{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.373 visninger | Oprettet:

Citroen c5 2,2 hdi 2001 - 2002 {{forumTopicSubject}}

Er der noget bestemt man skal kikke efter ved denne model? Og gerne seriøse svar, for svar som alt mellem pladerne osv, kan jeg ikke rigtig bruge smiley

For går lidt og kikker på denne model og peugeot 406 hdi. Men kan ikke rigtig blive enig med mig selv.

Høre gerne fra personer der har eller har haft nævnte modeller.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroen c5 2,2 hdi 2001 - 2002
  • #1   24. jan 2013 Og self 2,0 hdi.

  • #2   24. jan 2013 motor er bare helt fantastisk ,nem at tune på smiley og ikke til at tage livet af. find gerne en der har fået gennem løbene service , de fleste fejl bleb rettet fra fabrikken af de første par år. af lidt atypiske slid dele, er håndbremse kablerne tit dårlige da de køre i et rør system der ruster fast og skal skiftes komplet, men det er ikke så galt at få skiftet. de kan falde sammen i bagenden om natten pga utætte affjedrings cylinder , men igen dette er osse til at lave. lyt efter om den knirker bagfra når du hæver og sænker den , de er begyndt at have en alder hvor lejrer i sving arme kan gå. men ellers udemærket bil ,som self skal ha skiftet div slid dele, men dette må man forvente er blevet gjordt hvis den har gennemgået regl mæssigt service.

  • #3   24. jan 2013 tak for det fine svar, er lejerne i sving armene til at skifte eller er det noget bøvl? og hvis den har den "sports knap" er der så noget man skal se efter ved det også?

  • #4   24. jan 2013 sørg for at vedligeholde dysserne da de på en 2.2 er noget lort at skifte og kan ende med andet topstykke. Ellers har jeg ikke det vilde at tilføje. Vi har både en C5 2,0 og 2,2 Weekend fra 02 og 01. Virkelig lækre biler som jeg ikke har tænkte mig at gå af med, fejl har der heller ikke været noget kritisk af. Er blevet tilbudt min drømmebil i bytte for vores 2.2... Men må indrømme jeg takkede nej da jeg er så glad for den at jeg ikke vil af med den.
    og komforten... nøj.... det skidt bliver man sku afhængig af... det er værre end narko smiley


  • #5   24. jan 2013 vedligeholdelse af dyserne, er det bare en gang bell add en gang i mellem? ja kunne jeg forstille mig med den affjedring ;), regner med at jeg skal forbi en forhandler og prøve en c5 2,2 hdi i morgen. smiley

  • #6   24. jan 2013 bell add ved service og ellers noget fra thansen ind imellem service. og ja.. hellere skifte olie før end for sent.

    Jeg køre selv i vores 2,2 den er jeg mega glad for vores 2,0 køre dog lidt længere km/l men der er altså bare noget mere spark i en 2,2.
    2,0 med manuel gear kan vejes op så den må trække 1900 kg på krogen og 2,2 med manuel kan vejes om til at trække 2000 kg ;).


  • #7   24. jan 2013 en chip i 2,2 giver hurtigt 170-180 og 2,0 give ca. 140-150 har jeg fået fortalt/læst. ingen af mine har chip.

  • #8   24. jan 2013 EGR kan sode til, men det er vel et generelt problem idag smiley

  • #9   24. jan 2013 jeg har været ude at køre i peugeot 406 med en 2,0 hdi, den kørte som fin nok, men manglede lidt at den trak af når jeg gerede ned og trådte speederen godt ned, men det regner jeg med at få ved en 2,2 smiley og så det med at den må tage 2 ton på krogen er kun et plus smiley hvad køre du ca km/l i den 2,2?? og hvad går den 2,0??

  • #10   24. jan 2013 ja egr kommer man nok ikke udenom uanset hvilken model man har smiley døjede med det på min lille smart, da jeg havde den...

  • #11   24. jan 2013 egr er ikke slem bare du husker at give det lidt foder ;).. jamen vores 2,0 har vi tiltidet et snit på 5,5L/100 km men det normale er pt. 6-6,5L/100 km 2,2 ligger ret fast på 7,5-8,5L/100 km

    2,0 er ret økonomisk. Men ville til en hvertid vælge 2,2... personligt ihvertfald. der sker lidt når du gear ned. men der sker også nok når du træder den i bund i 5. gear.


  • #12   24. jan 2013 hvis der ikke er mere forskel på det, tror jeg også valget går på en 2,2. Så det bliver spændende i morgen når jeg har været ude at køre en tur i den. hvad har din 2,2 egentlig gået?

  • #13   25. jan 2013 452,000 ca. og fortsætter stærkte.. smiley

  • #14   25. jan 2013 tjek min 306ér 2,0 hdi , der sker sku noget når man gir den noget pedal smiley men en 2,0 c5/406 kan obd chippes til 140hk og en 2,2 kan chippes til 170-180hk.
    Km er næsten uden betydning , min havde gået 300,000km da jeg tunede den og har nu kørt 320.000km. jeg har set flere hdiér med en halv mil på klokken uden at man har kunne mærke det på m bare de er serviceret ordentligt.


  • #15   25. jan 2013 hvordan gik turen i dag?

  • #16   25. jan 2013 Det gik rigtig godt. Er lige kommet hjem, og jeg er blevet den glade ejer af en 2,2 hdi, den køre jo som en drøm smiley

  • #17   25. jan 2013 Det er en lækker 306ér du har dig der. Kan det passe at man kan få en bedre brændstof økonomi ved at få bilen chippet??

  • #18   25. jan 2013 en C5 er som narko, før du ser dig om samler du flasker og sælger din krop for at få "en mere" ;)...

    Den kan både blive bedre og dårligere. kommer an på hvor godt de chipper den.


  • #19   25. jan 2013 Ja det er jo en ren fornøjelse at køre i den smiley ok vil jeg lige prøve at undersøge lidt.

Kommentér på:
Citroen c5 2,2 hdi 2001 - 2002

Annonce