{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vinylgulv i garage erfaring?
  • #1   12. jan 2013 Havde helt klart valgt et epoxygulv.

• poul d
    poul d Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 14
    #2   12. jan 2013 Vinyl kan ikke holde til donkraft eller fugt i evt garage det vil bule med tiden hvis der er bare lidt fugt nede fra ,der vil komme huller og hakker i vinylen

• #3   12. jan 2013 Det vil slet ikke kunne holde!!

• #5   12. jan 2013 Få lagt nogle klinker!

• #7   12. jan 2013 Valget står lidt mellem vinyl, malet, fliser eller epoxy
    Men er epoxy ikke dyrt?
    Fliser/klinker er vel for ujævne i forhold til dollys?

• #9   12. jan 2013 Hvor stort er det???
    Tror ikke epoxy behøver at være så dyrt

• #10   12. jan 2013 du kan få 10 liter til ca 1000kr men husk at vent en uge med at køre ind på det medmindre du har god varme på

• #11   12. jan 2013 35-40 kwm holder malet beton gulv over en længere peroide hvis man spilder olie osv?

• #13   12. jan 2013 Det skal sku holde til det hele, benzin, olie, bremsevæske osv smiley

• #14   12. jan 2013 Hvis det skal holde til det hele har bauhaus nogle garage fliser med meget høj brud styrke. Er de lagt ordaneligt holder de resten af dit liv. Dog er de pænt dyre. Og ikk så behagelige at ligge på. smiley

• #17   12. jan 2013 Du kan få speciel form for vinyl, som er kraftig og stødabsorberende. Det er f.eks. det man bruger i nogen træningscentre smiley Ellers ind til din lokale Tæppeland, de kan helt sikkert hjælpe dig med en vinyl, eller som tidligere nævnt en slidstærk laminat smiley

• #18   12. jan 2013 jeg har lige fået 3 tilbud på epoxy gulv, jeg har 100kvm. de lå fra 16 til 18000kr de tilbud. at gøre det selv, vil jeg ik gøre, da det kræver lidt viden, samt erfaring hvis det skal blive flot og holde.

jeg valgte klinker over det hele i stedet for, godt nok samme pris, og så skal vi ligge det selv, men dette er ikke noget problem.

du får ik noget vinyl til at holde, samt du kan ha problemer med fugt kunne jeg forstille mig.

et godt parket gulv kan nemt holde, hvis underlaget er i orden, men det skal det jo være udanset hvad du laver.!

• #19   12. jan 2013 Enig med Thomas K.
    Vi har også malet beton gulv på værkstedet hvor jeg arbejder, og der kan man så også godt se hvor jeg oftest laver bremser smiley
    Men efter min mening uanset gulv, så smider man da en bakke/aviser under hvis man tapper olier mv. af så det ikke sviner gulvet til.
    Men da jeg kom til malede vi betongulvet på mit arbejde igen, efter det havde holdt i nok 10-15år sagde min mester smiley

http://bil2.webgallerier.dk/album/142/628/471/706088-diverse-fra-arbejdet--nielsen--soendergaard

• #20   12. jan 2013 Men det der med laminat gulv var måske værd at overveje når man nu skal lave hobbygaragen smiley
    Har nemlig også en stue i huset som tidligere har været garager, så har en idé om der skal en port i igen, så jeg kan ha enten drifteren eller cabrioleten stående inde i huset smiley
    Der regner jeg med at ha skakternet vinyl til den tid, eller måske som sagt noget laminat, så man kan bruge det til "gildesal" også når man kører bilen ud.

• #21   13. jan 2013 Jeg har 50 kvm garage som er malet med epoxy pris 2400kr for 2 spande af 10 liter plus 2 spande hærder af 2.5 liter. Maleren malede det så gratis og tog ca 25 min pr gang, det skulle males 2 gange. Utrolig nemt. 2 dage efter sidste lag kørte jeg bilen ind og gulvet står idag stadig som nyt og det er 3 år gammelt.

• #22   13. jan 2013 Jeg tror sku det bliver en gang epoxy, selvom jeg læste at folk der svejsede meget brændte hul i epoxyen... smiley

• #23   13. jan 2013 Har lige lagt klinker i min, det er sgu dejligt og ser godt ud,

• #24   13. jan 2013 Klinker kan vel risikere at revne hvis man taber én eller anden tung metal-dims?

• #25   13. jan 2013 Bare find nogle hårdeklinker der er syre, ridse faste. så kan de tåle palleløfter, donkraft mm.

• #26   13. jan 2013 Ja - de kan tåle store belastninger - men en slag tror jeg er værre. Men hva - så kan man jo bare skifte flisen - men det er altså lidt besværligt.

Et godt gammel halvolieret betongulv er vel godt nok? Og det behøver man ikke være hysterisk med. Skal bare fejes lidt engang i mellem. smiley

• #27   13. jan 2013 klinker holder fint, bliver det lavet ordenligt, og er det en klinke der er beregnet til hård belæstning, går den ikke i stykker. man vælger jo selvfølgelig en gennem farvet klinke, er uheldet ude, at en fli bliver slået af, ja så ses det ikke så tydeligt, som hvis de ikke var gennemfarvet,

det billige epoxy holder ikke til så meget som det dyre, der er meget forskel på det, samt arbejds gangen, det er ikke noget man lige gør, gulvet skal slibes først osv osv... jeg troede også jeg ville ha epoxy gulv, men da det er lige så dyrt som med klinker, valgte jeg det, det ser også meget bedre ud, og slutter du så lige af med at inprænere gulvet/klinkerne inden du tager det i brug, er det meget nemt at holde rent, det samme som man bruger til bruse kabinen i huset.

• poul d
    poul d Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 14
    #28   14. jan 2013 jeg arbejder med vinyl/linoleum og tæpper til dagligt og vil råde dig til klinker eller malet gulv evt efter gulvet er blevet spartlet så bliver det noget pænere end hvis det er på rå beton.Vinyl kan ikke holde over en længere periode som klinker og maling kan

• #29   24. jan 2013 Jer med klinker, har i gulvvarme, eller har i kun lift/ aldrig sidder på gulvet?
    For synes skisme klinker er noget halvkøligt noget at sidde på

• #30   24. jan 2013 Jeg tror ikke vinyl er specielt holdbart og der vil nok hurtigt komme huller. Fliser kan fåes i meget hårdføre udgaver, men jeg synes at der på sigt er tendens til at de kommer til at ligge dårligt og dermed kan det blive træls at køre henover med rullebrættet eller donkraften og man "hænger ofte fast" -Grrrr!
    Epoxy maling kan helt klart anbefales -dét er det eneste rigtige vil jeg mene, da det bla. kan holde til alle former for væsker (ved godt at nogen beretter om noget andet længere oppe, men der må også være forskel på kvaliteten af epoxymalingen ligesom med alt andet?). Det er let at rengøre og ingen støv når der fejes i modsætning til fx alm. betongulv.
    Vi har lige lavet nyt værksted hos mine svigerforældre og værkstedet er ca 100 kvm og mener at det vist blev ca 4000 kr for epoxy-maling (2 solide lag udover grunderen)

• #31   24. jan 2013 Cawdy, gulvvarme her.

• #32   25. jan 2013 har ik gulvvarme, men det er isoleret med 150mm, og jeg sætter ik på gulvet, det har jeg en stol til.

Kommentér på:
Vinylgulv i garage erfaring?

Annonce