{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.480 visninger | Oprettet:

Køb af touran {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Jeg er på udkig efter en Touran 2.0 TDI Highline med dsg.

Er der nogle ting jeg skal være ekstra opmærksom på, når jeg skal ud og kigge på en?
Har hørt at 2.0 har det med at flække topstykkerne, men er det noget man skal være nervøs for, hvis servicene er overhold?

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af touran
  • #1   30. jan 2013 Topstykker nej

    Men vil sige du skal være meget obs på at gearkassen er serviceret for minimum hver 60.000km


  • #2   30. jan 2013 Læg også mærke til om der er tegn på et skævt svinghjul. Det kan du høre når den står i tomgang, hvor der kommer en klævre/banke-lyd fra motoren hvis svinghjulet er skævt.

  • #3   30. jan 2013 Det kapre ikke fordi det er skæv, det klapre hvis fjedrene er slidt og dobbeltmassen kan kan slå imod selve svinghjulet

  • #4   30. jan 2013 Vær opmærksom på rust i undervogn. Fejl på abs. Unormal motorgang. Den må ikke sætte ud. Den skal kunne gå over 3000 omdrejninger med klampen i bund uden at gå i nødprogram. Grunden til du skal være opmærksom på motorgang og fejlfri træk, er at ved 3000 omdrejninger op opefter viser fejl på turboens variable den sig oftest, da den vil begynde at regulere ned. Unormal motorgang kan skyldes fejl på tandempumpe, o ringe til dyser, ledningsnet til dyser. Vær meget opmærksom på svinghjul og især service på dsg.

  • #5   30. jan 2013 Og hjullejer i bag har vi skiftet lidt af. Giver en tydelig brummen.

  • #6   30. jan 2013 nu er en tandem pumpe ikke jordens undergang, koster lidt over 1000kr..og er man nærrig, så kan man faktisk skille dem ad og skifte den simmerring der adskiller olie og diesel

  • #7   30. jan 2013 Nej nej. Det er jo det samme med ledningsnet og o-ringe til dyser. Men en "dygtig" sælger kunne finde på at fedte den af med at den bare skal ha en gang bell add eller nyt brændstoffilter, og så er lorten givet videre. Du mener måske ikke han skal være opmærksom på det ved køb?

  • #8   30. jan 2013 Dyser, Dyser, Dyser og Dyser.. Kender en del der har ofret mange penge på det lort.

    Har selv haft en Touran 2,0 TDI med dsg men solgte den allerede efter et halvt år da jeg ikke kunne holde den ud længere..

    Så vil du have dårlige nerver og tom bank konto er det helt klart en bil for dig.


  • #10   30. jan 2013 Jeg havde valgt en 1,9! Det gjorde jeg da jeg skulle ha touran... Der er en del mindre fejl på dem.. Har en tilsalg hvor der er skiftet rigtig mange dele som der oftes er galt med dem .

  • #11   30. jan 2013 Altså vild du have sådan en balje så tag da for guds skyld 1.9 TDI motoren som ! Scharff ! skriver, og så med manuel gear.
    En 2.0 TDI touran med dsg er da roden til en meget meget tom tegnebog


Kommentér på:
Køb af touran

Annonce