1.159 visninger
|
Oprettet:
falck vs. dah {{forumTopicSubject}}
overvejer at skifte mit falck abonnement ud med dansk auto hjælp.
hvad er folkets generelle opfattelse af servicen ved dansk auto hjælp?
er de hurtig ude eller skal man vente flere timer ved dem ?
har som sagt abb. ved falck lige pt, men de har endnu ikke overholdt deres 45 min. garanti en eneste gang ud af de 5 gange vi har haft brug for dem og det syntes jeg ikke jeg fortsat gider at betale for.
mar 2012
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 48 Svar: 698
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
De kan ikk bare sige alt muligt og så det ikk passer
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 4.040
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.480
Men nu har jeg så også DAH igennem forsikringen, så der er væsentlig mange penge at spare.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Men er det ikke bedre at bruge pengene på at få bilen up to date, så du ikke skal have vejhjælp så tit....
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg har til gengæld ikke haft problemer med at "få dem frem", når jeg har ringet. De er kommet i løbet af en halv time.
Jeg har ingen erfaring med DAH, men mange mener, at det er bedre.
mar 2007
min kæreste sad strandet på motorvejen 2 timer en fredag nat i minus 15 grader, fordi falck ikke havde tid, måtte forklare ham derinde flere gange at vi betalte ekstra for at de henter bilen inden for 45 min. hvortil han svarede at det gælder kun i sommer sæsonen.
men nu vil jeg lige se hvad folket siger om dah, hvis bare de er forholdsvis hurtige ude må det næsten være bedre.
mar 2007
Bay ja det er deres plus abb.
okt 2007
Følger: 88 Følgere: 110 Biler: 3 Emner: 276 Svar: 3.752
Hvornår dækker MinutGarantien ikke?
Hvis du ikke har akut brug for hjælp til bilen, gælder MinutGarantien
ikke. Når du kontakter Falcks vagtcentral, aftaler vi, hvornår vi
er fremme ved din bil.
MinutGarantien kan bortfalde, hvis vi skal bruge andre transportmidler
end vores egne (eksempelvis færge) for at nå frem til din
bil. MinutGarantien gælder ikke ved force majeure, som er beskrevet
i de generelle vilkår.
Her står der INTET om vinter eller ej.. De tager røven på dig og du gør ikk en skid ved det
Du får kompensation, hvis vi ikke overholder MinutGarantien
Overholder Falck ikke MinutGarantien, kan du bede os om at trække
100 kroner fra fakturaen for din næste abonnementsperiode.
Som fører af bilen er det dit ansvar at kontakte Falcks vagtcentral
og bede om kompensation umiddelbart efter, vi har ydet assistance
til din bil.
Den årlige kompensation kan ikke overstige det beløb, der svarer
til den årlige abonnementspris.
Kan se de har en service for hvis de kommer forsent..
Og du siger du har brugt det men de har ikk ændret regningen.. tag forhelvede fat i dem i stedet for det her.. Sæt dem på plads
aug 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 312
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
De gange jeg har brugt DAH i taxien har de været fremme inden for en time
Jeg ved godt hvem jeg ville vælge .......
mar 2007
ham jeg snakkede med sidst derinde indrømmede også at det med at det var vinter ikke passede, det var første gang jeg blev lovet en nedslag i regningen.
sidste gang vi havde brug for dem, måtte jeg forklare manden der kom ud hvordan han skulle lave bilen.
der var luft i vandet og kører i punto, det er sgu ikke raketvidenskab hehe
nov 2004
Følger: 81 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 575 Svar: 3.383
feb 2008
Følger: 57 Følgere: 54 Biler: 3 Emner: 187 Svar: 2.109
jan 2012
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 319
Dog bliver deres support linje ret effektiv når man vil snakke med deres afdelingschef omkring deres supportere
mar 2007
jul 2003
Følger: 18 Følgere: 19 Biler: 10 Emner: 27 Svar: 457
jan 2012
Køber falck abb. online på deres webshop, med en kampagne rabat - betaler igennem deres eget system med en fast pris a ca. 550 kroner - billigt og nemt, super fint.
Der går så 3 måneder hvor jeg får første regning - som samtidig er en rykker. Det er en regning på beløbet som jeg har fået det abb. billigere under deres kampagne. 221,76 kroner.
Ringer ind til deres supportafdeling for at få den annulleret, men møder en supporter som nægter det - for som han hævder "Jeg har betalt de 221,76 kroner for lidt igennem netbank før kampagnen var ude. Altså har jeg betalt et PRÆCIS beløb mindre end hvad produktet koster som var PRÆCIS på øre og kroner for hvad det ville koste en uge senere (altså eksisterede tilbuddet ikke da jeg købte det, men jeg havde betalt PRÆCIS det for lidt på kroner og øre)
Da jeg så fortalte ham meget kraftigt at det var IKKE service, og ønskede ham at forklare hans chef situationen - fortalt meget kraftigt - kunne kan lige pludselig godt se det og annullerede rykkeren.
