{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
550 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Hvis jeg nu forsikre en bil i min fars navn og så når jeg bliver de 25 år (eller hvornår man nu kan blive "elitebilist"), koster det så lige meget i forsikring, som hvis jeg havde forsikret den i mit eget navn fra start af ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   13. dec 2012 Du vil aldrig blive elite billist i din fars navn.

Du kan højest og kun måske spare et par trin på deres skala. Kan ikke anbefales...

Igen. Bid i det sure æble og få det overstået. Det er kun de første par år der er dyrt. Bagefter er det dejligt at køre rundt med sin egen forsikring.

Du bliver alligevel bollet i røven hvis du køre galt med "din Fars" bil og de kan bevise at du køre hverdagskørsel med den. De tager i øvrigt også stikprøve kontrol af deres medlemmer.

• #2   13. dec 2012 ligemeget hvad du gør vil du altid starte fra bunden som nu og hvis den står i din fars navn skal du stå som bruger og så er det lige så dyrt som det var i dit eget navn og så får du ingen år optjænt + det er ulovligt at ha den i din fars navn uden du står som bruger

• #3   13. dec 2012 Om du så blev 30 vil du have haft egen bil i 0 år..

Du kan lige så godt købe en bil du kan ha' billigt i dit eget navn

• #4   13. dec 2012 Du vil stadig være nystarter som 25 årig.

• #5   13. dec 2012 Som netop skrevet i den anden tråd omkring det samme, så kan det godt medføre en billigere forsikring, at man er blevet ældre i nogle tilfælde. Så der kan være en idé i det. Men forvent ikke at blive elitebilist, med mindre du har en chef, der kan skrive under på, at du har kørt x-antal km i hans firmabiler eller lignende.

• #6   13. dec 2012 Enig med Bay

• #7   13. dec 2012 Der er stor forskel på at køre i forældres navn rent forsikringsmæssigt og så det at stå som bruger af et køretøj der ejes af forældre.

Som bruger tror jeg næppe man sparer mange penge.

Kører man forsikringsmæssigt i forældres navn sparer man sikkert præmiepenge men det er ulovligt og sker der personskade ved en ulykke, så kan forsikringen meget vel gøre regres og kræve erstatning, der er udbetalt til ofre, tilbagebetalt og der kan nemt være tale om millioner.

Dette er der flere eksempler på og enkelte af dem er omtalt i medierne.

Det skyldes at forsikringen er tegnet på falsk grundlag.
    Det fremgår ret tydeligt af forsikringsaftaleloven.

• #8   13. dec 2012 Jeg fik kørekort i starten af 2012 og jeg er 26.. jeg skulle give ca 7000kr for forsikring inklusiv ulykkesforsikring hos GF. Jeg er også nystarter men over 25. Og det er for en Opel vectra b fra 1997, og det er ikke en lille bil.. Det var det billigeste jeg kunne finde, og har ringet rundt til stort set alle selskaber for at få en pris..

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    mar 2011

#9   13. dec 2012 Jeg mente heller ikke om jeg blev elitebilist, jeg mente bare om man så fik det en "smule" billigere.. ?
    Tak for svarende peeps smiley

• #10   13. dec 2012 Så lidt. Gør nu det rigtige for din egen skyld smiley (sønnike he he)

• Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    mar 2011

#11   13. dec 2012 Selvfølgelig! Forsikring nu til dags er bare så SKIDE dyrt!!! smiley

• #12   13. dec 2012 Desværre ja. Bare prøv at have en special bil.. Mega dyrt.

Mit råd. : Køb en billig bil på ansvar som den første og hav den nogel år. Sikre den i hoved og røv så den ikke bliver stjålet og spar penge i mellemtiden.
    Når det så bliver tid til Kasko på en nyrere og dyrere bil, er det pludselig blevet billigere plus du sikkert også er blevet dygtigere til at ungå de dyre buler smiley

Kommentér på:
Forsikring

Annonce