{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

falck vs. dah {{forumTopicSubject}}

overvejer at skifte mit falck abonnement ud med dansk auto hjælp.

hvad er folkets generelle opfattelse af servicen ved dansk auto hjælp?

er de hurtig ude eller skal man vente flere timer ved dem ?

har som sagt abb. ved falck lige pt, men de har endnu ikke overholdt deres 45 min. garanti en eneste gang ud af de 5 gange vi har haft brug for dem og det syntes jeg ikke jeg fortsat gider at betale for.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  falck vs. dah
  • #1   21. jan 2013 er det ikke noge med at hvis de ikke overholder aftalet får du penge tilbage?

• #2   21. jan 2013 hvis de har en garanti som siger maks 45min så kan du nok klage over det og få nogle penge eller sådan noget..

De kan ikk bare sige alt muligt og så det ikk passer

• #3   21. jan 2013 har skam klaget mange gange og de lover højt og helligt et afslag på 100 kr, hver gang de kommer for sent. men kan se på min seneste betaling at det ikke rigtig hjælper, de har stadig trukket det fulde beløb.

• #4   21. jan 2013 Jeg har ikke haft problemer med DAH, de kommer ligeså hurtigt som Falck i nogle tilfælde har vi ventet længe på Falck, selv i perioder hvor der ikke er travlt.

Men nu har jeg så også DAH igennem forsikringen, så der er væsentlig mange penge at spare.

• #5   21. jan 2013 Er ikke ikker på at dah er anderledes....

Men er det ikke bedre at bruge pengene på at få bilen up to date, så du ikke skal have vejhjælp så tit.... smiley

• #6   21. jan 2013 Den der minutgaranti ... er det kun ved plus-abonnement, den gælder? Det har jeg aldrig hørt noget om i forhold til mit basis-abonnement.

Jeg har til gengæld ikke haft problemer med at "få dem frem", når jeg har ringet. De er kommet i løbet af en halv time.

Jeg har ingen erfaring med DAH, men mange mener, at det er bedre.

• #7   21. jan 2013 Brian D er skam næsten ligeglad med hvad det koster, bare de kommer når man ringer.
    min kæreste sad strandet på motorvejen 2 timer en fredag nat i minus 15 grader, fordi falck ikke havde tid, måtte forklare ham derinde flere gange at vi betalte ekstra for at de henter bilen inden for 45 min. hvortil han svarede at det gælder kun i sommer sæsonen.

men nu vil jeg lige se hvad folket siger om dah, hvis bare de er forholdsvis hurtige ude må det næsten være bedre.

• #8   21. jan 2013 Buggi Boy . kører fnat, den bliver aldrig nok up to date til at køre stabilt hehe

Bay ja det er deres plus abb.

• #10   21. jan 2013 Havde så meget sendt dem til forbrugerombudsmanden.. Det der kan de ikke..

Hvornår dækker MinutGarantien ikke?
    Hvis du ikke har akut brug for hjælp til bilen, gælder MinutGarantien
    ikke. Når du kontakter Falcks vagtcentral, aftaler vi, hvornår vi
    er fremme ved din bil.
    MinutGarantien kan bortfalde, hvis vi skal bruge andre transportmidler
    end vores egne (eksempelvis færge) for at nå frem til din
    bil. MinutGarantien gælder ikke ved force majeure, som er beskrevet
    i de generelle vilkår.

Her står der INTET om vinter eller ej.. De tager røven på dig og du gør ikk en skid ved det smiley

Du får kompensation, hvis vi ikke overholder MinutGarantien
    Overholder Falck ikke MinutGarantien, kan du bede os om at trække
    100 kroner fra fakturaen for din næste abonnementsperiode.
    Som fører af bilen er det dit ansvar at kontakte Falcks vagtcentral
    og bede om kompensation umiddelbart efter, vi har ydet assistance
    til din bil.
    Den årlige kompensation kan ikke overstige det beløb, der svarer
    til den årlige abonnementspris.

