{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken motor olie er bedst?
  • #1   2. jan 2013 Castrol smiley

• #2   2. jan 2013 Elf SOLARIS smiley

• #3   2. jan 2013 Mobil1

• #4   2. jan 2013 Som du nok kan høre er det nok mere hvad der er ens foretrukne - vil dig sige - få dig en 1. sorterings olie fra et af de store mærker - så kan det ikke gå helt galt.

• #5   2. jan 2013 Freakazoid. 1 sortering ? Du mener simpelthen der findes 2 sortering ?. Men find en olie der overholder den norm der gælder for din bil. Så er mærket ligemeget

• #6   2. jan 2013 Din polo er nok ikke så kræsen igen smiley

• #7   2. jan 2013 mobil one er fint til din polo køb 10/40. castrol er også super godt

• #8   2. jan 2013 Den polo er nemlig kræsen smiley Men nej, olie er jo ikke verdens største invistering, så hvorfor sparer der. Når det er en vital del af kværnens drift. Ender nok i en castrol/ mobile1

• #10   2. jan 2013 hvis du er meget kræsen så køb royal purple olie

• #11   2. jan 2013 som sagt. normerne er vigtige. mærket er ikke. men hvis det giver dig ro om natten at køre på et kendt mærke. så plejer harald nyborg at have mobil 2000 10w-40 tror jeg den heder til omkring 200 kr. den har jeg selv kørt på i et par år på en almera fra 95.

men hvis du nu vil være rigtig god ved den. så skift den ved dobbelt interval. det er rigtig godt for en ældre maskine der har samlet lidt sod og som måske har mistet lidt kompression og heste med tiden. så får du en renere maskine. og store mængder af sod i olien, kondens og uforbrændt benzin, slider altså ekstra lige meget hvor dyr olien var fra ny.

• #12   2. jan 2013 prøv elf olie. Ftz, autoparts og merkonomen sælger rigtig meget af det. det værksted hvor jeg er bruger vi kun elf, vi har også haft mobil1 også en god olie men det var en gede marked og finde ud af og denne motor måtte køre på den olie selv om det stod på smøretabelen at den måtte var det faktis ikke altid at den overholdte alle normer

• #13   2. jan 2013 jeg kører på liqui moly toptec 4200. 5w-30 det er der ikke særlig mange der kender til herhjemme. men kommer man til tyskland ser man den over alt. det bliver jo ikke en dårlig olie fordi den ikke er kendt herhjemme. vil tro meget få af verdens producenter er.

• #14   2. jan 2013 Gu fanen er mærket ikke lige meget! alt det billige lorte olie, det skam godt ske det overholder normerne, men det kokser, soder og farver ad helvede til! smørre dårligere ved højere temp. end en ordenlig olie, samt har en ringere bæreevne og det er selvom normerne overholdes.. Hold dig fra alt det "billige skod" olie fra aldi, harald nyborg.

ELF - Castrol - Mobile - Duckhams er gode olier, hold dig til det, drop det andet fis, det giver bagslag i sídste ende.

• #15   2. jan 2013 kenneth j. så mødes vi igen smiley og du tager stadig fejl.

hvis normerne er ligemeget, og så nemme at opnå. hvorfor er det stadig så få der overholder den nyeste Api SN norm?

det er i øvrigt ikke olien der hverken soder eller farver. det forbrændingen af benzin/diesel der soder. farven kommer når denne sod og andre urenheder(kondens uforbrændt benzin) opslammes i olien. at en olie tager farve til sig hurtigt er kun udtryk for den er god til at absobere olien så det ikke sider tilbage inde i maskinen. en olie der ikke tager farve(tror ikke det findes) er elendig

• #16   2. jan 2013 sååå åben bare en motor der har kørt 2 olieskift på en aldi olie og gør det samme med en som har kørt det samme med en ordenlig olie smiley men du har ikke bevist min påstand er forkert endnu smiley ... Jeg er lige glad min din påstand, jeg skriver min og du skriver din. Jeg skriver ud fra hvad jeg har erfaret, andet har jeg ikke at gå ud fra smiley

• #17   2. jan 2013 Køb eventuelt en olie rens og kør den igennem

• #18   2. jan 2013 Nej der er noget du har misforstået... Normerne er skam ikke ligemeget, og så længe normerne overholder det fabriken siger, kan man godt køre på det. Men hvorfor tror du en aldi olie koster 30kr/l og en Castrol koster ca. 70kr/l ? der er nok en kvalitetsmæssig forskel..

Du har ret ang. forbrænding farver osv. men en billig olie farver satme meget eller som du er inde på optager ikke den farve/sod som en dyrere olie gør.

• #21   2. jan 2013 der er mange af de billge olie der ikke low saps olie smiley så det er ikke lige maget.

• #22   2. jan 2013 Hold nu kæft, det er bare en gammel POLO, hvis den vil dø gør den det under alle omstændigheder, det er da ikke raket videnskab.
    Og den kører nok heller ikke 20-30000 mellem skift.

• #23   2. jan 2013 kenneth j. ved at sammenligne en aldi olie til 30 kr. og en castrol til 70 kr. sammenligner du æbler og pærer. de vil sansynligvis hverken have samme viskositet eller holde de samme normer.

• #24   2. jan 2013 Castrol til 70 er pisse billig, aldi til 30 er nok også billig så, en super god Castrol koster over 150pr/l..

Tag bare 10/40 ARDECA fra JEM og REPARER

• #25   6. jan 2013 Jeg kører ALTID med olie fra sunoco. Det har vundet ekstrem mange test og er en super god olie..

• Flemming L
    Flemming L Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 8
    #26   27. mar 2013 deltaoil.

INGEN olie kan det som deltaoil kan.
    køb den hos deltaoilshop.com

Morten henriksen formand på striben Esbjerg er stor fortaler for deltaoil.

Flemming

Kommentér på:
Hvilken motor olie er bedst?

Annonce