{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Sportsvan/Althea/Touran {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg luret lidt på ToyoToyota Corolla Sportsvan D-4D Sol 136 hk, VW Touran Tdi 140 hk og Seat Althea Tdi 140 hk. alle ca. årgang 06/07
Jeg har læst mig frem til at Touran driller lidt med rust, men ellers fornuftigt rent mekanisk. og det samme gælder Althea, dog skulle den være lidt mere støjende ? Men jeg syntes ikke jeg kan finde så mange oplysninger omkring Sportsvan'en ?

Erfaringer med modellerne modtages gerne smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sportsvan/Althea/Touran
  • #1   30. dec 2012 Det er fordi at en sportsavis fungere 112%.. Skal du ha en bil der holder, og kan du leve med at man ikke kan få dayline lygter, og billige gevind undervogne - så vælg en sportsvsn ...

• #2   30. dec 2012 har lige haft en altea FR tdi... Jeg havde faktisk ingen problemer med den overhovedet i de to år jeg havde den... og rust var ihvertfald ikke at se... det var en 06'r... men har set et par sportvans... men der er rust ihvertfald noget der kan ses..

• #3   30. dec 2012 *sportsvan*

• #4   30. dec 2012 Ellers kan du kigge på C-max, samme type lidt billigere og ret kvik med 2.0 Tdci

• #5   30. dec 2012 Jeg ville osse sige toyotaen smiley

• #6   30. dec 2012 Nu har jeg selv både haft c-max og Altea, jeg ville til enhver tid vælge alteaen, Toyotaen har jeg prøvet at køre i og var ikke videre imponeret.. Gå efter en Altea/touran 2,0 TDI 140 hk helst med DSG, så er du rigtig godt kørende! Lad dog vær med at vælg 170 hk modellen da jeg oftere har hørt om fejl på dem... Og nej 2,0 udgaven er ikke en dårlig motor!

• #7   30. dec 2012 Jeg har lige købt en altea 2.0 tfsi fr. og er super glad for den,

Tror du får mere bil for pengene kontra touran.
    Men se dig for inden du køber 2.0 tdi.

Sportsvan kender jeg intet til.

Men der er jo også Opel Zafira og Ford C-max,

• #8   31. dec 2012 Du kan jo købe en slæde som min Dodge med undervognsbehandling og med den samme motor som i Touren og altera. Ingen spor af rust og lav kilometer

• #9   31. dec 2012 faktisk skal du både være varsom med toytoas 2.0/2.2 og vw 2.0!!
    Toyotas har ballade med toppakningerne i 06'
    og ved at vw's 2.0 tdi eksploderer i småstykker og er generelt en utrolig dårlig motor..

• #10   31. dec 2012 Jeg købte en Altea med en 2,0 TDI motor for 7-8 måneder siden og er utroligt glad for den, den har god komfort men selvfølgelig er der lidt støj men er generelt en dejlig bil efter min mening smiley

• #11   31. dec 2012 Morten H, hvad bygger du dine informationer på? For det er da den værste gang mundlort herinde fra idag! Du generalisere noget du ikke har en skid forstand på. Kom nu ind i kampen istedet for at komme med falske konklusioner. Jeg har haft 7 2.0 TDI fra VAG koncernen og ikke én af dem har fejlet noget. Nuværende Touran har fået skiftet ét gløderør, det er ALT. Så hvis det er at generalisere og sige de springer i luften, så har du sku et sølle liv. Godt nytår til alle andre med sund fornuft...

• #12   31. dec 2012 nielsen
    har nøjagtigt samme synspunkt på VAG tdi motore. tror ikke jeg kender en der ikke har måtte poste seriøse penge i deres og det sku lige gyldigt alder på chauffør. i ca tal har de koster små 35-90.000kr kr at holde kørende. og nå det er de opblevelser man har inde på livet ja så det der man har sine holdninger fra.