Kan se de har en service for hvis de kommer forsent..
    Og du siger du har brugt det men de har ikk ændret regningen.. tag forhelvede fat i dem i stedet for det her.. Sæt dem på plads smiley

• #11   21. jan 2013 der er så meget pis og papir med falck så det er til at bræke sig over.. vi har også et abo hos dem hvor alle som opholder sig her i hjemmet skulle været dækket med frakt til sygehuset og medicin undervejs der til.. det er fra før vi selv fik bil og ville gerne betale for at de kom når vi ringede fordi vi har små børn og ikke selv var istand til at komme til sygehuset med syge børn... men en gang hvor vi stod og skulle bruge dem nægtet de at det ikke var en del af vores abo... fuck dem... de er ikke en skid vær... når de kan lukke sådan en gang mundlort ud når man endelig har brug for dem.. og hvad kan de så ikke finde på at sige hvis jeg køre galt en dag.. har nu dansk autohjælp og de har været der inden for meget kort tid de 2 gange jeg har haft brug for dem.. og de er en del af min forsikring på bilen... så vil klart anbefale dansk autohjælp til andre...

• #12   21. jan 2013 Har stået med en handicap bil med en i rullestol bagi.. Vi måtte vente 4 timer på at falck kom frem

De gange jeg har brugt DAH i taxien har de været fremme inden for en time

Jeg ved godt hvem jeg ville vælge .......

• #13   21. jan 2013 Emre har skam haft fat i dem, mange gange endda, de har bare lidt problemer med at overholde deres aftale, det er også derfor jeg overvejer at udskifte dem med dah.

ham jeg snakkede med sidst derinde indrømmede også at det med at det var vinter ikke passede, det var første gang jeg blev lovet en nedslag i regningen.

sidste gang vi havde brug for dem, måtte jeg forklare manden der kom ud hvordan han skulle lave bilen.
    der var luft i vandet og kører i punto, det er sgu ikke raketvidenskab hehe

• #14   21. jan 2013 Jeg har haft dah de første 6 år gennem mit forsikringsselskab, har brugt dem 5 gange tror jeg, sågar en tur fra viborg til padborg +200km og der var god service hele vejen igennem. har også fået fragtet bilen fra min bopæl til værksted, 30km de gjorde de også uden at stille spørgsmål .. Nu har jeg så falck, men har endnu ikke haft brug for assistance

• #15   21. jan 2013 J har aldrig fået brug for falck endnu. Men jeg havde dah på et tidspunkt. Bilen kunne ik starte. De kom efter 2 timer hvor de lovede 1 time. Så da manden kommer frem så forklare j at jeg tror det er batteriet. Han sætter en booster til i 5 sek og siger start den. Self startet den ikke. Så begynder han at pakke sammen og er ved at gå. Efter en diskussion om at han skulle have haft fri nu bla bla bla kørte han mig på værksted. Mekanikeren satte en booster til ventede lidt. Og der var liv i lortet.

• Uknown #001
    Uknown #001 Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 1 Emner: 45 Svar: 319
    #16   21. jan 2013 Falck vejhjælp? Løb - hellere et par hundrede kroner mere om året ned sin sjæl til djævlen..

Dog bliver deres support linje ret effektiv når man vil snakke med deres afdelingschef omkring deres supportere smiley

• #17   21. jan 2013 Morten H kræver lige man kan komme igennem til deres support linje hehe

• #18   21. jan 2013 Jeg har haft falck i 4 år og har aldrig haft problemer med dem.. Heldigvis!

• Uknown #001
    Uknown #001 Tilmeldt:
    jan 2012

#19   21. jan 2013 Synes næsten i skulle høre historie.
    Køber falck abb. online på deres webshop, med en kampagne rabat - betaler igennem deres eget system med en fast pris a ca. 550 kroner - billigt og nemt, super fint.

Der går så 3 måneder hvor jeg får første regning - som samtidig er en rykker. Det er en regning på beløbet som jeg har fået det abb. billigere under deres kampagne. 221,76 kroner.

