{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.546 visninger | Oprettet:

Nyt galleri for klassiske biler? {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Jeg oververvejer om vi skal lave et nyt galleri til klassiske biler, da jeg synes de fortjener deres eget site og så er bilerne (og oftest også ejerne :-)) anderledes end hvad vi typisk ser herinde.

Holdninger er selvfølgelig meget velkomne, men mit spørgsmål er om nogen har input til hvem det skal være for. Min første tanke er at det skal være for klassiske og amerikaner biler som er min. 25 år gamle, da ejerne af sådanne biler alligevel ofte mødes til de samme træf.

Nogen der har konstruktive input? smiley

Mvh
Kenneth A. - BilGalleri


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt galleri for klassiske biler?
  • #1   21. dec 2012 Lyder som en god idé.. så kommer mazdaen da på..

  • #2   21. dec 2012 Super ide.. Der skal Minoren ind smiley

  • #3   21. dec 2012 hvornår kan man ligge billeder ind på siden

  • #4   21. dec 2012 Lyder som en glimrende idé.
    Men så er spørgsmålet om det ikke skulle være for alle klassiske køretøjet? Altså både biler, motorcykler og knallerter.


  • #5   21. dec 2012 Syntes det er rigeligt med et bilgalleri, der er efterhånden et galleri for alt tænkeligt. Men hvis efterspørgselen er der, så det da bare at klø på, altid fedt med noget gåpåmod:-)

  • #6   21. dec 2012 Skal vandene nu spredes. Så kan i jo ogå lave et motorsportsgalleri. Et ATV galleri og et El-køretøjgalleri. Jeg kunne blive ved her men mon ikke den er sevet ind.

    Der er massere af muligheder for at folk kan gruppere sig i grupper i den "kategori" de mener de tilhører. Men at lave flere gallerier er da vist bare skruen uden ende.


  • #7   21. dec 2012 Det var dog en super ide , er vel bare at skrive til Admin.

  • #8   21. dec 2012 Jeg ser gerne der snart kommer et galleri for fly. Alt andet er jo ved at være dækket ind undet det et eller andet galleri

  • #9   21. dec 2012 Der er jo altid veteranposten.dk det er da en ok side smiley

  • #10   21. dec 2012 Hvad med lige at få styr på de mange småfejl der er på bilgalleri, før i bruger jeres energi på endnu et galleri?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #11   21. dec 2012 Golf 2, bmw e30 og mange af de andre gamle 80ére, vil jo stadig komme derind, og det er jo tit de ejere, som ik altid er lige kloge herinde, så hvad skulle det hjælpe?
    Nej drop ideerne om flere gallerier, og lad bazoom optimere dem der er her i forvejen! Alt andet ville være hul i hovedet


  • #12   21. dec 2012 jeg synes det er en god ide, men hvid det "bare" er for at tjene flere penge så glem det

  • #13   21. dec 2012 god ide, er på smiley
    men syntes det skal være gamle biler der ikke er amerikaske.... smiley


  • #14   21. dec 2012 Synes det er en fremragende ide.. Jeg ville klart benytte det, hvis det udelukkende blev for veteran- og klassiske køretøjer.

  • #15   21. dec 2012 Hvilke kriterier skulle man stille op? Jeg ser heller ikke en golf 2 som en veteran/klassiker, men et eller andet sted skal man jo sætte grænsen

  • #17   21. dec 2012 God ide smiley
    Man kunne bare sætte en grænse som hed max 1980, så er de hurtigt sorteret fra de Golf 2'ere smiley


  • #18   21. dec 2012 Kenneth A: Hvis en bil ikke alene grundet sin alder vil kunne blive accepteret, så er i jo nødt til at stille nogle kriterier op, disse kan vise sig svære at administrere.

    Den mest finmaskede, men også langt mest tidskrævende ville være at samle en liste over de vogne der ses som mere eksklusive Veteran og Klassikervogne. Det er dog næsten umuligt, da vi taler tusindvis af vogne. hvem skal desuden være dommer for hvad der er godt og mindre godt - for nogle er en Golf 1 i Mint Condition 100% standard noget af det de vil gå efter at se, da deres interesse ligger indenfor gamle Vw`ere, andre vil synes om store amerikanere, mens nogle helt 3. blot er interesserede i et lille bitte område som f.eks. Karmann Ghia`er.

    En nemmere måde at sortere det fra der er mere almindeligt kunne være at sætte grænsen for bilen samlede levealder højere, dermed ville man automatisk stå tilbage med flere biler der var holdt. Herudover kunne man pålægge krav om at biler der ikke stod 90% færdige, her taler vi stand, fri for rust mv. indledningsvis kun kunne oprettes som projekt, folk ville så kunne følge med i projektet og når ejeren mente sig færdig, kunne han lægge vognen op til indstemning.Det ville også give ejeren bag "projektet" en gruppe af interesserede tovholdere og give de øvrige brugere et mere indgående kendskab til de enkelte biler - Det vil igen give en fantastisk bund for fremtidige træfs mv.