• #13   31. dec 2012 Lasse S, Nielsen, Ketil : Jo.. 2.0 TDI er faktisk en dårlig motor.

Det er suverent den motor der er flest problemer med af dem alle i VAG serien.
    Hvis du har adgang til autofontal og slår den motor type op, og kigger under bulletinger, så kan man læse alle de fejl værkstederne har døjet medt med.
    Og lad os da lige tage et par stykker..

Dyser står af, Pumpedyserne er ofte defekt.
    Dyserne går løse i topstykket, og gør hullet ovalt så dysen ikke slutter tæt. Nyt topstykke.
    Aluminiummen i hullet omkring dysen hvor dieselen presses ind i dysen "slides" af dieselen så dysen ikke kan holde tæt. Nyt topstykke.
    Topstykket flækker. Nyt topstykke
    Motorblokken flækker. Ny motor
    Drevet på oliepumpen slider strålerne af så pumpen stopper med at køre. Ny motor
    Oliesien på oliepumpen stopper til med sod så den ikke kan suge olie. Ny motor.

Personligt har jeg skiftet en del dyser, og en motor der havde slugt et stykke af spjældakslen til det variable indsugningsmanifold.

Dette gælder alle 2.0 TDI fra VAG
    Men nok ikke noget VAG konsernen taler så højt om.. Det er kun Toyota der hjemkalder deres biler i pressen.

Skulle jeg absolut eje en nyere VAG bil ville jeg bestemt vælge en commonrail og ikke en PD motor

• #14   31. dec 2012 Rasmus F
    har også hørt meget godt om CR motoren. men er stadig i tvivl om jeg tør stole på VAG efter alle de fejl jeg har set. de jo tiltalende i designt (hvis man ser bort fra Seat. caddy. Sirocco. A1 ). og så køre de langt pr liter... tror dog Passat får det MEGET svært imod den nye Mazda SEX´er

sider lidt og tænker om ikke du ville få mere udstyr i en pug. eller C 4picasso. opel Zafira. Madza 5. Honda CR-V/FR-V 2.2diesel (som er Utroligt Rost)

• #15   31. dec 2012 Husk på man høre kun om dem der går i stykker, men det skal jo opvejes med ALLE dem der ikke fejler noget og der er det altså bagateller vi snakker.

• #16   31. dec 2012 nielsen. nej men nå det så er alle ens venner og bekendtes biler der gå i stykker konstant så det sku fortæt på til man tør. og nå man ser en bil i nødsportet med havariblink på så syntes jeg ofte der stå TDI på måsen.

• #17   31. dec 2012 Jeg sys sjovt nok der står Toyota smiley

• #18   31. dec 2012 Er det ALLE dine venner og bekendte??? Haha, som I dog kan digte herinde!!!

• #19   31. dec 2012 alle dem med VAG ja. afsamme årsag jeg ikke skal eje en og ikke tør købe en. var uheldig nok med mine 5stk VW´ere fra 80 og 90´erne. og nå man så ser og høre venner. deres forældre. bekende, kollega´er. chef, sammarbejdspartner´s hændleser med deres VAG tdi´er så tør man sku ikke købe en eller bare stole på dem
    eks. har en af mine bekendt´s kone smidt 178000kr i reps på sin Skoda Superb TDI på 3½år.
    min kamis far som er vognmand har brugt samme beløb på sin 3C´er som hans har brugt på sine 4 sprintere og 4-5mercedes taxa´ere til sammen. bilen var 8måneder længere på gaden end andre af hans taxa´ere pga den holde på værksted hele tiden.
    min veninde har ofret 60.000kr på sin 3C´er bilen har lige rundet 120.000km...
    min kamis touran smed alt det Rasmus F skriver mere end en gang + 3 dsg kasser og 2 motorstyringer. min kamis fars touran har smidet topstykke. turbo og vist også en block på 2 år. samlet set 9måneder på værksted ud af 24måneder og bilen var helt ny.
    og der er flere end dem

med sådane opblevelser inde på livet ja så tør man sku råde folk til at købe dem og man tør slet ikke sige de er stabile.