Ringer ind til deres supportafdeling for at få den annulleret, men møder en supporter som nægter det - for som han hævder "Jeg har betalt de 221,76 kroner for lidt igennem netbank før kampagnen var ude. Altså har jeg betalt et PRÆCIS beløb mindre end hvad produktet koster som var PRÆCIS på øre og kroner for hvad det ville koste en uge senere (altså eksisterede tilbuddet ikke da jeg købte det, men jeg havde betalt PRÆCIS det for lidt på kroner og øre)

Da jeg så fortalte ham meget kraftigt at det var IKKE service, og ønskede ham at forklare hans chef situationen - fortalt meget kraftigt - kunne kan lige pludselig godt se det og annullerede rykkeren.

Sjov måde at håndtere service på?

• Uknown #001
    Uknown #001 Tilmeldt:
    jan 2012

#20   21. jan 2013 Johnny - tog 45 min på vent smiley

• #21   21. jan 2013 heysa hvad farve er dit falck kort?

• #22   21. jan 2013 Har brugt dah 3 gange hve gang har de sagt en time men de er altid kommet inden for 30 min smiley
    Det har så altid været unden for 15-25 km fra derfra hvor de køre ud fra så det var nok os lidt at sige smiley

• #23   21. jan 2013 heysa johnny hvad farve er dit falck kort

• #24   21. jan 2013 Morten H
    Sådanne typer har den modsatte effekt på mig. Folk, der ikke kan have en saglig dialog uden at hæve stemmen og som beder om at tale med chefen i stedet.
    Jeg mister 100 % af den eventuelle respekt, jeg måtte have for pågældende person, hvis jeg oplever sådanne tilfælde.

Jeg kan sagtens se, du har fået en uretfærdig behandling, men det der er altså ikke vejen frem i et moderne samfund.

• Uknown #001
    Uknown #001 Tilmeldt:
    jan 2012

#25   21. jan 2013 Bay - du skulle have været i situationen tror jeg smiley

Jeg er altid respektfuld, men han hævdede jo at jeg tog fejl. Det var jo REN logik at jeg tog fejl. Jamen virkelig, kort sagt sagde han jeg var idiot, men det gir jo nul mening at jeg skal tilbage betale deres rabat + rykkergebyr for at have betalt igennem deres eget system?

• #26   21. jan 2013 Jeg har DAH og ret tilfreds med dem. De plejer at være fremme indenfor 1 time, pånær når der er travlt pga vejret. Det plejer de også at sige når man ringer... Men oftes er de fremme indenfor 1 time alligevel. Og chaufføren der kommer ud ringer tilbage til en når han ved hvornår han er der.
    Hvis man får DAH igennem forsikringen skal man lige læse betingelserne igennem først. Jeg har igennem GF og der har man et begrænset antal hentninger om året. (2 eller 3). Derefter koster det 500kr pr. gang... Det skal man lige være obs på hvis man har en bil som tit går istykker.

• #27   21. jan 2013 Brug DMS... Dem syntes jeg helt klart er de hurtigste.. Og altid god service

• #29   21. jan 2013 Har Falck plus de kommer nogle gange til tiden har ventet 4 timer en nat hvor jeg punkterede ude donkraft i bilen og det var 5 min kørsel fra Falck stationen i Viborg..

• #30   21. jan 2013 Emre Kameramand for Bg...

Du har "vist" ikke læst de generelle vilkår,Da du jo selv linker til hvor der står at minutgarantien bortfalder ved Force Majeure, siden du ikke skriver at der IKKE står noget om vintervejr.

Men her har jeg lige indsat det for dig....

Force Majeure
    Det er ikke vores ansvar, hvis vi ikke kan hjælpe dig ved usædvan-
    lige begivenheder, som vi ikke selv er herre over. Det kan eksem-
    pelvis være strejker, naturkatastrofer, ekstreme vejr- og vejforhold,
    krig, terrorisme, oprør og uroligheder.

• #31   21. jan 2013 jacob j det er blå.

buggi boy der var bestemt ikke noget ekstremt over vejret, der var bare tisse koldt.

• #32   21. jan 2013 Tror nu de mener det er ekstremt hvis de sendes ud jævnligt når det er pisse koldt, men tåge, sne, storm, hagl, tørke osv. kan jo være alt der lige passer i deres force majeure... smiley

Jeg tror alle kan være presset og der vil jo være ventetid, jeg har ikke noget imod de to der bliver stillet op her, for har kun fået godt service begge steder...

