{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.685 visninger | Oprettet:

Vag 1,9 TDI 105HK, brændstoføkonomi {{forumTopicSubject}}

Goddag derude..

Jeg er så småt igang med at lede efter en ny (brugt!) og "lækker" vogn, og umiddelbart tror jeg valget er faldet på enten en Seat Leon eller en VW GVW Golf V, begge med deres 1,9 TDI 105 HK motor, grundet de opgivne km/l-tal, som står til omkring 20 for begge biler, hvilket må siges at være ganske pænt!

- mit spørgsmål går så mere på, om det er et realistisk opgivet tal?

- hvad får folk derude deres vogn til at gå pr/l?

Tak for din tid, og god jul!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vag 1,9 TDI 105HK, brændstoføkonomi
  • #1   21. dec 2012 Det er muligt uden tvivl.

    min kammerat havde en Golf 5 2.0 TDI 140 hestes, den kunne jeg også godt snige mig op på 20 km/l. dog var det ikke noget jeg gjorde hver gang jeg lånte den.
    men 1.9 TDI går lidt længere, så 20 kan du godt gå. medmindre du kører meget by, eller kører 180 når du er på motorvejen osv. så går den jo selvfølgelig langt fra de opgivne tal.


  • #2   21. dec 2012 En kammerat og jeg kørte fra Brønderslev til
    København i en Leon 1,9 TDI 105 ecomotive, der lå vi med 130 på fartpiloten det meste af vejen, der havde vi kørt 17,9km/l.
    Den kørte endnu længere literen efter den blev chippet smiley


  • #3   21. dec 2012 Christian - Det var nu ellers en ganske fornuftig økonomi..

    - Kørslen er meget by/landevej

    Tak for feedback, hvis der er flere som har nogle erfaringer, så kom med dem! smiley


  • #4   21. dec 2012 16-17 stykker går den når du regner efter.. du må ikke stole på hvad din MAF skriver

  • #5   21. dec 2012 Nej, også derfor jeg spørger herinde.. Og synes bestemt ikke 16-17 er prangende, så synes jeg der er mange andre alternativer derude..

  • #6   21. dec 2012 Jeg havde en Leon 1.9Tdi Ecomotive, den kørte mellem 17-19km/l over en hel tankfuld, hvilket var ca. 1000-1100km meget blandet kørsel. Den er opgivet til 22,2km/l.

  • #7   21. dec 2012 Ja, det er sgu ikke ligefrem prangende synes jeg.

    Synes sgu det er svært at vælge hvilken vogn man skal vælge..


  • #8   21. dec 2012 jah det meste af tiden skal man regne med 16-17 km/l som de andre har skrevet, men kører man pænt og økonomisk, så kan den godt overholde de 20km/l den er opgivet til, min bror har sådan en og kan kun anbefale den model!

  • #9   21. dec 2012 det kommer jo an på hvordan man kører, er man total vild grøn billist osv. så kan den da SAGTENS kører 20.

    Jeg kørte flere gange min vens Golf 5 2.0 tdi, 50-60 km tur, med både by, landevej og motorvej, der kunne jeg godt gå 20 km/l. den var dog chippet, og det blev brændstof økonomien ikke dårligere af.

    Vi har også kunder kørende i Leon 1.9 tdi som firmabiler, og de siger mellem 17-20 på literen.
    Jeg selv kan godt gå 20 km/l i sådan en, men jeg ejer ikke sådan en til hverdag og ved selvfølgelig ikke hvordan den er ved forskellige kørselsmønstre.
    men 16-17 er da for lidt. Hvis jeg er flink ved min Cupra, så kan jeg kører fra københavn til roskilde med lige over 12 km/l. det er dog også det bedste jeg kan klare med den bil.

    men det er rigtigt at man generelt ligger langt fra de opgivende tal.
    køb en Golf 4 eller den gamle leon i 1.9 tdi, det er nok næsten nemmere at nå 20 km/l i dem. men det er altså slet ikke umuligt i den du spørger på.


  • #10   21. dec 2012 har selv en 3bg med 1,9tdi pumpedyse motoren, før den blev chippet gik den omkring 16-17km/l nu hvor den har 140hk og 350NM fra 1200 omdr, render den omkring 18-19 med samme kørsels mønster,

  • #11   21. dec 2012 Det er hvertfald en del forskellige svar man får.. Så det gør ikke valget nemmere.. Men nu er jeg personligt ikke den store "kør-grønt-freak", men vil da mene jeg kører ganske fornuftigt, og med tanke på økonomien.. Men synes bare altid man bliver skuffet over en bils egentlige præstationer..

  • #13   21. dec 2012 Hvis du skal have en der er øko så skal det være 110 hk model. Det er den mest økonomiske af dem alle..90 hk har ikke "nok" til at slæbe bilen, 130 har for meget osv.

  • #14   21. dec 2012 Nu er det ikke for at være negativ.. Men nej, alt handler ikke om kørestil, og man skal være godt og grundigt naiv for at tro på, at du i gennemsnit og på længere sigt kan få en m3 til at gå længere end en øko-spand (jeg har dog ikke selv set afsnittet af topgear). Men da jeg havde min Supra, var den umuligt at tvinge over de 10-11 km/l, som endda nok også er højt sat, og det var uanset hvor pænt jeg kørte.. Så nej, alt ligger ikke i kørestilen, men bevares.. der kan da hentes en del..


  • #15   21. dec 2012 Tallene er også regnet ud fra std. øko.dæk montering fra fabrikken og nok også en noget varmere klima, min svoger har en avensis T22 1,8 som med std. 205/55-16 går 14,8 i snit men med sommerdæk 225/40-18 kun lige kan nå 13 så 4 x 2cm gør en forskel smiley

Kommentér på:
Vag 1,9 TDI 105HK, brændstoføkonomi

Annonce