{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hente øl og sodavand (tyskland) på en søndag i gulpladet bil
  • #1   19. dec 2012 Ja hvis du må køre i den privat. smiley

• #2   19. dec 2012 hvis den er monsfri så må du lige hvad du vil.
    Hvis den er + moms så må du ikke, med mindre det er en del af dit arbejde.

• #3   19. dec 2012 Hvis bilen må´bruges privat, så ja. Gjorde det i hvert fald i min gamle gulpladet VR6

• #4   19. dec 2012 ja-hvis den er momsfri til privat brug

• #5   19. dec 2012 udover det...
    Om ruderne er klare eller tonede har sgu ingen betydning for hvad du må og ikke må.

• #6   19. dec 2012 hvis den har tonede ruder må du alt i den! smiley

• #7   19. dec 2012 Ja det er min egen bil som er 100% privat.. Grunden til jeg skrev med de klare ruder er at jeg læste mig frem til at de opfatter den som en varebil, og varebiler må IKKE køre i Tyskland om søndagen!

• #8   19. dec 2012 Kun fritidskørsel tilladt med varevogn + anhænger
    På de tyske motorveje er der året rundt kørselsrestriktioner på alle tyske veje og motorveje om søndagen og på tyske helligdage. I juli og august gælder disse restriktioner også om lørdagen fra kl. 07.00 til 20.00 på motorveje og enkelte hovedveje.
    Disse restriktioner betyder, at lastbiler over 7500 kg og lastbiler med anhængere har kørselsforbud på vejene i de nævnte perioder. (Undtaget er dog lastbiler, der transporterer let fordærvelige fødevarer.)
    Derudover gælder kørselsforbuddet også for visse varebiler med anhænger. Hvorvidt en varebil med anhænger er omfattet af kørselsforbuddet afhænger af anhængerens type. Benyttes anhængeren til fritids- eller sportsformål, er vogntoget IKKE omfattet af kørselsforbuddet.
    Det betyder i hovedtræk, at en varebil med følgende anhængertyper IKKE er omfattet af kørselsforbuddet på søn- og hellidage:
    Camplet
    Campingvogn
    Hestetrailere
    Bådtrailere
    Derimod vil en varebil med følgende anhængertyper have FORBUD mod at køre søn- og helligdage samt lørdage i juli og august.
    Almindelige trailere
    Trailere til transport af biler (med undtagelse af hobbybiler som gokarts mv.)
    Definition af varevogn
    Med hensyn til definitionen af varebil vil det i sidste ende være registreringsattestens beskrivelse af køretøjet, der er afgørende for, hvorvidt der er tale om en varebil eller ej. Og kørselsforbuddet gælder både erhvervsdrivende og privates kørsel med anhænger uanset vægten på hhv. varebil, anhænger eller det samlede vogntogs vægt.
    Bøde for kørsel i strid med kørselsforbuddet er 75 Euro til føreren og 380 Euro til ejeren af køretøjerne. Man vil desuden blive forbudt videre kørsel. Kører man videre alligevel, risikerer man således endnu en bøde.

• #9   19. dec 2012 Har du et klistermærke i bagruden hvor på der står.. Må bruges til privat kørsel ??

• #10   19. dec 2012 Ja self og moms er betalt..

Må jeg så ikke smide en autotrailer efter min touran og hente en bil dernede en søndag?? Hvor røv, overvejede og hive en bil med hjem..

• Martin
    Martin Hjælpe-administrator

Følgere: 17 Biler: 21 Svar: 1.062
    #11   19. dec 2012 Er det ikke bedre at ringe til SKAT og få et 100% rigtigt svar, hvis du er i tvivl ?
    Man får jo et hav af forskellige svar her inde

• TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.768
    #13   19. dec 2012 Der er så noget med vægtgrænsen som kan drille lidt, efter hvad jeg kan huske så er det ved 2.600 kg og der over så kan du få forbud på lige fod med lastbiler. Men der er også nogen smuthuller der hvis du for eksempel har kød ( let fordærvlige vare ) så slipper du for kørselsforbud

Kommentér på:
Hente øl og sodavand (tyskland) på en søndag i gulpladet bil

Annonce