Men hvis man læser deres betingelser HELT igennem, så bliver man jo nok en helk del klogere... basis plus er jo kun deres mellem abb. af hvad jeg kan se....

• #33   21. jan 2013 Jeg kan kun anbefale Dansk autohjælp. De har altid været hurtig tilstede ved mig eller min kæreste og en super service. Min kæreste kørte i et stort hul på vej fra arbejde en aften. Det skal siges det er en gammel Felicia fra 95. Men den ene fælg blev smadret. Men han kørte lige hjem efter en stålfælg hun kunne få så bilen kunne køre videre indtil hun fik erstatning fra kommunen. Jeg kan kun gi tthumbs up til DAH

• #34   21. jan 2013 Den samme har jeg skam oplevet ved falck også... smiley

• #35   21. jan 2013 buggi boy sidst vi gjorde brug af falck var midt på sommeren, der brugte de halvanden time på at nå frem, og derefter måtte jeg over telefon forklare hvordan han skulle lave bilen.
    det eneste sted ved falck jeg har oplevet god service er fra deres salgsafdeling.

• #36   21. jan 2013 Ja det vil jeg så ikke nikke genkendende til, jeg bruger begge steder eller kunder gør, og jeg hører sjældent dårligt om Falk eller DAH, men selvfølgelig er der da ting, der kunne ændres ved begge....

Men alt i alt er de flinke, og man kan ikke forklare en telefon dame hvad en Falck reder skal lave eller gøre,, og man kan jo som er fornuftig mennerske ikke forvente at der holder en transporter på hvert et gade hjørne,,,

Det må da også være forskel på AKUT hjælp eller bare et simpelt haveri....

Ydermere står der også på deres side at man som føre af køretøjet SELV skal ringe til falck kort tid efter for at få udlignet diferencen på minutgarantien, og at beløbet aldrig kan overtige ens præmie beløb...

Mange af dem der har forsikring billigt igennem deres forikring er jo ofte heller ikke dækket at flere flytning af deres biler osv. men skal betale for yderliger flytninger eller asistancer...

Mener også jeg har læst at hvis en evt. bugsering er pga. en dårligt vedligeholdt bil, og evt. gengangere så er der en selvrisiko eller merbetaling...

Men som sagt er jeg godt tilfred med begge dele...

Jeg har oplevet at falck har kørt en kundebil på deres eget værksted og reparet bilen og kunden kun skulle betale for reservedelen, klokken 1 om natten, og se det er da også service.... som sparede kunden for yderliger transport da der var flere forkellig i bilen og at falck jo ikke skal lege taxa, men til kundens bopæt eller ankoms sted, og ikke flere forskellige adresser....

Derimod har jeg prøvet at have brug for akut hjælp fra DAH dengang jeg kørte rutebil, og jeg sad fast på en bakke i snestorm og spærede alt, og havde ringet til DAH, som ville sende en bil, men da jeg havde ventet i 10 minutter kom der i modsatte kørebane en unimog fra DAH og jeg sprang ud og stoppede ham og spurgte om det var ham der skulle trække mig fri,,, og det var det ikke, og jeg spurgte om han ikke kunne hjælpe, men han kunne godt trække mig op ad bakken mod betaling da han ikke måtte tage andres ture,,, og jeg indvilgede,,,
    Han brugte ca. 15 minutter og jeg var videre,,,

14 dage senere ringede mester og skabte sig over en regning på 2600,-kr.....

DAH ville ikke modregne ydelsen i deres abb. så hvad gør man der,,, ja man betaler jo bare.....

Men igen så er der da også historier i modsat retning.... smiley

Forstå mig nu ret....

• #37   21. jan 2013 Buggi Boy . der vil altid være gode og dårlige oplevelser ved alle firmaer, danskere har jo også en tendens med at brokke sig over den mindste ting.

syntes dog jeg har givet falck en chance, har selv bestilt det og betaler fuld pris. fik udpenslet dækningen osv.
    der har heller ikke været noget når det bare var alm. afhentning.
    men når der sidder en i bilen og venter og man betaler ekstra for minut garanti, så forventer jeg også de overholder det.

men det kan vi sikkert bruge hele aftenen på at diskutere hehe.
    men giver dah en chance nu, om ikke andet er de billiger.