Sjov måde at håndtere service på?
jan 2012
feb 2011
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 5
feb 2010
Følger: 38 Følgere: 40 Biler: 1 Emner: 176 Svar: 1.694
Det har så altid været unden for 15-25 km fra derfra hvor de køre ud fra så det var nok os lidt at sige
feb 2011
Følger: 11 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 5
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Sådanne typer har den modsatte effekt på mig. Folk, der ikke kan have en saglig dialog uden at hæve stemmen og som beder om at tale med chefen i stedet.
Jeg mister 100 % af den eventuelle respekt, jeg måtte have for pågældende person, hvis jeg oplever sådanne tilfælde.
Jeg kan sagtens se, du har fået en uretfærdig behandling, men det der er altså ikke vejen frem i et moderne samfund.
jan 2012
Jeg er altid respektfuld, men han hævdede jo at jeg tog fejl. Det var jo REN logik at jeg tog fejl. Jamen virkelig, kort sagt sagde han jeg var idiot, men det gir jo nul mening at jeg skal tilbage betale deres rabat + rykkergebyr for at have betalt igennem deres eget system?
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.633
Hvis man får DAH igennem forsikringen skal man lige læse betingelserne igennem først. Jeg har igennem GF og der har man et begrænset antal hentninger om året. (2 eller 3). Derefter koster det 500kr pr. gang... Det skal man lige være obs på hvis man har en bil som tit går istykker.
feb 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.489
feb 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.489
feb 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 13 Emner: 41 Svar: 320
aug 2008
Du har "vist" ikke læst de generelle vilkår,Da du jo selv linker til hvor der står at minutgarantien bortfalder ved Force Majeure, siden du ikke skriver at der IKKE står noget om vintervejr.
Men her har jeg lige indsat det for dig....
Force Majeure
Det er ikke vores ansvar, hvis vi ikke kan hjælpe dig ved usædvan-
lige begivenheder, som vi ikke selv er herre over. Det kan eksem-
pelvis være strejker, naturkatastrofer, ekstreme vejr- og vejforhold,
krig, terrorisme, oprør og uroligheder.
mar 2007
buggi boy der var bestemt ikke noget ekstremt over vejret, der var bare tisse koldt.
aug 2008
Jeg tror alle kan være presset og der vil jo være ventetid, jeg har ikke noget imod de to der bliver stillet op her, for har kun fået godt service begge steder...
Men hvis man læser deres betingelser HELT igennem, så bliver man jo nok en helk del klogere... basis plus er jo kun deres mellem abb. af hvad jeg kan se....
maj 2009
Følger: 43 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 94
aug 2008
mar 2007
det eneste sted ved falck jeg har oplevet god service er fra deres salgsafdeling.
aug 2008
Men alt i alt er de flinke, og man kan ikke forklare en telefon dame hvad en Falck reder skal lave eller gøre,, og man kan jo som er fornuftig mennerske ikke forvente at der holder en transporter på hvert et gade hjørne,,,
Det må da også være forskel på AKUT hjælp eller bare et simpelt haveri....
Ydermere står der også på deres side at man som føre af køretøjet SELV skal ringe til falck kort tid efter for at få udlignet diferencen på minutgarantien, og at beløbet aldrig kan overtige ens præmie beløb...
Mange af dem der har forsikring billigt igennem deres forikring er jo ofte heller ikke dækket at flere flytning af deres biler osv. men skal betale for yderliger flytninger eller asistancer...
Mener også jeg har læst at hvis en evt. bugsering er pga. en dårligt vedligeholdt bil, og evt. gengangere så er der en selvrisiko eller merbetaling...
Men som sagt er jeg godt tilfred med begge dele...
Jeg har oplevet at falck har kørt en kundebil på deres eget værksted og reparet bilen og kunden kun skulle betale for reservedelen, klokken 1 om natten, og se det er da også service.... som sparede kunden for yderliger transport da der var flere forkellig i bilen og at falck jo ikke skal lege taxa, men til kundens bopæt eller ankoms sted, og ikke flere forskellige adresser....
