du sgu regne med at vasken er for lille til hullet i bordpladen" eller hvis vvs'eren sagde at man må regne med at faldstammen er en anelse utæt.

• #17   7. dec 2012 er det et væddemål Lasse H ??

Tror du jeg ville droppe en kommentar i dette forum jeg kunne stå ved??

Ved jeg kan, har gjort det masser af gange, ved ik hvor du køber dine materialer, men gi mig et kald næste gang du skal bruge materialer, det lyder som om vi begge kan tjene lidt på det smiley

• #18   7. dec 2012 bmw: Sjovt du nævner det jeg gav 17 kilo sin tid for og få malet min golf i en vw metal farve det er 3 år siden bilen har stået 2'år ca. og har kørt i den her i sommer sendte den så hen til en maler og skulle have rettet lidt fejl og halve lavet lidt ændringer lygte opstilling skulle så have en anden farve det blæste maler på det og alt malingen faldte af fordi den slet ikke var blevet slebet konfronterede så den gamle maler med det da jeg syntes det er forringe så kom han self med den undskyldning at malingen ikke var bedre end orginal lak og at det var fordi den var over 1 år gammel for det hande han nemlig set på andre biler der var begyndt og ruste osv. når de var i den alder det hænger ikek sammen i min verden med det han får slynget ud det er helt sikekrtr bare fordi han har været lud doven og lige ville lave nogle hurtige penge på og tage røven på folk det er sq sørgeligt et eller andet sted så ham vil jeg stærkt fråråde og bruge

• #19   7. dec 2012 jeg køber materialer ved baden jensen.. tror ikkk du kan gøre det billigere.. og det kommer an på hvor højt en kvalitet du laver.. vis du ska lave en høj kvalitet og ha en normal time løn.. så kan det ikk lade sig gøre til 11 kilo :-)!..

• #20   7. dec 2012 10.000 fik vi for at skille dørhåndtag af og nummerplade og pille kofangere af og så til at gi en Sort Touran en opfriskning udvendigt, men dermed ikke ind i falser på tag osv.
    Og der var altså ingen rustskader buler mm. da det bare var en lak der så ridset ud.
    Havde der været buler og små rust, havde prisen været en HEL anden.
    Arbejder på en karrosserifabrik.

Lakken er ikke billig nej, men det er statsafgifter miljøtillæg mm. der æder meget af det op.
    Lavede en beregning på min Passat med at få malet 2 forskærme 2 kofangere og listerne indfarvet, der var der en regning på 8.000 i maling hvis det havde været en kunde og for 2500 bare i materialer...

• #21   7. dec 2012 ja, der er desværre altid nogen der synes pengene er vigtigere end den faglige stolthed......

men jeg har lavet en del for de forskellige gallerier herinde, og mit indtryk er, at hvis folk for en forklaring de kan forstå, omkring hvordan en opbygning skal være og hvorfor den er vigtig, er der aldrig nogen problemer med at forstå hvorfor mange små buler koster det samme som en stor feks. osv.

starter ik på noget som der ik 100% klarhed omkring hvordan det færdige produkt kommer til at se ud.

• #22   7. dec 2012 En hvilken som helst Golf 3-4 der kommer ind og skal ha malet en ridse/rukostaffering evt, der må i altså ikke tro at en autolakerer får til at slibe den gamle maling HELT væk, til pladen!.
    Den blir slebet i overgang/ridsen slebet så den kan blive finspartlet og så grundet og malet og klarlak.

Det er noget der KUN blir gjort hvis det en gammel amerikaner der er malet i staterne med 1konponent eller en anden gammel veteraner, da den ellers får fugtknopper løbende.
    Men DET løber op.
    Ikke bare i at slibe det gamle væk, men så kommer der altid gamle buler rust osv, frem, og selvom den bare står iorden nede under, så løber det altså stadig hurtigt op.
    Maleren har lige malet karossen til en Morgan helt til bunden i grøn.
    Det kom til at koste 35k.
    (Ikke lige den på billedet, men noget i samme stil, bare uden undervogn, altså ikke noget maleren sku adskille først.

profilbillede
  • #23   7. dec 2012 ja baden's priser er også høje, men det eneste badeb har jeg skal bruge er klarlakken.
    Farven køber jeg et andet sted.

forarbejdet laver jeg jo bare på værkstedet

mht kvalitet er det som sagt aftalt med kunden hvordan det endelige resultat bliver. Afhænger af buler, rust og generel stand af bilen.

men til 25K for en brugslakering skal der ik aftales noget som helst, hvis jeg ik kan få kundens øjne til at rulle når han ser den.........skal jeg begynde at gå med morgenaviser

• #24   7. dec 2012 BMW:.. Penge er vigtigere.. du kan ikk betale regninger med din faglige stolthed..

Cawdy KN
    Customs:.. 35 klik lyder heller ikk helt vild vis der bare er lavet et ordenligt stykke arbejde.. så koster det nok bare desværre derop omkring smiley

• #25   7. dec 2012 Jeg arbejder ik gratis...... jeg er maler ...ik spejder

Tro mig, jeg får også min tid betalt til 11K

• #26   7. dec 2012 25k er ik unormalt. Fik min malet i sommers. Uden moms blev det 14k

• #27   7. dec 2012 tag til tyskland der koster det under 10kg for en hel lakering
    og det kan ikke gøres bedre/billigere

• #28   7. dec 2012 Kan ikke forstå i snakker om at matrialer alene, render op i 11k, fik en pris for 1-1,5 år siden, på at få malet min Clio. 8Kg. Jeg skulle selv skille den ad og afleveret den med alt rust lavet og hjælper til med at slibe den. Men spartel, filler, grunder, maling, klarlak, mellemslibning, og polering ordner maleren selv. Og det er uden fejl, og spurgte ham flere gange om det var nok, for jeg ville ha' en "fejlfri" lakkering, og det var uden fejl og ingen appelsinhud osv. sagde han. Kender manden privat så er ret sikker på han ikke vil snyde mig, men er også sikker på han ikke arbejder gratis eller selv betaler matrialer til MIN bil.

• #29   7. dec 2012 materialer koster heller ikk 11.. ca 6.. og baden er måske lidt dyre.. men pris og kval hænger sammen.. men BMW prøv og læg alt sammen du bruger på en bil, plus lidt gas og strøm.. så ender du tæt på de 6..

• #30   7. dec 2012 Lasse H Ikke altid pris og kvali hænger sammen, skal ikke kunne sige det om baden, kender intet til det. Men det var bare sådan overall.

• #31   7. dec 2012 men det hænger sammen i det her tilfælde..

• #32   7. dec 2012 jeg tro sgu de fleste kan give mig ret i at hvis man betaler 11k for en lakering så skal den laves uden fejl om den er dyr eller billig :)? eller er jeg gal på den :)? hvis maleren giver den pris.. så skal det da også være iorden smiley

så skal han da fortælle der kan være fejl til den pris.. i mit hovedet lyder der underligt hvis der kommer fejl i smiley

• #35   7. dec 2012 Nu skal jeg heller ikke lave buller, jeg har 2 paneler der er prøvet løftet forkert, og derved trykket hul på gummihuden, så der er kommer overflade rust på samlingen mellem inder og yder panel, og det bliver lavet ved en prof auto-opretter. Og som skrevet så klare maleren bulerne,de 2 der er. Jeg skulle kun hjælpe med at "grovslibe". Og ja der står HJÆLPE, han er der også, og går det efter.

Kommentér på:
hva koster lakering af bil?

Annonce