    Det korte af det lange er vel at der er et utal af måder at gribe det an på, hvad der er mest korrekt er ikke for mig at sige. Min personlige mening er dog, at man skal sætte krav til bilen stand, evt. opbygge det som beskrevet ovenfor - Da i ellers vil risikere en sand Gold II gravplads!


  • #19   21. dec 2012 anders m. you said it.. det ville da være 1000 gange nemmere...


    dog hvis i skal lave det så gør da som jesper siger med biler, motorcykler, osv smiley


  • #20   21. dec 2012 Den er lidt svær.. Optimalt set kunne kravet til optagelse være, at bilen skulle være være forsikret med veteran eller klassiker status. Men det er selvsagt svært at kontrollere, så måske skulle man bare holde fast i de +25 år, og så lade brugerne sortere de rustne hverdagsbiler fra, når de stemmer ind eller ud.

  • #21   21. dec 2012 jeg syntes de skal stemmes ind så man ikke møder en masse rustbunker som bare sover ind evt kun biler på plader eller stilstands forsikring og andre kan man oprette i et fottoalbum under projekter

    krav 25+ og så skal de ikke være lavet i så store antal at man kan fodre grise med dem F.eks er der lavet 12 millioner golf 2'er nogle er klassiske pga alder men ikke af "sind" vis man kan sige det


  • #22   21. dec 2012 Det vil sige du ikke mener en Vw bobble, eller Ford Mustang - eller for den sags skyld Ford T ikke skulle have adgang fordi der er lavet mange af dem?? smiley

  • #23   21. dec 2012 jesper

    jeg kaster bare nogle ideer op til hvad man kunne gøre og jo naturligvis skal de da også med dem du nævner da det ikke er biler du ser hver dag med mindre du selv har en

    men hvad syntes du så man kan gøre


  • #24   21. dec 2012 Jeg synes det er glimrende idé.

    Jeg vil dog, some flere andre her, mene at klassiske køretøjer under ét ville være hensigtsmæssigt.
    Biler, motorcykler med og uden sidevogne, knallerter, lastbiler, busser.

    Mange som har veteran køretøjer har både 2 og 4 hjul og det der er imellem og det der er over 4.

    Godt initiativ.

    Kriteriet kunne, som også flere skriver, 25 år.
    Derudover tror jeg det regulerer sig selv som det også gør på udenlandske veteran fora og i de gængse magaziner.

    Nu går jorden alligevel under.
    smiley

    Nå det gjorde den så ikke alligevel. DSB kører til tiden.

    Iøvrigt bør det jo også være muligt at drøfte kommende klassikere som man også ser i Classic Cars og andre toneangivende medier.


  • #26   21. dec 2012 eller vis der findes en liste over registerede biler i DK kunne det jo være dem der var under 100 af tilbage så vi er overe i noget mere specielt og stadig 25+

  • #27   21. dec 2012 Nu er det mere voksne mennesker der har interesse for klassiske køretøjer og babytalk vil nok hurtig dø ud på sådan et forum.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #28   21. dec 2012 Er der ik noget med at en klassisk forsikret bil, skal stå som den gjorde da den efterlod fabrikken (Fælge skulle være tilladt at ændre, samt undervogn?)
    For dette kunne være en ide så, at bilerne skulle overholde de regler, og så skulle det heller ik bare være en rustbunke (HA skulle holde øje med oprettede biler)
    Men for at være ærlig, så tror jeg ikke at siden vil blive brugt af ret mange igen, da der findes sider for næsten alle klassiske biler og veteran klubben findes også, så mange vil lige som jeg bare tro, at det er for at tjene flere penge..

    Bedre søge funktion herinde vil være bedre brug af bazoom ressourcer!
    Og så overveje en ordenlig oprydning herinde, så brugere der ikke har været aktive i over 1-2år, kan blive slettet herinde fra. For der findes RIGTIG mange profiler herinde, som ikke er aktive.


  • #30   21. dec 2012 Jeg har gennem årene ejet rigtig mange veteran- og klassiske motorcykler og biler.
    Lige nu er jeg i en periode hvor jeg prioriterer andet men jeg er sikker på at jeg igen vil have klassiske og veteran biler og motorcykler på et tidspunkt.