Derimod har jeg prøvet at have brug for akut hjælp fra DAH dengang jeg kørte rutebil, og jeg sad fast på en bakke i snestorm og spærede alt, og havde ringet til DAH, som ville sende en bil, men da jeg havde ventet i 10 minutter kom der i modsatte kørebane en unimog fra DAH og jeg sprang ud og stoppede ham og spurgte om det var ham der skulle trække mig fri,,, og det var det ikke, og jeg spurgte om han ikke kunne hjælpe, men han kunne godt trække mig op ad bakken mod betaling da han ikke måtte tage andres ture,,, og jeg indvilgede,,,
Han brugte ca. 15 minutter og jeg var videre,,,
14 dage senere ringede mester og skabte sig over en regning på 2600,-kr.....
DAH ville ikke modregne ydelsen i deres abb. så hvad gør man der,,, ja man betaler jo bare.....
Men igen så er der da også historier i modsat retning....
Forstå mig nu ret....
mar 2007
syntes dog jeg har givet falck en chance, har selv bestilt det og betaler fuld pris. fik udpenslet dækningen osv.
der har heller ikke været noget når det bare var alm. afhentning.
men når der sidder en i bilen og venter og man betaler ekstra for minut garanti, så forventer jeg også de overholder det.
men det kan vi sikkert bruge hele aftenen på at diskutere hehe.
men giver dah en chance nu, om ikke andet er de billiger.
sep 2004
1. Falck skulle hente min brors bil hos mig, da der var slået hul i tanken, og den ikke var forsvarlig at forsøge at køre i, bilen skulle til værkstedet, men vi havde sagt at det ikke hastede. Der blev ringet omkring kl 18, og vi sagde at så længe det var før midnat, så kunne de bare komme, men hvis ikke de kunne nå det inden midnat, så måtte de vente til efter kl 9 næste dag.
De kom kl 2.30, og ringede først på døren, og efter 30 sekunder ringede han og skældte ud over at der ikke var nogen til at give ham nøglen. Jeg måtte fortælle ham at han ikke skulle komme mellem 00.00 og 09.00, men at jeg lige skulle have et par bukser på.
Han fik bilen, og kørte så afsted. Han ankom til værkstedet kl. 06.30, det er cirka 35 minutters kørsel herfra, så jeg ved ikke hvad han har lavet i mellemtiden.
Heldigvis vågnede de da han ankom, og fik ham stoppet inden han smed nøglen i postkassen ved huset på den modsatte side af vejen, i forhold til aftalt.
Det kalder jeg dårlig service.
2. Min brors næste bil kunne ikke starte, en kammerat og jeg var kørt derud for at forsøge at give den strøm, for derefter at prøve at skubbe den i gang.
Det lykkedes ikke, så vi ventede en time på Falck, hvor han så igen forsøgte med strøm, selvom vi sagde vi havde prøvet, men fair nok.
Derefter måtte vi skubbe Falck redderen frem og tilbage hele 10 gange inden han gik med til at køre bilen ud til værkstedet, som lå 10-15 km derfra.
Det viste sig at være startspærren der var defekt, men Falck redderen ville ikke høre på os.
3. En positiv historie om DAH, jeg var punkteret, og forsikringen var dengang skiftet til Totempo, som så var gået konkurs, så jeg havde reelt ikke nogen autohjælp, jeg var på en tank, hvor der kom en fra DAH ind, jeg spurgte om han havde en donkraft jeg kunne låne. Han spurgte om jeg var abonnent, og jeg forklarede ham situationen. Han fandt donkraften frem og hjalp med at skifte hjul, og sagde derefter god tur. Jeg havde kun håbet at jeg kunne låne donkraften, så jeg ikke skulle bruge den nødtørftige donkraft der fulgte med bilen, når der var sne og sjap. Men han brugte lige de fem minutter og sikrede derefter en glad DAH kunde.
4. En af mine biler smed bundproppen da jeg parkerede, jeg havde lige købt den, så jeg kendte ikke til at der var et problem, DAH var der indenfor 20 minutter, sørgede for at fjerne olien, og kørte bilen ud til værkstedet, og derefter kørte de mig hjem.
Jeg har så ikke haft brug for DAH eller lignende de sidste 4 år, så jeg kender ikke til om det har ændret sig, men jeg har bedst erfaring med DAH fremfor Falck
aug 2008
Hvorfor tilegner du MIG dine historier ???
Jeg kan også mange historier der gælder begge veje, så holder ikke med nogen af parterne som jeg også skrev tidligere, men den del sprang du måske over siden at du lige precis skriver det til mig.....
Men tak alligrvrl, selv om det ikke er mig der søgte efter erfaringer.
Men lige et hint....
Alle ud over mig herinde mener jo at kvalitet og pris hænger sammen, så hvor blev ligr den bemærkning af idag. lool
Godnat.
sep 2004
Men fair nok, jeg beklager du blev skydeskive for mine fortællinger.
falck vs. dah