{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  peugeot 406 2,0 hdi vs 2,2 hdi
  • #1   16. dec 2012 2,0 er virkelig en slidstærk motor !

• #2   16. dec 2012 ja, det har jeg også hørt, ved du noget om 2,2 motoren om den er lige så slidstærk??

• #3   16. dec 2012 den skulle faktisk være næsten ligeså god der køre da også en del af dem og efter hvad jeg har hørt er de næsten ligeså gode.

• #4   16. dec 2012 de er nogenlunde lige gode, vi har en 2,0 og en 2,2, de ligger bare i 2 citroen C5. Eneste minus ved 2,2 er at hvis der sker noget med dysserne så er det noget lort da de sidder meget godt fast, har hørt om folk der fik skiftet deres motor da det var billigere i sidste ende. nogle gange kan man trække dem op med en optrækker, nogle gange kan du hænge hele bilen i dyssen uden at der sker noget og så må topstykket af og de kan MÅSKE bankes ud bagfra. ellers er det ny top og 4 dysser af ca. 2000 pr. stk. ud over der så skal dysserne af hvis du skal ned til knaster osv. altså også hvis toppakningen skal skiftes. alle disse problemer har du ikke ved en 2,0.
    Plus ved 2,2 er at den bare har et godt træk, nøj.. det er jo næsten som et tog :D.

Minus ved 2,0 er nok de manglendene krafter i forhold til 2,2, men det er så vist også det... eller jo de kan knække en vippe arm, men det kan skiftes det koster vist ca. 3500 på værksted. kan man selv kan det gøres for ca. 1000 for at skifte dem alle. og det er ret nemt. vi har selv fået det gjort på vores 2,0'er.

Plus ved 2,0 Den trækker alligevel ret godt, trods den mangler lidt i forhold til 2,2. Den kan godt presses til at gå 18-20 km/l på 15" stål fælge med vinterdæk. den er meget nemmere at finde brugte dele til.

• #5   16. dec 2012 vores 2,0 har gået knapt 500.000 km og det kører sgu bare derudaf eneste mislyd er fra lejet i servopumpen

• #6   16. dec 2012 har selv en 2,2 og er glad for den , den trækker super godt og fejler aldrig noget

• #7   16. dec 2012 Og så kan 2,0eren nemt pumpes og er somsagt rigtig slidstærk.
    Min gamle hdi fik 125hk og 280nm blot via odb stikket (nyt program hvor egr var fjernet. Så ingen fejl der) og min nuværende hdi 2,0 har omkring 210hk og 470nm. Og kører i kbh mellem 15-17 på literen

• #8   16. dec 2012 jeg er gl. citroen mekaniker ,og har altid været glad for 2,0éren den er en tand mere stabil end 2,2éren, syntes 2,2éren er mere følsom den begynder nemt at gå ujævnt + den er med kædetræk mellem knasterne som kan gå til.
    plus 2,0 er bare så stærk så det fatter man ikke , jeg laver 220hk på en 2,0ér med std toppakning og indmad og den har gået 300.000+ km ,jeg har kørt over 15.000km uden de store problemer.

• #9   16. dec 2012 Mange tak for de fine brugbare svar jeg har fået, så har jeg lidt at gå ud fra.

Kommentér på:
peugeot 406 2,0 hdi vs 2,2 hdi

Annonce