{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.323 visninger | Oprettet:

Fiat Grande Punto eller Peugeot 207? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg kører PT rundt i en Grande Punto 1,2 benzin, som jeg er rigtig glad for (selv om den ikke er ret hurtig).

Mit kørselsbehov har ændret sig, og jeg skal derfor have solgt fiat'en og have købt mig en diesel bil i stedet for.

Men hvilken af de to biler vil I foretrække med en diesel motor? Jeg har kigget lidt på Grande Punto 1,3 JTD eller Peugeot 207 1,4/1,6 HDI.

Jeg søger en god bil, der kører ok langt på literen og som også gerne må have lidt udstyr (aircondition som minimum). Jeg vil også foretrække en 5-dørs.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fiat Grande Punto eller Peugeot 207?
  • #1   17. dec 2012 havde valgt fiaten. da vi mine forældre og brødre altid har kørt i fiat og aldrig fejlet noget. derudover arbejder jeg ved peugeot og det er også en udemærket bil jeg er bare ikke til peugeot. smiley

• #2   17. dec 2012 Køb dig en Peugeot 207 1,6 hdi det er en fin bil.

• #3   17. dec 2012 Uden tvivl Fiat Grande punto 1,3 jtd

• #4   17. dec 2012 Har selv en 207er, godt nok en benz, men den virker helt fint.. Kørt 125000 købt 0km og stadig ikk noget alvorligt..

Min ven har en 1.4hdi og det er samme historie smiley

men hvorfor ikk købe en 208er? smiley samme motor, bil fysisk mindre men større indeni? smiley

• #5   17. dec 2012 Altid rart med delte meninger!

Min bror har en 207 1,6 HDI, og de eneste problemer han har, er at pærerne springer hele tiden?!

Hvis du kan finde en 208'er til ca. 70.000, så er jeg da klar? smiley

• #6   17. dec 2012 Rasmus K:

Det med pærene fik jeg selv væk ved at skifte til led over det hele... men ja ellers til at starte med var det slemt smiley

Min ven har ikk gjort noget ved det hehe..

Jeg har på min haft problemer, men meget blev lavet under garantien..
    Defekt toppakning, en defekt magnetventil..

Så har jeg selv betalt for at få fikset en termostat smiley

De 2 øverste har jeg en ide om var produktionsfejl.. Lidt af en mandags model, men har fået det redet..

EN TING DOG
    er at alle 207er har det med at koblingen begynder at knirke på et tidspunkt.. Min gør det ret meget, min vens er så småt begyndt på det.. Noget med udrykkerlejet..
    Men ved ikk hvor forskelligt det er.. Har vennet mig til det smiley haha Den knirker bare.. gør stadig sit arbejde som den skal, det er bare lidt nedern..

• #7   17. dec 2012 Vær opmærksom på at PSA´s 1,6 Hdi motorer skal serviceres ret punktligt.
    Bundkarret er så snedigt udformet at der ligger en halv liter olie tilbage når bundproppen er taget.

Jeg har selv haft samme motor i en Citroën C4 og jeg var ikke synderligt begejstret. Den gik omkring de 16 km/l ved let speederfod.

• #8   17. dec 2012 jeg har selv en grande punte 1,3 multijet. den har nu kørt 240000 km stort set uden problemer. dog er turboen lige stået af. men det er også den eneste større reparation vi har haft på den. ellers har der kun været sliddele som bremser bærekugler og et par bagsrøddæmpere. jeg ville vælge fiaten. og vi vælger nok fiat igen når den vi har nu ikke kan mere.

• #9   17. dec 2012 Jeg takker for de mange hurtige svar!

Jeg bliver mere og mere overbevist om, at jeg skal holde mig til Fiat!

Er der nogen, som ved hvordan brændstoføkonomien er for en Grande Punto JTD 1,3? Kan man regne med de 20-22 km/l som, der står på bilbasen?

• #10   17. dec 2012 Min søster har en 207 1.6 HDI, der nu har kørt 140.000 km og den har faktisk aldrig fejlet noget, der er skiftet pærer på den hvert andet år, hvilket jeg ik synes er slemt og så ellers abre almindeligt service og bremseskift...

Fait'en kender jeg dog desværre ik så meget til...

• #11   17. dec 2012 Kender ikke til Fiaten, men er selv ejer af en 207 1.6 HDi. Har kørt mellem 25-30.000 km pr. år siden jeg fik den i 2010, og der har ikke været problemer med pærer, kobling mv. Eneste jeg har fået lavet på garantien var en defekt styreboks. Kører mellem 20-25 km/l alt efter hvor travlt jeg har.

• #12   17. dec 2012 nu laver jeg mange både grand punto 1.3 multijet og peugeot 207 1.4/1.6 hdi og må indrømme at der er langt færre fejl på peugeot´erne end fiaterne. og som steffen h skriver med servicerens er det eneste store minus ved psa motorene. syntes fiats diesel motor larmer af helvedes til og har et gennerelt dårligt træk og så har fiats 1.3 motor en kedelig tendens til og knække knasten.