• #20   31. dec 2012 Jamen så er det da bare lade være når du kender ALLE. Nemmere kan det jo ikke blive for dig, desuden har jeg ALDRIG haft problemer med mine og har haft en del efterhånden. Så derfor syntes jeg det er den største løgn at fyrer af med de generelt springer i luften. Der har vist været for mange actionfilm med indover der... Som skrevet før, man hører sjovt nok KUN om dårlige oplevelser. Men det er sjovt nok én af de motorer der ligger rigtig mange af på vejen, så det er kun en lille brøkdel. Men det forstår I jo ikke hvad betyder. Har arbejdet med VW til hverdag og selvfølgelig rep vi nogle... Meden er det ikke også kun det et værksted skal??? Kunderne ringer jo ikke ind og fortæller os at de er bare så glade for deres bil. Come on

Ps nogle af dem du nævner er der garanti/kulance på, så det koster sjældent ejeren penge.

• #21   31. dec 2012 Nielsen
    garanti og kulancer er 0 og en skid værd. køber jeg en bil så det for at kommer rundt ikke for at stille den hos en mekaniker.

og så det sjovt det er der der skriver
    KENDER ALLE
    nå jeg skriver "Alle jeg kender med VAG."

• #22   31. dec 2012 Jeg tænkte nok der skulle blive noget "ævl" omkring VAG 2.0 motoren smiley
    Jeg ved der er en forhøjet risiko ved de der nye 2.0 pd motorer, men jeg er mere interesseret "bilerne". Rust, ophæng, støj og komfort.
    Det virker ikke som om der er ret mange der har erfaringer med Sportsvan'en ?

• #23   31. dec 2012 har kørt Begge VAG´ere og seat. var jeg ved at falde i søvn i. død kedelig kabine...
    touran. ja der er VW. kunne lige så godt havde sidet i en transport T5. polo, golf eller passat.

mener mine kamis sportsvan var en Avensis sportsvan og den kørte ku lækkert men som i alle andre store biler er vej og hjulstøj et ømt punkt... som man dog kan isolere sig ud af...
    min generelle erfaring er at rust rammer alle 3 biler. og at toyota ofte laver dyre men solide dele. så i sidste ende bliver det nok ca det samme almedelig slidtage

• #24   31. dec 2012 Havde en kollega som kørte i en sportsvan, den var der ikke nogle problemer med, heller ikke rust, det eneste der blev skiftet var en forlygtelampe, så den kan man ikke ende galt i byen med smiley

• #25   31. dec 2012 Begge VAG'er og seat??? Det viser jo hvor meget styr du har på det? Seat er VAG. Det hedder VASS nu og gæt engang hvad det står for...
    Det er da meget værd at det bliver dækket, hvad med alle de gange Toyota har kaldt deres biler ind pga fejl. Det ville du så selv gerne betale? Husk da lige at fortælle værkstedet det.

• #26   31. dec 2012 nielsen.

nåe ja for det var jo lige præsis det jeg sagde jo... kæft en idiot du må være.

skrev jeg køber en bil for at kære i den ikke for at holde på værksted.
    så det sku lige meget om der er garantisager. den holder stadig på værkstedet hvor den ikke skal være andet end til service...

og sjovt som du tror jeg er Toyota mand.Toyota har ikke lavet noget spændene ud over gt86´eren i 10 år... og kvaliten hos dem er dalet efter min mening

VASS var vist efternavnet på en pige med kæmpe kasser.. dog ikke sikker på det staves helt på den måde

• #27   31. dec 2012 Det må da være dig der er idiot. VASS står for Volkswagen, Audi, Seat og Skoda.

Kære i bilen, mener du kæler? Med en anden mand. Lyder som noget du bør holde for dig selv...

Kommentér på:
Sportsvan/Althea/Touran

Annonce