{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.703 visninger | Oprettet:

grøn ejerafgift stigninger 2013 {{forumTopicSubject}}

Til folk som overvejer at købe diesel skal I tænke jer en ekstra gang om, der er nemlig stigninger for 2013.
I kan se på linket hvor meget stigningerne er på

http://www.fdm.dk/biloekonomi/ejerafgift

F.eks er en Audi A6 2,5 tdi 180 hk. med tiptronic steget til 11840 kr. + 1000 kr. i manglende partikelfilter altså 1000 kr. OM måneden.
Så de store dieselbiler bliver nok usælgelige nu.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  grøn ejerafgift stigninger 2013
  • #1   18. jan 2013 ahh,ikke om måneden

• #2   18. jan 2013 jo det koster 1000 kr. om måneden i grøn ejerafgift på sådan en A6'er

• #4   18. jan 2013 Arg nu må de kraft edme stoppe

• #5   18. jan 2013 nå på den måde smiley

• #6   18. jan 2013 Hold nu kæft, det bliver værre og værre.. jeg ender på over 8200 om året i min ellers økonomiske bmw smiley

• #7   18. jan 2013 Det er noget fucking svineri syntes jeg. Vi har giver mere for vores dieselbiler og så skal vi også betale så meget mere i grøn ejerafgifter.. De tvinger os jo nærmest til at køre Kia lorte Picanto 0,1 benzin

• #8   18. jan 2013 Med den fantastiske offentlige transport der er i Danmark er det da klart at vi skal straffes for at have en bil..... eller noget smiley

• #10   18. jan 2013 Det har aldrig været økonomisk at køre diesel (hvis man ser det store billede) nu er det bare blevet værre.. petrol ftw!

• #11   18. jan 2013 Mirza du har ret

• #12   18. jan 2013 Mirza A
    Det kommer da an på hvor langt du køre om året smiley

• #14   18. jan 2013 ja hvis man kører 40-50.000km om året så kan det være det lige går op.. smiley

• #16   18. jan 2013 Man skal ikke op på 40-50.000 km om året for at det går lige op. Det kommer da godt nok an på hvad bil man køber.

• #17   18. jan 2013 Ja selvf er der forskel.. og i nogle tilfælde kan det godt svare sig at købe diesel, (jo nyere bilen er jo dårligere kan det svare sig dog fordi afskrivningen er så meget større..)

• #18   18. jan 2013 tja, det ender vel også med jeg må skaffe mig af med bmw`en.. Tro på man kan få den solgt..

• #19   18. jan 2013 forskellen på de opgivne km/l tal er bare at de passer nogenlunde på diesel biler
    og a h.... til på benzinbiler smiley
    selvfølgelig kan en benzin bil gå 18 km/l hvis den er opgivet til det, men skal man forsøge at følge trafikken, så skal man jo ha pedalen i bund hele tiden. og så er der altså langt op til de 18 smiley

Jeg syntes det er lidt noget svineri at en ny 1,0 træls benziner er opgivet til lad os sige 18 og koster meget lidt i afgift, når den reelt kun går 11-12 km/l ved motorvejskørsel.
    Når man så til gændgæld skal give en formue på en stor dieselbil der er opgivet til lad os sige 11 km/l. som så går 16 km/l på motorvejen fordi man ikke skal have speederen i bund hele tiden....

• #20   18. jan 2013 Er sq glad for a jeg ikke er hoppet over på diesel, selvom de kører længere på literen.
    Økonomisk set, så kan det jo bedst svare sig at købe noget Polo-BlueMotion som kører 30 på en liter benzin - den slags bil er vel snart det eneste som er billigt at køre i (benzin-økonomisk set, kender ikke dens gå-i-stykker-økonomi)

• #21   18. jan 2013 Hvis jeg skulle have det samme trækkraft i en benzinudgave som jeg har i diesel, så skulle motoren være væsentlig større/kraftigere, og med tilsvarende dårligere brændstoføkonomi. Personligt kan det stadig godt betale sig for mig at have diesel, afskrivningen er ikke større på en diesel end en benzin bil.
    Men det er da irriterende at man pludselig skal ave med 760 kr ekstra hvert år, når det burde gå den anden vej, hvis vi skulle have nyere biler på vejene.

Mirza A >> Det er endnu værre ved ældre biler som ikke er på grøn ejerafgift og uden partikelfilter. Så vil jeg hellere have en ny bil der er billig i drift, og som koster meget mindre i grøn ejerafgift, end vægtafgiften kostede tidligere.

• #22   18. jan 2013 Xpdite - Man kunne også vælge den nye Clio, som tilgengæld også ser rimelig stilet ud!! smiley

• #23   18. jan 2013 Nej. For en diesel bil holder prisen bedre. Så der er sådan set ikke meget større afskrivning.

Hvis vi nu bare sammenligner 2 næstens ens biler.

Lad og bare tá en ibiza fra 2012.

1,2 benzin 70 HK. 18,5 km/L nypris: 127.400kr 13.924 kr om året i brændstof ved 20000 km 1120 kr i ejerafgift.

1,2 diesel 75 HK. 29,4 km/L nypris: 149.400kr 7.810 kr om året i brændstof ved 20000 km. 1120 kr i ejerafgift.

6114 kr i besparelse på brændstof om året. Ved køb af diesel hvis ens kørselsbehov er 20.000 km om året. smiley

• #24   18. jan 2013 Hvilken polo køre 30 km/L på benzin?

