{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.704 visninger | Oprettet:

Meget vigtig spørgsmål omkr. frossen opel. {{forumTopicSubject}}

Hey bilgalleri. Jeg har haft fået noget "godt" kølevæske af min mor, som hun havde haft liggende, men som viste sig bare at være vand, eller MEGET dårlig kølevæske.

Hun gav mig det til den kolde vinter, som jeg utænkeligt hældte i min bil. Da frysepunktet kom, kunne bilen ikke starte, jeg gik ud og kiggede i motorrummet, og fandt ud af at hele motoren var frossen til is.

Jeg har så haft taget nogle tæpper og sådan udover kølerhjelmen og en varmeblæser nedenunder for at tø motoren up, og det er det så nu. Men kiggede ned i væske beholderen og så den var tom, så jeg hældte noget alm. kold vand ned i for at checke, og viste sig det rendte ud af selve motorblokken bagved, der tættest på front vinduet.

så det er det store spørgsmål, hvad kan det være? motorblokken der flækket eller er der noget der nemt kan gå i stykker deromme pga frost?

Min bil er en Opel vectra B 1997.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Meget vigtig spørgsmål omkr. frossen opel.
  • #1   12. dec 2012 Den har skudt en eller flere frostpropper ud og den kan meget vel være revnet i blokken.

Du kan prøve med nye frostpropper

• #2   12. dec 2012 Jeps, der er helt sikkert røget en frostprop.

• #3   12. dec 2012 Ha ha, dagens griner! Fryser den, så skal den da lunes med tæpper!

• #4   12. dec 2012 Det var for at varmen blev i motorrummet casper smiley

har bare hørt noget om, at der skal rigtig meget til for at en frostprop skal ryge, på nyere biler end de helt gamle. fordi der er så meget plastik på nyere biler, der har nemmere ved at gå i stykker. Men det ryger kun ud af ét sted, kan bare ikke rigtig komme til at se hvor.

• #5   12. dec 2012 Heller ingen kritik smiley

• #6   12. dec 2012 ved jeg godt, det ikke var smiley

• #7   12. dec 2012 Nu har jeg mest haft Opel'er,og der sidder ihvertfald minimum 1 stor T-køleslange bag på motoren,som man skal under bilen for at se.. Det gør der jo muligvis osse på din,og den ku godt være frostsprængt...
    Så du må under bilen og kigge mens der er en som hælder vand på for at se hvor det kommer ud smiley

• #8   12. dec 2012 kan jeg skrive til dig privat myggen?
    Jeg har nogle billeder hvor vandet kommer fra, tør ikke rigtig være under bilen, med den lille hejser, jeg har til at løfte den med smiley så kan jeg lige sende dig, så må du bedømme om du kan se hvad det er, om det er der det kommer fra, hvis du har set det før smiley

• #9   12. dec 2012 nå, kan kun lægge dem ind herinde, prøver lige, det er bare ikke lige til at se, syns jeg ikke smiley

profilbillede
  • #10   12. dec 2012 lidt mere

profilbillede
  • #11   12. dec 2012 Taget oppe fra, de andre nedefra

profilbillede
  • #12   12. dec 2012 Det er fra en af de små frostproppe oppe lige under topstykket, ser det ud til.

Der er ingen anden udvej end at pille toppen af, pille motoren ud og lave eller at skifte motoren.

• #13   12. dec 2012 jamen det ligner det kommer fra den køleslange, der ligesom et T, der går ud i 3, deroppe. ? sidder der en frostprop lige over den køleslange? for så kan du jo have ret. det er skam ikke til at komme til, når jeg knap nok kan ligge under bilen hehe.

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #14   12. dec 2012 min vectra flækkede det der plastikrør bag blokken, sådan en med flere slanger på til vandet (aner ikke hvad den hedder)

men den lokale mekker bestilte en ny og så kørte den igen

men der pissede vandet også ud bag motoren så jeg satme sked i bukserne af skræk for ny motor ^^

ærgeligt du ikke bor lige om hjørnet, har en monster donkraft vi ku ha sat under smiley

• #15   12. dec 2012 haha, det var sku pænt af dig smiley
    men ja, det kunne godt være jeg skal have en professionel til at kigge på den, det kniber bare rigtig meget med penge, så skal være en bekendt, eller en der kan gøre det billigt. Kunne godt selv, hvis jeg havde værktøjet til det osv.

Hvor bor du da henne?

• #16   12. dec 2012 Nogen der kan svare mig på hvordan en frostprop bliver smadret. bliver den ikke presset ud? kan hvertfald ikke se nogen andre muligheder hvordan.
    Men kunne se ihvertfald en, og den sad stadig i. men lignede mere at det kom fra de køleslanger der danner sig et Y.

• #17   12. dec 2012 Hæld vand på og se hvor det passer ud fra smiley

• #18   12. dec 2012 jamen ja, kan jo bare ikke riglig lige se det, pga motoren er så tæt samlet smiley og at jeg ikke kan komme under bilen på en ordenlig måde.

Hvad mon det vil koste at køre den ud til opel, for at få dem til det ?

• Snoopy
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.637
    #19   13. dec 2012 koster et stk familie med bil og en lejet auto trailer smiley

men mon ikke du kan ringe rundt og få en til at smutte forbi og give "dom" smiley

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 334
    #20   13. dec 2012 Hvis det er et ordentlig værksted kommer de da og henter bilen for dig. Det er da spild af penge at fedte med at leje en trailer.
    Løft røret og ring til din mekker.

Iøvrigt totalt dumt ikke at tage en test af frostsikringen når det nu er noget tvivlsomt du har helt på

• #21   16. dec 2012 hmm, har filmet det deroppe, og ser ud til at det er en frostprop det kommer ud af, men den ser ikke defekt ud, mom ikke bare man kan hamre den i? ku jo være den bare var skubbet lidt ud fra den ene side, pga isen, og man så kan banke den i, uden der problemer?

men ja, jo ikke sikkert den holder tæt så. måske, man ved aldrig smiley
    for ser ikke ud til at t-køleslangen er revnet, så ville man da kunne se det nemt, når det løber så meget ud af den.

Kommentér på:
Meget vigtig spørgsmål omkr. frossen opel.

Annonce