{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.542 visninger | Oprettet:

Fair måde at handle ?! {{forumTopicSubject}}

Hej BG, vil lige høre jeres mening..
Jeg havde været interesseret i en bil, og jeg havde se den, og en uge efter ringer vi og aftaler både pris og hvordan det hele skulle forgå, og jeg skulle hente på lørdag, havde budt 40k. og han havde accepteret.

Så for jeg en SMS i aften med teksten. "Hej Simon, jeg har accepteret et bud på 45k så må nu meddele at bilen er solgt."

er det fair uden at ringe til mig og sige at han har fået et bud, om jeg vil byde det samme eller over ?!

Er det bare mig der synes det ikk er en fair måde at sælge på ?

Mvh Simon - Poulsen-Racing.dk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fair måde at handle ?!
  • #1   29. jan 2013 Det synes jeg fandme ikke er iorden! Ikke uden at spørge om du ville give 45k også.

• #2   29. jan 2013 Det er nok ikke helt fair. Men det er jo sælgerens bil, så han kan jo sælge til hvem det passer ham og til hvilken pris hvis han har lyst til det. smiley Vi er dog enige i at det er ret røvet gjort. smiley

• #3   29. jan 2013 I det mindste informere han dig om bilen nu er solgt, istedet for, som så mange andre sælgere, bare ignorere dig, indtil du mister interessen ^^ Men ja

• #4   29. jan 2013 det sku lame :S

• #7   29. jan 2013 først til mølle...
    Men han burde lige spørge dig om du også ville byde det samme eller over.
    Og købe nu og her.

• #9   29. jan 2013 ja, ved godt at han selvfølgelig selv styre hvem han sælger til.. men synes bare når han har lavet en handel.. Og så uden at informere mig....

• #10   29. jan 2013 havde nu også selv solgt til den første der kom med pengene.

• #11   29. jan 2013 En handel er først en handel når der er skrevet under. tough luck smiley

• #12   29. jan 2013 synes også at det er dårligt af ham, han kunne godt lige have spurgt dig om du vil give 45.000 kr også?

• #13   29. jan 2013 Et eller andet sted synes jeg man skulle lade være med at forhandle pris, hvis man ikke vil have den med det samme.

• #15   29. jan 2013 Manden der har grisen - bestemmer prisen

• #16   29. jan 2013 Når I har aftalt, hvordan det skal forløbe med hensyn til afhentning og så videre, synes jeg ikke, han kan tillade sig det. Lad os sige, at han havde fået dette bud på 45.000 og derefter havde kontaktet dig og hørt, om du ville give det samme, så havde han nu være reel nok, men at han blot sælger den til en højere pris uden at spørge dig, om du er interesseret i at tilbyde dig bilen til samme beløb, som den anden byder har budt, er da ikke i orden - med mindre du selvfølgelig havde udtrykt dig klart om, at du på ingen måde var interesseret i at give mere end de 40.000, som I først og fremmest havde aftalt.

• #17   29. jan 2013 ja self skulle man hente bilen med det samme.. men sælger bruger bilen hver dag, og ville ikk af med den før lørdag, men han ville handele færdig i telefonen.. så er der ikk så meget at gøre...

• #18   29. jan 2013 Kommer jo an på så meget. Hvorfor ville du først hente lørdag, hvad er der sagt i jeres prisforhandling, osv...

Sælgers bil = ultimativt sælgers valg.
    Lærepengene er: Smed mens jernet er varmt. smiley

...my two-fiddy

• #19   29. jan 2013 Som sagt bruger han bilen hver dag, og ville ikk af med bilen før weekenden..

• #20   29. jan 2013 Havde du skrevet slutseddel og givet håndpenge så ville han ikke kunne acceptere andre bud uanset størrelse.

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #21   29. jan 2013 Havde gjort præcist det samme. Først til mølle med kontanter henter bilen.

Omvendt havde jeg slet ikke taget ud og set på en bil hvor sælger ikke vil handle samme dag.

• #22   29. jan 2013 Ja, self havde jeg da nok også selv ville have 45 istedet for 40, men hvis jeg først havde aftalt noget med en, så havde jeg fandeme ringet og sagt det til ham, så han havde en mulighed for at byde over....

• #23   29. jan 2013 du skal være glda for at få en besked om det har selv prøvet at køre mod jylland. da jeg ramte odense fik jeg en sms med at bilen var solgt. (sku til frederecia.)
    skønt. så måtte jeg jo køre til tyskalnd for den bro sku satmer ikke bare stå og grine...

det den er solgt til en anden skal du heller ikke brokke dig over brok dig istedet over alle de usseriøse købere der ikke dukker op selv om man har lovet guld og grønne skove. har glippet 1handel på den måde. nu bliver alt solgt med først til mølle princippet. for folk er snakker men handler ikke

• #24   29. jan 2013 Hvad nu hvis der ikke var en anden køber, så har sælger lige tjent 5000kr. På at få køber op i pris.
    Det er da i orden han sms dig. Men man skal ikke være naiv.

• #25   29. jan 2013 Jeg ved det er meget øv for dig har prøvet det samme flere gange. Det øv men hvem ville sige nej til 5000kr?? smiley

• #26   29. jan 2013 Synes på sin vis det er fint. Det er hans bil og han kan bestemme. Men han burde give dig mulighed for at få den til samme pris, da i jo havde en aftale.