    Jeg ville da blive trist hvis ikke man kunne deltage i sådan et forum udfra interessen og at deltages ikke betinges af at man ejer en lige nu og her som man tvinges til at oprette i sin profil.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #31   21. dec 2012 Hoste H
    Jeg mente nok der var nogen lidt strikse regler ja, hvilket er helt iorden, og en evt. side skulle da også bruge dem, men tror virkelig ikke den vil slå igennem, der er ik ret mange originale biler tilbage. Og hvis de igen skal vælge imellem en model specifik side, vs en bazoom som koster dem 70kr at komme ind på, og yderligere en mindre formue for at få lov til at sælge ting, så ved jeg personligt godt hvad jeg ville vælge smiley
    Hvilken klub er du medlem af? Du skriver jo, at man skal være medlem af en motorklub


  • #33   26. dec 2012 Anders-->
    Du har ikke helt styr på det smiley

    Veteran er fra bilens 35. år, og klassisk er ved de fleste selskaber biler før 1983. Nogle enkelte kører stadig med 25 år.
    Det er heller ikke ved alle selskaber man skal være fyldt 30. Jeg har haft veteranforsikring siden jeg var 19 ved Nordisk veteran.


  • #34   26. dec 2012 kravende er jo 25 for klassik og 35 for veteran. så de regler er jo skrevet op/ned.

    men helt ærligt så findes der mange andre netværk og sider til veteranbiler. og ser ikke grundt til i sku prøve at lave det samme...

    heller starte et ATV galleri. og gøre det lovligt at bygge mc til bil osv så man ikke er begrænset i sine salgs annoncer. Droppe alle Reklamer for folk der betaler VIP. et par tiltag der nok ville hjælpe.


  • #36   26. dec 2012 "Så kunne man sætte et kriterie, der siger at nyprisen på den pågældende bil skal være over 200.000 kr eller lign"

    Så er der godt nok ekstremt mange klassiske biler som aldrig vil blive oprettet.. lol 200k tilbage i 50erne var altså ikke så lidt..


  • #37   26. dec 2012 Hehe.. Nej, så bliver det galleri godt nok ikke for ret mange biler smiley

  • #38   10. jan 2013 Jeg har nu oprettet forslaget her: http://www.bazoom.com/dk/afventendecommunities/50-klassisk_motor
    Så hvis der er nok der stemmer på det, bliver det lavet


  • #39   10. jan 2013 Hvorfor er afstemningen afhængig af medlemskab af Facebook?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #40   10. jan 2013 Hvor kan man stemme om hvilke galleri, som burde lukkes!?
    Havegalleri fx, det er da fuldkommet til grin, at det skal ligge og fylde server plads!
    Der er oprettet under 900 brugere på 1½ år!


  • #41   10. jan 2013 Jeg tror på at der er flere interesseret i klassiske biler end der er folk med lidenskab for gnavere.

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #42   10. jan 2013 Niklas
    Tror du ville blive overrasket..
    Min søster er tilfældigvis vild med kaniner, og nogen af de ting de stabler på benene! Det er ikke småting


  • #43   10. jan 2013 den med de 25 år er måske fint nok, men den burde nu hedde 30 år, og derudover, så burde alle golf 2'ere ikke kunne komme ind, da det bare er klamme øser der vrimler over det hele stadig...

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #44   10. jan 2013 http://www.bazoom.com/dk/afventendecommunities#
    Men ind og stem, klassisk motor pt 27/200 stemmer..

    Selv om jeg finder det til grin, så vil en klassisk bedre kunne forsvares, end bamsegalleri, kagegalleri osv!


  • #45   10. jan 2013 Jeg ville ellers gerne oprette et galleri for folk der samler på plasticposer og engangs kuglepenne men da det kræver medlemskab af Facebook opgav jeg.

    Endnu en grund til at jeg ikke kan afgive min stemme på galleriet med klassiske køretøjer, hvor gerne jeg end ville.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #46   10. jan 2013 Niklas
    Det er kommet for at blive smiley Det virker som om, at bazoom er yderst facineret over facebook nemlig


  • #48   10. jan 2013 Virkelig synd det er blevet så facebook orienteret hele Bazoom.

    Jeg har f.eks. ikke facebook. Ville gerne stemme men kan ikke.


  • #50   21. mar 2013 Mr. P
    Jeg ved du kan stemme nu! Så ind og igang, har selv lige gjort det smiley


  • #51   21. mar 2013 til info er sitet under udvikling og vi regner med det er klar i næste uge smiley

    Mht Facebook-login, så vil man også snarest kunne oprette sig på de nye sites (herunder Klassisk-motor) uden at være på Facebook. Dette er også under udvikling og forventes lanceret inden for en måneds tid.


  • #52   21. mar 2013 er også på smiley

  • #53   21. mar 2013 Det lyder virkelig fedt! smiley

Kommentér på:
Nyt galleri for klassiske biler?

Annonce