{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Typiske fejl på ssang Young rexton 2,7 xdi?
  • #1   23. dec 2012 den har ikke bestået crash test... god motor fra mercedes

• #2   23. dec 2012 Hvordan kan den så godkendes i dk?

• #3   23. dec 2012 koblingerne er noget forbandede pis hvis man slæber tung ting med dem .. og motoren er IKKE fra mercedes

• #4   23. dec 2012 og så er kvaliteten i kabinen og generelt bare til at kaste op af rent ud sagt .. forfærdelig plast helvede inden i hvor alle ting mærkes som om de brækker af bare du rør ved det

• #5   23. dec 2012 Gør ondt i hjertet at i kalder det en mercedes motor smiley

• #6   23. dec 2012 http://en.wikipedia.org/wiki/SsangYong_Rexton

jo det er mercedes motor

• #7   23. dec 2012 Typiske fejl stort set alt mellem nummerpladerne.

• #8   23. dec 2012 Og nej det er ikke en Mercedes motor, det er en utrolig dårlig kopi.

• #9   23. dec 2012 Det er en 270 CDi Mercedes motor der ligger deri. Der er stjerner på alle reservedelene i motoren

• #10   23. dec 2012 TP :

ved du hvad det betyder ?

: all manufactured under license from Mercedes-Benz

• #11   23. dec 2012 mærket er gået konkurs så hvidt jeg ved og reservedelene skulle derfor være blevet utroligt dyre til dem smiley

også ellers som Hartmann siger smiley

• #12   23. dec 2012 Det er det ringeste bil værk du kan købe, ingen vil røre dem med en ildtang og ingen vil skrue i dem, og de er pikkel dyre i reservedele.. Og så døjer de som alle andre med diesel brændstofsdyser der gror fast i toppen... Lort på lort.. Kun design er nogenlunde, og de har vel bygget dele på licens fra en mercer men ikke købt dele fra en mercedes de har vel kun retten til at kopiere

• #13   23. dec 2012 her er udklip af hvad 2 brugere på bilbasen har sagt om bilen:

Vurderet af Kristian

Stærke sider
    Masser af komfort til billige penge, kører kanont, er nok en af de bedste trækkere på markedet, man kan uden problemer køre med 2-3 tons efter ved 90km/t med lidt over 2000 omdrejninger

Svage sider
    Den mekaniske turbo kan godt sætte sig fast. Slanger til styring af 4x4 har det med at mørne, ikke en særlig dyr omkostning, men stadig irreterende. Dyserne kan være dårlige allerede efter 60000km, og de er meget vansklige at skifte. Der skal nok laves nyt stelnr. allerede efter 60000km

Råd, tips og tricks
    Sørg for at få den undervognsbehandlet, og gør det ca hvert 2. år, da vangerne på den er meget udsatte, og ruster af h-til.

Stærke sider
    Motoren er virkelig god og stærk, siddehøjden er høj og giver godt udsyn, køreglæden er i top, komforten er generelt høj, der er meget udstyr til prisen. Må trække 3500kg og gør det uden problemer.

Svage sider
    Brændstofsøkonomi er ikke på den "grønne" side, men det er også en stor bil.

Råd, tips og tricks
    Stelnummer sidder i hjulbrønden og ruster hurtigt væk, det kan hjælpe at rense og rustbeskytte det.
    http://www.bilbasen.dk/alt-om/ssangyong/rexton.htm

• #14   23. dec 2012 The SsangYong Rexton first generation was produced from 2001 to 2006. The car was available only with four-wheel drive and one of three engines: a 2.7 liter 121 kW (162 hp) / 342 N·m (252 lb·ft) common rail diesel, a 2.9 liter diesel and a 3.2 liter 162 kW (217 hp) / 310 N·m (229 lb·ft) petrol engine, all manufactured under license from Mercedes-Benz.

In the summer of 2003, the Rexton was introduced in Europe. Technically, it is based on a slightly extended chassis of the SsangYong Musso. Initially, it was only available with a choice of two engines: a 2.9-liter five-cylinder diesel with 120 hp (89 kW) and 3.2-liter gasoline engine with 220 hp (164 kW). Both engines were borrowed from the Musso which were licensed from Mercedes-Benz.

The transmission options for the diesel model were originally either a five-speed manual with a gearbox from the American company Tremec or a four-speed automatic with a gearbox from the Australian company BTR Automotive. The petrol model was only offered with the automatic transmission. In 2004 with the introduction of the 2.7 litre motor, a 5 speed Tiptronic gearbox (provided by Mercedes-Benz) became an optional extra with that engine.

• #15   23. dec 2012 Jo de gik konkurs for flere år siden nu

• #16   23. dec 2012 Det har aldrig været en Mercedes motor. Den er bygget ud fra Mercedes tegninger men er ikke bygget af Mercedes.

