{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie på 330d e46?!!
  • #1   8. dec 2012 ikke det bedste

• #2   8. dec 2012 Hvad der dårligt ved den?

• #3   8. dec 2012 du skal tage at vælge 5w30 som du køre med nu

• #4   8. dec 2012 Du SKAL bruge en 5w30 og meget gerne fra Castrol, det kan blive dyrt at spare de få kroner.. turboen roterer med mere end 150000 omdrejninger!

• #5   8. dec 2012 Kan også se at du har tunet den, så er det endnu mere vigtigt at du ikke går på kompromis med olien

• #6   8. dec 2012 Slap nu af med det der helst være castrol gypsi. Enhver 5-30 der overholder BMW LL 04 er perfekt. Det er til BMW dieselmaskiner med partikelfilter

• #7   8. dec 2012 Havde også tænkt en 10w-60 den er jo chippet hvad vil i mene?

• #8   8. dec 2012 Selfølgelig castrol 5w-30 eller 10w-60 når den er chippet hvad bedst?

• #9   8. dec 2012 Hvorfor mener du at den skal have en 10w60 fordi den er chippet?

Søren H, så et tv der opfylder FullHD specifikationerne er dermed lige så godt som en Loewe TV? nej vel? der ER forskel på olier!

• #10   8. dec 2012 5w30 er perfekt til det klima vi kører i, så med mindre du konsekvent bruger bilen på bane, så skal du ikke vælge en anden viskositet

• #11   8. dec 2012 Jesper s. Du forventer vel ikke seriøst jeg skal tage dine argumenter alvorligt når du sammenligner motorolie med fladskærme.

Og der er stor forskel på olier. Men som udgangspunkt kan du ikke sige at der findes olier der er gode og dårlige. Der findes olier til forskellige formål. En 15-40 mineralsk er ikke som en 5-30 fuldsyntetisk. Men den er sku bedre til en 40 år gammel vogn end 5-30 er. Normerne er opfundet så enhver kan finde den rigtige olie til sin motor. Og når BMW foreskriver LL 04. så er det den bedst mulige til den bil. Og så er mærket lige meget.

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #12   8. dec 2012 holder med søren h

• #13   8. dec 2012 Okay tror det bliver den gode gammel 5w-30 castrol igen

• #14   8. dec 2012 Er 10-60 ikke også en super olie til diesel der køres lidt hårdt og er chippet?

• #15   8. dec 2012 10-60 er ubrugeligt til andet end meget hård banekørsel. Eller hvis du har en motor der er noget nær slidt op.

• #16   8. dec 2012 Okay tak for det

• #17   8. dec 2012 Søren H, sikke en omgang bavl.. det du siger er at det er ligemeget hvilken olie du bruger, så længe den lever op til de specifikationer der er givet??

Hmm.. jeg synes bare du kører videre på fakta's det billigste, der opfylder kravene.. så ser vi hvilken motor der holder længst..

Har du prøvet at teste sådan en billig olie op imod en Castrol, efter den har gået 10000km??? jeg kan love dig for der er forskel!!

• #18   8. dec 2012 Jesper s. den eneste der fyrer bavl som du kalder det af her. det er dig. og ja det er lige præcis det jeg siger.

og så find du lige faktas den billigste der samtidig overholder BMW LL 04. tror det bliver svært. og overholder den BMW LL 04. så er den longlife og har også den levetid den skal have.

det du kalder bavl. er alm. grundforløbslærdom. men synes da du skal modbevise mine argumenter. skal bøje mig hvis du kan komme med beviser. og lige en anden ting. Castrol er et BP selskab. de får produceret der i hverden hvor der er kapecitet. og formler på olier varierer hele tiden efter udbud og efterspørgsel på kemiprodukter og råvarer de bruger til at lave lortet. Castrol er pisse dygtigt markedsført. og det har så også ramt dig. god weekend

• #19   8. dec 2012 Det ærgrer mig at du ikke er nået videre end til grundforløbslærdom.. prøv at kom ud i virkeligheden og test lortet, der ER forskel, uanset om du mener det eller ej.

Castrol er godt markedsført ja, jeg siger heller ikke at det er den eneste gode olie, men at mene at det eneste der tæller for oliekvaliteten er specifikationerne, er som jeg nævner, at sammenligne flasskærme på baggrund af specifikationer..

Helt ærligt, det overrasker mig at man kan have SÅ naiv en holding..

Hvorfor så købe BMW frem for Kia.. de kan jo begge køre 130km/t .... ?!

• #20   8. dec 2012 det er 10 år siden jeg forlod grundforløbet. men vi kan skrives sammen når du er startet smiley
    og din kommentar med BMW og kia gør ikke dine argumenter bedre.

den virkelige verden siger du. laver gearkasser og drivliniekomponenter til busser toge og entreprenørmaskiner til daglig. før det arbejdede jeg som lastvognsmekaniker. er det virkeligt nok?

• #21   8. dec 2012 Har du prøvet at teste en billig noname olie og en kvalitets olie, når de har kørt 10000km?? bare en simpel tryktest afslører at den billige ikke engang er værd at bruge på plæneklipperen efter 10000km.. Og så har vi ikke engang set på hvad der sker når olien bliver rigtig varm i længere tid eller set på det i eletronmikroskopet.

• #22   9. dec 2012 Har aldrig støt på noname olie. Så nej.

• #23   9. dec 2012 noname = de der billige brands i fakta, aldi og whatever..

• #24   9. dec 2012 De har vel et produktnavn ? Eller hvad ? Men tvivler på du finder de helt billige med de høje godkendelser. Min erfaring både privat og på jobbet er i øvrigt det til hver en tid er bedre at bruge alm olie (ikke Long Life ) og så skifte dobbelt interval med filter.

• #25   9. dec 2012 Der er jeg så til gengæld helt enig

• #26   9. dec 2012 Jesper s. Ja tænk at det sku ske for os smiley

• #27   9. dec 2012 smiley

• #28   20. jan 2020 Så ll04 oile er Best til en 330d? Lige gyldigt mærke?

Kommentér på:
Olie på 330d e46?!!

Annonce