{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.706 visninger | Oprettet:

utæt ventil-budget {{forumTopicSubject}}

Hej Vi er 2 maskinmester studerende der skal til at igang med en ombygning af en lille diesel motor til raps olie i et værksteds projekt. MEN så begynder vores lille 1,6 d motor at springe en cyllinder over og tab af kompression på en cyllinder. Mit spørgsmål er, om man kan slibe ventiler på de nyere diesel topstykker, jeg har forhørt mig lidt omkring, men nogen siger at de ikke kan slibes på grund af hærdning og sæderne skal skiftes, mens andre siger at det ikke burde være noget problem at slibe sæder og ventiler på den gammeldags måde.

Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  utæt ventil-budget
  • #1   23. jan 2013 Kommer vel an på hvilken motor det er - materialerne de ventiler er lavet af er jo ikke ens på kryds og tværs af producenterne? - Lidt mere info, ville nok give dig et mere brugbart svar smiley

• #2   23. jan 2013 Hvis de er hærdet - Så er hærdningen hele vejen igennem. Men hvis de er coated, så skal du have nye..

• #3   23. jan 2013 Tud5-Vjx-Peugeot-2002 smiley

• #4   23. jan 2013 Redneck Army: det giver god mening. Tak

• #5   23. jan 2013 Har sku aldrig hørt om ventiler som ikke kunne slibes..

Materialet er jo den samme gennem hele ventilen og en hærdning vil ikke hjælpe på at kunne modstå varmen fra forbrændingen, det er legeringen af ventilen som gør det..
    Og det samme med sædet..

Ventiler kan være hærdet i toppen af stammen, men det er for at modstå slidet fra knast/nikketøj

Men hvis i har haft en gennembrænding, vil ventilen højest sandsynligt ikke kunne bruges igen, og i skal evt. skifte sædet også..

• #6   23. jan 2013 Kent R:
    Vi skal lige have den rykket fra hindanden her, og se om der er gennembrænding. Men tak for hjælpen.
    Kan se du sejler tanker, er selv kadet smiley
    Lasse

• #7   23. jan 2013 Blot lige for at få styr på det, så er det en 1,5 Diesel i roder rundt med.
    Den kan i sagtens få slebet ventilerne på, men hvis den halter, så skal det nok skiftes istedet, da ventilstamme diametern er meget lille lige i den sidste generation der blevet producert som i har. Men ellers er det en bundsolid motor, bare den ikke bliver kørt varm eller får klø når den er kold, for så har toppakningen med og gå.

• #8   23. jan 2013 lasse n

Selv tak.. Nu ved jeg ikke hvad motoren sidder i, men skal den kun køre forsøg og demo i en test bænk, vil i sikkert kunne fuske det til og køre smiley
    Okay, du skal måske snart afsted?

Kenneth M
    Hvad har ventilstammen med slibningen og gøre?
    Det jo ventilenshoved og hver meget gods der er (højde fra sædet og til bunden af ventilen) som afgør om den kan bruges igen..

• #9   28. jan 2013 Kent R
    Det er i en lille pegeot 106, så den regner vi med at få en rigtig øko racer ud af efter projektet. Har lige haft 3 mdr. på Arthur også har vi vores værksteds projekt hernede i Svendborg indtil april, hvor vi så skal på tanker eller supply efter smiley

• #10   28. jan 2013 Okay.. Jamen så må i hellere lave det ordenligt.. Men kunne ikke foestille mig en ventil koster alverden til sådan en..

Jeg er kun i tank.. Men skal nok blive spændende, hvis du skal på Kirsten Maersk så ses vi nok..

• #11   28. jan 2013 Ja det er jo det, vi glæder os til at se hvordan det ender, det godt nok mest fabrikation af dele også montering.

Kirsten ser fin ud. men ved ikke hvor de sender mig hen i nu.
    Tak for hjælpen
    Lasse

Kommentér på:
utæt ventil-budget

Annonce