• #17   23. dec 2012 Thomas / de ka jo meget vel ha købt et parti motorere og ilægge fra mercedes er jeg ikkr klar over ... Men trot det ikke

Men tag nu volvo s80 de køre med audi 5 cyl tdi 140
    Hk, samme gør v70 fra årgang 97-2001 ren audi motor samme der ligger i en t4 tdi, så dem har de nok også købt billigt smiley volvo

• #18   23. dec 2012 Jeg har lige skiftet bærekugler, øverste bærearme og en trækakselmanchet på en 2007'er - Ingen problemer at få fat i originale reservedele, priserne var forventelige (bærearm 900 kroner. Bærekugle 600 kroner) så ikke i den dyreste ende.

Skulle kun varme 2 møtrikker, resten kunne løsnes i hånden. Bilen havde gået 240.000 smiley

• #20   23. dec 2012 som jeg har læst det har de købt udgåede motor planer fra mercedes og lavet disse til deres biler

Altså ældre generationer af mercedes motorer som mercedes selv ikke bruger mere i deres biler

• #21   23. dec 2012 nogen gange kan man vente 3 måneder på reservedele. hold dig fra det...

• #22   23. dec 2012 Altså jeg Er lærling HOS mercedes.det er en licens kopiret motor.. ikke en Ægte mercedes motor

• #23   23. dec 2012 Ja en Mercedes kværn bliver det aldrig:) Find en af de motorer der kan gå 550.000 uden åbning som min:)

• #24   23. dec 2012 bilens drivlinie er bygget på mercedes tegninger med koreansk materiel

• #25   23. dec 2012 Om det er en MB motor eller ej er jo komplet ligegyldigt MB motorer og OGSÅ lort så hvad er den egentlige forskelle

• #26   23. dec 2012 De ruster ualmindeligt meget, og lakken er meget tynd.

• #27   23. dec 2012 Jeg stod i lære hos en af de forhandlere der var først i landet til at sælge Ssang Young. Og det er motore der er bygget på deres egne fabrikker efter mercedes tegninger.

Men de er bygget i dårlig kvalitet. Og ikke med samme komponenter. Dysserne på dieselmotoren var ihvertfald af dårlig kvalitet på det første.

• #28   23. dec 2012 Rasmus F: Ja, hvor er en motor som min, der har gået 550.000 uden at være åbnet, og med samme forkæde, for og bagtøj, og gearkasse, da bare noget lort...

Meget kan man sige, men lige på nær de nye 200 og 220CDI er der godt nok ikke lavet mange dårlige motorer af MB

• #29   23. dec 2012 TP hvor længe kan du blive ved med at finde ligegyldige links om den møg spand, for at pointere, at den har en Mercedes motor, som den i øvrigt IKKE har ... Det er en skod motor bygget over tegninger fra Mercedes. Ja det står sågar også i flere af de links du sender "all manufactured under license from Mercedes-Benz."

• #30   23. dec 2012 Kasper r er det w211'ere hvor motoren er stået af? Og hvad er grunden til de er stået af?

• #31   23. dec 2012 Der køre ikke just nogen 211 som taxa mere smiley 212'ere. og at de af en eller anden årsag ikke har fået tilstrækkelig olie smørring

• #32   23. dec 2012 Jeg kørte engang i en som firmabil, den åd alt olien inden den kom til første service, og olielampen lyste ikke. SÅ motoren døde efter omkring 20.000 km smiley
    Så kunne forestille mig at mange af dem har været kørt langt ned på oliestanden.

Derud over er det generelt en kasse og køre rundt i, ingen komfort!

• #33   23. dec 2012 W212 findes ikke som 320'ere som du skrev i dit indlæg som du side har slettet. Har bare set flere w211 320 CDi som har fået skiftet motor og det undrer mig

• #34   23. dec 2012 Nej det var mig der sad og tågede derfor jeg tillod mig og slette mit indlæg det er de "små" v6'ere 300 selvfølgelig, og mener den ene var en 250'er Og allesammen CDI selvfølgelig

• #35   23. dec 2012 Men er der et generelt problem med 642 motoren som ligger i 320'ere? Udover indsugningsmanifolde og stellmotoren ?

• #36   23. dec 2012 Det er i hvert fald jævnligt set at de ikke når 500.000. Men man kan jo næsten heller ikke tillade sig at sammenligne alle MB motorer med 606.962'eren. Men jeg vil ikke mene at den er svag.

Nej, i 212'eren skal man helst op i 350'eren hvis man skal køre diesel, det skulle være en rigtig MB kværn.

• #38   17. dec 2015 Undre mig med alle de syge kommentarer omkring om det Mercedes motor eller ej da der er stemplet Mercedes stempler i alt på motoren og gearkassen ? Alle de dele vi har skiftet har jeg hentet på Mercedes? Og en starter fra en gammel w124 300 td alt er Mercedes?

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #39   20. jun 2020 Er ældre Mercedes motor med modificeret topstykke og lavet om til common rail, 5 trins automat gearkasse også Mercedes som der er sat en Borg Warner klump på til 4x4 ved ikke med andre årgange end den jeg har 2005 2,7 xdi og så er den meget bedre samlet/lavet end en Mercedes ML 270 af samme årgang ikke en rustplet i lakken og alt elektrisk virker,, og man kan få alt i reservedele.

Kommentér på:
Typiske fejl på ssang Young rexton 2,7 xdi?

Annonce