{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

Maling af bla kaliber {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal til at male en masse undervognsdele bla bremse kaliber, fjederben og bagbro. Men ville høre hvad i vil anbefale af maling til dette. Jeg har fået anbefalet af en kollega at jeg skal male det med hammerite Maling. Har også læst lidt om det og det skulle også give det jeg er ude efter altså den emaljelignende overflade. Men har så også hørt at det skulle være noget rigtig møg det der hammerite. Hvad kan i anbefale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maling af bla kaliber
  • #1   27. jan 2013 Jeg ville få det malet med pulverlak, det er nemt billigt og holdbart.

    Mvh


  • #2   27. jan 2013 Ja ville være lækkert men billigt synes jeg nu ikke det er.

  • #3   27. jan 2013 Helt alm autolak.

  • #4   27. jan 2013 Ja men en alm syntetisk autolak er som regl kun Bestandig op til 100-115 grader hvor hammerite er bestandig til 150 grader. Og alm syntetisk autolak giver ikke rigtig en emaljelignende overflade.

  • #5   27. jan 2013 Har sku malt flere under vogne og bremse kaliber med alm autolak. og så bare gi det en go gang klar lak bagefter så er det sku iorden !

  • #6   27. jan 2013 hold nu..jeg har malet skiver kaliper motorblok topstykke osv med autolak..og det kan sagtens holde..og ser ligeså fin ud efter 30000km..vask med børste og det står som ny malet igen..

  • #7   27. jan 2013 Kan kun svare det samme en gang til. Alm syntetisk autolak giver ikke rigtig en emaljelignende overflade. Og nu kommer det heller ikke alene til at gå ud på varme Bestandighed er høj nok. Men også hvor modstandsdygtig det er over for Salt, vand, møg og hvad der nu ellers må blive sprøjtet op fra vejen. Og et fjederben er nok noget mere udsat for disse ting end et topstykke. Så for at slutte det nu så har jeg ikke tænkt mig at bruge alm autolak. Men som en del af mit spørgsmål også går ud på er om der er nogle der har prøvet at bruge hammerite eller om der er nogle der kan anbefale noget bedere end det og NEJ autolak er ikke bedere i min verden.

  • #8   27. jan 2013 hammerite er udemærket men kunne aldrig drømme om at bruge det på noget der er synligt..jeg vil have blanke overflader som er til at tøre af..

  • #9   27. jan 2013 du skrev bare øverst hva folk kunne anbefale..og jeg kan kun anbefale autolak som du ikke vil have.. smiley
    pulver lak springer hvis det får stenslag eller skrammer..så går der hul og der kommer rust..så det vil jeg heller ikke anbefale hvis det skal være pænt længere tid..


  • #10   27. jan 2013 Pulverlak er ikke så sårbart som før i tiden, jeg har malet begge fælge på mcen med pulverlak og det holder bedre end da de var lakeret med autolak.
    Det springer ikke sådan af i flager som før i tiden.
    Hvis du selv dækker af og skiller ad kan det da ikke koste meget?
    Og imo det bedste til undervognsdele.
    Bliver en bagbro lakeret i autolak ikke hurtigt sandblæst?


Kommentér på:
Maling af bla kaliber

Annonce