{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilen tørster efter olie?
  • #1   14. jan 2013 nej self er det k nomalt

• #2   14. jan 2013 den må ha en defekt et sted det er jo enomt olieforbrug

• #3   14. jan 2013 Nej det er ikke normalt langt fra smiley er det en benzin eller diesel..?

• #4   14. jan 2013 Pis også...
    Det er en benzin motor på 1.6 hvis det har nogen betydning =o

• #5   14. jan 2013 Langt fra normalt.

• #6   14. jan 2013 Har du kigget på motoren for at se om der er et sted den sveder ?

• #7   14. jan 2013 Audi / vw siger at 1.0 liter olie Pr. 1500km er acceptabelt, så kan du jo så gætte hva dit er smiley

• #8   14. jan 2013 Har kigget på motoren, umiddelbart ser det normalt ud der er ikke noget lækage ellr noget..
    Hvad kan forårsage at den bruger så meget olie?

• #9   14. jan 2013 Det er vel bare en typisk gammel slidt motor...

Slidte stempelringe uden at de er knækkede...
    Stive og hårde olietyve som nemt lækker olie...
    Andre almindelige utætheder....

For et par tusinde kan du selv fikse det, hvis du kender nogle der kan gøre arbejdet smiley

• #10   14. jan 2013 mit bud er at det er en 1.6 eller en 2.0´er begge 2 kendte for olie forbrug...
    1. fylder du op til max nå du ser den mangler lidt. mange biler spiser meget hurtigt ned til halv pind og så holder sg der. især diesel biler er gode til det?
    2. oser den blåt.?
    3. køre du den normalt eller ud i omdrejninger? og hvordan nå den er kold

kunne nemt tro der er olietyve/paraply´er
    eller en toppakning... begge ting betyder toppen skal af og renoveres og ny toppaknining (ofte 3500kr i stumper og arbejdsløn hvis du selv kan montere og afmontere topstykket osv. )

• #11   14. jan 2013 Arh det er noget lort det her, har lige fixet noget varme problem for et par tusind på den og nu sker det her...

Ketil L S
    1. Det er først nu jeg opdager at den har brugt alt olien op, for 3500km siden fik jeg skiftet oliefilter samt fyldt op med 4L olie fra en mekaniker.
    2.Det mener jeg bestemt ikke at den gør, men holder ihvertfald øje med det fremover
    3. Det er forskelligt, men jeg har aldrig kørt ud til max omdrejning på den, ved ikke med tidligere ejere. Når bilen er kold venter jeg lige 5 min før jeg kører afsted og de kommer ikke over 4 på omdrejsningtælleren når bilen er kold.

Virkelig nede over den regning der måske kan være

• #12   14. jan 2013 Som de andre foreslår / hentyder - så er olietyve/paraplyerne ret "svage" på 1,6 motoren. Samt stempelringene også er noget skidt på den model. Så det er desværre noget i den dur du skal ud i, for at slippe for det olieforbrug.

• #13   14. jan 2013 Thomas T

Hvor meget vil sådan en reparation komme til at koste mig? Er det noget i stil med toppakningen som koster 3k+ som nævnt at ketil?

• #14   14. jan 2013 hvis du ikke kan se det på pinden har det nok vært 1-1½liter tilbage..
    så det er stadig et højt forbrug. men tror bestemt det er paraply´ere. hvis du ikke selv kan lave det eller har en ven eller familie medlem der kan skifte det så ville jeg indfinde mig med det og holde den kørende med haraldnyborg olie. (10liter koster ikke ret meget)

• #15   14. jan 2013 Er det sundt for motoren at bare holde den kørende på den måde så længe jeg husker olien?

Har faktisk været i harald nyborg efter noget mobile one olie smiley

• #16   14. jan 2013 ja det ville koste det samme da toppakningen bliver skiftet samtidig. + tandrem da den alligevel er af så det dumt ikke at skifte

• #17   14. jan 2013 SØNBERG:
    Er du sikker på de siger det? Syntes også 1L olie er meget på 1500km det bruger min diesel langt fra smiley

• #18   14. jan 2013 køre selv på den måde. skifter filter for værd 7500km og så hælder jeg en liter på værd 7-10. dag.
    køre mobile super 2000 10W40. skifter dog til castrol hvis bilka stadig køre med 2 for ens pris.

• #19   14. jan 2013 VAG accepterer et forbtug på 1l/1000 km.! De vil nemlig ikke erkende, at nogle af deres motorer er svage på det punkt...

• #20   14. jan 2013 Tandremmen er blevet skiftet for nyligt var heller ikke billigt men lyder som om jeg skal døje med problemet at den er tørstig så..

