{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Golf III 1.8 97 {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

har nu været så heldig at få min første som er Golf III 1.8 GL fra 97.

Den kører rigtig godt og er holdt godt og har "kun" kørt 186xxx km.

Hvis man montere et sports luftfilter (k&n fx) skal man så indstille noget eller er det bare "plug and play"?

kan man ellers lige gøre noget som giver den lidt ekstra uden det store omkostning?
det er fint hvis man ikke kan eller skal give mange penge, det var bare hvis man lige kunne noget smart smiley

Hvad er jeres erfaringer med dem og hvor meget kan de egentlig tåle?

på forhånd tak smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf III 1.8 97
  • #1   19. jan 2013 Du kan bare sætte det på. Der skal ikke indstilles noget som helst.. men giv den et også en bagpotte.. og så ville jeg ikke lave mere ved motoren.

  • #2   19. jan 2013 Jeg ville ikk smide sådan et lortefilter på sådan en bil. Det kommer ikke til at give noget overhovedet. Tværtimod den vil miste hk. Ved det. Og motoren er heller ikk stor nok til at det lyder fedt eller noget.

  • #3   19. jan 2013 præcis mark h

  • #5   19. jan 2013 har sku ondt af dig...
    drop det der K&N. den motor lyder afhelvede til i forvejen. lige så med potten...
    kør i lortet til den begynder at drille i motoren og så køb bil...

    af uforklarelige grunde sværge nogle folk til lorte bil. har aldrig havt andet end problemer med den motor og den bil. så råder dig til at sælge og købe en G4´er istedet. med en 1.8 20V motor. langt langt bedre bil


  • #6   19. jan 2013 Der er intet man rigtigt kan gøre for at hive hk ud af den motor for billige penge. Drop KN-filter og udstødning. Det larmer mere end det gør godt.
    Den absolut billigste måde at hive hk ud af er nok et kompressorkit. Så plejer de at komme op på 130-150hk. Stadig ikke fantastisk og det er heller ikke lovligt... Og hvis man alligevel vil køre ulovligt, kan man smide en anden motor i som er meget sjovere for samme penge.

    Så hold den standard og vær efter den med service, olie, vand osv. Det vil du blive gladest for.


  • #7   19. jan 2013 Kertil L S>> Underligt du siger det for de gamle 1,8 motor fejler sgu da aldrig noget hvis de får den service der hører til som på alle andre biler..

    Måske dine hænder bare vender forkert når du skruer... Eller bruger den billigste mekaniker og reservedele? smiley


  • #8   19. jan 2013 Ja det synes jeg også er underlig.. Min gamle 1.8 havde kørt over 300000 km og den kørte som en drøm..

  • #9   19. jan 2013 Vil sige åbent filter på en 8v ikke er så fedt, den larmer bare mere fra motor.

    Jeg har skiftet filteret i min luftfilterkasse, samt i bunden af kassen boret 8 stk 10mm huller, det giver en lidt dybere lyd ved fuld gas, men siger ikke noget ved normal kørsel.


  • #10   19. jan 2013 K&N filter kan sagtens give flere HK hvis bare det monteres ordentligt, med de rigtige slanger og filteret placeres det rigtige sted så det får så kold luft som muligt. smiley

    En bananmanifold kunne også give lidt flere HK;, den kan du få for 1.500 kr. ca.
    Det rigtigt at det larmer en del mere end det gavner, men det er en billig måde smiley

    Min gamle polo fik 12 ekstra HK(72, standard: 60) med K&N filter, remus bagpotte og bananmanifold.


  • #11   19. jan 2013 jeg har haft både kn og en sebring bagpotte på min og har taget filteret af da det simpelthen larmede for meget. så jeg kører kun med potte på min og det lyder egentlig OK og bilen er til og holde ud og køre langt i.

  • #12   19. jan 2013 Så holder jeg den bare Standard smiley

    Det var også bare lige Hvis det gav lidt på acceleration men selvfølgelig er det bedst at holde den standard mht til holdbarhed og km/l.

    Hvordan er det billigst at få nye dæk med fælge uden at det koster en bondegård?
    Gerne thansen det gør ikke mig s meget bare det er billigt smiley


  • #13   19. jan 2013 kommer jo an på hvad du forlanger af dine dæk jo. men find da hellere nogen herinde eller på den blå avis med nogle kvalitetsdæk på. det er da billigere end og købe nye med skoddæk på.

  • #15   19. jan 2013 1.8 motorene i de gamle vw'er er umulige at dræbe.. min gamle vento med skæv blok og flækket top og en drift temp på 120-130grader C og fuld æde i omdr direkte fra koldstart.. den hverken tikkede eller døjede med at starte eller lød underligt fra motoren.. Den gik skide godt til trods for den ikke stod til at redde..
    så valgte at køre i lortet indtil den dag den enten gik helt død eller jeg fik en anden...
    den havde ingen hk eller nm tilbage, den kunne ikke trækk esig selv på lige vej med 60km/t i 4. gear.. op af limfjodstunellen fx skulle den i 3. gear for at slæbe sig selv opad... der var en grund til den fik tæsk smiley ellers var den ikke til at køre i...
    Men kørte, det gjorde den.. ingen problemer der... Og den havde gået over en halv mill km smiley så kom ikke og sig det er en lorte motor... nok en af de mest holdbare benzinmotore de har lavet IMO..
    Diverse spørgsmål til hvorfor jeg kørte som jeg gjorde osv med kold motor på den bil, er velkomne smiley - For den kunne jo holde til det!!! Den smed toppakningen 3 gange med 500km mellemrum og køleren 2 gange... til sidst gad jeg ike bøvle mere.. og derfor blev jeg ligeglad med motoren.. og det var inden jeg begyndte at give den tæsk.. men kom den over 4000omdr(120km/t i 5.) røg toppakningen.. og man kan jo ikke planslibe en motorblok uden det går ud over stemplerne! der er jo grænser for vanvidden....