• #25   18. jan 2013 Ja der er fordele og ulemper ved alt?

For mig kan benzin på ingen måde svare sig, kigger både på brændstof forbrug og motorkræft.

• #26   18. jan 2013 Dobbelt post.

• #27   18. jan 2013 Det er jo latterligt!!! Min benziner er osse blevet dyre, det ligsom man bare skal straffes medmindre man køre i en eller anden lille bøsse Aygo på 0.8 og 50 hk.

En lille sjov historie, en af mine kollegaer bor fast i polen, i 2010 købte han en mercedes E220, 2 år gammel og med alt i udstyr. hold nu fast. den kostede det der svare til 180.000 danske krone!!!! der er ingen afgift på samme måde som i danmark. og benzinen/diesel'en er billigere.... man bor virkelig i det forkerte land smiley

• #28   18. jan 2013 Tulle >>

Ja og du skal være heldig hvis du tjener en fjerdedel af hvad du gør herhjemme, så det ville tage dig endnu længere tid at få råd til bilen dernede, frem for her i landet.

• #29   18. jan 2013 "6114 kr i besparelse på brændstof om året. Ved køb af diesel hvis ens kørselsbehov er 20.000 km om året."

Simon, service og reperationer er ofte mere dyre på en dieselbil, og du kommer ikke udenom at den måske taber 1-2.000kr årligt mere end den benzinbil (når vi snakker "mikrobiler") så er der lige pludselig ikke sparet så meget..

Tulle så flyt til Polen c",) ???

• #30   18. jan 2013 Må indrømme det er kedeligt at måtte give 160kr + 1000kr (partikelfilter) om året nu For min diesel bil.. :S i stedet for de 120kr + 1000kr (partikelfilter) :S

• #31   18. jan 2013 Martin E> ikke nødvendigvis. min kollega og mig er sømænd/skibsassistenter. Vi arbejder 1 måned og har så fri 1 måned. Jeg er i lære (Ubefaren skibsassitent). Som udlært skibsassisstent for du en rigtig fin løn hvis du samligner med folk i land. Så når han kommer hjem til polen er han lige pludselig særdeles velhavende (: han snakker allerede om nu at han vil have en ny S-klasse smiley

• #32   18. jan 2013 Det kan da godt være, at man spare 6114 kr årligt. Men den koster så også 20000 kr mere, altså går der næsten 3 år, før det sådan rigtigt har betalt sig ind

• #34   18. jan 2013 Tulle >>

Ja så ofrer han jo også på andre områder, men du flytter da bare til Polen.
    Jeg gad fandeme ikke være hjemmefra i en hel måned bare for lidt småpenge, men sådan er vi jo så forskellige.

• #35   18. jan 2013 Daniel J >>

Så prøv at regn på det hvis det er en pendler som køre 200-300 km om dagen i bilen, så ser det lidt anderledes ud.

• #36   18. jan 2013 Jeg er ligeglad, jeg vælter i penge...

• #37   18. jan 2013 Nu er det en beregning lavet ud fra ca 20000 km om året!

• #38   18. jan 2013 Mirza A >> Det er da noget vrøvl, dieselbilen vil typisk afskrive mindre end benzinbilen, fordi den netop har den bedre totaløkonomi. Derudover har du tjent prisforskellen hjem efter tre år, og dieselbilen er stadig mere værd når den skal sælges. Også selvom du havde en lidt større afskrivning smiley
    Service og reparationer er ikke væsentlig dyrere på min dieselbil end de er på kærestens benzinbil i samme klasse (Polo vs Fabia), og hvis vi ser på antal kørte kilometer, så er min dieselbil væsentlig billigere pr kørt kilometer.

Det er igen Mikrobilernes problem, de skal til service ved 15.000 km/1 år, hvor de fra Polo og opefter har variabel interval, typisk 30.000 km/2 år.
    Kærestens Fabia er lidt ældre, så den kører også på de gamle intervaller (15.000 km/1 år), og skal derfor afsted årligt. Min diesel Polo har været afsted 2 gange på næsten tre år, så alt i alt er service og vedligehold billigere på min dieselbil.

• #39   18. jan 2013 Daniel J >> Men efter tre år er dieselbilen jo stadig mere værd en benzinbilen, og ofte vil de 20.000 kr næsten udlignes i brugtprisen også.
    Men korrekt, ved 20.000 km/år ligger det på grænsen til hvad der bedst kan betale sig.

Nu har Simon også regnet med literpriser på omkring 11.45 og 12.88, så det kan også variere, samt det faktum at en 70 HK benzin Ibiza nok vil have noget sværere ved at opnå 18.5 km/l end en 75 HK diesel Ibiza vil have ved at opnå 29.4 km/l, der skal økokørsel til ved begge, men det er sværere i en lille suge-benziner, i hvert tilfælde efter egen erfaring.

• #40   18. jan 2013 At i gider at bruge så meget tid på snik snak, betal kør, sælg eller skrot ....

• #41   18. jan 2013 B4NDIT >> Tud, tud, du kunne også bare lade være med at læse og skrive her, der er ingen tvang smiley

• #42   18. jan 2013 Brian D >>

Ja, han kan gå ud og pudse sit falske M5 logo mens han vræler. Haha

Kommentér på:
grøn ejerafgift stigninger 2013

Annonce