Jeg takker for jeres hjælp og inputs.

Ketil

Jeg kører også med samme type olie, er castrol dog bedre at bruge?

• #21   14. jan 2013 castrol er en bedre kvalitet har ikke prøvet den endnu men nogle siger at det derved også nemmere bliver i motoren (tror ikke helt på det men til 595kr for 8 liter så det en ok pris.

• #22   14. jan 2013 Lyder lidt dyrt alligevel, harald nyborg har tilbud på mobile one 10w40 til 180,- på 4liter, så tror jeg holder mig til den.

Mange tak du!

• #23   14. jan 2013 hvis den aligevæld bruger olien så ville jeg sku bare købe det billige de har i lidl det sku fint nok når den aligevæld ik kommer til at køre mange km på olien før det væk mener det er 100 kr for 4 litter og det virker fint.... :-=

• #24   14. jan 2013 Vi havde en A4 1,8 i 1995, ca 250.000km den var vi glade for, men den begyndte at dryppe olie i 2003 -4 så jeg solgte den faktisk af den grund og fordi Audi-mekanikeren sagde at den skulle undervognsbehandles, hvis vi ville beholde den.

Men min kone savner den stadig når vi ser en mage til.
    Vi købte en Peugeot 407 og der bliver skiftet olie en gang om året og den har intet brugt.

• #25   14. jan 2013 TEAM-STORM-P LEON p

Jo du har nok ret, jeg burde nok spare nu den alligevel sluger... Håber så bare at den billige olie ikke er til skade for bilen smiley

ole e

Har aldrig været fan af de franske biler, så tror bare jeg beholder min oliesluger smiley

• #26   14. jan 2013 SØNBERG.
    Nej det gør de så ikke ....

VW & Audi siger 1 L pr. 1000 km, IKKE pr 1500

• #27   14. jan 2013 ketil s. jeg garanterer dig for at med sådan et forbrug er olien nærmest ligegyldig i forhold til mærke. der skal nok hældes noget 75-140 på. før det ville give noget. mobil 1 er i øvrigt et ganske udmærket mærke.

• #28   14. jan 2013 Du kan få noget til at hælde ned i stemplerne natten over som løsner soden ved stempelringene smiley Du kan også få noget snask til at hælde i olien som skulle afhjælpe problemet. Om det virker ved jeg ikke men prøv.

• #29   14. jan 2013 Amazed du kan sagtens bruge olie fra Lidl sågar fra aldi da det er store producenter der laver det. Og folk har hver sin tro jeg kører selv på liqui moly men var det min bil havde jeg sgu købt det billige. Desuden så når den alligevel har den skavank og du har tænkt dig at leve med det kan du jo prøve med et af de mange olieadditiver for at se om det virker.;) kan anbefale liqui moly de plejer at ha nogle produkter der virker. Og hvis ikke det. Virker er det jo trods alt håndøre. http://www.viskerbladet.dk/product.asp?product=361 Nymann fører alle deres produkter i deres butikker.

• #30   14. jan 2013 Nikolaj J

Har du et navn på de produkter eller hvem skal jeg henvende mig til for at købe det?

Og lige et generelt spørgsmål men er der nogen her der ved hvor meget olie man max på hælde på sådan en 1.6 motor? Er det mere end de 4 liter?

• #31   14. jan 2013 Jeg takker mange gange julius E, det er ihvertfald et forsøg værd!

• #32   14. jan 2013 Prøv det jeg har nævnt hvis du endelig skal prøve noget.

• #33   14. jan 2013 noget der også er enormt godt til at fjerne sod, men som måske er at satse lidt med kværnen er at tappe olien af og hælde ATF olie på i stedet. det er meget mere rensende end motorolie. du skal så ikke køre med det. men lad den stå i tomgang og lyt efter og overvåg den . så skifter du olien tilbage til motorolie igen. der kan du godt bruge den du tapede af når den ikke er ældre.

• #34   14. jan 2013 Du mener gearkasse olie dextron2 olie eller hvad ?

• #35   14. jan 2013 Jeg bruger så Castrol long life..
    men jeg får det også til en rigtig god pris smiley

ca 5 L for 200 kr.
    så det er værd at købe for mit vedkommen

• #36   14. jan 2013 Jeg mener den røde atf olie ja. Den behøver ikke have dexron godkendelse. Bare den billigste man kan finde.

• #37   15. jan 2013 Okay luder perlegrusmekaniker agtigt smiley det skal ikke blandes op med noget ? Er det samme princip ligesom med motorskyl dvs. 10min i tomgang.

• #38   15. jan 2013 jeg vil sige indtil den er driftvarm

Kommentér på:
Bilen tørster efter olie?

Annonce