• #38   21. jan 2013 Buggi Boy . >> Så kan jeg komme med modsat rettede fortællinger:

1. Falck skulle hente min brors bil hos mig, da der var slået hul i tanken, og den ikke var forsvarlig at forsøge at køre i, bilen skulle til værkstedet, men vi havde sagt at det ikke hastede. Der blev ringet omkring kl 18, og vi sagde at så længe det var før midnat, så kunne de bare komme, men hvis ikke de kunne nå det inden midnat, så måtte de vente til efter kl 9 næste dag.
    De kom kl 2.30, og ringede først på døren, og efter 30 sekunder ringede han og skældte ud over at der ikke var nogen til at give ham nøglen. Jeg måtte fortælle ham at han ikke skulle komme mellem 00.00 og 09.00, men at jeg lige skulle have et par bukser på.
    Han fik bilen, og kørte så afsted. Han ankom til værkstedet kl. 06.30, det er cirka 35 minutters kørsel herfra, så jeg ved ikke hvad han har lavet i mellemtiden.
    Heldigvis vågnede de da han ankom, og fik ham stoppet inden han smed nøglen i postkassen ved huset på den modsatte side af vejen, i forhold til aftalt.
    Det kalder jeg dårlig service.

2. Min brors næste bil kunne ikke starte, en kammerat og jeg var kørt derud for at forsøge at give den strøm, for derefter at prøve at skubbe den i gang.
    Det lykkedes ikke, så vi ventede en time på Falck, hvor han så igen forsøgte med strøm, selvom vi sagde vi havde prøvet, men fair nok.
    Derefter måtte vi skubbe Falck redderen frem og tilbage hele 10 gange inden han gik med til at køre bilen ud til værkstedet, som lå 10-15 km derfra.
    Det viste sig at være startspærren der var defekt, men Falck redderen ville ikke høre på os.

3. En positiv historie om DAH, jeg var punkteret, og forsikringen var dengang skiftet til Totempo, som så var gået konkurs, så jeg havde reelt ikke nogen autohjælp, jeg var på en tank, hvor der kom en fra DAH ind, jeg spurgte om han havde en donkraft jeg kunne låne. Han spurgte om jeg var abonnent, og jeg forklarede ham situationen. Han fandt donkraften frem og hjalp med at skifte hjul, og sagde derefter god tur. Jeg havde kun håbet at jeg kunne låne donkraften, så jeg ikke skulle bruge den nødtørftige donkraft der fulgte med bilen, når der var sne og sjap. Men han brugte lige de fem minutter og sikrede derefter en glad DAH kunde.

4. En af mine biler smed bundproppen da jeg parkerede, jeg havde lige købt den, så jeg kendte ikke til at der var et problem, DAH var der indenfor 20 minutter, sørgede for at fjerne olien, og kørte bilen ud til værkstedet, og derefter kørte de mig hjem.

Jeg har så ikke haft brug for DAH eller lignende de sidste 4 år, så jeg kender ikke til om det har ændret sig, men jeg har bedst erfaring med DAH fremfor Falck

• #39   21. jan 2013 Brian
    Hvorfor tilegner du MIG dine historier ???

Jeg kan også mange historier der gælder begge veje, så holder ikke med nogen af parterne som jeg også skrev tidligere, men den del sprang du måske over siden at du lige precis skriver det til mig.....

Men tak alligrvrl, selv om det ikke er mig der søgte efter erfaringer. smiley

Men lige et hint....

Alle ud over mig herinde mener jo at kvalitet og pris hænger sammen, så hvor blev ligr den bemærkning af idag. lool

Godnat. smiley

• #40   21. jan 2013 Buggi Boy . >> Det var nu nok mest fordi du var den seneste der kom med en længere fortælling, der gav kredit til Falck, jeg må indrømme jeg har endnu ikke haft en perfekt oplevelse med Falck, heller ikke i andre sammenhæng.

Men fair nok, jeg beklager du blev skydeskive for mine fortællinger.

Kommentér på:
falck vs. dah

Annonce