{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.781 visninger | Oprettet:

Kan man polere lygte glas op?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har prøvet google som er en af mine beste søge venner på nettet smiley

Men denne gang kan den desværre ikke hjælpe mig.

For når jeg søger, så finder jeg kun produkter til lygteglas i plastik.

Min sigma har RIGTIGT glas i forlygterne og var nys om man også kunne gøre noget ved dem, eller om det er en by i Rusland smiley

Nogle som har erfaring med dette eller?

Mvh

Tommy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man polere lygte glas op??
  • #3   15. dec 2012 Du kan polere dem fine med tandpasta og en tør fnug fri klud.
    Så slider du heller ikke på din UV beskyttelse på lygterne som du vil gøre med poler middel og maskine smiley

• #4   15. dec 2012 http://www.youtube.com/watch?v=Cy_WF5Iei_I

Så går du bare i gang.

• #6   15. dec 2012 X:

Det vil aldrig en ende tag smiley

HAr snart taget det største skridt man kan tag med sådan en bil. ALT i den biler skiftet til nyt, men lygterne virker osv og MEGET dyre som nye og ja alt hvad der kan være med til at gøre den lidt ekstra lækker hopper jeg på smiley

Du vil nok opdage jeg aldrig stopper med denne bil smiley

Det de viser i den video er jo ikke RIGTG glas. de lygter er jo lavet af plast.

Mine lygter er lavet af rigtig glas og derfor vel lidt sværer, at polere op? smiley

• #7   15. dec 2012 Uhh,, Det var min fætter der havde læst det et sted, men når man gør det med en fnug fri klud i stedet for de der korn "sandpapir" så skulle det ikke slide på den hinde som lygterne har..

Det virkede på hans forlygter, og efter hvad jeg har læst så de poler kits man kan købe til forlygterne virker skide godt, men slider på UV hinden, så man kan smide lygterne væk 1 år efter..

• #10   15. dec 2012 X:

Nej men den gearkasse jeg lige har købt for 1 år siden til 23.000 kr virker ikke og det er en privat, så nu bliver den taget ud og i torsdags købte jeg ny gearkasse i sverige for dog et mindre beløb på 12.000 kr men alle de forsøg pg prøvninger MEGA dyre, da ingen har erfaring med denne type bil og ikke forstår måden den er bygget op på mv.

Men nej prisen holder mig bestemt ikke tilbage, men kan man spare lidt mønt ville det jo ikke gøre noget.

Pt. Imens vi venter på min gearkasse, er Mitsubishi ved at gøre den klar til en lakering smiley Tiden bliver ikke misbrugt.. smiley

Jamen min bil er delt op i faser og tro mig når min sigma er færdig. har jeg et projekt i vente smiley Jeg vil renovere min Sigma motor og bygge den om til en turbo motor med dele fra en 3000GT og så finde en bil hvor motoren kan være i og lave den op til en DRAG bil. Den skal bare ikke være så tung at min sigma ikke må trække den på en trailer. Min Sigma må trække 1800kg Så må man jo se hvad de bliver til.

Har skilt min def. motor af og begyndt så småt, at bestille ny dele fra USA, men det projekt er et ygge projekt.

Min Sigma er ikke længere et phygge projekt, med ALLE de udfordringer.
    Vil den ikke køre med den nye gear kasse.

Blive ALLE ledninger i bilen taget ud og så bliver der først et helt nyt ledsnings net og så må vi se om det hjælper (men tager det lige roligt, for det koster omkring 50.000 kr, håber en anden gearkasse løser mit problem).

Den nye gearkasse er sendt fredag står der, så vi har den nok onsdag smiley

• #11   15. dec 2012 Tommy den er sgu for lækker. Har selv haft en Lancer, ikke helt det samme, men stadig smiley

Næste gang du vasker den, kan du så ikke i det mindste køre en klud gennem motorrummet!? smiley

• #13   15. dec 2012 Anders: Ham som laved min motor loved mig faktisk, at vakse den, så der var en aftale, men der er en Mitsubishi klubben, som har sit eget firma og han skal polere den op og motorvaske min bil når den er køre klar, så regner med, at det blivere bedre med tiden*GG*

Men tak for din fine Kommentar og Lancer er skam også en lækker bil smiley

-----------

X:

Det villejeg også være hvis jeg viste hvad det ville koste fra starten, men nu er der ingen vej tilabge, nu får den hele den store tur og der er ikke nogle tanker om gensalgs værdi, for den skal med mig i graven om 70 år *GG*

Jeg skal nok holde dig/jer opdateret og syntes det er dejligt du følger med i projektet smiley

• #14   15. dec 2012 du kan vandslibe dem og poler bag efter
    http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/guider/74122-lygte_polering
    og det virker det der

• #15   15. dec 2012 Du kan polere dem op med wienerkalk, og det kan du købe hos Matas.

Held og lykke med den nye gearkasse.

• #16   15. dec 2012 Det ser da gidt ud med de lygter.

Mine lygter er ikke TÅGET eller noget, men vil bare gerne se om jeg kan gøre dem mere klare ind de er smiley

----------

Disoqus S:

Tak for det smiley

• #17   15. dec 2012 Tror man kan se lygterne her... Der er ikke så slemme, men ja hvis de kunne blive mere blanke ville jeg gerne prøve det smiley

Fandt nogle lygter i klar glas, men de lyser til den forkerte side (fra høre imod venstre og i dk skal de jo lyse den modsatte vej)

profilbillede
  • #18   15. dec 2012 ved ikke om det er for slået men thansen sælger et turtle kit til polering af lygterne det er rigtigt effektivt og til rimlige penge anden mulighed er au2parts men der er prisen en helt anden hed og lykke med projgtet

• #19   15. dec 2012 Thansen eller andre butiker er for mig lige gode.

Thansen er kun dårligt, hvis man køber det dårlige og ikke bruger tingene rigtigt.
    Jeg tror jeg prøver det fra thansen smiley

Tak for tippet.

• #20   24. feb 2015 Tommy
    Fandt du nogensinde en løsning på polering af lygterne?

Kommentér på:
Kan man polere lygte glas op??

Annonce