• #13   17. dec 2012 Du skal nok regne med at 19 km på literen er mere sandsynligt.

• #14   18. dec 2012 Kender flere der har Grande punto 1,3 jtd. De køre mellem 22-24 km/l. Og ingen problemer i nogen af dem. Den ene kører 60.000km om året. Peugeot er rimelige med deres dieselmotorer med til gengæld går ALT andet i stykker. ALT elektronik i peugeot er MEGET dårligt. Dårlige gearkasser. Rustner i bunden. Slidte undervogne mm. Mit bedste råd er Fiat gp

• #15   18. dec 2012 Coupe M:
    BULLSHIT smiley
    Har voldtaget elektronikken i min, og der er ikk sket en skid..
    De andre ting var mere fordi min var en mandags model.. har ihvertfald aldrig hørt om de fejl på en anden 207er..

• #16   18. dec 2012 Vil også sige at det må være en mandags model. Min har aldrig fejlet noget udover den styrebox, og den blev skiftet kort tid efter køb. Min kører i snit 20 km/l og derover, med mindre man virkelig har travlt eller meget bykørsel. Har fået skiftet pærer en gang på de 2,5 år jeg har haft den. Ruster? Det passer heller ikke. Vi har flere 207'ere i familien der er ældre end min og de er ikke en gang undeevognsbehandlet og de har alle nul rust. Gearkasser kan alle smadre, men det er førerens egen skyld, min bliver også kørt hårdt til tider (når den er varm), men har ikke oplevet noget hverken på kobling eller gearkasse.

Som sagt kender jeg ikke Fiaten, dette er mine egne hverdags erfaringer.

• #17   18. dec 2012 Tonny S:
    Det med koblingen kommer desværre..
    Har ihvertfald fået at vide af en mekaniker at alle sammen har den svaghed..
    Går nok bare hurtigere inde i indre kbh end i jylland smiley

• #18   19. dec 2012 Takker endnu engang!

Nu er jeg mere og mere overbevist om, at jeg skal skifte tilbage til Peugeot! smiley

• #19   21. dec 2012 styreboks airbagstyring absbokse osv osv er kendte problemer på de 207´er jeg kender. Den ene har så store problemer som at lys visker radio osv tænder om natten og kører derudaf til den har tappet batteriet. Og en 207 sw 1,6 hdi der pludeslig går ud midt på vejen, så skal den holde ti min før den kan starte og køre videre. Der kan gå dage uger måneder mellem den gør det. Og peugeot kan ikke finde fejlen. Jeg kender INGEN der er tilfreds med deres 207´er.

• #21   21. dec 2012 Og her godt nok en 206 men samme problemer http://www.mandagsbil.dk/asp/visbil/bilvisning.asp?BilId=1867&bil=Peugeot%20206%201,4%20Hdi

• #22   21. dec 2012 Coupe M:
    Har kun hørt om esp fejl, hvilket KUN er i 06erne smiley
    Radio, næh intet der.. viskere heller ikk noget jeg har hørt..

Radio kan ikk tappe batteri da bilen går i eco mode og slukker ALT, så det skulle IKKE kunne ske smiley
    Samme med lys og viskere.. Det må være dem du kender som har pillet ved deres bil..

Airbag kender jeg heller ikk noget til..

Kendte fejl ved 207eren er kobling knirker efter et stykke tid
    lys kan have tendensen til at springe "ofte"
    1.6T benz udgaven kan godt hoppe i kæden som den eneste model.. Men mener der er kommet kits til at fikse det..

• #23   21. dec 2012 Coupe M:

Vi har flere 207'ere i familien og ingen af dem har eller har haft de problemer du taler om. Derudover har familien altid kørt Peugeot uden problemer. Så der har været alt fra 309 til 508 i familien. Vi har både diesel og benzin modeller, 7 stk. (nyere) i alt.

Som sagt et det største problem vi har oplevet, at min 207'er der skulle have ny styreboks på garantien.

• Geggo_1969
    Geggo_1969 Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
    #25   28. dec 2012 hmmm det godt nok en 307 min kammerets familie havde men, der kørte sideruden ned af sig selv, efter bilen var slukket og forladt... Det vil sige at man aldrig vidste om vinduet stod åben når man kom tilbage til bilen. Har selv haft en 307sw hvor koblingen knirkende a' helvede til... Generel fejl også på helt nye Peugeot'er fortalte mrk. mig..... Alle biler har fejl og mangler mere eller mindre og man kan jo godt være uheldig. Jeg skal bare ikke have peugeot mere.

Kommentér på:
Fiat Grande Punto eller Peugeot 207?

Annonce