{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.565 visninger | Oprettet:

Vectra b gearkasse skift til 6 trins gearkasse????? {{forumTopicSubject}}

har en vectra b 2,0 16v motor kode x20xev som der er pillet ved i motor: banan og 2,5" sebring udstødning, skapere knast og chippet har vel omkring de 165 hk ca.

da gearkassen alligevel er ved at være slidt synkromessen har set bedre dage da den hopper ud af 5 gear når man slipper gassen og lader den trille.

mit spørgsmål er om man kan få en gearkasse som har en bedre acceleration som passer bedre til hk forøgelsen evt en 6 trins gearkasse eller noget i den stil???
har hørt om en gearkasse en kammerat kaldte close race gearkasse? som skulle sidde på de nye model b'ere, hvertfald sport's udgaven, som bedre skulle kunne holde til f.eks at køre med campingvogn.

modellen den køre med lige nu hedder så vidt jeg ved f18.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vectra b gearkasse skift til 6 trins gearkasse?????
  • #1   7. dec 2012 Jeg er ikke en ormvandrene Vectra B Guro.
    Men har selv haft en og min bror køre en med let motor og 6 gear.

Jeg har ikke set en original Vectra B med 6 gear med egne øjne.

• #2   7. dec 2012 Vectra b 2,5 v6 kører med 6 gear smiley

F28 gearkasse.

• #3   7. dec 2012 Men skal lige siges det er sjældent en 2,0 kan trække et sjette gear.

Altså en suge motor.

ved ikke på stående fod hvordan det er med ombygning, men kunne forestille mig du skal have andet koblingshus og gearskift.

• #4   7. dec 2012 Min 2.5 v6er som er en original sport har ikke 6 trins gearkasse smiley

• #5   7. dec 2012 hmm ved bare at man kunne tage en tdi 6 trins gearkasse og smide på en 1,8 t hvilket på en chippet motor skulle give en rigtig dejlig trækkræft.

tænkte at det kunne være at man kunne smide c20let gearkasse på eller f17 zafira 6 trins gearkasse eller noget i den stil som ville give et bedre træk og en bedre økonomi ved landevej og motorvejs kørsel pga det 6 gear?

vil ikke smide c20let i da jeg ikke har penge til afgift eller resten af ombygningen med bremser ledningsnet og styreboks. og gider ikke køre ulovligt rundt.

• #6   7. dec 2012 er temmelig sikker på f28 gearkassen ikke passer ligemeget hvad jeg gør så det kan jeg desværre ikke bruge til så meget. behøver ikke at have 6 gear bare gerne en anden gearkasse men en anden gearing så jeg kunne få lidt mere træk.

• #7   7. dec 2012 F18 findes, så vidt jeg ved, i en CR (Close Ratio) og en WR (Wide Ratio) gearkasse, kører selv med en WR gearkasse, og slutgearingen er ca det samme som på den F28 jeg har liggende som jeg skal have smidt i.. Den er dog fra en Calibra 4X4, så den skal lige bygges lidt om inden den kommer i... smiley

• #8   7. dec 2012 tjo det lyder ikke dårligt martin er planen så at bygge den om til awd eller og hvilket bagtøj smider du i så fald på og hvor omfattene et projekt er det for det gav mig da lige blod på tanden det der smiley

• #9   8. dec 2012 Jeg bygger den om til fwd, alt andet kan ikke godkendes i vores kære land...

Og det er nok også det billigste smiley

• #10   8. dec 2012 ok tror nu lige jeg undersøger hvad det vil koste at lave en 4x4 opbygning på den kunne da være fedt smiley

Kommentér på:
Vectra b gearkasse skift til 6 trins gearkasse?????

Annonce