Men når det så er sagt, så er der mange der bare bruger den slags bud til at handle prisen op. Jeg har prøvet det flere gange. Man aftaler en pris, og kort tid før man er der eller når man rent faktisk står derude, siger vedkommende at de er blevet budt mere. Jeg plejer at sige at så kan de beholder deres lort eller sælge det til anden side. Jeg har EN gang betalt mere, og det var fordi det stadig var en rigtig god handel. Men der havde jeg aftalt at komme og kigge på bilen. Den stod til 10.000, og jeg havde aftalt med ham at jeg ville betale de 10, hvis den var som han sagde. Sælger havde så aftalt med flere på samme tid, så vi stod 3 og skulle kigge/byde på samme bil. Pludselig kommer han ud og siger at der er en der lige har ringet og sagt at han ville give 15 uden at have set bilen, og han ville være der om en time. Den ene af de andre som var der, gik hen og sagde at den slags gad han slet ikke at være med til, så nu ville han kører sin vej, og så sagde han til sælger, at han skulle tage at sælge bilen for de 10 k til mig, da jeg var kommet først. Det endte med at jeg gav 12 k for den, men havde lyst til at give ham en kæberasler med i prisen.... Slutteligt forsøgte han så at sælge den med pant eller restgæld på 60.000 kr, men vi ringede bare til hans bank, og fik dem til at sætte gælden over i nogle af hans andre aktiver. Han havde nemlig ikke indformeret dem om at han ville sælge bilen. Dette kunne lade sig gøre, da vi var ude og kigge på den en søndag, og jeg ikke havde givet ham nogle penge. Skulle først hente den mandag, så der kunne vi lige nå at ringe til min advokat og banken. Så selvom vi havde skrevet slutseddel, så kunne jeg aldrig hænge på hans gæld. Vi kunne til hver en tid komme ud af kontrakten, så længe vi endnu ikke havde givet EN eneste krone til ham.... smiley

• #27   29. jan 2013 Ja self smiley Sådan er det bare, men ville bare lige høre jeres mening smiley tak smiley

• #28   29. jan 2013 Sig du er villig til at give 50 når han så brænder den anden køber af siger at du ikke gider give mere end 35;)

• #29   29. jan 2013 ja og nej jeg ser det først som en afsluttet handel når jeg får pengene i hånden, men han måtte godt lige sige det til dig inden han solgte den selvf. smiley

jeg plejer bare at sige "vi må se om den er væk på dagen du vil komme og kigge på den" og så får vedkommende første prioritet så snart de kører smiley

• #30   29. jan 2013 Når prisen er aftalt og handlen er accepteret, er det svineri og springe fra fordi der kommer andre og tilbyder mere.

Han har accepteret de 40.000 ergo, skal du have den til det, uanset hvad andre byder. Hader den slags griske mennesker, det samme med folk hvor man har aftalt en i forvejen billig pris på en vare, og når så de kommer for at hente den, så vil de have den endnu billigere. Fy for satan nogle nærige hunde !!

• #31   29. jan 2013 Det kommer helt og holdent an på én ting.

Hvad stod bilen til? Hvis du har pruttet prisen ned, kan du jo ikke gøre noget.

• #32   29. jan 2013 jo bilen er pruttet ned, det er ikk det, men det er mere måden at han acceptere mit bud, og så tager et andet, uden at sige til mig han har fået det andet...

• #33   30. jan 2013 Det er selvft irriterende, men i disse dag er 45.000kr i hånden bedre end aftalte 40.000kr

• #34   30. jan 2013 Vel er det irreterende, men vi kender jo heller ikke historien, hvis du har pruttet med begrundelse i at du kun har 40.000kr. Du fortæller jo heller ikke hvad sælger forlanger for bilen. Hvis sælger forlanger 45k for den og du siger at du kun har 40k så skal du ikke øffe over at han vælger at sælge bilen til anden side.

• #35   30. jan 2013 præsic som mirza a siger.

• #36   1. feb 2013 Det der:

"Ja self Sådan er det bare, men ville bare lige høre jeres mening tak

Mvh Simon - Poulsen-Racing.dk"

Er bare fedt skrevet. Respekt.

• #37   1. feb 2013 Min far har været ude for noget ligende. Han var ude og testkøre en rigtig fin golf 4 i en rigtig fin blå farve og med noge fine fælge på. mener det var 40.000 den skulle koste har havde kun kørt lidt over 200.000 km. Min far var ikke i tvivl om han ville have den og han skulle bare lige i banken og hæve pengene. Da han så havde været i banken så var personen svær at få fat på.
    Personen som solgte den var en min søsters kender (eller hun kender hans dame) og han ejede en forretning hvor de solgte brugte biler, så man regner selvfølgelig med at når et ord siges så holdes det ord. Men nej.
    Min far ventede over 1 uge i hjemmet med pengene i huset. Fordi min søster kendte hans dame så kunne min søster ringe og få kontakt med dem, men så var han enten lige igang med noget, ellers så var han på toilettet og ville ringe igen bagefter. Men nej, der blev aldrig ringet. Der blev min far godt nok holdt for nar, aldrig har jeg oplevet noget ligende. Min far endte så med at købe en nyere og bedre bil end den golf og med meget færre km på tælleren men bare den måde at holde folk for nar på, hvor kan det pisse mig af.

• #38   2. feb 2013 Tusind tak for jeres mening smiley kan godt se at han har nok handlet som de fleste ville have gjort smiley jeg var bare møg irriteret da man synes man havde handlet smiley

• #40   2. feb 2013 Ja, det havde jeg....

Kommentér på:
Fair måde at handle ?!

Annonce