586 visninger
|
Oprettet:
Golf III 1.8 97 {{forumTopicSubject}}
Hej BG,
har nu været så heldig at få min første som er Golf III 1.8 GL fra 97.
Den kører rigtig godt og er holdt godt og har "kun" kørt 186xxx km.
Hvis man montere et sports luftfilter (k&n fx) skal man så indstille noget eller er det bare "plug and play"?
kan man ellers lige gøre noget som giver den lidt ekstra uden det store omkostning?
det er fint hvis man ikke kan eller skal give mange penge, det var bare hvis man lige kunne noget smart
Hvad er jeres erfaringer med dem og hvor meget kan de egentlig tåle?
på forhånd tak
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 10 Emner: 95 Svar: 666
okt 2007
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 4 Emner: 4 Svar: 128
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 58 Biler: 6 Emner: 2.090 Svar: 19.785
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
drop det der K&N. den motor lyder afhelvede til i forvejen. lige så med potten...
kør i lortet til den begynder at drille i motoren og så køb bil...
af uforklarelige grunde sværge nogle folk til lorte bil. har aldrig havt andet end problemer med den motor og den bil. så råder dig til at sælge og købe en G4´er istedet. med en 1.8 20V motor. langt langt bedre bil
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Den absolut billigste måde at hive hk ud af er nok et kompressorkit. Så plejer de at komme op på 130-150hk. Stadig ikke fantastisk og det er heller ikke lovligt... Og hvis man alligevel vil køre ulovligt, kan man smide en anden motor i som er meget sjovere for samme penge.
Så hold den standard og vær efter den med service, olie, vand osv. Det vil du blive gladest for.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Måske dine hænder bare vender forkert når du skruer... Eller bruger den billigste mekaniker og reservedele?
maj 2007
Følger: 69 Følgere: 63 Biler: 10 Emner: 216 Svar: 2.440
aug 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 4 Emner: 5 Svar: 23
Jeg har skiftet filteret i min luftfilterkasse, samt i bunden af kassen boret 8 stk 10mm huller, det giver en lidt dybere lyd ved fuld gas, men siger ikke noget ved normal kørsel.
apr 2011
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 22
En bananmanifold kunne også give lidt flere HK;, den kan du få for 1.500 kr. ca.
Det rigtigt at det larmer en del mere end det gavner, men det er en billig måde
Min gamle polo fik 12 ekstra HK(72, standard: 60) med K&N filter, remus bagpotte og bananmanifold.
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 30 Svar: 83
Det var også bare lige Hvis det gav lidt på acceleration men selvfølgelig er det bedst at holde den standard mht til holdbarhed og km/l.
Hvordan er det billigst at få nye dæk med fælge uden at det koster en bondegård?
Gerne thansen det gør ikke mig s meget bare det er billigt
jul 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Biler: 5 Emner: 181 Svar: 1.434
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 1.859
så valgte at køre i lortet indtil den dag den enten gik helt død eller jeg fik en anden...
den havde ingen hk eller nm tilbage, den kunne ikke trækk esig selv på lige vej med 60km/t i 4. gear.. op af limfjodstunellen fx skulle den i 3. gear for at slæbe sig selv opad... der var en grund til den fik tæsk
Men kørte, det gjorde den.. ingen problemer der... Og den havde gået over en halv mill km
Diverse spørgsmål til hvorfor jeg kørte som jeg gjorde osv med kold motor på den bil, er velkomne
okt 2010
motoren føles hård i motorgangen. og lyder ikke godt... mine erfaringer siger mig at Golf 2-3 er noget de3r bør holde hos huggeren eller i en anden mands garage. for de holde ikke. yder mere er det kun mine VW´er jeg har haft startbesvær i.
god ide at holde den standart. bruge dem som trasportmiddel prøve noge andre biler du finder intrassante. så opblever du også hvordan biler kan køre og hvordan køre glæde føles.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 13 Emner: 225 Svar: 1.859
Jeg synes osse at en gammel Carina 1,6 er en lortebøre og den bliver ikke mindre morfar af at være en stationcar... Og i øvrigt skal den have 5000rpm før der sker bare en lille bitte smule..
Men bilen er da alligevel en ok kvalitet selv om den ikke falder i min smag... Men derfor sidder jeg ikke og sviner den hver gang nogen opretter et indlæg om den.
Så du har nok bare haft en dårlig mekaniker på de 1.8 motorer du har ejet.. Eller været for nærig
dec 2009
Følger: 51 Følgere: 52 Biler: 5 Emner: 41 Svar: 277
Tvært i mod var det konens Lorte spasser G4 20v Der altid fuckkede..
Så var de gas potenioumeteret jeg skiftede så var det lmm så begyndte opstrammer at larme så gik c lås i spasser Christian vær du GLAD for at du har den maskine du nu har.. har set ventoer med den maskine gå over 400T uden at tikke fra hverken det ene eller det andet. og føler du for at smide et åbent filter på din vogn, så er det da bare om at få det gjort. Men Ja 20v vw makiner er SLET SLET SLET SLET ikke ligeså goe som deres gamle evigheds maskiner på de 8v!!!
okt 2008
Ketil - ikke noget ondt ment mod dig, jeg genereliserede en stor del af bg
Men ja, altså de 90 hk der skulle være i min vento var der hvertfald kun ned af bakke.. også før motoren begyndte på at ville blive skæv.... Men start besvær kender jeg ikke til med den... men ja de har en speciel motorgang.. Men det var somregel kun de gamle golf 2ere der havde den der lidt "hårde" motorgang.. men ikke noget der betyder noget imo..
Self er en stor audi, mercer eller bimmer jo nok en deeeeel mere komfortabel at køre i... men så er vi jo også oppe i et kæmpe budget...
de biler jeg kan komme i tanke om, som er behagelieg at køre i og er lidt "luksus" i det, af biler i midt 90'erne er godtnok VW og opel...
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
"...så oplever du også hvordan biler kan køre og hvordan køre glæde føles."
Hehe, hvis du tager andre biler i samme klasse som en golf 3 1,8 (som emnet handler om), fra samme årgang osv, så er der sgu heller ikke ret meget køreglæde. Uanset om det er en japaner, tysker, franskmand eller russer. Bilerne i den klasse fra start-90'erne var billige og uden udstyr. Det handlede slet ikke om køreglæde, men om et transportmiddel. Dengang var el-ruder, sædevarme, fartpilot og aircondition noget særligt. Også i japanerne...
Det kan da godt være at du synes det er tæt på at være verdens værste bil og motor... Men prøv engang at se hvor mange der stadig kører idag kontra de tilsvarende japanere? Der må tallene vist tale for sig selv...
okt 2008
apr 2011
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 22
okt 2010
driftsikkerhed.
kørenskaber. kørekomfort eller køre glæde.
ang at mercedea køre bedre ja. og en W201 koster ca det samme som en G3´er og så få man en 100gange bedre bil.
mine erfaringer siger mig at jeg i en alder at nu 24 stadig ikke helt er moden og kedelig nok til at få en ældre VW til at holde. de kan ikke tåle de samme tæsk i samme omfang som japanske biler...
kan kun tale ud fra erfaringer og det er at det eren lorte bil. rust er en problem. motor driller. svage gearkasser. kan godt lide at smide knokleledne.
corolla kan være rustne men syntes kun det har været rigitig slemt i Golf 3
tage i betragtning at en G3 koster 8-15 idag så kan du få en G4 for 18 og opefter. og så har du en bil der er langt bedre.
Golf III 1.8 97