5.096 visninger
|
Oprettet:
Kobling defekt eller motorophæng ? {{forumTopicSubject}}
Hej bgjeg har en s16 som har kørt 150.000km fra 2002. Hvis jeg skal skifte gear hurtigt og kobler lidt for hurtigt til så klonker det. ikke strygetøjs klonk altså ikke metallisk klonk. Sådan et blødt gong/klonk. Det er ikke et problem hvis man kobler normalt/ blødt til, og det er værst ved acceleration og gearskift i 1 og 2 gear altså tidspunktet med mest moment..kender i noget til at fjederene i koblingspladen bliver defekte eller har i nogle forslag ? Koblingen er ikke Sønderligt hård og den føles ikke slidt som sådan. Nogle ideer ?
nov 2012
Følger: 43 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 22 Svar: 842
jun 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 115 Svar: 282
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 210 Svar: 1.116
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 210 Svar: 1.116
Kunne det være slør i gearkassen?
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 210 Svar: 1.116
nov 2012
Følger: 43 Følgere: 32 Biler: 7 Emner: 22 Svar: 842
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 210 Svar: 1.116
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 976
jul 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 24 Svar: 976
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 51 Svar: 484
Kobling defekt eller motorophæng ?