{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Porsche 924?
  • #1   18. dec 2012 eftersom bilen er over 30 år må den jo være veteran

    afgift finder du på skat.dk


  • #2   18. dec 2012 oky fedt nok tak smiley så kan det være jeg får sådan en der måske:)


  • #3   18. dec 2012 Skal biler ikke være 35 år før de er veteran? smiley

    // Andreas


  • #5   18. dec 2012 jeg har fået af vide af nogle at den model her er en sjælden model er det rigtigt? smiley

    profilbillede
  • #6   18. dec 2012 den skal være 35 for veteran, men den kan forsikres som klassikker.. det er kun en smule dyere end veteran, dog skal man stadig betale normal vægtafgift

  • #7   18. dec 2012 Det er en flot bil. men er det ikke noget med at det er den samme motor som ligger i passat, rugbrød osv. den er vist mere VW end Porsche.. Men fin er den da den gamle tøs..
    Ellers så skulle du hente en 944 det er en rigtig Porsche.
    Men held & Lykke med købet


  • #8   18. dec 2012 Den er ikke sjælden. Men det er Porshes mest kedelige bil. Med mindste motor og derfor blev den aldrig rigtig eftertragtet. Men sjælden. Slet ikke. Der kører en del. Fordi du kan blære dig med at have en Porshes for relativ små penge. Find en 928 s4 . Den er flottere :-). Den vipper lygterne modsat. Og den er mere attraktiv. Det er prisen også smiley

  • #9   18. dec 2012 jeg er ligeglad med om i tror det er fordi jeg vil blære mig det er ikke derfor jeg kan bare godt lide Porsche og vil gerne have sådan en sports bil jeg kan gå og gør i stand til sommeren smiley til billige penge

  • #10   18. dec 2012 Nogen bil typer kan fra 25 aar koere paa klassisk forsikring men fuld vaegt afgift og 2 aars syn indtil den bliver 35 aar
    35 aar foer den er veteran og 5 aar syn og billigere forsikring/vaegt afgift
    40 aar og den kan koere paa 8 aars syn og billigere forsikring/vaegt afgift


  • #11   18. dec 2012 jeg vil gætte på at ud af alle de "eksperter" der svarer her, er der ca 0% der har prøvet at køre sådan en - og derfor kun kan udtale sig på baggrund af hvad de har hørt andre "eksperter" udtale.
    Hvis du synes den er fed og er inden for dit budget, så go for it!


  • #13   18. dec 2012 Ja det er en fin bil, giver en ok sporty følelse, men det er ik en hurtig overhovedet...
    min gamle 306 GTI ku snuppe min kammerats Porsche 924 og det er vidst en Audi motor der sidder i dem, så vidt jeg husker...

    Men en sporty bil der giver en god følelse og trækker lidt opmærksomhed smiley
    Dog skal du være meget opmærksom på rust, det har de lidt tendens til...


  • #14   18. dec 2012 men det er bare mere om jeg har råd til at køre i den med afgift og forsikring og alt det der:)

    her er der et billede af selve bilen jeg snakker om:)


    profilbillede
  • #15   18. dec 2012 det er motoren i den:)

    profilbillede
  • #16   18. dec 2012 Det er en 2,0 Audi motor lige som i nogen audi 80er drift sikker og generalt en flot bil, Og skulle du faa lyst saa skulle en S2 kunne finde plads i den.
    Og du kan nemt foelge med de knapt saa modne i deres Golf smiley


  • #17   18. dec 2012 den har en topfart lidt over 200:) har ca 125 heste:)

  • Namsevare
    Namsevare Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 28
    #18   18. dec 2012 Hustru Porsche bliver den kaldt syd for grænsen!

  • #19   18. dec 2012 og? jeg er ligeglad med hvad folk syntes om den og hvad folk kalder den!

  • #20   18. dec 2012 Vi har selv haft sådan een, til omkring 20.0 nysynet og på danske plader, og som naturligvis teknisk og kosmetisk var i den nedre ende, men en oplevelse vil jeg ikke kalde det. I forhold til navnet, så er jeg bange for du måske bliver skuffet, så prøv den endelig inden du går ind i et køb, en Golf 1 Gti eller lign kører jo helt anderledes..,

  • #21   18. dec 2012 Den er undervurderet. Godt nok har den en 125hk "Audi"/"VW" motor som der ikke er meget spræld i.

    TIl gengæld er den baghjulstrukken, vejer meget lidt og næsten balanceret 50/50, hvilket giver belæg for suveræne køreegenskaber i sving.

    Der findes en turbo udgave af den som er ret sjælden (931 blev den også kendt som), men den har lidt flere kræfter (~170hk).

    Hvis du har tænkt dig at købe en uden afgift så ville jeg personligt smide en anden motor i den... en som den burde have haft allerede fra fabrikken af, også indregistrere den med den. Hvis du køber en dansk, og skifter motor kommer du til at betale afgift alligevel så kan ikke betale sig.

    Hvis du søger rundt på nettet vil du finde mange sindsyge projekter med 924'eren. Alt fra V8 motor, til Audi's 5 cylinderede turbo motor fra f.eks. de første Audi Quattro/S2/S4 som skulle være forholdsvis nemt at passe hen i.

    Man skal bare sørge for bilen har samme bremser, og støddæmpere som Porsche 924 Carrera GT modellen for at den kan godkendes med så mange hk smiley


  • #22   18. dec 2012 skal den klassic forsikres, kræver det også du har bil nr. 2, og den skal stå orginal, bare som du er klar over det.!
    kig evt. på runa.dk og andre forsikrings selvskaber der forsikre klassic samt vetaran biler.
    jeg ved ik med reservedele på dem, da de fleste er rustet op, hvis de har kørt i dk, men sådan nogen ting havde jeg da lige undersøgt først. og det er som regel ik billigt at vedligeholde en klassiker.


  • #23   18. dec 2012 for min 924 giver jeg ca 900 om året i forsikring,med kasko. skal siges jeg er medlem af porsche kluppen det koster ca 500 om året, og den må ikke køre fra november til 1 marts. men så er forsikringen også billig, mener jeg kun giver 1000 kroner om året i vægtafgift med mere

  • #24   18. dec 2012 asbjørn, din er nok også 35 år, derfor, det er denne ikke

  • #25   19. dec 2012 nej denne er 33 år gammel:)

Kommentér på:
Porsche 924?

Annonce