{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

El, klima, forvarmer problem passat 3bg TDI ? {{forumTopicSubject}}

Hej drenge. . .Håber I kan hjælpe, jeg stiller spørgsmålene i filmen om min ny indkøbte passat smiley men det mine 3 spørgsmål er:

1. Hvad skal de 3 relæer ? det ligner noget hjemme fusket noget ?

2. Hvor skal jeg starte med at fejlsøge på forvarmer anlæg ?

3. Hvorfor blinker Klima ?

mange tak for hjælpen 1

Link til video: http://www.bilgalleri.dk/video/diverse_bil/50098-el__klima__forvarmer_problem_passat_3bg_tdi_


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  El, klima, forvarmer problem passat 3bg TDI ?
  • #1   13. dec 2012
    * Klima, den venter vi lige med at fejlsøge mere på til jeg har skiftet rem. Men det ligner en blinkkode

    * 3x Relæ, efter at have tænkt mig om sidder de lige bag lys kontakten og jeg kan se der kommer lys på når jeg drejer tænding på. . .Så det er kørerlys. . . Skal lige have det lavet sådan at ledningerne ikke kortslutter mod stel og smelter

    Så er der kun forvarmer tilbage:

    Nå men her til morgen lyste lampen i længere tid ca. 5 sek men bilen havde stadig svært ved at starte. Dog kan den starte i 10 graders frost, så derfor vil jeg mene den forvarmer lidt. Men den havde lidt svært ved det + lidt hård motorgang til at starte med.

    Jeg mener r at den bliver ved med at lyse efter motorstart hvis det f.esk er glæderør der er defekt og


  • #2   13. dec 2012 Når jeg tester gløderør måler jeg dem bare igennem for Ohm ikke ?


    Det er bel fra toppen af gløderøret/der hvor + sidder på til stel ?



  • #3   13. dec 2012 Update: Har prøvet at pille stikket af til temperatur føler der sidder i en plastic forgrening på topstykket. . Når jeg piller den af viser combi at motoren er kold og den forvarmer i lang tid. . Sætter jeg den på igen tænder den lige i 1 sek og slukker, når motoren er var. .

    Når motoren er kold er den tændt i lidt længere tid, ca 5 sek også slukker den igen, men motor start er dog stadig besværligt ..


  • #4   13. dec 2012 Er det ikke ligesom en Golf 2 TD motor hvor der er et forkammer som diesel kommer ind i før det kommer ned i forbrændings kammerat ?

    * Tror "vi" har fundet fejlen :d som jeg husker det skal gløderør være 0,5-2 ohm altså tæt på kortslutning

    følgende er udmålt:

    1. OL : skiftes ?
    2. 0,2 Ohm : ok
    3. 325 Ohm: skiftes ?
    4. 0,2 Ohm : ok

    efter de målinger vil jeg mene der skal skiftes 2 gløderør


    enig ?


  • #5   13. dec 2012 Den viser rigtig, men når stikket er pillet af viser den at den er kold selvom den er varm. . Så jeg vil mene at føler virker. . .Men tror fejlen er fundet i de 2 gløderør smiley

    men vender tilbage


Kommentér på:
El, klima, forvarmer problem passat 3bg TDI ?

Annonce