{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kørekort regler ved frakendelse
  • #2   23. jan 2013 har du mistet føreretten i dk må du ikke køre bil i dk selvom du har taget svensk eller tysk kørekort

  • #4   23. jan 2013 tak for jeres svar. men nu er det ikke bil kørekort jeg er inta i. den er gone. men jeg ville høre om jeg kan tage kørekort til andre køretøje efter den ny regel. altså lille mc eller 45 scooter


  • #5   23. jan 2013 nu er det en vuderingssag hvornår de ville ta din bil det kan skam ligeså godt være første som tredje gang og bøden første gang er på 7500 kr smiley og ville hellere køre i en morfar bil på danske plader før møder de en på tyske plader om aften/natten er chancen god for at blive stoppet og så er der chance for du skal betale dansk afgift af bilen samt få den taget

  • #6   23. jan 2013 hvis du er betinget frakendt føre retten til bil må du gerne ta til mortorcykel lastbil osv du skal bare gennemgå en teori og køreprøve . men scooter den går sku ikke smiley

  • TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    feb 2004

    Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #7   23. jan 2013 Mon ikke du er gammel nok til at køre en 30`er scooter uden kort ?

  • #8   23. jan 2013 Ja du kan godt tage det i tyskland under forudsætning at du har bopæl dernede i mindst 6mdr. men du må stadigvæk ikke køre i DK uanset hvad før du har fået retten til at køre igen....

  • #10   23. jan 2013 kim s. der er jo kommet nye regler ang 45 scooter 30 scooter og lille mc. man kan læse over alt at en 16 årig kan tage en lille mc i tyskland og køre lovligt i dk

  • #11   23. jan 2013 jeg vil ikke køre uden kørekort. for sker der en ulykke så står jeg med gæld resten af mit liv. og det har jeg ikke lyst til

  • #12   23. jan 2013 du kan google alt det du ville, kender en der fik taget bilen første gang han blev stoppet og jeg er selv blevet stoppet to gange og de har ikke taget min bil, så det er en vuderings spørgsmål fra betjentens side. og nej du må ikke føre noget som helst du skal have kørekort til når du har mistet føreretten i danmark om du så bor i tyskeland

  • #13   23. jan 2013 En 16 årig kan tage MC i flere andre EU lande, og køre i dk hvis man IKKE er dansk statsborger og IKKE har bopæl i DK. Du kan ikke tage kortet i tyskland og så overføre det til DK.


  • #15   23. jan 2013 Vladimir>>> Uanset hvad så har du stadig mistet retten til at føre et motoriseret køretøj i DK (på nær 30 knallert) så du vil ik få noget ud af at tage et kørekort i tyskland ud over bøder ligesom du ville alligevel hvis du bliver stoppet uden kørekort.

    Så det eneste du kan gøre for at køre lovligt herhjemme er at vente til du må køre igen, længere er den ikke, men derfor kan du godt tage dit MC A2 kørekort i tyskland og så bruge det herhjemme når du igen må køre på vejene lovligt


  • #16   23. jan 2013 hahaha ve det da selv da jeg ikke har kørekort og er blevet stoppet 2 gange, og ham jeg snakker om blev taget ca en md efter han mistede sit kørekort de tog hans bil kørte hjem og hentede hans motorcykel og selv knægtens bil fordi den stod i hans navn. så du kan da google alt det du ville velkommen til den virkelige verden smiley


  • #18   23. jan 2013 du kan da kontakte dennis fra min venneliste og høre det var hans svigerfar smiley

Kommentér på:
kørekort regler ved frakendelse

Annonce