  • #16   19. jan 2013 har taget livet af flere motor. trækkraft er mangelfuld og de kan sku ikke tåle de samme tæsk som japanere fra den årgang...
    motoren føles hård i motorgangen. og lyder ikke godt... mine erfaringer siger mig at Golf 2-3 er noget de3r bør holde hos huggeren eller i en anden mands garage. for de holde ikke. yder mere er det kun mine VW´er jeg har haft startbesvær i.

    god ide at holde den standart. bruge dem som trasportmiddel prøve noge andre biler du finder intrassante. så opblever du også hvordan biler kan køre og hvordan køre glæde føles.


  • #17   19. jan 2013 Ketil L S>> Din personlige mening har jo så ikke noget at gøre med om det duer eller ej...

    Jeg synes osse at en gammel Carina 1,6 er en lortebøre og den bliver ikke mindre morfar af at være en stationcar... Og i øvrigt skal den have 5000rpm før der sker bare en lille bitte smule..
    Men bilen er da alligevel en ok kvalitet selv om den ikke falder i min smag... Men derfor sidder jeg ikke og sviner den hver gang nogen opretter et indlæg om den.

    Så du har nok bare haft en dårlig mekaniker på de 1.8 motorer du har ejet.. Eller været for nærig smiley


  • #18   19. jan 2013 De gamle 1.8 8v vw maskiner, er sguda KLART de bedste..
    Tvært i mod var det konens Lorte spasser G4 20v Der altid fuckkede..
    Så var de gas potenioumeteret jeg skiftede så var det lmm så begyndte opstrammer at larme så gik c lås i spasser Christian vær du GLAD for at du har den maskine du nu har.. har set ventoer med den maskine gå over 400T uden at tikke fra hverken det ene eller det andet. og føler du for at smide et åbent filter på din vogn, så er det da bare om at få det gjort. Men Ja 20v vw makiner er SLET SLET SLET SLET ikke ligeså goe som deres gamle evigheds maskiner på de 8v!!!


  • #19   19. jan 2013 Ham x - ja det er ligesom med tysk vs fransk... som at høre en flok politikkere i børnehave engang imellem... hehe..

    Ketil - ikke noget ondt ment mod dig, jeg genereliserede en stor del af bg smiley
    Men ja, altså de 90 hk der skulle være i min vento var der hvertfald kun ned af bakke.. også før motoren begyndte på at ville blive skæv.... Men start besvær kender jeg ikke til med den... men ja de har en speciel motorgang.. Men det var somregel kun de gamle golf 2ere der havde den der lidt "hårde" motorgang.. men ikke noget der betyder noget imo..
    Self er en stor audi, mercer eller bimmer jo nok en deeeeel mere komfortabel at køre i... men så er vi jo også oppe i et kæmpe budget...
    de biler jeg kan komme i tanke om, som er behagelieg at køre i og er lidt "luksus" i det, af biler i midt 90'erne er godtnok VW og opel...


  • #20   19. jan 2013 Ketil:
    "...så oplever du også hvordan biler kan køre og hvordan køre glæde føles."

    Hehe, hvis du tager andre biler i samme klasse som en golf 3 1,8 (som emnet handler om), fra samme årgang osv, så er der sgu heller ikke ret meget køreglæde. Uanset om det er en japaner, tysker, franskmand eller russer. Bilerne i den klasse fra start-90'erne var billige og uden udstyr. Det handlede slet ikke om køreglæde, men om et transportmiddel. Dengang var el-ruder, sædevarme, fartpilot og aircondition noget særligt. Også i japanerne...
    Det kan da godt være at du synes det er tæt på at være verdens værste bil og motor... Men prøv engang at se hvor mange der stadig kører idag kontra de tilsvarende japanere? Der må tallene vist tale for sig selv...


  • #21   19. jan 2013 lilledan - helt enig der også.. men hva er der flest på lossepladsen? toyota'er eller vw'ere ? smiley

  • #22   20. jan 2013 Det kan du sgu da ikke sige Havenissen, det er jo nok fordi at der er blevet solgt flere VW end Toyota ? smiley Det har jo intet og gøre med at det er fordi de går i stykker hurtigst, hvilket ikk passer.

  • #23   20. jan 2013 hvis du kære en tur i en G3 og så køre Corolal AE101, Civic, almera. Astra F, Colt og 323 så ville en G3´er ikke mht
    driftsikkerhed.
    kørenskaber. kørekomfort eller køre glæde.

    ang at mercedea køre bedre ja. og en W201 koster ca det samme som en G3´er og så få man en 100gange bedre bil.

    mine erfaringer siger mig at jeg i en alder at nu 24 stadig ikke helt er moden og kedelig nok til at få en ældre VW til at holde. de kan ikke tåle de samme tæsk i samme omfang som japanske biler...

    kan kun tale ud fra erfaringer og det er at det eren lorte bil. rust er en problem. motor driller. svage gearkasser. kan godt lide at smide knokleledne.
    corolla kan være rustne men syntes kun det har været rigitig slemt i Golf 3

    tage i betragtning at en G3 koster 8-15 idag så kan du få en G4 for 18 og opefter. og så har du en bil der er langt bedre.


Kommentér på:
Golf III 1.8 97

Annonce